Nieuwe lid zoekt antwoorden en advies

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVII.
Plaats reactie
StarSqream
Berichten: 484
Lid geworden op: 12 apr 2020, 01:07
Type auto: Golf MK7 GTI Perf

Nieuwe lid zoekt antwoorden en advies

Bericht door StarSqream »

Hello again.

Ik heb hier en daar wat posts gelezen maar nog niet echt een antwoord kunnen vinden op een paar vragen:

1. Ik heb geen mode knop bij de pook (voor DPS). Kan dit geplaatst worden (retrofit heet dat?) of kan dit via het menu/stuur geswitcht worden?
2. Prijsverschillen tussen tuners (DVX, JD en VAGt). Zijn deze Prijsverschillen verklaarbaar, in de zin van 'duurder is beter' of moet ik gewoon de goedkoopste tussen deze 3 tuners kiezen?
3. Ik vind de GTI standaard nog wat meevallen qua geluid (vergeleken met de RS3 al helemaal). Ik heb begrepen dat ik dmv het verwijderen van een demper mijn geluid al iets kan verhogen. Kent iemand een kwalitatief en redelijk geprijsd bedrijf die dit doet in Rotterdam e.o.?
4. Mijn model heeft alleen de standaard fabrieksalarm. Wat kan ik het beste doen qua beveiliging. Ik heb al een Stoplock PRo elite.

Redelijk veel vragen zie ik nu. Ik hoop dat iemand mij hiermee kan assisteren en dit ook gepast was voor een nieuwe lid.

Thanks everybody!

Ps. Ik heb een GOLF MK7 GTI PERFORMANCE by the way.
Gebruikersavatar
WillsR
Berichten: 154
Lid geworden op: 17 jun 2018, 22:47
Type auto: Golf MK7 R Variant

Nieuwe lid zoekt antwoorden en advies

Bericht door WillsR »

Welkom met je GTI Performance. Op deze vragen zijn al veel ervaringen geplaatst door mede GTI Performance rijders. Ik zal nog even mijn ervaring geven.

1. Ik heb geen mode knop bij de pook (voor DPS). Kan dit geplaatst worden (retrofit heet dat?) of kan dit via het menu/stuur geswitcht worden?
De mode knop is voor als je DDC hebt. Die DPS gaat via je scherm. Of je die knop kan plaatsen en je DPS wil inleren, kan je beste aan catronic of Rainesh vragen of dat mogelijk is.
2. Prijsverschillen tussen tuners (DVX, JD en VAGt). Zijn deze Prijsverschillen verklaarbaar, in de zin van 'duurder is beter' of moet ik gewoon de goedkoopste tussen deze 3 tuners kiezen?
Ze zijn allen even goed en als je in Rotterdam woont is DVX en JD net zo ver. MP carworks in Den Haag lees je chip uit en stuurt het digitaal naar JD.
3. Ik vind de GTI standaard nog wat meevallen qua geluid (vergeleken met de RS3 al helemaal). Ik heb begrepen dat ik dmv het verwijderen van een demper mijn geluid al iets kan verhogen. Kent iemand een kwalitatief en redelijk geprijsd bedrijf die dit doet in Rotterdam e.o.?
Als je niet lange afstanden rijdt en geen lastige buren hebt, is dat de goedkoopste oplossing. Achteraf had ik hier spijt van dat gedreun maar ik heb een R.
Een bypass klep is een duurder maar een oplossing als je ook stil wil rijden. En als het aan de kosten ligt, zal eerder voor een downpijp gaan (stage 2) en dan pas die bypass klep.
4. Mijn model heeft alleen de standaard fabrieksalarm. Wat kan ik het beste doen qua beveiliging. Ik heb al een Stoplock PRo elite.
Alles wat je doet, vertraagd alleen.
Deze mogelijkheden zijn er o.a:
- kill switch dmv extra kaart (cartronic)
- bearlock
- keyless protection
- goede verzekering
Ik slaap beter met de keyless uit en de mechanische bearlock.[/quote]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
StarSqream
Berichten: 484
Lid geworden op: 12 apr 2020, 01:07
Type auto: Golf MK7 GTI Perf

Re: Nieuwe lid zoekt antwoorden en advies

Bericht door StarSqream »

WillsR schreef: 12 apr 2020, 10:42 Welkom met je GTI Performance. Op deze vragen zijn al veel ervaringen geplaatst door mede GTI Performance rijders. Ik zal nog even mijn ervaring geven.

