Privé detective: Elektrische aanpassingen mogelijk?

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVII.
Plaats reactie
G0LF_VII_GTI
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 jul 2021, 21:03
Type auto: Golf 7 GTI

Privé detective: Elektrische aanpassingen mogelijk?

Bericht door G0LF_VII_GTI »

Hallo allemaal,

ik rijd sinds enkele maanden met een Golf 7 GTI performance (2015) Hiervoor een MK4 gehad alsook een MK2.

Ik werk als privé detective en dus is dit voor mij een ideale combinatie van ‘snelle en grijze muis’.

De auto is volledig origineel. Voor mijn werk bots ik op enkele problemen die ik graag zou aanpassen indien mogelijk. Zo ben ik hier terecht gekomen:

1) Het is een keyless auto. Dus starten en stoppen via een knopje. Helaas merk ik dat ik de ramen en schuifdak enkel kan bedienen als de motor draait of als de motor net uitgelegd is. Is er een mogelijkheid om alles te blijven bedienen zonder de motor te moeten starten?

2) De koplampen/standlichtjes blijven altijd branden, ook al is de motor uit en staat de knop op ‘0’. Pas als ik mijn deur opendoe valt alles echt uit. Ik heb de coming home functie al op 0 gezet qua tijd maar dit heeft geen invloed.

3) De usb stekker in de koffer geeft enkel stroom als de motor draait (net als de andere). Als de motor uitgelegd wordt is er ook nog even stroom maar niet voor altijd. Kan dit gewijzigd worden zodat er altijd stroom is? Bij mijn vorige Golf werkten alle sigarettenplugs continu. Ook zonder motor en zelfs zonder contact aan te leggen. Zo gebruikte ik de aansteker in de koffer zelfs om hem aan de druppellader te leggen ‘s nachts.

4) De alarmknop aan de binnenkant van de deur werkt niet altijd. Soms moet de deur open zijn, soms niet. Soms oranje lichtje, soms rood. Hier ben ik nog niet helemaal aan uit. Liefst van al zou ik het alarm gewoon volledig uitschakelen, voor altijd.

5) GPS tracker: om mijn ritten bij te houden wil ik een gps tracker in de auto. Waar kan ik makkelijk continu 12V aftappen? Liefst een verborgen en droog plekje.

6) Ik heb een dashcam, die moet nog ingevouwd worden. Ik heb al gezien dat dit moeilijker zal zijn dan in mijn MK4. Waar kan ik de 3 kabels (plus, min en ‘contact aan’) makkelijk aansluiten achter het infotainment scherm?

Bedankt alvast 🕵🏻‍♂️👍
expor
Berichten: 64
Lid geworden op: 15 mar 2019, 15:20
Type auto: Golf MK7 R 2016

Re: Privé detective: Elektrische aanpassingen mogelijk?

Bericht door expor »

Ik heb niet overal antwoord op, maar; als je de Start-knop indrukt ZONDER de rem (en evt. koppeling als het handbak is) in te drukken dan gaat de auto op contact. Dan kan je dus ramen/radio/etc. bedienen. Ik neem aan dat de USB stekker dan ook werkt.

Om verlichting uit te schakelen zal je denk ik de lichtknop op 0 moeten zetten i.p.v. Auto.
JM-Tuning downpipe (200 cell)
VWR600 Intake + intake pipe
CTS Turbo inlet
HF-Series Turbo outlet (incr. diameter)
HF-Series chargepipe
H&R anti-roll bar voor+achter
VAGTechniek stage 2: 420 pk / 538 Nm
Vagbremtechnic 362 mm + TTRS calipers + Tarox Strada pads
BCS Resonator delete
G0LF_VII_GTI
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 jul 2021, 21:03
Type auto: Golf 7 GTI

Re: Privé detective: Elektrische aanpassingen mogelijk?

Bericht door G0LF_VII_GTI »

Bedankt, dat helpt al een stuk.

Lichten blijven aan, ook al staat de knop op 0. Heel vreemd. Pas als ik mijn deur eens open en sluit gaan ze uit.
ferry
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 aug 2014, 14:39
Type auto: golf mk5 gti ed 30

Re: Privé detective: Elektrische aanpassingen mogelijk?

Bericht door ferry »

Iemand met vcds kan dat wel voor je regelen dat het licht weer werkt zoals het hoort. Ik denk dat de vorige eigenaar dit aan heeft laten zetten.

Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk

Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VII GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 gasten