Golf 7 GTI chip

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVII.
Plaats reactie
Evert
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 apr 2021, 19:40
Type auto: Golf MK5 GTI

Golf 7 GTI chip

Bericht door Evert »

Goeiendag,

Ik heb een golf 7 gti dsg gekocht, nu wil ik mijn auto laten chippen en lees eigenlijk overal dat er dan 80pk bij komt samen dus 300pk, heeft iemand hier ervaring mee ook qua benzine gebruik? Kan dat eigenlijk nergens vinden wel dat het 'zuiniger' word, maar hoeveel?

En dan nog een vraagje over de uitlaat,
Ik hou van geluid maar niet te gek, als ik leuk optrek vind ik de 'scheten' wel erg mooi, maar als ik rustig rijd wil ik relatief weinig geluid, iemand een idee wat voor uitlaat dan het mooist is?

Mvg Evert
Gebruikersavatar
spikehome
Berichten: 239
Lid geworden op: 21 jan 2018, 12:06
Type auto: Golf7GTIPerformance
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Golf 7 GTI chip

Bericht door spikehome »

Mijne is origineel wat ik ook zo wil.
Maar als je chipt en meer vermogen hebt en dat ook gebruikt gaat je verbruik ook omhoog.
Je schijnt er wel zuiniger mee te kunnen rijden als rustig rijd helaas geen praktijk ervaring.
Golf GTI Performance bj2016 Afbeelding Afbeelding
Volkswagen Up Move bj2016 Afbeelding Afbeelding
Oude Golf 7 1.2 DSG business bj2015 Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
StephanV
Berichten: 67
Lid geworden op: 18 sep 2019, 19:49
Type auto: Golf 7 GTI

Re: Golf 7 GTI chip

Bericht door StephanV »

Beste. Ik ben ook met beide in de weer geweest.

Chippen:
Ik heb mijn gti perf. bij vagtechniek in Nuenen stage 1+ laten chippen. Professioneel bedrijf, weten wat ze doen. Ze geven openheid van zaken en je kan meekijken met wat ze doen. Aanrader! Qua verbruik merk ik weinig verschil. Het ligt echt aan je rechter voet. Hij zal wellicht iets zuiniger lopen, maar dat is nauwelijks merkbaar. Ik denk dat als je constant 100 rijdt op cruise control, je het misschien iets merkt. De PK's voel je wel

Uitlaat:
Ik heb zelf mijn middendemper laten verwijderen. Hierdoor is het uitlaatgeluid dieper aanwezig en de 'dsg farts' zijn harder. Ik ben prima tevreden! Het enige wat je gaat merken is dat als je 130 of harder rijdt, je het binnen wat hoort brommen. Maar dan de muziek iets harder en opgelost!

Hoop dat je er wat aan hebt! Succes.

Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk

StarSqream
Berichten: 484
Lid geworden op: 12 apr 2020, 01:07
Type auto: Golf MK7 GTI Perf

Re: Golf 7 GTI chip

Bericht door StarSqream »

Evert schreef: 25 apr 2021, 21:54 Goeiendag,

Ik heb een golf 7 gti dsg gekocht, nu wil ik mijn auto laten chippen en lees eigenlijk overal dat er dan 80pk bij komt samen dus 300pk, heeft iemand hier ervaring mee ook qua benzine gebruik? Kan dat eigenlijk nergens vinden wel dat het 'zuiniger' word, maar hoeveel?

En dan nog een vraagje over de uitlaat,
Ik hou van geluid maar niet te gek, als ik leuk optrek vind ik de 'scheten' wel erg mooi, maar als ik rustig rijd wil ik relatief weinig geluid, iemand een idee wat voor uitlaat dan het mooist is?

Mvg Evert
1. Je kunt je auto laten chippen op een rollenbank (dan weet je precies wat je auto krijgt) of gewoon laten chippen dmv een file die gemaakt is voor een Gti in het algemeen (dan zeggen ze ongeveer 300pk maar zeker weet je dat niet. Kan ook 280pk zijn bij wijze van spreken). Zonder rollenbank is logischerwijs goedkoper en makkelijker.
2. Een chiptuning zorgt er altijd voor dat je zuiniger kan rijden MITS je niet de extra power gebruikt. Gebruik je de extra pk's dan ga je juist meer verbruiken. Ook logisch dus. Rij nu ongeveer een jaar met een tuning en merk eerlijk gezegd niet dat er heel veel verschil is qua verbruik. Een GTI is sowieso niet zuinig te noemen. Rij vaak genoeg ook in S-stand of Manueel.
3. Als je meer geluid wilt dan zou ik niet je middendemper verwijderen of einddemper veranderen (doe je dit wel dan is je geluid constant hetzelfde, vind je het niet leuk heb je pech). Plaats een cut-out met elektrische klep dan kan je dmv een afstandsbediening zelf kiezen wanneer je klep open gaat (meer geluid) of dichtgaat (minder geluid).
Reflexzilver
Berichten: 147
Lid geworden op: 03 mar 2014, 17:05
Type auto: GTI 7 Performance

Re: Golf 7 GTI chip

Bericht door Reflexzilver »

Ook laten chippen bij VAG Techniek. En DSG stage 2 gedaan. Verbruik merk ik nauwelijks verschil. Ik rijd vrij normaal en gooi uiteraard af en toe gas lekker open 😁
Voor uitlaat is cut out optie. Of klepuitlaat met afstandsbediening van JM Tuning. Is maar net wat je wenst en hoeveel je daarvoor wil uitgeven.
De tuning is zeker aan te raden. Is veel waarde voor je geld zeg maar 😁
Succes met alle keuzes.
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VII GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 60 gasten