Must do mods 7.5 gti performance

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVII.
EdjeGTI
Berichten: 39
Lid geworden op: 12 jan 2023, 11:48
Type auto: Golf V GTI stage1 JD
Locatie: Rotterdam

Must do mods 7.5 gti performance

Bericht door EdjeGTI »

Sinds afgelopen vrijdag ben ik trotse eigenaar van van golf 7.5 gti perf uit 2019 met 55k op de teller.

Ik wil komende tijd wat aanpassingen doen aan de auto en vroeg me af wat jullie de belangrijkste mods vinden die je echt MOET doen.

Ik heb uiteraard al veel terug gelezen op het forum maar een vers topic zorgt ook wel weer voor wat leven in de brouwerij :mrgreen:

De golf is los van dcc en automatisch inparkeren voorzien van alle opties. OBDeleven komt vandaag binnen dus ik kan daar ook mee aan de slag straks.

Mijn vorige gti heb ik stage 1 laten tunen bij JD en ik heb eigenlijk nooit het gevoel gehad dat ik qua tuning meer wilde. Nu is het wel zo dat ik op de nieuwe golf een tune wil laten doen en ik wil wat meer (beschaafd) geluid.

Tot nu toe ben ik tevreden met het geluid wat het standaard audio systeem levert maar ik ben ook al stiekem aan t kijken naar een upgrade. Mijn oog is al gevallen op de helix subwoofer met dsp versterker op de plek van het reservewiel maar bestaande speakers upgraden en versterken is ook een optie (zonder subwoofer)

Ik ben benieuwd naar jullie ideeën/adviezen.

Ps. In mijn voorsteltopic zie je al wat fotos van mijn golf maar ik zal dit topic up to date gaan houden met fotos en voortgang van eventuele mods.
Gebruikersavatar
Vissa
Berichten: 900
Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
Type auto: Cupra Formentor 310
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Must do mods 7.5 gti performance

Bericht door Vissa »

Als je het standaard geluidssysteem hebt, dus geen Dynaudio, is de Helix echt een hele dikke upgrade voor relatief weinig geld. Setjes zijn wel iets duurder geworden, ik betaalde 349,-. Volgens mij zijn ze nu 499 excl inbouw. Maar zeker een aanrader!

Een stage 1 tune geeft de auto echt een flinke boost. Dat is zijn geld ook dubbel en dwars waard. Voor mij was stage 1 ook meer dan voldoende, met dit koude en natte weer begin je toch helemaal niks met je voorwiel aangedreven auto. Zelfs bij warm en droog wegdek is het nog zoeken naar grip.

Voor wat meer maar beschaafd geluid zou ik een middendemper delete doen. Dan blijft het nog ,,netjes''. Het verwijderen of vervangen van de katalysator, en de eventueel aanwezige OPF filters, geeft echt flink meer geluid. Dan wordt hij heel schel, ben daar totaal geen fan van maar heel veel jongelui wel....

Verder kun je natuurlijk helemaal los gaan met andere velgen, verlaging, spoilers, diffuser, tinten etc etc. Maar dat is allemaal persoonlijke smaak. Ik vind een OEM auto met een paar subtiele aanpassingen veel mooier dan die uitgebouwde Golfjes met Maxton rommel. :)

Succes!
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
EdjeGTI
Berichten: 39
Lid geworden op: 12 jan 2023, 11:48
Type auto: Golf V GTI stage1 JD
Locatie: Rotterdam

Re: Must do mods 7.5 gti performance

Bericht door EdjeGTI »

Vissa schreef: 28 jan 2023, 12:04 Als je het standaard geluidssysteem hebt, dus geen Dynaudio, is de Helix echt een hele dikke upgrade voor relatief weinig geld. Setjes zijn wel iets duurder geworden, ik betaalde 349,-. Volgens mij zijn ze nu 499 excl inbouw. Maar zeker een aanrader!

Een stage 1 tune geeft de auto echt een flinke boost. Dat is zijn geld ook dubbel en dwars waard. Voor mij was stage 1 ook meer dan voldoende, met dit koude en natte weer begin je toch helemaal niks met je voorwiel aangedreven auto. Zelfs bij warm en droog wegdek is het nog zoeken naar grip.

Voor wat meer maar beschaafd geluid zou ik een middendemper delete doen. Dan blijft het nog ,,netjes''. Het verwijderen of vervangen van de katalysator, en de eventueel aanwezige OPF filters, geeft echt flink meer geluid. Dan wordt hij heel schel, ben daar totaal geen fan van maar heel veel jongelui wel....

