Olie

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVII.
Plaats reactie
almardon
Berichten: 50
Lid geworden op: 28 sep 2012, 16:21
Type auto: Golf 7 gti

Olie

Bericht door almardon »

Goedemorgen, ik moet een nieuw olie beurt laten uitvoeren bij de vw dealer. Nou werd mij verteld dat vanuit de fabriek wordt voorgeschreven 0w30 longlife. Er zit nu 5w30 longlife in.. wat hebben jullie voor olie in de auto? Mij lijkt 0w30 te dun maar als dit vanuit de vw wordt voorgeschreven lijkt mij dat het wel goed zit. Toch twijfel ik een beetje.
Vissa
Berichten: 900
Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
Type auto: Cupra Formentor 310
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Olie

Bericht door Vissa »

Welke auto precies?

Op het internet vind je veel mensen die hun eigen mening en kijk hebben op bepaalde dingen. Echter zijn ze bij VW echt niet achterlijk, en als er iets voor wordt geschreven vanuit VW zelf is dat met een reden.

Lekker de olie erin laten doen die VW wilt gebruiken. Niks mis mee. :)
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Thomk7GTI
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 dec 2018, 02:36
Type auto: MK7 GTI PP

Re: Olie

Bericht door Thomk7GTI »

Ik rij eigenlijk standaard met 5w30 en bij voorkeur die van Castrol. Het liefst ververs ik de olie elke 15.000km en dat is bij mij ongeveer wat ik jaarlijks rij dus dat komt mooi uit.
MK7 GTI Performance
Gebruikersavatar
WillsR
Berichten: 154
Lid geworden op: 17 jun 2018, 22:47
Type auto: Golf MK7 R Variant

Re: Olie

Bericht door WillsR »

Bij mijn S3 brande mijn olie lampje na 1500km na een grote beurt bij dealer (was long life olie). Ik dacht dat mijn blok toen tot de olieverslinderde blikken hoorde. Ben toen terug gegaan naar de dealer voor de terugroep actie. Maar Mijn blok bleek daartoe niet in aanmerking te komen.
Ik heb het daarna zelf aangevuld met Castrol 5W30 en daarna gewoon een jaar zonder problemen mee gereden (ca 7500km).


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mit46
Berichten: 115
Lid geworden op: 05 sep 2018, 14:11
Type auto: Golf MK7 GTI

Re: Olie

Bericht door Mit46 »

Toen ik de auto kocht had de vorige eigenaar net een beurt laten doen en er 5w30 in laten zetten.

Ik heb er nu ook long life olie in laten zetten de laatste berut (niet bij de dealer, maar wel wat voorgeschreven is). Ik rij een 2013 GTI.
Ik neem aan dat dit dan ook 0w30 is (geen idee).

Ik laat er ingooien wat VW adviseert.

De vorige keer moest ik na ongeveer 18k er olie bijgooien. Bij 20k heb ik het weer laten verversen.
Toevallig afgelopen weekend het oliepijl gecontroleerd en het zat net iets onder het midden. Dat is nu 12k verder sinds de laatste beurt. Ik heb het idee dat het verbruik ongeveer hetzelfde is gebleven.
almardon
Berichten: 50
Lid geworden op: 28 sep 2012, 16:21
Type auto: Golf 7 gti

Re: Olie

Bericht door almardon »

De auto komt uit 2015 maar is altijd vw dealer onderhouden. Auto komt uit Duitsland en vind het daarom raar dat er nu 5w30 inzit en dat er vanuit de fabriek volgens de Volkswagen dealer 0w30 wordt voorgeschreven. Kan natuurlijk recent zijn maar blijf het een raar verhaal vinden..
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Olie

Bericht door yal »

Volgens mij is door VW Castrol 5W30 voorgeschreven , dat laat ik ook door de VW dealer ieder jaar verversen.
Mijn dealer geeft aan deze olie te gebruiken , chef gooit het zelf ook in zijn mk7 GTI.
Staat ook in het boekje en op de oliedop.

Sommige dealers gebruiken 0W30 dat mag ook.

Ik laat het bij 5W30 aangezien ook de Passat 220pk er nul olie op verbruikt.
Never change a winning team :mrgreen:

Grt yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VII GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 26 gasten