Laatste foto's van de GTI VII

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVII.
Gebruikersavatar
mhoutman
Berichten: 77
Lid geworden op: 17 apr 2011, 07:17
Type auto: Golf R20

Re: Laatste foto's van de GTI VII

Bericht door mhoutman »

bjorngti schreef:Sorry voor de late reactie. Ik zit nog steeds te twijfelen tussen de A3 SB of de GTI. De GTI heb ik nu te zeggen full option...
Een hele interessante discussie en voor mij ook zeer actueel. Binnenkort is mijn R alweer 3 jaar oud en ik wil hem gaan vervangen. Ondanks dat ik een R heb is de GTI voor mij altijd de betere allrounder geweest maar 3 jaar R eigenaarschap hebben mij echter aan het denken gezet of ik nog een keer een R of GTI zou kopen.

Een nieuwe GTI (of R) zal het niet meer worden, niet alleen vanwege het feit dat de GTI nu zelfs rode stiknaden in de lederen bekleding heeft, maar vooral ook omdat ik het zat ben steeds door allerlei duistere lieden te worden bekeken, te worden achtervolgt of anderszins bevreesd te zijn dat mijn auto er nog staat als ik hem ergens parkeer.

Vandaar dat de nieuwe A3 SB 1.8 TFSI in beeld kwam. Zonder meer qua rijeigenschappen niet met een GTI/R te vergelijken maar wat is deze auto van binnen een verademing. Binnenkort een proefrit maken en ik vrees dat ik dan verkocht ben.
Golf88
Berichten: 2209
Lid geworden op: 05 nov 2012, 20:47

Re: Laatste foto's van de GTI VII

Bericht door Golf88 »

mhoutman schreef:
bjorngti schreef:Sorry voor de late reactie. Ik zit nog steeds te twijfelen tussen de A3 SB of de GTI. De GTI heb ik nu te zeggen full option...
Een hele interessante discussie en voor mij ook zeer actueel. Binnenkort is mijn R alweer 3 jaar oud en ik wil hem gaan vervangen. Ondanks dat ik een R heb is de GTI voor mij altijd de betere allrounder geweest maar 3 jaar R eigenaarschap hebben mij echter aan het denken gezet of ik nog een keer een R of GTI zou kopen.

Een nieuwe GTI (of R) zal het niet meer worden, niet alleen vanwege het feit dat de GTI nu zelfs rode stiknaden in de lederen bekleding heeft, maar vooral ook omdat ik het zat ben steeds door allerlei duistere lieden te worden bekeken, te worden achtervolgt of anderszins bevreesd te zijn dat mijn auto er nog staat als ik hem ergens parkeer.

Vandaar dat de nieuwe A3 SB 1.8 TFSI in beeld kwam. Zonder meer qua rijeigenschappen niet met een GTI/R te vergelijken maar wat is deze auto van binnen een verademing. Binnenkort een proefrit maken en ik vrees dat ik dan verkocht ben.
Jammer dat je (waarschijnlijk) van een GTI/R af gaat stappen, maar ik snap je argumenten heel goed. Daarbij is de A3 een auto waar je je absoluut niet mee hoeft te schamen. Zelf was ik eigenlijk ook opzoek naar een A3 en ben later door iemand anders een GTI ingepraat :lol:

Laat je wel wat weten hoe de proefrit bevallen is?

Succes in iedergeval met je keuzes!
Gebruikersavatar
mhoutman
Berichten: 77
Lid geworden op: 17 apr 2011, 07:17
Type auto: Golf R20

Re: Laatste foto's van de GTI VII

Bericht door mhoutman »

Golf88 schreef: Laat je wel wat weten hoe de proefrit bevallen is?

Succes in iedergeval met je keuzes!
Dank voor je begrip in deze. Aanstaande zaterdag rijden met de rode Pon demo en ik kom er zeker op terug :)
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

Re: Laatste foto's van de GTI VII

Bericht door Timvgti »

Ook ik denk dat je héél snel verkocht zal zijn bij de nieuwe A3 (Sportback), want man wat is dat een mooie auto.
De Golf 7 GTI daarentegen vindt ik zwaaaar tegen vallen, heb hem nu in het echt gezien en je hij springt totaal niet uit het straatbeeld. Veel te braaf. Lelijke koplampen (de led drl gaat geheel uit als je je knipperlicht uit zet en dimt niet mooi zoals bij Audi) en ik kan er maar niet warm van worden.
black pearl

Re: Laatste foto's van de GTI VII

Bericht door black pearl »

Het is maar goed dat smaken verschillen!
Gebruikersavatar
Nikkor27
Berichten: 372
Lid geworden op: 08 apr 2013, 11:14
Type auto: G7 GTI PERFORMANCE
Locatie: Zuid-Limburg (BE)

Re: Laatste foto's van de GTI VII

Bericht door Nikkor27 »

Timvgti schreef:Ook ik denk dat je héél snel verkocht zal zijn bij de nieuwe A3 (Sportback), want man wat is dat een mooie auto.
De Golf 7 GTI daarentegen vindt ik zwaaaar tegen vallen, heb hem nu in het echt gezien en je hij springt totaal niet uit het straatbeeld. Veel te braaf. Lelijke koplampen (de led drl gaat geheel uit als je je knipperlicht uit zet en dimt niet mooi zoals bij Audi) en ik kan er maar niet warm van worden.