Verder kun je natuurlijk helemaal los gaan met andere velgen, verlaging, spoilers, diffuser, tinten etc etc. Maar dat is allemaal persoonlijke smaak. Ik vind een OEM auto met een paar subtiele aanpassingen veel mooier dan die uitgebouwde Golfjes met Maxton rommel. :)

Succes!
Duidelijk verhaal!
Ik denk iderdaad dat ik de Helix ga doen.
Ik was meer geneigd naar een downpipe van JM met 200cell cat om niet alleen meer geluid te realiseren maar ook de motor beter te laten "ademen". Ik was in de veronderstelling dat als je de cat er bij neemt bij een downpipe het geluid niet te zou zijn maar nu ik jou beschrijving lees ga ik dus twijfelen. En idd wat jij zegt vind ik het moest. Auto is stock al mooi en de mods moeten subtiel zijn en niet te ingrijpend.
Gebruikersavatar
Vissa
Berichten: 900
Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
Type auto: Cupra Formentor 310
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Must do mods 7.5 gti performance

Bericht door Vissa »

Geluid is voor iedereen ook verschillend. Voor de een kan het niet hard genoeg zijn, voor de ander is elk beetje drone/resonantie al teveel. Een JM downpipe met sportcat en de rest van de uitlaat stock zou misschien ook een optie kunnen zijn. Dan vangt de middendemper nog wat geluid op. :)
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
EdjeGTI
Berichten: 39
Lid geworden op: 12 jan 2023, 11:48
Type auto: Golf V GTI stage1 JD
Locatie: Rotterdam

Re: Must do mods 7.5 gti performance

Bericht door EdjeGTI »

Vissa schreef: 28 jan 2023, 13:25 Geluid is voor iedereen ook verschillend. Voor de een kan het niet hard genoeg zijn, voor de ander is elk beetje drone/resonantie al teveel. Een JM downpipe met sportcat en de rest van de uitlaat stock zou misschien ook een optie kunnen zijn. Dan vangt de middendemper nog wat geluid op. :)
Ja ik hoor wat je zegt idd. Hmm dat is dus nog even goed onderzoeken en afwegen.
Maar als ik nu uit ga van wat jij mij uitlegt dan zou ik zeggen de downpipe doen doen als ik ook van plan ben bv stage 2 te gaan en in het geval van alleen stage 1 dan beter gaan voor de middendemper delete?

Correct me if im wrong.
EdjeGTI
Berichten: 39
Lid geworden op: 12 jan 2023, 11:48
Type auto: Golf V GTI stage1 JD
Locatie: Rotterdam

Re: Must do mods 7.5 gti performance

Bericht door EdjeGTI »

Morgen is het eindelijk zo ver.
Om 10.00 heb ik een afspraak voor de keuring staan bij de RDW in Rijen.
Ik zal morgen even wat fotos delen.
De auto is reeds getaxeerd en na het keuren hoef ik alleen de bpm aangifte te doen en dan wachten op de rest van het process. Keep you posted!
Gebruikersavatar
LL7R
Berichten: 253
Lid geworden op: 17 jan 2022, 22:09
Type auto: Golf 7R

Re: Must do mods 7.5 gti performance

Bericht door LL7R »

Dan zouden nu de eerste echte km's gemaakt moeten zijn! En? En? En? Voelt het anders ;)
EdjeGTI
Berichten: 39
Lid geworden op: 12 jan 2023, 11:48
Type auto: Golf V GTI stage1 JD
Locatie: Rotterdam

Re: Must do mods 7.5 gti performance

Bericht door EdjeGTI »

LL7R schreef: 01 feb 2023, 11:44 Dan zouden nu de eerste echte km's gemaakt moeten zijn! En? En? En? Voelt het anders ;)
Jaaaaa ik heb al iets van 1500 km gereden sinds ik hem heb. Echt een genot om er in te rijden alles voelt soepel em het koppel is echt heerlijk nu laat staan na een tune bij JD.

