Vermogenstest bij CarComplete

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVII.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JR_
Berichten: 21
Lid geworden op: 22 mar 2015, 17:20
Type auto: Golf MK7 GTI
Locatie: Zoetermeer

Vermogenstest bij CarComplete

Bericht door JR_ »

Goedemiddag allemaal,

Ik ben vandaag bij CarComplete geweest voor een vermogenstest op hun rollenbank (deze had ik gewonnen bij een facebook-actie :D)

Meneer heeft allereerst de auto(Golf 7 GTI non-PP) uitgelezen op fouten en daarna alle vloeistoffen nagekeken. Eenmaal op de rollenbank heeft hij 3x het vermogen van de auto getest. Eerste meting gaf 240pk aan en de twee en derde gaven +/- 230pk. Auto heeft op een HG Motorsport intake geen verdere aanpassingen.

Waar ik een beetje van schrok is de curve van het vermogen. Ik zie dat er na +/- 4750 rpm een vrijval onstaat in het vermogen/koppel.

Dit lijkt mij niet normaal? Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?

Afbeelding
Gebruikersavatar
Vissa
Berichten: 900
Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
Type auto: Cupra Formentor 310
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Vermogenstest bij CarComplete

Bericht door Vissa »

Die hele grafiek klopt voor geen meter. Koppel en vermogen moeten gewoon hard opbouwen en daarna beide gezamelijk afnemen, op het einde van zijn powerband vrij rap. Dit is een chaotische grafiek voor zowel het vermogen als het koppel.

Een oorzaak is hier niet te stellen, want misschien bankt dat CarComplete wel op een rare manier.
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Mit46
Berichten: 115
Lid geworden op: 05 sep 2018, 14:11
Type auto: Golf MK7 GTI

Re: Vermogenstest bij CarComplete

Bericht door Mit46 »

Apart dat die bij 2000 rpm bijna zijn max vermogen al heeft.

Dat houdt die niet lang vol en gaat dan weer enigzins omhoog bij 5700 rpm ofzo.

Als ik andere stock grafiekjes bekijk dan zie ik geen dipjes en ook niet dat de auto's al bijna pieken rond de 2000 rpm.

De meeste grafiekjes pieken rond de 4500 rpm en beginnen rond de 6500 rpm echt de dalen.

Willekeurige van Google:
Afbeelding
Gebruikersavatar
JR_
Berichten: 21
Lid geworden op: 22 mar 2015, 17:20
Type auto: Golf MK7 GTI
Locatie: Zoetermeer

Re: Vermogenstest bij CarComplete

Bericht door JR_ »

Ja ik heb ook gelijk zitten zoeken op google naar een dynorun van een stock mk7 gti.. en niets leek op de mijne..

Ik zit nu sterk te twijfelen om ergens anders een vermogenstestje te doen.
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VII GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 53 gasten