Mijn JM Tuning Klepuitlaat ruilen tegen Milltek RESONATED Catback

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVII.
Plaats reactie
CheesyMK7
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 mar 2021, 11:04
Type auto: MK7 GTI PP

Mijn JM Tuning Klepuitlaat ruilen tegen Milltek RESONATED Catback

Bericht door CheesyMK7 »

Beste Lezer,

Ik heb nu iets langer dan een jaar mijn Golf 7 GTI Perf. DSG uit 2014 en deze was eerst Stage 1 met een Milltek Non-Resonated uitlaat, dit geluid was perfect met minimale drone. Een aantal maanden geleden heb ik besloten een volledig 3'' turboback kleppensysteem met race kat van JM Tuning te laten monteren. De auto is toen samen met Racingline turbo inlet en standaard air intake met Racingline luchtfilter en snow grate delete door JD getuned naar 342pk en 490nm.

Dit rijdt natuurlijk geweldig, en de uitlaat van JM Tuning is dat ook. In geopende stand is de uitlaat bijna straight pipe, met alleen een kleine (no drone) demper die de vervelende resonantie etc. weghaalt. Dit maakt een ongelooflijk geluid en dat helemaal drone vrij, met super harde knallen bij het schakelen. Ze hebben de uitlaat zo gemaakt dat hij in gesloten stand zo veel mogelijk dempt, dus een heel groot verschil tussen open en dicht. Dit werkt heel goed alleen is de uitlaat natuurlijk echt voor de geopende stand gemaakt, daar moet hij zo mooi mogelijk klinken. Het is lastig om op dit platform samen met een 3'' downpipe echt mooi drone vrij en diep hard geluid te krijgen, en begrijp me niet verkeerd JM heeft dit helemaal onder de knie. Echter vind ik het in geopende stand toch echt te luid, het trekt mij te veel aandacht. Ik rijd er dagelijks in en ik maak 20-25k km per jaar met de auto.

Ik ben benieuwd of er iemand op dit forum is die een knappe Milltek Resonated Catback (de uitvoering met grote achterdemper en middendemper) uitlaat heeft en eigenlijk wel wat meer geluid wilt. Mijn JM uitlaat zit nu ongeveer 3 maanden onder de auto en is eigenlijk pas net ingereden en mooi verkleurd, hij kostte 1450 euro excl. montage. Hij past zo op een 3'' downpipe maar een verloop naar de standaard downpipe is ook zo gemaakt natuurlijk. Ik heb er eventueel 2 extra sets sierstukken bij! Als er iemand is die wilt ruilen hoor ik het graag, anders koop ik binnenkort de Milltek nieuw en verkoop ik de JM. Filmpjes van het geluid kunnen natuurlijk gedeeld worden.

Met vriendelijke groet!
Gebruikersavatar
John
Berichten: 602
Lid geworden op: 09 feb 2015, 21:28
Type auto: Golf MK7 GTI
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Mijn JM Tuning Klepuitlaat ruilen tegen Milltek RESONATED Catback

Bericht door John »

Weet je zeker dat je voor een resonated wil gaan?
De filmpjes die ik op youtube heb gezien/gehoord is dat het systeem geen verschil maakt met origineel kwa geluid.
Ik heb zelf een Remus resonated catback en die klinkt als je rustig rijd ook bijna origineel maar als je goed gas geeft dan heb je een mooi, wat harder geluid dan origineel en best harde dsg klappen.
Baarlo '97..'98
Worthersee '06.'07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'17.'18.'19
Wolfsburg '08.'13
Edition38 '07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'18.'19
CheesyMK7
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 mar 2021, 11:04
Type auto: MK7 GTI PP

Re: Mijn JM Tuning Klepuitlaat ruilen tegen Milltek RESONATED Catback

Bericht door CheesyMK7 »

John schreef: 13 aug 2021, 13:26 Weet je zeker dat je voor een resonated wil gaan?
De filmpjes die ik op youtube heb gezien/gehoord is dat het systeem geen verschil maakt met origineel kwa geluid.
Ik heb zelf een Remus resonated catback en die klinkt als je rustig rijd ook bijna origineel maar als je goed gas geeft dan heb je een mooi, wat harder geluid dan origineel en best harde dsg klappen.
Ik denk dat samen met een 3 inch downpipe dat wel een mooi geluid gaat geven. Zonder zou het inderdaad wat lafjes zijn, maar ik wordt nu echt helemaal gek van deze uitlaat in geopende stand. Het is echt heel erg luid, wel zonder drone dus dat hebben ze wel knap gedaan. Klep dicht is echt een holle tinnen blik geluid, echt niet mooi/leuk om mee te rijden. If that makes sense. Ik weet nog niet precies wat ik ga doen.
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VII GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 gasten