7.5 tcr geluid
7.5 tcr geluid
Heb nu sinds een maand een 2019 steel grey 7.5 tcr. Bevalt goed moet ik zeggen.
Maar deze is een stuk stiller dan mijn vorige 2015 7 gti performance met Clubsport S einddemper
Door de OPF zijn de dsg farts helemaal verdwenen en is de auto echt veel stiller.
Ben nu met de auto op vakantie en heb dus even geen brug bij de hand, ben benieuwd of de tcr een middendemper heeft of alleen de OPF? Kan online ook geen foto van de onderzijde van een tcr vinden om te checken, iemand die me dit kan zeggen?
Heb naar mijn mening een paar opties om het meet geluid te krijgen:
- Middendemper delete (als de tcr er een heeft natuurlijk), nadeel dat de dsg farts wegblijven.
- Andere einddemper, nadeel dat de dsg farts wegblijven.
- JM Tuning downpipe met 200 cell racekat en verder originele uitlaat, stuk luider en dsg farts terug.
- Compleet nieuw uitlaatsysteem incl opf delete, duurste oplossing en afwachten wat voor geluid.
Zou graag het verschil tussen de opties horen. Zijn er mensen met bovenstaande opties op een tcr?
Drone geluiden zijn ook niet gewenst trouwens. Dsg farts terug en iets luider is het doel. Hoeft niet te klappen zodat ik ruzie krijg met de buren…
Hoor/zie het graag.
Gr John
Maar deze is een stuk stiller dan mijn vorige 2015 7 gti performance met Clubsport S einddemper
Door de OPF zijn de dsg farts helemaal verdwenen en is de auto echt veel stiller.
Ben nu met de auto op vakantie en heb dus even geen brug bij de hand, ben benieuwd of de tcr een middendemper heeft of alleen de OPF? Kan online ook geen foto van de onderzijde van een tcr vinden om te checken, iemand die me dit kan zeggen?
Heb naar mijn mening een paar opties om het meet geluid te krijgen:
- Middendemper delete (als de tcr er een heeft natuurlijk), nadeel dat de dsg farts wegblijven.
- Andere einddemper, nadeel dat de dsg farts wegblijven.
- JM Tuning downpipe met 200 cell racekat en verder originele uitlaat, stuk luider en dsg farts terug.
- Compleet nieuw uitlaatsysteem incl opf delete, duurste oplossing en afwachten wat voor geluid.
Zou graag het verschil tussen de opties horen. Zijn er mensen met bovenstaande opties op een tcr?
Drone geluiden zijn ook niet gewenst trouwens. Dsg farts terug en iets luider is het doel. Hoeft niet te klappen zodat ik ruzie krijg met de buren…
Hoor/zie het graag.
Gr John
Re: 7.5 tcr geluid
Je hebt ook enkel een andere downpipe inclusief opf delete. Scheelt een hoop geld op een compleet uitlaat systeem.
Je moet dan als het goed is wel een downpipe nemen met katalysator.
Serviced by EM Services.
Je moet dan als het goed is wel een downpipe nemen met katalysator.
Serviced by EM Services.
Serviced by EMServices.
TCR heeft:
Katalysator --> OPF --> middendemper --> einddemper
Kennis van mij heeft een Akrapovic systeem fabrieksaf en de downpipe vervangen voor een met een sportkatalysator en geen OPF. Dat klinkt top.
Katalysator --> OPF --> middendemper --> einddemper
Kennis van mij heeft een Akrapovic systeem fabrieksaf en de downpipe vervangen voor een met een sportkatalysator en geen OPF. Dat klinkt top.
Current: Tesla Model 3 Performance 2024
Previous: Cupra Formentor VZ310 21' - GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Previous: Cupra Formentor VZ310 21' - GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
- jacob en marlous
- Type auto: MK5 GTI
Als je voor een downpipe gaat met opf delete houdt dan rekening met de software aanpassing. Dit ter voorkoming van een “noodloop”.
Ik had de downpipe met opf delete er al onder bij mijn TCR en pas 3 weken later een afspraak staan bij Beek……
Ik had de downpipe met opf delete er al onder bij mijn TCR en pas 3 weken later een afspraak staan bij Beek……
Golf 7.5 GTI TCR: 200cell Milltek downpipe.
Heb je een filmpje van het geluid? 11 september een afspraak staan voor plaatsen Milltek downpipe met 200 cell kat met opf delete. Maar ben bang dat het te luid gaat zijn…
Laatst gewijzigd door jswaanen op 24 aug 2024, 13:26, 1 keer totaal gewijzigd.
- jacob en marlous
- Type auto: MK5 GTI
Zit vanwege mijn werk voorlopig nog in het midden oosten dus kan geen filmpje sturen.
Maar geloof mij het geluid valt 100% mee als je alleen de downpipe icm opf delete doet!
Van mij mag het nog iets luider, je merkt pas goed het verschil met het gas erop en opschakelen.
Maar geloof mij het geluid valt 100% mee als je alleen de downpipe icm opf delete doet!
Van mij mag het nog iets luider, je merkt pas goed het verschil met het gas erop en opschakelen.
Golf 7.5 GTI TCR: 200cell Milltek downpipe.