Echt een groot verschil met mn MK5 waar ik trouwens niet meer in heb gereden. Ik ga morgen even met de mk5 op pad om het verschil te voelen.
Laatst gewijzigd door EdjeGTI op 03 feb 2023, 22:44, 2 keer totaal gewijzigd.
EdjeGTI
Berichten: 39
Lid geworden op: 12 jan 2023, 11:48
Type auto: Golf V GTI stage1 JD
Locatie: Rotterdam

Re: Must do mods 7.5 gti performance

Bericht door EdjeGTI »

Afbeelding

Vandaag langs de RDW geweest en de auto is goedgekeurd en ik heb meteen de BPM-aangifte op de bus gedaan. Nu is het afwachten tot ik moet betalen en daarna het kenteken mag laten drukken. :D
Rockcity
Berichten: 30
Lid geworden op: 25 dec 2016, 16:46
Type auto: Golf 7 GTI

Re: Must do mods 7.5 gti performance

Bericht door Rockcity »

Goed bezig!
Enne, al 15000 gereden???? Ik heb er in 2 weken iets van 1500 bij gezet en vond al dat ik goed bezig ben! ;)
Mijn eerste mod gaat een set andere wielen zijn, de mijne staat nog op de originele 17 inch set.
EdjeGTI
Berichten: 39
Lid geworden op: 12 jan 2023, 11:48
Type auto: Golf V GTI stage1 JD
Locatie: Rotterdam

Re: Must do mods 7.5 gti performance

Bericht door EdjeGTI »

Rockcity schreef: 03 feb 2023, 10:01 Goed bezig!
Enne, al 15000 gereden???? Ik heb er in 2 weken iets van 1500 bij gezet en vond al dat ik goed bezig ben! ;)
Mijn eerste mod gaat een set andere wielen zijn, de mijne staat nog op de originele 17 inch set.
Dat moest natuurlijk 1500 zijn :D

Ja 17 inch is idd net te klein. Ik heb er nu de 18 inch onder en heb de 19 inch set in de schuur liggen. Maar stiekem vind ik de set die er nu onder zit wel errug mooi :)
Rockcity
Berichten: 30
Lid geworden op: 25 dec 2016, 16:46
Type auto: Golf 7 GTI

Re: Must do mods 7.5 gti performance

Bericht door Rockcity »

Is inderdaad een mooi setje!
Niet verkeerd als winterset, haha! ;)
EdjeGTI
Berichten: 39
Lid geworden op: 12 jan 2023, 11:48
Type auto: Golf V GTI stage1 JD
Locatie: Rotterdam

Re: Must do mods 7.5 gti performance

Bericht door EdjeGTI »

Sinds vandaag eindelijk de NL platen op de auto en direct verzekerd!

Het was nog wel goed zoeken naar een geschikte verzekeringsmaatschappij want Ohra waar ik al 15 jaar trouw klant was wilde de auto niet verzekeren vanwege het vermogen. Ik snap dat je dat bij jonge mensen doet en/of nieuwe klanten maar een klant na 15 jaar niet helpen vind ik toch wel een beetje raar.

Centraal beheer waar ik mijn motor verzekerd heb wilde de auto ook niet verzekeren door mijn leeftijd (bijna 37) en het feit dat het een GTI is met dsg. Als het een handbak was zou het geen probleem zijn maar helaas.
Wel gek aangezien ik een 1300cc hypernaked bij hun verzekerd heb met 180pk waar je in mijn ogen veel gevaarlijker mee kan doen. Maarja

Uiteindelijk is het gelukt bij Nationale Nederlanden zonder problemen. :D
Gebruikersavatar
John
Berichten: 602
Lid geworden op: 09 feb 2015, 21:28
Type auto: Golf MK7 GTI
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Must do mods 7.5 gti performance

Bericht door John »

EdjeGTI schreef: 10 feb 2023, 18:15 Sinds vandaag eindelijk de NL platen op de auto en direct verzekerd!

Het was nog wel goed zoeken naar een geschikte verzekeringsmaatschappij want Ohra waar ik al 15 jaar trouw klant was wilde de auto niet verzekeren vanwege het vermogen. Ik snap dat je dat bij jonge mensen doet en/of nieuwe klanten maar een klant na 15 jaar niet helpen vind ik toch wel een beetje raar.

Centraal beheer waar ik mijn motor verzekerd heb wilde de auto ook niet verzekeren door mijn leeftijd (bijna 37) en het feit dat het een GTI is met dsg. Als het een handbak was zou het geen probleem zijn maar helaas.
Wel gek aangezien ik een 1300cc hypernaked bij hun verzekerd heb met 180pk waar je in mijn ogen veel gevaarlijker mee kan doen. Maarja

