Koude start ratelend geluid 2sec
Geplaatst: 15 jun 2019, 02:12
Beste forummers,
Ik heb een vraag, zelf ben ik er nog niet helemaal mee uit maar wellicht heeft iemand dit al een keer meegemaakt. Sinds kort ben ik in het bezit van een 7 GTI van 2015 met een CHHB motor. Mijn probleem op dit moment is als volgt:
Als ik de auto koud start dan ratelt de motor voor 2 seconden, klinkt een beetje als een diesel en dan draait het blok weer volkomen normaal. De motor trilt ook, alsof die geen olie of brandstof krijgt. Zal hiervan morgen een video maken. Als ik de auto meteen uitzet en weer aanzet dan treed het probleem niet meer op. De auto heeft geen foutcodes. Geen motormanagement lampje.
Als ik de auto de gehele dag door rijd, dan heb ik ook nergens last van. De auto start dan normaal en rijd normaal, vermogen is volledig aanwezig. Nu heb ik begrepen, als ik her en der info opvraag, dat dit te maken kan hebben met het feit dat de olie met nagenoeg te weinig druk naar de nokkenassen wordt gepompt oftewel een kapotte oliepomp of een verstopte zeef in de carter maar een ketting die gerekt is sluit ik ook niet uit.
Nu is mijn vraag, is dit een bekend probleem van de MK7 GTI 2015 en of heeft iemand dit ooit een keer meegemaakt? De auto heeft 89k km gelopen.
Alvast bedankt voor de info
Ik heb een vraag, zelf ben ik er nog niet helemaal mee uit maar wellicht heeft iemand dit al een keer meegemaakt. Sinds kort ben ik in het bezit van een 7 GTI van 2015 met een CHHB motor. Mijn probleem op dit moment is als volgt:
Als ik de auto koud start dan ratelt de motor voor 2 seconden, klinkt een beetje als een diesel en dan draait het blok weer volkomen normaal. De motor trilt ook, alsof die geen olie of brandstof krijgt. Zal hiervan morgen een video maken. Als ik de auto meteen uitzet en weer aanzet dan treed het probleem niet meer op. De auto heeft geen foutcodes. Geen motormanagement lampje.
Als ik de auto de gehele dag door rijd, dan heb ik ook nergens last van. De auto start dan normaal en rijd normaal, vermogen is volledig aanwezig. Nu heb ik begrepen, als ik her en der info opvraag, dat dit te maken kan hebben met het feit dat de olie met nagenoeg te weinig druk naar de nokkenassen wordt gepompt oftewel een kapotte oliepomp of een verstopte zeef in de carter maar een ketting die gerekt is sluit ik ook niet uit.
Nu is mijn vraag, is dit een bekend probleem van de MK7 GTI 2015 en of heeft iemand dit ooit een keer meegemaakt? De auto heeft 89k km gelopen.
Alvast bedankt voor de info