Piepend/Krakend Kopelingspadaal Golf 7 GTD

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVII.
Plaats reactie
basvanhees
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 mar 2014, 16:52
Type auto: Golf GTD

Piepend/Krakend Kopelingspadaal Golf 7 GTD

Bericht door basvanhees »

ik heb zins een tijdje dat als ik me koppelingspedaal intrap dat ik het hoor kraken en piepen. het zit echt in het pedaal de werking is gewoon goed van de koppeling alleen elke keer bij het intrappen dat nare geluid soms is het een tik soms meer piep kraak. het schijnt een bekend probleem te zijn bij volkswagen ze hebben ook een pedaal 2.0 uit gebracht alleen kost vert veel geld

alleen om een kraak weg te nemen het schijnt in een busje te zitten hebben meer mensen hier last van of gehad? en wat er tegen te doen? of word het echt vervangen ? ;=( kost ongeveer 375 euro

tips zijn welkom
Gebruikersavatar
Peter R20 2014
Berichten: 145
Lid geworden op: 18 feb 2018, 17:12
Type auto: Golf MK7 R

Re: Piepend/Krakend Kopelingspadaal Golf 7 GTD

Bericht door Peter R20 2014 »

Goedemiddag,

Ik heb een VW Crafter uit 2014 met hetzelfde probleem/kraak :D Meestal na veel koppelen in de stad treed het op, in de ochtend en met weinig rijden stuk minder last van! Misschien proberen in te spuiten met een beetje WD40? Heb het zelf ook nog niet geprobeerd!
Golf mk7 2.0 R.
Golf mk4 2.8 V6 Motion.
Golf mk3 1.6 1994.
Henniej
Berichten: 1364
Lid geworden op: 29 dec 2016, 10:32

Re: Piepend/Krakend Kopelingspadaal Golf 7 GTD

Bericht door Henniej »

Wd / 40 inspuiten, en wat invetten. Geen gekraak meer! Heb dit vaker gehad hier op werk. En is niet alleen bij de VAG auto's ook met renault, bmw, alfa etc.
Account niet in gebruik! 🤷🏼‍♂️
basvanhees
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 mar 2014, 16:52
Type auto: Golf GTD

Re: Piepend/Krakend Kopelingspadaal Golf 7 GTD

Bericht door basvanhees »

Henniej schreef: 05 feb 2019, 15:43 Wd / 40 inspuiten, en wat invetten. Geen gekraak meer! Heb dit vaker gehad hier op werk. En is niet alleen bij de VAG auto's ook met renault, bmw, alfa etc.
Hey top man goed om te horen! beetje zonde om hier een hele nieuwe pedaal in te zetten toch? maar heb je dat ook gedaan bij de VW Golf 7 gedaan kan je precies zeggen wat we in moeten vetten? super bedankt man
Gebruikersavatar
surfroy01
Berichten: 401
Lid geworden op: 13 nov 2018, 12:21
Type auto: Golf 7 GTI PP

Re: Piepend/Krakend Kopelingspadaal Golf 7 GTD

Bericht door surfroy01 »

Had het bij een ander merk auto, gewoon alles dik in de WD40 zetten, doek eronder en flink doorjassen, pedaal ook in uit in uit etc.

Nu zal ik er geen last van krijgen.......DSG :D
The most dangerous nut in my car is the one that holds the throttle, me! :oops:

Daily fun ; Golf 7 GTI Performance 487nM/311PK stage 1
Track fun; BMW E46 Touring 328 210 PK, Ducati 996SPS/128 awPK.
Voorheen; Passat B8 R line 2.0 TDI, 2xPassat B8 1.4 TSI/CLA Shooting brake AMG/BMW E46 325/Passat B8/DS5/XC90/XC70/X5/Durango/V40/156/146/33/paar slopels......
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Piepend/Krakend Kopelingspadaal Golf 7 GTD

Bericht door yal »

Gewoon die stomme veer verwijderen , voel je het pedaal ook beter..

Misschien op de scharnierpunten een sprietsje WD 40 , of de muziek harder zetten :mrgreen:
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
georgyfame
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 feb 2019, 17:11
Type auto: golf mk7 gti

Re: Piepend/Krakend Kopelingspadaal Golf 7 GTD

Bericht door georgyfame »

Net buiten garantie en 25000km (mk7 gti) heb ik dit ook gehad...en een kleine 400 euro moeten ophoesten...en zeggen dat die koreanen en co 7 jaar garantie geven.
basvanhees
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 mar 2014, 16:52
Type auto: Golf GTD

Re: Piepend/Krakend Kopelingspadaal Golf 7 GTD

Bericht door basvanhees »

yal schreef: 08 feb 2019, 21:55 Gewoon die stomme veer verwijderen , voel je het pedaal ook beter..

Misschien op de scharnierpunten een sprietsje WD 40 , of de muziek harder zetten :mrgreen:
Ahh is dat ook een optie die veer weg halen ja? ik heb hem met een vriend goed ingevet en het is stukke minder
maar ik hoor helemaal onder in gewoon een tikje met indrukken.

Dus de veer weg halen geeft ook een betere oplossing ?
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VII GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 59 gasten