Risico en preventie diefstal/inbraak Golf 7.5

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVII.
Plaats reactie
rcupra
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 feb 2019, 17:16
Type auto: Golf mk7 GTI

Risico en preventie diefstal/inbraak Golf 7.5

Bericht door rcupra »

Hallo, ik ben Rob en overweeg een golf 7.5 gti aan te schaffen. Nu lees ik veel dat de golf gti diefstal gevoelig is maar sinds de 7 een stuk minder. Welke beveiliging heeft vw toegepast af fabriek waardoor de golf moeilijker of minder interessant is geworden voor het dievengilde?

Is bijvoorbeeld de mijn volkswagen app een preventie tegen diefstal omdat je altijd kunt zien waar de auto is en melding geeft zodra de auto in beweging komt? Welke andere beveiliging hebben jullie zelf erop gezet? Bearlock vind ik persoonlijk iets van de jaren 80. Zou tegenwoordig beter moeten kunnen.

Ik hoor graag jullie mening.

Rcupra
Gebruikersavatar
FreaQ
Berichten: 491
Lid geworden op: 01 apr 2018, 13:04
Type auto: Golf MK6 GTI ED35
Locatie: 072

Re: Risico en preventie diefstal/inbraak Golf 7.5

Bericht door FreaQ »

Bearlock is tegenwoordig nog steeds een heel goed beveiligingsmiddel.

Tevens als je de optie keyless entree achterwegen laat, is het ook iets moeilijker binnen te komen voor de inbreker..
VW Golf GTI ED35 Tornado red.
Gebruikersavatar
Vissa
Berichten: 900
Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
Type auto: Cupra Formentor 310
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Risico en preventie diefstal/inbraak Golf 7.5

Bericht door Vissa »

VW heeft helemaal niks verbeterd aan de beveiliging, het is dood simpel om in te breken, vooral als je keyless entry hebt.

Bearlock is de beste manier om je auto te laten staan. Daarmee komen ze niet weg.
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Gebruikersavatar
Peter R20 2014
Berichten: 145
Lid geworden op: 18 feb 2018, 17:12
Type auto: Golf MK7 R

Re: Risico en preventie diefstal/inbraak Golf 7.5

Bericht door Peter R20 2014 »

Goedenavond,

Hoe makkelijk het ook is, heb keyless entry :roll:
Heb een stuurslot die om je hele stuur gaat en er altijd opgaat maakt niet uit waar die staat, slaap er ook beter door ;)

MVG
Golf mk7 2.0 R.
Golf mk4 2.8 V6 Motion.
Golf mk3 1.6 1994.
lewd-o
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 sep 2017, 13:06
Type auto: Golf VII GP GTI

Re: Risico en preventie diefstal/inbraak Golf 7.5

Bericht door lewd-o »

Kijk eens naar het laten inbouwen van alarm klasse 5 (incl. voertuigvolgsysteem) van Moving intelligence.
De bearlock is natuurlijk prima ter preventie, maar mocht een onverlaat de boel toch zodanig slopen om die bearlock (proberen) te verwijderen, dan wordt dit -volgens mij- niet door de verzekering gedekt.
Gebruikersavatar
FreaQ
Berichten: 491
Lid geworden op: 01 apr 2018, 13:04
Type auto: Golf MK6 GTI ED35
Locatie: 072

Re: Risico en preventie diefstal/inbraak Golf 7.5

Bericht door FreaQ »

lewd-o schreef: 11 feb 2019, 10:30 Kijk eens naar het laten inbouwen van alarm klasse 5 (incl. voertuigvolgsysteem) van Moving intelligence.
De bearlock is natuurlijk prima ter preventie, maar mocht een onverlaat de boel toch zodanig slopen om die bearlock (proberen) te verwijderen, dan wordt dit -volgens mij- niet door de verzekering gedekt.
Zolang jij tegen diefstal bent verzekerd, Maakt het echt niet uit of je die bearlock wel of niet vergrendeld. want je premie gaat er ook niet van omlaag ( bij de meeste ) Bearlock doe je puur voor jezelf.
VW Golf GTI ED35 Tornado red.
JorisVdV
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 jun 2021, 16:27
Type auto: chevrolet cruze 2DLT

Re: Risico en preventie diefstal/inbraak Golf 7.5

Bericht door JorisVdV »

Normaal komen de meeste auto's met af-fabriek startblokkering, maar dat alleen is niet genoeg. Inbrekers bedenken elk moment nieuwe manieren om je auto te stelen. Om die reden had ik ook een extra beveiliging laten plaatsen, die met noodstroomsirene komt en interieurbeveiliging.

Tips voor een auto beveiliging.
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VII GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 56 gasten