Aankoopadvies Golf 7 GTI

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVII.
Plaats reactie
mrverlaat
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 aug 2020, 09:17
Type auto: Golf MK7 GTI

Aankoopadvies Golf 7 GTI

Bericht door mrverlaat »

Hi iedereen,

ik ben nieuw op dit forum, zal me eerst even voorstellen: ik ben Michiel, 33 jaar en heb in het verleden een Golf 3 GTI en Golf 4 gereden en op dit moment brave een Golf 6 1.6. Ik ben serieus aan het kijken voor een Golf 7 GTI en inmiddels weet ik wat ik qua specs wil. Wat ik nog spannend vind, is omdat 95% van de auto's die ik zie geimporteerd is, welke checks ik zelf vooraf kan doen m.b.t schadeverleden en correcte km stand om het risico op een miskoop aanzienlijk te verlagen.

ik heb ook een auto op het oog: https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/vol ... =mympBuyer

Onderhoudsboekje is aanwezig en de staat van de auto lijkt te corresponderen met de km stand.
ik ga ook zeker voor BOVAG garantie

Is een controle op chassisnummer voldoende om voor een Duitse importauto km stand en schadeverleden op te vragen? Of zijn er meer checks die ik kan doen? Hoor graag jullie advies! bij voorbaat dank.
Gebruikersavatar
ChielED35
Berichten: 2380
Lid geworden op: 06 jun 2016, 16:24
Type auto: Golf MK7 R

Re: Aankoopadvies Golf 7 GTI

Bericht door ChielED35 »

Welkom hier. Check op chassisnummer is het beste wat je kan doen. Al zegt dat ook niet alles. Stel dat de auto schade heeft gehad en deze is buiten de VW dealer om gerepareerd, dan weet je het nooit. Belangrijkste is dat, mocht er schade zijn geweest, dat dit mooi is gerepareerd. Goed kijken of alle panelen netjes aansluiten op elkaar, onder de motorkap of er panelen of motorkap los geweest is, staat van remmen en banden controleren, boekje goed uitpluizen of er geen achterstallig onderhoud is...dat is het wel zo’n beetje denk ik.
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Reflexzilver
Berichten: 147
Lid geworden op: 03 mar 2014, 17:05
Type auto: GTI 7 Performance

Re: Aankoopadvies Golf 7 GTI

Bericht door Reflexzilver »

Het is ook maar net hoe ver je wil gaan op zoek naar "zekerheid". Een goede garantie dekt je in tegen grote kosten als je binnen paar maanden wat krijgt. Maar met garantie aankopen is vaak wat duurder.
Om schadevrije staat te controleren zou je met lakdiktemeter alle panelen kunnen controleren. Die moeten ongeveer zelfde lakdikte hebben. En als auto dealer onderhouden is kan je bij elke VW Dealer even langs gaan en kunnen vragen bij welke km standen er wat voor onderhoud is gedaan. Uitdraai meegeven doen ze niet maar meekijken op beeldscherm zou moeten kunnen als je het vriendelijk vraagt -:)
Als dat dan allemaal overeenkomt met de boekjes dan zit je dicht tegen maximale zekerheid aan.
Succes met alle afwegingen op weg naar een mooie GTI !
Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 1104
Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
Type auto: BMW 330i Touring
Contacteer:

Re: Aankoopadvies Golf 7 GTI

Bericht door sitechris »

En uiteraard even goed testrijden en dubbelchecken of alles goed werkt/voelt/klinkt en alle functies (elektronica) goed werken. Dat geeft ook wel een bepaald gevoel bij de auto.
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
mrverlaat
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 aug 2020, 09:17
Type auto: Golf MK7 GTI

Re: Aankoopadvies Golf 7 GTI

Bericht door mrverlaat »

Dank voor alle tips! Ik heb e.e.a. aan voertuiggegevens opgevraagd en zal bij de volgende bezichtiging scherp letten op kieren en kleurverschillen en een uitgebreide testrit maken. Hopelijk post ik de volgende keer mijn nieuwe auto!
Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 1104
Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
Type auto: BMW 330i Touring
Contacteer:

Re: Aankoopadvies Golf 7 GTI

Bericht door sitechris »

Succes. Auto ziet er mooi uit verder!
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Gebruikersavatar
schaef
Berichten: 335
Lid geworden op: 02 mei 2012, 11:17
Type auto: GTI 7 Perfom

Re: Aankoopadvies Golf 7 GTI

Bericht door schaef »

Succes en een mooie kleur.
Gr
Menno
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VII GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 gasten