Welke beveiligingsklasse

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVII.
Plaats reactie
Car Newbie
Berichten: 140
Lid geworden op: 27 jan 2014, 19:57
Type auto: MK7 GTI PP 2016
Locatie: Amsterdam

Welke beveiligingsklasse

Bericht door Car Newbie »

Beste mede forummers,

Vandaag bezocht ik de VW dealer omdat ik graag wat informatie wilde over het SCM certificeren van mijn auto (GTI '16). Ik weet niet wat voor beveiliging er op de auto aanwezig is dus wilde dat meteen nagaan. Daar vroeg ik of er op basis van mijn kenteken nagegaan kon worden welk alarm er fabriek af geleverd was. De dealer kon dit niet in het systeem zien :? Zelf heb ik bij Kiwa kunnen achterhalen dat er voor mijn auto nooit een SCM certificaat is afgegeven.

Mijn vraag: Als de dealer dit niet kan achterhalen, weet iemand hoe ik achter de beveiligingsklasse van de auto kom?

Vriendelijk bedankt.
MK7 PP ‘16
Daily: BMW X5 xDrive30D
Gebruikersavatar
Vissa
Berichten: 900
Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
Type auto: Cupra Formentor 310
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Welke beveiligingsklasse

Bericht door Vissa »

Volkswagen alarm is niet SCM gekeurd fabrieksaf, er zal daarom nooit een SCM certificaat worden afgegeven.

Als jou Golf een alarm heeft, dat is heel makkelijk te zien aan het lampje in het deurpaneel van de bestuurder of aan de knop om het interieuralarm aan/uit te zetten, dan is dit klasse 3. Heb je dit niet dan zit er geen alarm op en heb je enkel een klasse 1 beveiliging. (Alarm testen kan natuurlijk ook, auto opkrikken bijv, of raampje open laten en auto op slot doen en daarna je hand naar binnen steken)

Heb je wel een alarm dan moet je hem enkel SCM laten certificeren. Kost je ongeveer 80 euro. (Fleetaccess)
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Car Newbie
Berichten: 140
Lid geworden op: 27 jan 2014, 19:57
Type auto: MK7 GTI PP 2016
Locatie: Amsterdam

Re: Welke beveiligingsklasse

Bericht door Car Newbie »

Ok. Bedankt voor je antwoord.

Heb gekeken en beide zijn aanwezig. Weet enkel niet over klasse 3 (helling detectie). De auto heeft ook Volkswagen Connect. Valt dit niet onder klasse 4 (voertuig volgsysteem)? De app geeft aan als de auto verplaatst wordt bij 'contact uit', het voertuig gaat rijden en als de deuren worden geopend. Bij verplaatsing is de auto ook via de app te volgen.

Ben van plan om vandaag of morgen naar een Kiwa keurstation te gaan om nog informatie in te winnen over de certificering. Ik kom er ook op terug met de reactie van daar.
MK7 PP ‘16
Daily: BMW X5 xDrive30D
Gebruikersavatar
Vissa
Berichten: 900
Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
Type auto: Cupra Formentor 310
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Welke beveiligingsklasse

Bericht door Vissa »

Car Newbie schreef: 27 jun 2019, 13:19 Ok. Bedankt voor je antwoord.

Heb gekeken en beide zijn aanwezig. Weet enkel niet over klasse 3 (helling detectie). De auto heeft ook Volkswagen Connect. Valt dit niet onder klasse 4 (voertuig volgsysteem)? De app geeft aan als de auto verplaatst wordt bij 'contact uit', het voertuig gaat rijden en als de deuren worden geopend. Bij verplaatsing is de auto ook via de app te volgen.

Ben van plan om vandaag of morgen naar een Kiwa keurstation te gaan om nog informatie in te winnen over de certificering. Ik kom er ook op terug met de reactie van daar.
Dan heb je sowieso een klasse 3! Dat over VW Connect durf ik niet te zeggen, maar dat weten ze zeker wel bij het keuringstation! :) Succes! :)
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Roman77
Berichten: 228
Lid geworden op: 04 sep 2011, 12:10

Re: Welke beveiligingsklasse

Bericht door Roman77 »

Als ik de VW site mag geloven is jouw vraag over klasse 4 niet waar

https://www.volkswagen-car-net.com/port ... ft-alarm#5

Het “Online alarmsysteem” gebruikt nooit positiegegevens van uw voertuig. Zodoende is het noch mogelijk uw voertuig te traceren noch kunt u het volgen.

Bij mijn Golf 7.5 heb ik een certificaat gekregen was alleen kwestie van bouten vervangen van de sirene, weet niet zeker of het ook voor de 7 ook zo is.
Gebruikersavatar
Vissa
Berichten: 900
Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
Type auto: Cupra Formentor 310
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Welke beveiligingsklasse

Bericht door Vissa »

Roman77 schreef: 03 jul 2019, 08:08 Als ik de VW site mag geloven is jouw vraag over klasse 4 niet waar

https://www.volkswagen-car-net.com/port ... ft-alarm#5

Het “Online alarmsysteem” gebruikt nooit positiegegevens van uw voertuig. Zodoende is het noch mogelijk uw voertuig te traceren noch kunt u het volgen.

Bij mijn Golf 7.5 heb ik een certificaat gekregen was alleen kwestie van bouten vervangen van de sirene, weet niet zeker of het ook voor de 7 ook zo is.
Voor de 7 hetzelfde verhaal. Breekmoer op de sirene en klaar! :)
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Car Newbie
Berichten: 140
Lid geworden op: 27 jan 2014, 19:57
Type auto: MK7 GTI PP 2016
Locatie: Amsterdam

Re: Welke beveiligingsklasse

Bericht door Car Newbie »

Korte update: SCM station had geen tijd om me te woord te staan afgelopen vrijdag. Vandaag per mail contact gehad met een KIWA erkend inbouwbedrijf met wederom een verassend antwoord: een fabriek af alarm kunnen zij niet goedkeuren. Dat kan enkel de dealer :?

Morgen maar eens een andere merkdealer bezoeken.
MK7 PP ‘16
Daily: BMW X5 xDrive30D
Gebruikersavatar
Vissa
Berichten: 900
Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
Type auto: Cupra Formentor 310
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Welke beveiligingsklasse

Bericht door Vissa »

Car Newbie schreef: 03 jul 2019, 21:25 Korte update: SCM station had geen tijd om me te woord te staan afgelopen vrijdag. Vandaag per mail contact gehad met een KIWA erkend inbouwbedrijf met wederom een verassend antwoord: een fabriek af alarm kunnen zij niet goedkeuren. Dat kan enkel de dealer :?

Morgen maar eens een andere merkdealer bezoeken.
Bullshit. Neem eens contact op met Fleetaccess. Zij hebben mijn systeem aangepast en gekeurd, paar weken geleden. Doen ze op locatie.
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Henniej
Berichten: 1364
Lid geworden op: 29 dec 2016, 10:32

Re: Welke beveiligingsklasse

Bericht door Henniej »

Ieder erkend alarm inbouwstation kan zo kijken wat voor alarm je hebt.
Max 5 min.

Simpel zat.
Account niet in gebruik! 🤷🏼‍♂️
Car Newbie
Berichten: 140
Lid geworden op: 27 jan 2014, 19:57
Type auto: MK7 GTI PP 2016
Locatie: Amsterdam

Re: Welke beveiligingsklasse

Bericht door Car Newbie »

Vissa schreef: 04 jul 2019, 08:42
Car Newbie schreef: 03 jul 2019, 21:25 Korte update: SCM station had geen tijd om me te woord te staan afgelopen vrijdag. Vandaag per mail contact gehad met een KIWA erkend inbouwbedrijf met wederom een verassend antwoord: een fabriek af alarm kunnen zij niet goedkeuren. Dat kan enkel de dealer :?

Morgen maar eens een andere merkdealer bezoeken.
Bullshit. Neem eens contact op met Fleetaccess. Zij hebben mijn systeem aangepast en gekeurd, paar weken geleden. Doen ze op locatie.
Dat vond ik dus ook. Vandaag naar een andere dealer geweest. Doortastend vragen heeft opgeleverd dat ik beveiligingsklasse 3 heb.

Alarm is fabriek af maar nooit SCM gecertificeerd geweest dus heeft deze volgens de dealer een volledige keuring nodig a 300 euro.
MK7 PP ‘16
Daily: BMW X5 xDrive30D
Gebruikersavatar
FGT
Berichten: 1356
Lid geworden op: 27 aug 2011, 19:07
Type auto: 7R Lapiz Blue
Locatie: Den Haag

Re: Welke beveiligingsklasse

Bericht door FGT »

Bij welke bedrijven ben je geweest?

Mag ook in een PB.
Golf 7R DSG Lapiz Blue
Gebruikersavatar
Vissa
Berichten: 900
Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
Type auto: Cupra Formentor 310
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Welke beveiligingsklasse

Bericht door Vissa »

Car Newbie schreef: 04 jul 2019, 23:06
Vissa schreef: 04 jul 2019, 08:42
Car Newbie schreef: 03 jul 2019, 21:25 Korte update: SCM station had geen tijd om me te woord te staan afgelopen vrijdag. Vandaag per mail contact gehad met een KIWA erkend inbouwbedrijf met wederom een verassend antwoord: een fabriek af alarm kunnen zij niet goedkeuren. Dat kan enkel de dealer :?

Morgen maar eens een andere merkdealer bezoeken.
Bullshit. Neem eens contact op met Fleetaccess. Zij hebben mijn systeem aangepast en gekeurd, paar weken geleden. Doen ze op locatie.
Dat vond ik dus ook. Vandaag naar een andere dealer geweest. Doortastend vragen heeft opgeleverd dat ik beveiligingsklasse 3 heb.

Alarm is fabriek af maar nooit SCM gecertificeerd geweest dus heeft deze volgens de dealer een volledige keuring nodig a 300 euro.
300!!!!! Zijn ze gek! Laat je alsjeblieft niet oplichten.

Bij fleetacces kost het 140 euro, komen ze aan je deur. Breekmoer erop, testen, en je krijgt een SCM certificaat.

Die ,,volledige'' keuring is 5 minuten werk. Stelt echt geen reet voor. 300 euro... stelletje idioten daar!
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Henniej
Berichten: 1364
Lid geworden op: 29 dec 2016, 10:32

Re: Welke beveiligingsklasse

Bericht door Henniej »

Voor 40 euro kan je het ook opnieuw keuren. :D
Account niet in gebruik! 🤷🏼‍♂️
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VII GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 61 gasten