Lambda GTI 7

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVII.
Plaats reactie
Henniej
Berichten: 1364
Lid geworden op: 29 dec 2016, 10:32

Lambda GTI 7

Bericht door Henniej »

Beste leden,

Heeft iemand hier ervaring hiermee? Als s een keer gebruikt? En zo ja, werkt het goed?

https://www.24tuned.nl/performance/uitl ... lysator-90

--

Heb namelijk een foutcode, zie onderzijde

Monday,01,October,2018,09:21:32:16946
VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator Running on Windows 7 x86
VCDS Version: 17.8.0.1
Data version: 20170721 DS276.2
www.Ross-Tech.com


VIN: WVWZZZAUZHW138234 License Plate: PPPZZ113388



--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


Address 01: Engine Labels: 06K-907-425-V1.clb
Control Module Part Number: 5G0 906 259 C HW: 06K 907 425 B
Component and/or Version: 2.0l R4 TFSI H13 0002
Software Coding: 091D00124464050B2000
Work Shop Code: WSC 01357 011 00200
ASAM Dataset: EV_ECM20TFS0205G0906259C 001005 (VW37)
ROD: EV_ECM20TFS0205G0906259C.rod
VCID: 2E53688E7155773628-807A
2 Faults Found:

14916 - Catalyst System; Bank 1
P0420 00 [237] - Efficiency Below Threshold
MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 8044 km
Date: 2018.09.30
Time: 11:16:52

Engine speed: 1419.50 /min
Normed load value: 20.0 %
Vehicle speed: 45 km/h
Coolant temperature: 96 °C
Intake air temperature: 21 °C
Ambient air pressure: 1020 mbar
Voltage terminal 30: 12.734 V
Unlearning counter according OBD: 40
Engine: operating status: PL
TEMP_CAT_UP_1_SAE: 540.6 °C
Cat. ageing: bank 1: actual: 1.883
LAMB_DELTA_I_LAM_ADJ[1]: -0.00085
Lambda probes actual: bank1: 1.0459
VLS_DOWN_SAE[1]: 0.065 V
T_AST_SAE: 594 s

22008 - No Communications with Cruise Control (Front) Distance Sensor
U0235 00 [047] - -
Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 1
Mileage: 8030 km
Date: 2018.09.29
Time: 20:26:36

Engine speed: 0.00 /min
Normed load value: 0.0 %
Vehicle speed: 0 km/h
Coolant temperature: 98 °C
Intake air temperature: 49 °C
Ambient air pressure: 1020 mbar
Voltage terminal 30: 12.265 V
Unlearning counter according OBD: 40
Engine: operating status: ES
ECU_STATE: ENG_STOP
Engine oil temperature: 98.0 °C
Time since engine start: 0.0 s
T_ES: 2 min
Cruise control switch actuation-Main switch: not activated
Cruise control switch actuation-Setting: not activated
Cruise control switch actuation-Activation: not activated
Cruise control switch actuation-Status: OK
Cruise control switch actuation-Accelerate: not activated
Cruise control switch actuation-Decelerate: not activated
Cruise control switch actuation-Cancel: not activated
Cruise control switch actuation-Main switch hardware: not activated
Cruise control switch actuation-Coding: plausible
Cruise control switch actuation-Limit function: not selected
Cruise control switch actuation-Limit button: not activated
Cruise control switch actuation-Main switch CAN: not activated
Cruise control switch actuation-Large increment: not activated
Cruise control switch actuation-Control component verified: Yes
ECU_STATE: ENG_STOP


Readiness: 0000 0000
Account niet in gebruik! 🤷🏼‍♂️
sebasss2
Berichten: 163
Lid geworden op: 22 mei 2016, 19:45
Type auto: Golf 7 GTI PP
Locatie: Zeeuwsvlaanderen

Re: Lambda GTI 7

Bericht door sebasss2 »

Ja dat werkt prima, wat heb je veranderd? andere downpipe?

Van mij komt bij all4honda vandaan, daar is hij de helft goedkoper ;)
Henniej
Berichten: 1364
Lid geworden op: 29 dec 2016, 10:32

Re: Lambda GTI 7

Bericht door Henniej »

De auto is stage 2 getuned. Zit geen katalysator er onder niets niks. Dus helemaal recht van voor tot achter.
De auto heb ik voor de tuning heel lang gereden zonder katalysator dus met down-pipe gereden en lampje brandde toen nooit. Echt geen melding of storing niets niks toen voor de tuning dus met een recht pijp van voor tot achter.

Maar nu wel, '' na de tuning 150 km. ''

Ik ben van plan om de teller klok unit te demonteren (om het motor managment lampje uit te schakelen) maar de plastic is heel hard, en moet meer demonteren dan bij een golf 6. Ben aan het twijfelen.
MK7 de teller unit demonteren hebben ze heel wat verbeterd dan bij een MK6 :lol: .

Dus als ik zo een sensor op bank 1 monteer is de kans groot dat die niet meer brand? :?: :x
Account niet in gebruik! 🤷🏼‍♂️
sebasss2
Berichten: 163
Lid geworden op: 22 mei 2016, 19:45
Type auto: Golf 7 GTI PP
Locatie: Zeeuwsvlaanderen

Re: Lambda GTI 7

Bericht door sebasss2 »

Gewoon even terug langs de tuner, normaliter schakelen ze deze uit, de storing mag dus eigenlijk niet voorkomen.

Weet niet of het ook op iets anders kan duiden?
Henniej
Berichten: 1364
Lid geworden op: 29 dec 2016, 10:32

Re: Lambda GTI 7

Bericht door Henniej »

Over de tuner gesproken @DVX ben ik zeer tevreden wil ook niet moeilijk doen.
Heb net alles gedemonteerd klok er uit gehaald lampje vol gekit met zwarte raam kit lampje brand wel maar zie je niet. Zo ben ik tevreden en mocht er wat met de auto aan de hand zijn brand er bij mij in mijn hoofd een lampje :lol: .

Opgelost! + Wat geleerd over de katalysator spacer!

+ Dat MK7 de teller unit te demonteren veel beter is beveiligd dan een MK5 en dan die van een MK6.


Dank je voor de snelle reactie!
Account niet in gebruik! 🤷🏼‍♂️
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VII GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 59 gasten