nieuwe eigenaar gti, enkele vraagjes?

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVII.
Plaats reactie
Benedict98
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 dec 2019, 16:23
Type auto: Golf VII GTI

nieuwe eigenaar gti, enkele vraagjes?

Bericht door Benedict98 »

Hi ,

Onlangs kocht ik een golf 7 gti 220hp uit 2015. Super auto , echt waar ik naar opzoek was.

Toch stoor ik mij aan enkele minpuntjes, zoals wat windgeruis en stuiteren.
De wagen is momenteel nog volledig standaard en ligt op 18" velgen met Bridgestone Potenza's.

mijn vragen zijn :

- hebben jullie ook zoveel last van windgeruis , soms zelfs fluiten aan de portier?
- de wagen stuitert nogal wat rond bij slechte wegen ( ja idd ! België)
- wat kan ik doen tegen wheelhop ? probeer het te vermijden maar soms heb ik het toch voor , doet dit veel kapot , kan ik controleren of er iets kapot is gegaan? zoja waarop let ik ?
- soms heb ik een olietemperatuur van 106°C bij rustig rijden en wanneer ik dan in Duitsland lekker aan het knallen ben heb ik 102°C , is dit normaal ?

bedankt voor jullie antwoorden, ik weet dat het veel kleine details zijn maar ben graag op de hoogte om men gti'tje perfect te houden.
Gebruikersavatar
spikehome
Berichten: 239
Lid geworden op: 21 jan 2018, 12:06
Type auto: Golf7GTIPerformance
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: nieuwe eigenaar gti, enkele vraagjes?

Bericht door spikehome »

Je temperaturen van olie zij normaal.
Windgeruis heb ik geen last van.
Ik héb ook 18" maar tijdens vakanties door België heen heb ik ook geen last van stuiteren ik heb wel acc en rijd dan meestal in comfort.
Golf GTI Performance bj2016 Afbeelding Afbeelding
Volkswagen Up Move bj2016 Afbeelding Afbeelding
Oude Golf 7 1.2 DSG business bj2015 Afbeelding Afbeelding
Vissa
Berichten: 900
Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
Type auto: Cupra Formentor 310
Locatie: Hellevoetsluis

Re: nieuwe eigenaar gti, enkele vraagjes?

Bericht door Vissa »

Benedict98 schreef: 22 feb 2020, 18:25 Hi ,

Onlangs kocht ik een golf 7 gti 220hp uit 2015. Super auto , echt waar ik naar opzoek was.

Toch stoor ik mij aan enkele minpuntjes, zoals wat windgeruis en stuiteren.
De wagen is momenteel nog volledig standaard en ligt op 18" velgen met Bridgestone Potenza's.

mijn vragen zijn :

- hebben jullie ook zoveel last van windgeruis , soms zelfs fluiten aan de portier?
- de wagen stuitert nogal wat rond bij slechte wegen ( ja idd ! België)
- wat kan ik doen tegen wheelhop ? probeer het te vermijden maar soms heb ik het toch voor , doet dit veel kapot , kan ik controleren of er iets kapot is gegaan? zoja waarop let ik ?
- soms heb ik een olietemperatuur van 106°C bij rustig rijden en wanneer ik dan in Duitsland lekker aan het knallen ben heb ik 102°C , is dit normaal ?

bedankt voor jullie antwoorden, ik weet dat het veel kleine details zijn maar ben graag op de hoogte om men gti'tje perfect te houden.
-Windgeruis is heel normaal bij de MK7 op de snelweg, kun je niks tegen doen. De een ervaart het anders als de ander
-Wheelhop kun je enigsinds verhelpen door stevigere rubbers te monteren op verschillende delen van het chassis/motor. Echter ga je hierdoor trillingen creëeren, en dat ga je niet leuk vinden.
-Olietemperatuur is compleet normaal
- Gestuiter is net wat je zelf gewend bent. Je hebt dus waarschijnlijk geen DCC ( adaptieve schokbrekers ) Als je 18' al vind stuiteren dan kun je enkel nog naar een kleiner wiel toegaan / dikkere banden die meer impact absorberen.
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Gebruikersavatar
John
Berichten: 602
Lid geworden op: 09 feb 2015, 21:28
Type auto: Golf MK7 GTI
Locatie: Hoeksche Waard

Re: nieuwe eigenaar gti, enkele vraagjes?

Bericht door John »

Ik had wel windruis bij mijn Golf 6 maar bij mijn Golf 7 heb ik nergens last van.
Je olietemperatuur is normaal.
Wheelhop kun je enigszins verminderen door minder heftig in een keer op het gas te gaan.
Dus iets rustiger dieper het gas in trappen waardoor je de auto wat meer tijd geeft om grip te krijgen.
En misschien iets eerder naar de 2 de versnelling schakelen.
Het is een beetje uitproberen wat het beste werkt denk ik.
Baarlo '97..'98
Worthersee '06.'07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'17.'18.'19
Wolfsburg '08.'13
Edition38 '07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'18.'19
Natasha33
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 feb 2020, 08:05
Type auto: Golf 6
Contacteer:

Re: nieuwe eigenaar gti, enkele vraagjes?

Bericht door Natasha33 »

Windgeruis is vaak nog wel te verhelpen indien het bij de ramen vandaan komt. Kies voor een nieuw soort rubber of zonneprotectors over de bovenrand van de ramen.
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VII GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten