Resonantie / rammel bij 1.700 / 1.800 tpm
Resonantie / rammel bij 1.700 / 1.800 tpm
Beste forumlid, na jaren een Golf V GTI te hebben gereden, rijd ik sinds kort in een Golf VII GTI PP op 18 inch Austin velgen. Vooral bij een motortoerental van omstreeks 1.700 / 1.800 tpm vertoont de auto een vervelende rammel /resonantie, die afkomstig lijkt vanaf de rechterzijde van het dashboard. Het lijkt net of een onderdeel(tje) van een kabelboom tegen de onderzijde van het dashboard tikt. Herkent iemand dit probleem en kan ik zelf een praktische, eenvoudige check uitvoeren om de oorzaak te achterhalen?
Laatst gewijzigd door LuapIbiza op 23 mei 2022, 19:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Resonantie / rammel bij 1.700 / 1.800 tpm
Een vriend van mij had een Golf 7 clubsport met ook een rammeltje in het dashboard. Hebben destijds het halve dashboard gedemonteerd maar zijn nooit er achter gekomen waar t rammeltje vandaan kwam. Probleem nooit opgelost gekregen. Hij heeft de auto inmiddels niet meer.LuapIbiza schreef: ↑06 mei 2022, 20:42 Beste forumlid, na jaren een Golf V GTI te hebben gereden, rijd ik sinds een week in een Golf VII GTI PP op 18 inch Austin velgen. Vooral bij een motortoerental van omstreeks 1.700 / 1.800 tpm vertoont de auto al bij de minste oneffenheid in het wegdek een vervelende rammel /resonantie, die afkomstig lijkt vanaf de rechterzijde van het dashboard. Het lijkt net of een onderdeel(tje) van een kabelboom tegen de onderzijde van het dashboard tikt. Herkent iemand dit probleem en kan ik zelf een praktische, eenvoudige check uitvoeren om de oorzaak te achterhalen?
Enorm vervelend, dat wel.
BMW 330e '16 - Stage 2 - 400pk/600Nm
Opel Corsa C '06 - 1.2 16v - 80pk/110Nm
Ex: BMW M135i '13 - Stage 2+ - 430pk/630Nm - M-Performance LSD
Ex: Golf 6 GTD Deep Black Pearl '11 - JD Stage 2 - 222pk/490Nm - CobraSport Venom Performance Exhaust - VW Salvador 18"
Ex: Opel Astra G '02 - 1.8 16v - Stage 1 - 135pk/183Nm
Ex: Opel Astra G '98 - 1.6 8v - 75pk/128Nm
Opel Corsa C '06 - 1.2 16v - 80pk/110Nm
Ex: BMW M135i '13 - Stage 2+ - 430pk/630Nm - M-Performance LSD
Ex: Golf 6 GTD Deep Black Pearl '11 - JD Stage 2 - 222pk/490Nm - CobraSport Venom Performance Exhaust - VW Salvador 18"
Ex: Opel Astra G '02 - 1.8 16v - Stage 1 - 135pk/183Nm
Ex: Opel Astra G '98 - 1.6 8v - 75pk/128Nm
Re: Resonantie / rammel bij 1.700 / 1.800 tpm
Bij mij "klappert" het zonnescherm aan de passagierkant bij oneffenheden...
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 04 mei 2022, 20:37
- Type auto: Golf 7 GTI 2015 PP
Re: Resonantie / rammel bij 1.700 / 1.800 tpm
Ik had dat ook, bij mij was het de sierlijst die heel zachtjes tegen de deur trilde. Dat heeft ook even geduurd voor ik daar achter was
Re: Resonantie / rammel bij 1.700 / 1.800 tpm
Bij mij rammelt het sinds kort aan de zijkant bij het handvatje waar je de hoogte van je gordel mee kan instellen.
Maar dat is helemaal niet in de buurt van het dashboard, dus dat zal het al niet zijn.
Maar dat is helemaal niet in de buurt van het dashboard, dus dat zal het al niet zijn.
- Vissa
- Berichten: 892
- Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
- Type auto: Cupra Formentor 310
- Locatie: Hellevoetsluis
Re: Resonantie / rammel bij 1.700 / 1.800 tpm
Toevallig, exact die plek is bij mij vorige week begonnen.
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Re: Resonantie / rammel bij 1.700 / 1.800 tpm
Bedankt voor de tips. Is iemand bekend met de mogelijke oorzaak van de resonantie / rammel die gelegen is in de brandstofleiding die aan de bijrijderskant aan de onderzijde van het chassis / de carrosserie tikt. Zie ook informatie uit bijgaande link die ik op een Amerikaanse website heb gevonden: https://www.tsbsearch.com/Volkswagen/20V3
Weet iemand of een gelijk bericht destijds (omstreeks 2014) ook is verspreid onder Nederlandse VW-dealers? Zijn deze herstelwerkzaamheden bij hen bekend? Zou dit ook een mogelijke oorzaak kunnen zijn bij een motortoerental tussen 1.500 en 2.000 tpm, dus ruim boven het stationair toerental waar bij deze resonantie bij mijn auto niet optreedt. Ik ben erg benieuwd.
Weet iemand of een gelijk bericht destijds (omstreeks 2014) ook is verspreid onder Nederlandse VW-dealers? Zijn deze herstelwerkzaamheden bij hen bekend? Zou dit ook een mogelijke oorzaak kunnen zijn bij een motortoerental tussen 1.500 en 2.000 tpm, dus ruim boven het stationair toerental waar bij deze resonantie bij mijn auto niet optreedt. Ik ben erg benieuwd.
Re: Resonantie / rammel bij 1.700 / 1.800 tpm
Ik zou even kijken of er geen speling op het stangenstesel van de waste gate van de turbo zit dit komt wel eens voor bij de golf 7
Re: Resonantie / rammel bij 1.700 / 1.800 tpm
Beste forumleden, de resonantie werd inderdaad veroorzaakt door een rammelende brandstofleiding aan de onderzijde van de auto. Het is verholpen met het plaatsen van stukken foam tussen chassis en brandstofleiding. Bedankt voor het meedenken en de gegeven tips.
-
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 13 feb 2019, 01:57
- Type auto: Golf MK8 GTI
Re: Resonantie / rammel bij 1.700 / 1.800 tpm
Ik heb het zelfde rammetje met mijn 7.5R dacht zelf eerst aan een rammelend hittenschiltje
Ik ga vd week eens kijken of ik dit bij mij ook kan verhelpen!
Ik ga vd week eens kijken of ik dit bij mij ook kan verhelpen!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot], Marcello en 3 gasten