Check Engine Light met nieuwe downpipe

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVII.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
WillsR
Berichten: 154
Lid geworden op: 17 jun 2018, 22:47
Type auto: Golf MK7 R Variant

Check Engine Light met nieuwe downpipe

Bericht door WillsR »

Hallo,

Ik wil een grotere downpipe gaan monteren op mijn Golf R maar ik lees wel eens dat het problemen kan opleveren met je Engine light bij het vol gas geven. Weet iemand of het slecht is voor de motor en of je het kan aanpassen met VAG com?
gr, Will
Vissa
Berichten: 900
Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
Type auto: Cupra Formentor 310
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Check Engine Light met nieuwe downpipe

Bericht door Vissa »

Klopt, montage van een O2 killer of het laten wegschrijven door een tuner zijn oplossingen.

Een downpipe zonder katalysator gaat deze foutmelding 100% geven. Met sportkatalysator wil het wel eens uitblijven.
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Gebruikersavatar
WillsR
Berichten: 154
Lid geworden op: 17 jun 2018, 22:47
Type auto: Golf MK7 R Variant

Re: Check Engine Light met nieuwe downpipe

Bericht door WillsR »

Vissa schreef: 26 jul 2018, 15:26 Klopt, montage van een O2 killer of het laten wegschrijven door een tuner zijn oplossingen.

Een downpipe zonder katalysator gaat deze foutmelding 100% geven. Met sportkatalysator wil het wel eens uitblijven.
Tnx,
De bedoeling is ook dat ik straks stage 2 wil tunen maar niet alle tuners bouwen graag een zelf meegenomen downpipe in.
Dus ik wil die downpipe alvast laten inbouwen en daarna stage 2 laten chippen.
Weet jij misschien of die melding slecht is voor de motor of is het gewoon dat de sensor die extra lucht niet aan kan?
Overigens heeft die downpipe een 100 cell sportcat en thermowrap.
Gebruikersavatar
MK5GTI08
Berichten: 237
Lid geworden op: 15 nov 2016, 21:05
Type auto: Golf MK5 GTI 08

Re: Check Engine Light met nieuwe downpipe

Bericht door MK5GTI08 »

Zodra er een sportkat inzit KAN het mil lampje uitblijven, kans is wel aanwezig dat ie gaat branden. Bij catless gaat ie 100% branden.
Golf V GTI 08 Black Magic Pearl

Forge PCV Delete / GFB DV+ / 3" DownPipe / CTS Turbo Intake
apec
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 aug 2018, 11:07
Type auto: Diverse
Contacteer:

Re: Check Engine Light met nieuwe downpipe

Bericht door apec »

Die melding is niet schadelijk en heeft geen invloed op prestaties of betrouwbaarheid van de motor. Het betreft een foutieve werking van de katalysator volgens het motormanagement --> CEL, maar géén noodloop of aangepast programma.

100cell cat gaat quasi vrijwel zeker CEL geven na een aantal 100Km, oplossing is reeds aangereikt een mini katalysator of 0² killer of motormanagement laten aanpassen.
Laatst gewijzigd door apec op 07 aug 2018, 12:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
WillsR
Berichten: 154
Lid geworden op: 17 jun 2018, 22:47
Type auto: Golf MK7 R Variant

Re: Check Engine Light met nieuwe downpipe

Bericht door WillsR »

apec schreef:Die melding is niet schadelijk en heeft geen invloed op prestaties of betrouwbaarheid van de motor. Het betreft een foutieve werking van de katalysator volgens het motormanagement --> MIL of CEL, maar géén noodloop of aangepast programma.

100cell cat gaat quasi vrijwel zeker MIL geven na een aantal 100Km, oplossing is reeds aangereikt een mini katalysator of 0² killer of motormanagement laten aanpassen.
Tnx,
Dan kan ik na het inbouwen ff sparen en met een gerust hart naar jd of dvx rijden. Scheelt weer tress en bspaar ik ook de aankoop van een 0² killer.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Check Engine Light met nieuwe downpipe

Bericht door bzb »

ik vrag me af of het niet schadelijk is juist, zou de computer toch zo snel mogelijk laten aanpassen op je open uitlaat
Gebruikersavatar
WillsR
Berichten: 154
Lid geworden op: 17 jun 2018, 22:47
Type auto: Golf MK7 R Variant

Re: Check Engine Light met nieuwe downpipe

Bericht door WillsR »

bzb schreef:ik vrag me af of het niet schadelijk is juist, zou de computer toch zo snel mogelijk laten aanpassen op je open uitlaat
Dat vroeg ik mij ook namelijk af.
Misschien geeft de 100cell sportcat niet gelijk de melding. Maar ik wil sowieso snel daarna de stage 2 gaan doen maar los van de planning zitten jd en dvx allebei ongeveer 2,5 rijden van waar ik woon.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
apec
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 aug 2018, 11:07
Type auto: Diverse
Contacteer:

Re: Check Engine Light met nieuwe downpipe

Bericht door apec »

WillsR schreef: 07 aug 2018, 11:01
apec schreef:Die melding is niet schadelijk en heeft geen invloed op prestaties of betrouwbaarheid van de motor. Het betreft een foutieve werking van de katalysator volgens het motormanagement --> MIL of CEL, maar géén noodloop of aangepast programma.

100cell cat gaat quasi vrijwel zeker MIL geven na een aantal 100Km, oplossing is reeds aangereikt een mini katalysator of 0² killer of motormanagement laten aanpassen.
Tnx,
Dan kan ik na het inbouwen ff sparen en met een gerust hart naar jd of dvx rijden. Scheelt weer tress en bspaar ik ook de aankoop van een 0² killer.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Exact, geen zorgen maken. Die melding komt er trouwens omwille van milieu (het niet correct werken van de katalysator(en)).
De computer zal automatisch bijsturen waar nodig, lambdasensor 1 (vóór de cat) is essentieel, lambdasensor 2 (na de cat) is niet essentieel.
Afbeelding
Gebruikersavatar
WillsR
Berichten: 154
Lid geworden op: 17 jun 2018, 22:47
Type auto: Golf MK7 R Variant

Re: Check Engine Light met nieuwe downpipe

Bericht door WillsR »

apec schreef:
WillsR schreef: 07 aug 2018, 11:01
apec schreef:Die melding is niet schadelijk en heeft geen invloed op prestaties of betrouwbaarheid van de motor. Het betreft een foutieve werking van de katalysator volgens het motormanagement --> MIL of CEL, maar géén noodloop of aangepast programma.

100cell cat gaat quasi vrijwel zeker MIL geven na een aantal 100Km, oplossing is reeds aangereikt een mini katalysator of 0² killer of motormanagement laten aanpassen.
Tnx,
Dan kan ik na het inbouwen ff sparen en met een gerust hart naar jd of dvx rijden. Scheelt weer tress en bspaar ik ook de aankoop van een 0² killer.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Exact, geen zorgen maken. Die melding komt er trouwens omwille van milieu (het niet correct werken van de katalysator(en)).
De computer zal automatisch bijsturen waar nodig, lambdasensor 1 (vóór de cat) is essentieel, lambdasensor 2 (na de cat) is niet essentieel.
Ok, bedankt voor de interresante info. Kan ik rustig een planning maken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VII GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 gasten