Uiteindelijk is het gelukt bij Nationale Nederlanden zonder problemen. :D
Ik heb dat vaker gehoord van verzekeringsmaatschappijen dat ze een golf gti of R niet bij hun verzekerd wilde hebben het zij vanwege het vermogen of de nieuwprijs.
Dan denk ik, ze zullen toch heus wel mensen met een nog veel duurdere auto en nog veel meer vermogen wel hebben verzekerd.
En over Nationale Nederlanden gesproken, ik ben daar ook al echt heel lang verzekerd en mijn auto ook maar toen ik deze golf 7 gti performance kocht en hem wilde verzekeren was het toch eerst even van ow hmm even kijken hoor of wij die kunnen verzekeren.
Toen zei ik van hoezo niet? Al jaren klant, nooit schades gehad, 41 jaar, huidige auto toen was een golf 6 gti, daarvoor ook diverse gti's gehad dus wat is het probleem?
Uhm ik zie het meneer, nee het is geen probleem.
Als ik het dan zo aan hoor vraag ik mij echt af als je een audi rs3 hebt of nog gekker een rs6, waar zijn die dan verzekerd?
Baarlo '97..'98
Worthersee '06.'07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'17.'18.'19
Wolfsburg '08.'13
Edition38 '07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'18.'19
EdjeGTI
Berichten: 39
Lid geworden op: 12 jan 2023, 11:48
Type auto: Golf V GTI stage1 JD
Locatie: Rotterdam

Re: Must do mods 7.5 gti performance

Bericht door EdjeGTI »

John schreef: 10 feb 2023, 19:15
EdjeGTI schreef: 10 feb 2023, 18:15 Sinds vandaag eindelijk de NL platen op de auto en direct verzekerd!

Het was nog wel goed zoeken naar een geschikte verzekeringsmaatschappij want Ohra waar ik al 15 jaar trouw klant was wilde de auto niet verzekeren vanwege het vermogen. Ik snap dat je dat bij jonge mensen doet en/of nieuwe klanten maar een klant na 15 jaar niet helpen vind ik toch wel een beetje raar.

Centraal beheer waar ik mijn motor verzekerd heb wilde de auto ook niet verzekeren door mijn leeftijd (bijna 37) en het feit dat het een GTI is met dsg. Als het een handbak was zou het geen probleem zijn maar helaas.
Wel gek aangezien ik een 1300cc hypernaked bij hun verzekerd heb met 180pk waar je in mijn ogen veel gevaarlijker mee kan doen. Maarja

Uiteindelijk is het gelukt bij Nationale Nederlanden zonder problemen. :D
Ik heb dat vaker gehoord van verzekeringsmaatschappijen dat ze een golf gti of R niet bij hun verzekerd wilde hebben het zij vanwege het vermogen of de nieuwprijs.
Dan denk ik, ze zullen toch heus wel mensen met een nog veel duurdere auto en nog veel meer vermogen wel hebben verzekerd.
En over Nationale Nederlanden gesproken, ik ben daar ook al echt heel lang verzekerd en mijn auto ook maar toen ik deze golf 7 gti performance kocht en hem wilde verzekeren was het toch eerst even van ow hmm even kijken hoor of wij die kunnen verzekeren.
Toen zei ik van hoezo niet? Al jaren klant, nooit schades gehad, 41 jaar, huidige auto toen was een golf 6 gti, daarvoor ook diverse gti's gehad dus wat is het probleem?
Uhm ik zie het meneer, nee het is geen probleem.
Als ik het dan zo aan hoor vraag ik mij echt af als je een audi rs3 hebt of nog gekker een rs6, waar zijn die dan verzekerd?
Precies en dat is dus wat ik me ook af vraag.
Ik denk dat het misschien ook met woonplaats te maken zal hebben. De premie van mij motor is ook 75% duurder dan de premie van mn maatje die precies dezelfde motor heeft en nog eens jonger als mij is alleen woon ik in Rotterdam zuid en hij in hoogvliet.
Rockcity
Berichten: 30
Lid geworden op: 25 dec 2016, 16:46
Type auto: Golf 7 GTI

Re: Must do mods 7.5 gti performance

Bericht door Rockcity »

EdjeGTI schreef: 10 feb 2023, 18:15 Sinds vandaag eindelijk de NL platen op de auto en direct verzekerd!

Het was nog wel goed zoeken naar een geschikte verzekeringsmaatschappij want Ohra waar ik al 15 jaar trouw klant was wilde de auto niet verzekeren vanwege het vermogen. Ik snap dat je dat bij jonge mensen doet en/of nieuwe klanten maar een klant na 15 jaar niet helpen vind ik toch wel een beetje raar.

