Piepende remmen tijdens traag rijden of achteruit rijden

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVII.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Vw golf gti
Berichten: 419
Lid geworden op: 09 aug 2020, 21:46
Type auto: Golf mk7 gti perform

Piepende remmen tijdens traag rijden of achteruit rijden

Bericht door Vw golf gti »

hallo
Heb pas vw golf gti performence gekocht van 2015 .
Zijn hier mischien nog mensen met het probleem dat remmen piepen tijdens traag rijden of achteruit rijden
Ook is het percies als ik naar links stuur het lawaai nog erger wordt zeker met achteruit rijden .heb ook remmen laten kuisen voor en achter in de hoop dat het probleem was opgelost maar helaas het iritant lawaai blijft .
Weet iemand mischien raad wat ik hier tegen kan doen
Alvast bedankt mvg
Guido_Heeling
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 jul 2020, 11:24
Type auto: Golf MK4 V5 GTI 10V

Re: Piepende remmen tijdens traag rijden of achteruit rijden

Bericht door Guido_Heeling »

ik zou zeggen kijk eens of ze niet aanlopen, als het erger is als je naar links stuurt suggereert het dat het aan de rechterkant is, omdat daar het wiel dan harder draait en dus meer lawaai maakt. Als je het al na hebt laten kijken door een garage adviseer ik je om eens bij een andere garage te laten onderzoeken. Succes ermee.
Gebruikersavatar
Vw golf gti
Berichten: 419
Lid geworden op: 09 aug 2020, 21:46
Type auto: Golf mk7 gti perform

Re: Piepende remmen tijdens traag rijden of achteruit rijden

Bericht door Vw golf gti »

Bedankt voor de info hoop dat het opgelost wordt ga hem binnen doen in garage waar ik hem gekocht heb maar daar zeggen ze dat dit normaal kan zijn omdat deze auto beschikt over hardere remmen omdat het een gti performence is maar geloof daar niks van eigenlijk

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Valk
Berichten: 111
Lid geworden op: 10 jan 2018, 22:49
Type auto: Golf 7 GTD
Locatie: Noord Nederland

Re: Piepende remmen tijdens traag rijden of achteruit rijden

Bericht door Valk »

Golf 7 GTD
Polo 9n3 1.9 tdi
Peugeot 206 gti
Peugeot 106 gti
Gebruikersavatar
Vw golf gti
Berichten: 419
Lid geworden op: 09 aug 2020, 21:46
Type auto: Golf mk7 gti perform

Re: Piepende remmen tijdens traag rijden of achteruit rijden

Bericht door Vw golf gti »

Dank u voor de info ga hem vrijdag nog maar eens naar garage doen en ga dit dan ook melden wat het zou kunnen zijn .maar eigenlijk zou de garage het beter moeten weten als ik hou u op de hoogte als het opgelost is

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Vw golf gti
Berichten: 419
Lid geworden op: 09 aug 2020, 21:46
Type auto: Golf mk7 gti perform

Re: Piepende remmen tijdens traag rijden of achteruit rijden

Bericht door Vw golf gti »

Het is dus opgelost ze hebben nieuwe blokken gestoken vanachter en geen gepiep meer
Nog klein vraagje straks wou ik auto starten en het sherm van boordcomputer ging niet aan .na contact af zetten en aan en uit schakelen van boordcomputer ging het weer wat zou dit kunnen zijn ? Heeft nog iemand dit ooit mee gemaakt

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Vw golf gti
Berichten: 419
Lid geworden op: 09 aug 2020, 21:46
Type auto: Golf mk7 gti perform

Re: Piepende remmen tijdens traag rijden of achteruit rijden

Bericht door Vw golf gti »

Nu bijna 6 maanden later na het plaatsen van nieuwe brembo blokken is dus tot mijn grote ergernis het gepiep weer terug.
En ja het komt weer van achter want heb auto opgekrikt en aan de wielen gedraait .
Wielen lopen vrij maar bij het rond draaien van linker achterwiel hoor je duidelijk gepiep
Een maat en ik heb ook de remmen gekuist en er een klein schuin kantje aan gevijlt maar dit wil dus niet helpen.
Weet iemand mischien wat ik nog kan doen voor dit irritante geluid weg te krijgen
Ik hoor het het hardst bij achteruit rijden maar ook bij gewoon rechtdoor rijden maar dan minder hard
Alvast bedankt voor de hulp

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Gebruikersavatar
MARC V
Berichten: 397
Lid geworden op: 11 sep 2020, 17:40
Type auto: Golf mk7 facelift
Locatie: Limburg (Belgie)

Re: Piepende remmen tijdens traag rijden of achteruit rijden

Bericht door MARC V »

Vw golf gti schreef: 22 apr 2021, 10:45 Nu bijna 6 maanden later na het plaatsen van nieuwe brembo blokken is dus tot mijn grote ergernis het gepiep weer terug.
En ja het komt weer van achter want heb auto opgekrikt en aan de wielen gedraait .
Wielen lopen vrij maar bij het rond draaien van linker achterwiel hoor je duidelijk gepiep
Een maat en ik heb ook de remmen gekuist en er een klein schuin kantje aan gevijlt maar dit wil dus niet helpen.
Weet iemand mischien wat ik nog kan doen voor dit irritante geluid weg te krijgen
Ik hoor het het hardst bij achteruit rijden maar ook bij gewoon rechtdoor rijden maar dan minder hard
Alvast bedankt voor de hulp

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Is het ondertussen al opgelost met dat gepiep?
Gebruikersavatar
Vw golf gti
Berichten: 419
Lid geworden op: 09 aug 2020, 21:46
Type auto: Golf mk7 gti perform

Re: Piepende remmen tijdens traag rijden of achteruit rijden

Bericht door Vw golf gti »

Was een tijdje weg na het plaatsen van nieuwe brembo blokken achteraan
Maar is nu weer terug en harder als ervoor
Zeker met achteruit rijden
Volgende week donderdag afspraak met lokale garage daar gaan ze proberen het weg te krijgen door de blokken schuin te vijlen
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VII GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot], Semrush [Bot] en 55 gasten