1. Ik heb geen mode knop bij de pook (voor DPS). Kan dit geplaatst worden (retrofit heet dat?) of kan dit via het menu/stuur geswitcht worden?
De mode knop is voor als je DDC hebt. Die DPS gaat via je scherm. Of je die knop kan plaatsen en je DPS wil inleren, kan je beste aan catronic of Rainesh vragen of dat mogelijk is.
2. Prijsverschillen tussen tuners (DVX, JD en VAGt). Zijn deze Prijsverschillen verklaarbaar, in de zin van 'duurder is beter' of moet ik gewoon de goedkoopste tussen deze 3 tuners kiezen?
Ze zijn allen even goed en als je in Rotterdam woont is DVX en JD net zo ver. MP carworks in Den Haag lees je chip uit en stuurt het digitaal naar JD.
3. Ik vind de GTI standaard nog wat meevallen qua geluid (vergeleken met de RS3 al helemaal). Ik heb begrepen dat ik dmv het verwijderen van een demper mijn geluid al iets kan verhogen. Kent iemand een kwalitatief en redelijk geprijsd bedrijf die dit doet in Rotterdam e.o.?
Als je niet lange afstanden rijdt en geen lastige buren hebt, is dat de goedkoopste oplossing. Achteraf had ik hier spijt van dat gedreun maar ik heb een R.
Een bypass klep is een duurder maar een oplossing als je ook stil wil rijden. En als het aan de kosten ligt, zal eerder voor een downpijp gaan (stage 2) en dan pas die bypass klep.
4. Mijn model heeft alleen de standaard fabrieksalarm. Wat kan ik het beste doen qua beveiliging. Ik heb al een Stoplock PRo elite.
Alles wat je doet, vertraagd alleen.
Deze mogelijkheden zijn er o.a:
- kill switch dmv extra kaart (cartronic)
- bearlock
- keyless protection
- goede verzekering
Ik slaap beter met de keyless uit en de mechanische bearlock.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
[/quote]

Dankjewel voor je reactie!

1. Ik zal Rainesh even connecten voor de mogelijkheden. Jij weet dus niet of het menu, zonder knop, te benaderen is. Ik heb namelijk ervaring met de R en bij dat model kon ik makkelijk switchen naar bijv. ECO om de rijstand voor mijn vrouw een beetje normaal te krijgen. Is dit uberhaupt mogelijk op een GTI via het menu? Kon zo 1,2,3 niets vinden namelijk.

2. Top. Dan neig ik naar DVX te gaan.

3. Hmmm ik zal toch maar eens even kijken via YouTube etc of dit rendabel is. Ik ga minimaal 4 dagen per week 60km rijden op snelweg. Moet natuurlijk te verdragen zijn. Is het niet mogelijk om de einddemper te verwijderen en mechanische kleppen te plaatsen om het geluid te verminderen wanneer nodig?

4. Ik heb geen keyless go dus dat helpt gelukkig. Heb al gehoord over de bearlock en zal dat ook maar eens plaatsen denk ik. Ik ben eerder bang voor het intikken van ruitjes en weghalen van schermen dan dat de auto wordt meegekomen. Heb hier namelijk genoeg GTI/R en AMG geparkeerd staan in de straat. Vaak inbraakschade gezien maar geen diefstal.

Thanks voor het meedenken 💪🏻
Gebruikersavatar
WillsR
Berichten: 154
Lid geworden op: 17 jun 2018, 22:47
Type auto: Golf MK7 R Variant

Re: Nieuwe lid zoekt antwoorden en advies

Bericht door WillsR »

Ik heb wel dat mode knopje en dan kan je snel wisselen tussen eco/normal/sport maar dat heb je alleen als je volgens mij DDC hebt.
DPS is driver profile select:
https://youtu.be/mh7bqDwaaG0

Hier is meer info over de topic over geluid:
Sportiever geluid Golf 7 GTI Performance
https://r.tapatalk.com/shareLink/topic? ... source=app

Forumlid THEY070 kan je bijna alles vertellen hoe je bijvoorbeeld je koplampen kan beschermen tegen weer diefstal.

Ik heb een eindemper laten maken door jm tuning met klep. Het geluid tussen de verschillend mode varieert van stil tot aso. Dat is echt super gaaf. Telkens als ik door een tunnel rij is het geluid zoo mooi. Dat zoiets uit een 2.0l blok komt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VII GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten