olie pressure alarm,Messing brokjes in carter

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVII.
Plaats reactie
Daemos
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 mar 2019, 15:58
Type auto: Golf MK7 GTI

olie pressure alarm,Messing brokjes in carter

Bericht door Daemos »

Hello iedereen,

Ik zit met vervelend probleem, Heb namelijk Golf 7 GTI performance van 2013 deze zomer 2jaar in bezit.
Hij had al een miltek uitlaat en downpipe bij aankoop, Ben deze naar chiptuning garage geweest en had eerste run al 260PK
inplaats van 230pk(stanaard), Dan hebben ze hem uiteindelijk gechipt naar 340pk en pop&bangs via obd.

Krijg ik sinds laatste maand alarm "olie pressure,stop volg intructie boekje" viel dan meteen weer we na 3 sec (rood kleurige alarm)
dan kreeg ik oranje kleurige alarm "maximum 4000 toerental" met epc icoontje, als ik auto af legde en opnieuw start was alles weer ok en weg.
Mechanieker heeft lage en hoge druk sensor vervangen, andere olie, filter gestoken, Heeft ermee rond gereden mooi warm niets meldingen ik kom erom rij de auto mooi warm rond 2000 a 2500 toeren (zoals altijd), sta ik aan de lichten te wachten krijg ik weer alarm "olie pressure,stop volg intructie boekje".

Nu hebben ze moter al uithaalt turbo bekeken ziet er goed uit, lager shalen van krukas allemaal zo goed al nieuw , deksel van nokkenassen ook alles ziet zo goed als nieuw uit. alleen bij afhalen van olie pomp hebben ze paar kleine "afgebroken" messing brokjes gevonden,1 tand van tandwieltje van de olie pomp heeft wel een brokje tussen gekregen.Mechanieker zei ook dat me blok nooit zonder/te weining olie heeft gezeten.
(Bij aankoop 45.000Km nu 78.000Km ongerveer 15.000 met de chip)

Moter reed nog perfect maar met die brokjes in carter en olie pressure melding nu en dan is toch maar riskant om verder mee te rijden.
Iemand hier al een gelijkaardig probleem had?

PS. Meeste zullen zeggen "het zal de chip zijn" feit is mijn beste maat heeft Golf Mk7 GTi 2014 al jaar langer gechipt bij zelfde garage geen probleem
is wel 220pk>330pk. Ja heb altijd voor en na laten draaien, maar ja eenmaal mooi warm heb ik wel zware voet en duw ik er wel op. :)

Grtz thibault
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: olie pressure alarm,Messing brokjes in carter

Bericht door bzb »

ergens wat afgebroken in het olietraject, olie druk valt weg dus dat je nog rijd is erg onverstandig

.bij mij was het metalen gaasje zeefje in een alu behuizing vlak bij de nokkenas stuk, deze zat omsloten in een messing busje
O2RS
Berichten: 446
Lid geworden op: 12 aug 2012, 13:28
Type auto: Audi S4 Avant

Re: olie pressure alarm,Messing brokjes in carter

Bericht door O2RS »

Gewoon door rijden joh, zal wel een sensor zijn ;)
Zonder gekheid, metaaldeeltjes...ik zou ff het zaakje aan de kant houden en de oorzaak zoeken :D
Audi S4 Avant B8, JD motor en S-Tronic software (529pk/640nm)
ex: Octavia RS Combi, JD stage 2 (309pk/448nm)
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: olie pressure alarm,Messing brokjes in carter

Bericht door yal »

bzb schreef: 25 mar 2019, 15:15 ergens wat afgebroken in het olietraject, olie druk valt weg dus dat je nog rijd is erg onverstandig

.bij mij was het metalen gaasje zeefje in een alu behuizing vlak bij de nokkenas stuk, deze zat omsloten in een messing busje
Dan heb jij zeker geen mk7 maar een mk6 GTI?

@Daemos , kunnen ze niet vinden waar de ''brokjes messing'' vandaan komen.

Als de lagers goed zijn dan zou ik de oliepomp demonteren en checken vanbinnen...

Je hebt er 5W30 olie in zitten?

Grt Yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Daemos
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 mar 2019, 15:58
Type auto: Golf MK7 GTI

Re: olie pressure alarm,Messing brokjes in carter

Bericht door Daemos »

Danku voor reacties,

Ja heb er 5w30 in longlife.
Olie zeef & carter waren proper

Vandaag heeft mechanieker gebeld dat er schreven in cilinder zitten en dat er brokken uit me piston is
hij zei dat dat voor komt bij slechte tune , timing enzo en dat je piston wegfret ervan (pingelen)

Rip :/
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: olie pressure alarm,Messing brokjes in carter

Bericht door yal »

Reed je dan op ongelood 95 ipv 98?

Ook raar dat er motorschade is door pingelen , dan zou de motor toch de voorontsteking moeten terug regelen voordat er schade zou kunnen ontstaan(?)

Piston/zuiger is niet van messing , piston pen wel.
Afijn niet best.

Opboren en overmaatse zuigers erin?
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Daemos
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 mar 2019, 15:58
Type auto: Golf MK7 GTI

Re: olie pressure alarm,Messing brokjes in carter

Bericht door Daemos »

kan vrijdag pas naar mechanieker gaan dus zal dan wel meer weten

ja reed op 95 , en wist wel ergens dat 98 beter zit voor smering enzo
maar tune garage zei hier niets over en sinds dat me beste maat ook op 95 rijd en ik altijd al met moto's zag geen probleem

Heb max 15K met de tune gereden dus enkel van 95 te tanken kan ik me dat moeilijk inbeelden dat me piston dan al kapot gaan

Zou moter wel willen uitboren/reviseren maar ken hier niemand voor met ervaring met deze moteren.
Gebruikersavatar
Vissa
Berichten: 900
Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
Type auto: Cupra Formentor 310
Locatie: Hellevoetsluis

Re: olie pressure alarm,Messing brokjes in carter

Bericht door Vissa »

Er zijn tuners, zal geen namen noemen, die de pingelsensor uitschakelen. Als jou auto op 98 is afgesteld en hij regelt de ontsteking niet meer bij wanneer nodig kan dit heel erg snel voor schade zorgen. Vriend van mij kocht een Mini Cooper S die flink gekieteld was waarbij hem expliciet was vermeld dat hij op 98 moest rijden. Eigenwijs en krent als hij is gooit hij er 95 in en welgeteld na 8 dagen de auto in bezit gehad te hebben was 1 zuiger deels gesmolten, andere flink beschadigd van detonatie + schade aan de cilinders. Kosten.... 6000 euro voor een compleet nieuw blok, niet meer te redden.

Ik snap sowieso niet dat mensen met een gekietelde hot hatch op 95 rijden, maar goed dat is een andere discussie. Dus het kan heel snel gaan met de schade.
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: olie pressure alarm,Messing brokjes in carter

Bericht door yal »

Daemos schreef: 27 mar 2019, 18:12 kan vrijdag pas naar mechanieker gaan dus zal dan wel meer weten

ja reed op 95 , en wist wel ergens dat 98 beter zit voor smering enzo
maar tune garage zei hier niets over en sinds dat me beste maat ook op 95 rijd en ik altijd al met moto's zag geen probleem

Heb max 15K met de tune gereden dus enkel van 95 te tanken kan ik me dat moeilijk inbeelden dat me piston dan al kapot gaan

Zou moter wel willen uitboren/reviseren maar ken hier niemand voor met ervaring met deze moteren.
Nou dat kan zeker wel , zeker met tuning moet je op 98 rijden.
Of je moet specifiek de motor laten tunen op 95 met als resultaat minder vermogen.

Oude motoren zoals mijn mk1 en mk2 hebben geen pingel sensoren , gooi er altijd 98 in omdat de zuigers heel snel kapot kunnen gaan...
Zelfs met mindere kwaliteit 98 (tank altijd bij BP) hoorde ik mijn mk1 GTI vorig jaar pingelen , van het gas af en meteen octaan booster erin gedaan daarna was het pingelen weg.
Pingelen/detoneren klinkt als ritselen van folie papier...

Mijn KR 16v heb ik laten reviseren bij Eras Utrecht , nog nooit zo''n mooi lopende 16v gezien.
Alle onderdelen zijn gebalanceerd dus dat zal de trillingsvrije loop verklaren.
Ik denk dat ieder goed revisie bedrijf je blok kan opboren en overmaatse zuigers plaatsen..
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Gebruikersavatar
surfroy01
Berichten: 401
Lid geworden op: 13 nov 2018, 12:21
Type auto: Golf 7 GTI PP

Re: olie pressure alarm,Messing brokjes in carter

Bericht door surfroy01 »

Bij MP Carworks staat een dikke audi met getunde V8 bi-turbo, gat in de cilinder............. maar dat komt ws door vervuilde injector die naar 1 kant inspoot. Maar het kan dus allemaal gemakkelijk kapot!
The most dangerous nut in my car is the one that holds the throttle, me! :oops:

Daily fun ; Golf 7 GTI Performance 487nM/311PK stage 1
Track fun; BMW E46 Touring 328 210 PK, Ducati 996SPS/128 awPK.
Voorheen; Passat B8 R line 2.0 TDI, 2xPassat B8 1.4 TSI/CLA Shooting brake AMG/BMW E46 325/Passat B8/DS5/XC90/XC70/X5/Durango/V40/156/146/33/paar slopels......
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VII GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 gasten