Privé detective: Elektrische aanpassingen mogelijk?

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVII.
Plaats reactie
G0LF_VII_GTI
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 jul 2021, 21:03
Type auto: Golf 7 GTI

Privé detective: Elektrische aanpassingen mogelijk?

Bericht door G0LF_VII_GTI »

Hallo allemaal,

ik rijd sinds enkele maanden met een Golf 7 GTI performance (2015) Hiervoor een MK4 gehad alsook een MK2.

Ik werk als privé detective en dus is dit voor mij een ideale combinatie van ‘snelle en grijze muis’.

De auto is volledig origineel. Voor mijn werk bots ik op enkele problemen die ik graag zou aanpassen indien mogelijk. Zo ben ik hier terecht gekomen:

1) Het is een keyless auto. Dus starten en stoppen via een knopje. Helaas merk ik dat ik de ramen en schuifdak enkel kan bedienen als de motor draait of als de motor net uitgelegd is. Is er een mogelijkheid om alles te blijven bedienen zonder de motor te moeten starten?

2) De koplampen/standlichtjes blijven altijd branden, ook al is de motor uit en staat de knop op ‘0’. Pas als ik mijn deur opendoe valt alles echt uit. Ik heb de coming home functie al op 0 gezet qua tijd maar dit heeft geen invloed.

3) De usb stekker in de koffer geeft enkel stroom als de motor draait (net als de andere). Als de motor uitgelegd wordt is er ook nog even stroom maar niet voor altijd. Kan dit gewijzigd worden zodat er altijd stroom is? Bij mijn vorige Golf werkten alle sigarettenplugs continu. Ook zonder motor en zelfs zonder contact aan te leggen. Zo gebruikte ik de aansteker in de koffer zelfs om hem aan de druppellader te leggen ‘s nachts.

4) De alarmknop aan de binnenkant van de deur werkt niet altijd. Soms moet de deur open zijn, soms niet. Soms oranje lichtje, soms rood. Hier ben ik nog niet helemaal aan uit. Liefst van al zou ik het alarm gewoon volledig uitschakelen, voor altijd.