Rol snelheid wegrijden met DSG

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVII.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
John
Berichten: 602
Lid geworden op: 09 feb 2015, 21:28
Type auto: Golf MK7 GTI
Locatie: Hoeksche Waard

Rol snelheid wegrijden met DSG

Bericht door John »

Heren,

Ik heb een vraag over het vanuit stilstand weg rijden met DSG (Golf 7 GTI Performance DQ250 DSG)
Ik merk al geruime tijd dat de snelheid verschillend is waarmee de auto wegrolt nadat je de rem los hebt gelaten en nog geen gas hebt gegeven.
Dus de ene keer rolt de auto gelijk weg zodra ik de rem los laat en dan rij ik ergens rond de 7-8 km/h.
Maar de andere keer als ik mijn rem los laat dan moet de auto even denken van wat moet ik nu doen ow ik moet gaan rijden en dan kruipt hij weg met net een 2 of 3km/h hooguit en volgende moment heb ik het weer niet.
Heb hem al uitgelezen maar geen foutcodes.
Iemand die weet of dit normaal is of iets?

Kijk zodra ik het gas aanraak rijd hij gewoon weg en merk verder ook helemaal niks geks aan heel de motor en dsg niet.
Schakelt gewoon zoals het hoort.
Baarlo '97..'98
Worthersee '06.'07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'17.'18.'19
Wolfsburg '08.'13
Edition38 '07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'18.'19
Gebruikersavatar
StephanV
Berichten: 67
Lid geworden op: 18 sep 2019, 19:49
Type auto: Golf 7 GTI

Re: Rol snelheid wegrijden met DSG

Bericht door StephanV »

Ik heb dezelfde auto maar herken deze verschijnselen niet. Nog nooit op gelet ook.

Ligt het er niet aan of de motor/dsg warm of koud is? Dat de mechaniek dan net iets anders reageert?

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

StarSqream
Berichten: 484
Lid geworden op: 12 apr 2020, 01:07
Type auto: Golf MK7 GTI Perf

Re: Rol snelheid wegrijden met DSG

Bericht door StarSqream »

John schreef: 16 aug 2020, 23:44 Heren,

Ik heb een vraag over het vanuit stilstand weg rijden met DSG (Golf 7 GTI Performance DQ250 DSG)
Ik merk al geruime tijd dat de snelheid verschillend is waarmee de auto wegrolt nadat je de rem los hebt gelaten en nog geen gas hebt gegeven.
Dus de ene keer rolt de auto gelijk weg zodra ik de rem los laat en dan rij ik ergens rond de 7-8 km/h.
Maar de andere keer als ik mijn rem los laat dan moet de auto even denken van wat moet ik nu doen ow ik moet gaan rijden en dan kruipt hij weg met net een 2 of 3km/h hooguit en volgende moment heb ik het weer niet.
Heb hem al uitgelezen maar geen foutcodes.
Iemand die weet of dit normaal is of iets?

Kijk zodra ik het gas aanraak rijd hij gewoon weg en merk verder ook helemaal niks geks aan heel de motor en dsg niet.
Schakelt gewoon zoals het hoort.
Bij mij ook the same. Niet echt opgelet maar merk wel eens dat ik de auto een beetje moet helpen met gaspedaal indrukken zodat ie iets sneller wegrijdt. Heeft dat niet te maken met de weg (bijv. een kleine hellinghoek) en temperatuurverschillen?
Gebruikersavatar
John
Berichten: 602
Lid geworden op: 09 feb 2015, 21:28
Type auto: Golf MK7 GTI
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Rol snelheid wegrijden met DSG

Bericht door John »

Ik heb het idd meestal alleen als de motor en bak bak goed op temperatuur is en ligt het ook maar net aan wat de buitentemperatuur is.
Heel soms als het buiten erg warm is maar ik er nog niet mee gereden heb en dan wegrij, dan reageert hij ook wat traag zodra ik de rem loslaat.

En de situatie is op gewoon vlak weggedeelte dus geen helling of iets want dat zou ik logisch vinden dat hij dan zo zou reageren.
Baarlo '97..'98
Worthersee '06.'07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'17.'18.'19
Wolfsburg '08.'13
Edition38 '07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'18.'19
Gebruikersavatar
HS2005
Berichten: 309
Lid geworden op: 05 mei 2014, 17:28
Type auto: Golf MK6 R
Locatie: Earth

Re: Rol snelheid wegrijden met DSG

Bericht door HS2005 »

Ik heb dit ook bij mijn R. Heeft naar alle waarschijnlijkheid te maken met de DQ250 en/of aandrijfas.
Overigens heb ik mij al jaren afgevraagd wat de oorzaak hiervan zou kunnen zijn. In sommige gevallen gaat de bak er lekker vandoor en soms moet die nadenken en zakt die iets meer in. Exact hetzelfde wat je omschrijft. Temperatuur, wegdek, warm/koud, type benzine etc. Allemaal op willekeurige momenten.

Waar ik achter ben gekomen (dit door o.a. te tunen & testen) is dat als ik mijn Haldex standaard op 50/50 of 60/40 zet hier totaal geen problemen meer mee hebt en de Haldex vanuit achter altijd die extra zet geeft, wat wellicht het probleem maskeert, maar ik daar geen last van heb (tot nu toe).
JD Stage 5 | 556pk / 638Nm
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VII GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 96 gasten