Centraal beheer waar ik mijn motor verzekerd heb wilde de auto ook niet verzekeren door mijn leeftijd (bijna 37) en het feit dat het een GTI is met dsg. Als het een handbak was zou het geen probleem zijn maar helaas.
Wel gek aangezien ik een 1300cc hypernaked bij hun verzekerd heb met 180pk waar je in mijn ogen veel gevaarlijker mee kan doen. Maarja

Uiteindelijk is het gelukt bij Nationale Nederlanden zonder problemen. :D
Ik had hetzelfde bij Ohra en Centraal Beheer.
Mijn 3-serie daar zonder probleem kunnen verzekeren, met 20 schadevrije jaren.
GTI willen ze niet verzekeren door combinatie van laag gewicht en vermogen.
Centraal beheer geprobeerd, daar heb ik mijn Ducati Streetfighter V4 met 208 PK probleemloos kunnen verzekeren (over pk-gewicht verhouding gesproken...) Maar de GTI willen ze niet.
Uiteindelijk bij ABN Amro voor een nette prijs kunnen verzekeren.
Gebruikersavatar
LL7R
Berichten: 253
Lid geworden op: 17 jan 2022, 22:09
Type auto: Golf 7R

Re: Must do mods 7.5 gti performance

Bericht door LL7R »

Same here, ik heb ook een rondje moeten bellen voordat ik een verzekeraar vond die mijn R wilde... Maar goed, hielp ook niet dat ik als ex-leaserijder niet heel veel opgebouwd had (wel wat jaren kunnen meenemen). Uiteindelijk heb ik mijn motor verzekeraar (KNMV) aangesproken en zij wilde me wel tegemoet komen. Ook een paar jaren korting kunnen overhevelen van motor naar auto om het betaalbaarder te maken.
EdjeGTI
Berichten: 39
Lid geworden op: 12 jan 2023, 11:48
Type auto: Golf V GTI stage1 JD
Locatie: Rotterdam

Re: Must do mods 7.5 gti performance

Bericht door EdjeGTI »

Uiteindelijk ben ik er bij Nationale Nederlanden na een weekend verzekerd te zijn geweest op de eerstvolgende maandag ook er uit gegooid.
Volgens NN zou het komen door dat de medewerker die de verzekering af had gesloten voor mij over het hoofd had gezien dat het om een import auto ging.

Uiteindelijk ben ik nu verzekerd bij Mintly de nieuwe verzekeraar die een samenwerking heeft met independer.
Nu hopen dat ik er daar niet wordt uit gegooid.
Rockcity
Berichten: 30
Lid geworden op: 25 dec 2016, 16:46
Type auto: Golf 7 GTI

Re: Must do mods 7.5 gti performance

Bericht door Rockcity »

EdjeGTI schreef: 14 feb 2023, 10:58 Uiteindelijk ben ik er bij Nationale Nederlanden na een weekend verzekerd te zijn geweest op de eerstvolgende maandag ook er uit gegooid.
Volgens NN zou het komen door dat de medewerker die de verzekering af had gesloten voor mij over het hoofd had gezien dat het om een import auto ging.

Uiteindelijk ben ik nu verzekerd bij Mintly de nieuwe verzekeraar die een samenwerking heeft met independer.
Nu hopen dat ik er daar niet wordt uit gegooid.
Wat een waardeloze k*t actie zeg!
Ik kreeg bij een verzekeraar online dezelfde melding trouwens toen ik de aanvraag deed.
Gebruikersavatar
LL7R
Berichten: 253
Lid geworden op: 17 jan 2022, 22:09
Type auto: Golf 7R

Re: Must do mods 7.5 gti performance

Bericht door LL7R »

For what it's worth, Promovendum was toen ik aan het shoppen was de goedkoopste, alleen kwam de mevrouw aan de lijn er in de laatste ronde pas achter wat het vermogen was van de auto, welke met mijn 0 schadevrije jaren dus niet te verzekeren was.
EdjeGTI
Berichten: 39
Lid geworden op: 12 jan 2023, 11:48
Type auto: Golf V GTI stage1 JD
Locatie: Rotterdam

Re: Must do mods 7.5 gti performance

Bericht door EdjeGTI »

LL7R schreef: 15 feb 2023, 09:03 For what it's worth, Promovendum was toen ik aan het shoppen was de goedkoopste, alleen kwam de mevrouw aan de lijn er in de laatste ronde pas achter wat het vermogen was van de auto, welke met mijn 0 schadevrije jaren dus niet te verzekeren was.
Ik heb ff gekeken en die is ook best pittig qua prijs. Mintly heeft voor nu de beste prijs kunnen leveren 125 all risk. Heb de polisvoorwaarden door genomen en niets raars kunnen ontdekken
Gebruikersavatar
John
Berichten: 602
Lid geworden op: 09 feb 2015, 21:28
Type auto: Golf MK7 GTI
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Must do mods 7.5 gti performance

Bericht door John »

EdjeGTI schreef: 14 feb 2023, 10:58 Uiteindelijk ben ik er bij Nationale Nederlanden na een weekend verzekerd te zijn geweest op de eerstvolgende maandag ook er uit gegooid.
Volgens NN zou het komen door dat de medewerker die de verzekering af had gesloten voor mij over het hoofd had gezien dat het om een import auto ging.

Uiteindelijk ben ik nu verzekerd bij Mintly de nieuwe verzekeraar die een samenwerking heeft met independer.
Nu hopen dat ik er daar niet wordt uit gegooid.
Dat meen je niet :shock:
Mijn GTI is ook import en ben daar dus wel verzekerd.
Komt er dus eigenlijk op neer dat als je van plan bent een andere auto (GTI in dit geval) te kopen dat je eerst een rondje verzekeringsmaatschappijen moet gaan bellen of zij hem wel willen verzekeren.
Anders koop je iets wat niet is te verzekeren.
Tegelijk denk ik dan ook weer, waarom verkopen ze hier in dit land dan nog GTI's als ze die liever niet willen verzekeren?
Het word steeds gekker hier. :oops:
Baarlo '97..'98
Worthersee '06.'07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'17.'18.'19
Wolfsburg '08.'13
Edition38 '07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'18.'19
EdjeGTI
Berichten: 39
Lid geworden op: 12 jan 2023, 11:48
Type auto: Golf V GTI stage1 JD
Locatie: Rotterdam

Re: Must do mods 7.5 gti performance

Bericht door EdjeGTI »

John schreef: 15 feb 2023, 19:10
EdjeGTI schreef: 14 feb 2023, 10:58 Uiteindelijk ben ik er bij Nationale Nederlanden na een weekend verzekerd te zijn geweest op de eerstvolgende maandag ook er uit gegooid.
Volgens NN zou het komen door dat de medewerker die de verzekering af had gesloten voor mij over het hoofd had gezien dat het om een import auto ging.

Uiteindelijk ben ik nu verzekerd bij Mintly de nieuwe verzekeraar die een samenwerking heeft met independer.
Nu hopen dat ik er daar niet wordt uit gegooid.
Dat meen je niet :shock:
Mijn GTI is ook import en ben daar dus wel verzekerd.
Komt er dus eigenlijk op neer dat als je van plan bent een andere auto (GTI in dit geval) te kopen dat je eerst een rondje verzekeringsmaatschappijen moet gaan bellen of zij hem wel willen verzekeren.
Anders koop je iets wat niet is te verzekeren.
Tegelijk denk ik dan ook weer, waarom verkopen ze hier in dit land dan nog GTI's als ze die liever niet willen verzekeren?
Het word steeds gekker hier. :oops:
Heb het gevoel dat mn woonplaats icm buitenlandse achternaam er ook wat mee te maken heeft. Ik heb verder ook geen schade of wanbetalers verleden. Ik ga dit toch even verder onderzoeken en even een vriend naar NN laten bellen om te kijken of hij de auto wel verzekerd krijgt.
crkees
Berichten: 52
Lid geworden op: 28 jun 2011, 11:12
Type auto: MK 7GTI PP stage 2
Locatie: Barendrecht

Re: Must do mods 7.5 gti performance

Bericht door crkees »

Probeer anders even bij de ANWB. Geen probleem met een import GTI en woonplaats Barendrecht.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
EdjeGTI
Berichten: 39
Lid geworden op: 12 jan 2023, 11:48
Type auto: Golf V GTI stage1 JD
Locatie: Rotterdam

Re: Must do mods 7.5 gti performance

Bericht door EdjeGTI »

Ben eventjes niet actief geweest dopr dat ik op vakantie was. Ben alweer 1.5 week terug en het is weer tijd om met de GTI bezig te zijn.

Uiteindelijk heb ik de GTI weten te verzekeren bij Mintly en dat gaat tot op het heden goed.

Inmiddels heb ik de eerste "kleine" aanpassing binnen voor de auto maar nog niet geïnstalleerd.
Ik zal even bij de volgende post een foto toevoegen.
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VII GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 43 gasten