Maar goed dat ie niet compleet de ogen van iedereen steelt, des te minder zullen gestolen worden, al ben ik daar niet 100% zeker van!
Gebruikersavatar
golfruud
Berichten: 622
Lid geworden op: 27 jul 2011, 14:13

Re: Laatste foto's van de GTI VII

Bericht door golfruud »

Timvgti schreef:Ook ik denk dat je héél snel verkocht zal zijn bij de nieuwe A3 (Sportback), want man wat is dat een mooie auto.
De Golf 7 GTI daarentegen vindt ik zwaaaar tegen vallen, heb hem nu in het echt gezien en je hij springt totaal niet uit het straatbeeld. Veel te braaf. Lelijke koplampen (de led drl gaat geheel uit als je je knipperlicht uit zet en dimt niet mooi zoals bij Audi) en ik kan er maar niet warm van worden.
Snap niet wat je dan in de GTI 7 topic doet !!
Golf88
Berichten: 2209
Lid geworden op: 05 nov 2012, 20:47

Re: Laatste foto's van de GTI VII

Bericht door Golf88 »

golfruud schreef:
Timvgti schreef:Ook ik denk dat je héél snel verkocht zal zijn bij de nieuwe A3 (Sportback), want man wat is dat een mooie auto.
De Golf 7 GTI daarentegen vindt ik zwaaaar tegen vallen, heb hem nu in het echt gezien en je hij springt totaal niet uit het straatbeeld. Veel te braaf. Lelijke koplampen (de led drl gaat geheel uit als je je knipperlicht uit zet en dimt niet mooi zoals bij Audi) en ik kan er maar niet warm van worden.
Snap niet wat je dan in de GTI 7 topic doet !!
Het is toch een open forum waar je je mening op mag geven? Ik ben zelf ook niet kapot van de 7, maar wil er toch van alles over zien en leren. Of ben je verplicht alleen maar positieve berichten te geven op de 7? In dat geval: de nieuwe Golf heeft weer mooie nieuwe techniek aan boord! :P
Gebruikersavatar
golfruud
Berichten: 622
Lid geworden op: 27 jul 2011, 14:13

Re: Laatste foto's van de GTI VII

Bericht door golfruud »

Golf88 schreef:
golfruud schreef:
Timvgti schreef:Ook ik denk dat je héél snel verkocht zal zijn bij de nieuwe A3 (Sportback), want man wat is dat een mooie auto.
De Golf 7 GTI daarentegen vindt ik zwaaaar tegen vallen, heb hem nu in het echt gezien en je hij springt totaal niet uit het straatbeeld. Veel te braaf. Lelijke koplampen (de led drl gaat geheel uit als je je knipperlicht uit zet en dimt niet mooi zoals bij Audi) en ik kan er maar niet warm van worden.
Snap niet wat je dan in de GTI 7 topic doet !!
Het is toch een open forum waar je je mening op mag geven? Ik ben zelf ook niet kapot van de 7, maar wil er toch van alles over zien en leren. Of ben je verplicht alleen maar positieve berichten te geven op de 7? In dat geval: de nieuwe Golf heeft weer mooie nieuwe techniek aan boord! :P
Nee, natuurlijk mag je wel een mening geven, maar wel op een gepaste manier. Van alle auto's valt wel wat te zeggen, je kan ook zeggen niet helemaal mijn smaak of minder mooi. Maar zwaaaar tegen vallen, ligt er wel een beetje dik op. ;)
Golf88
Berichten: 2209
Lid geworden op: 05 nov 2012, 20:47

Re: Laatste foto's van de GTI VII

Bericht door Golf88 »

Het is ook wel lastig op een liefhebbers forum als dit om je dan goed uit te drukken. Vaak wordt het ook heel anders bedoeld dan het geschreven/gelezen wordt.

Als ik eerlijk moet zijn vind ik de 7 ook tegen vallen. Dat heeft voornamelijk te maken met de verwachtingen die ik ervan had. Het verschil tussen de 5 en de 6 vind ik zelf behoorlijk groot. De 6 is een stuk scherper en daarmee ook wel "stoerder" dan de 5. Het interieur is de 5 jaar tussen de 5 en 6 volgens mij 8 jaar vooruit gegaan :P Met dat nog in gedachte verwachte ik een beetje het zelfde van de 7 en met de foto's van de voorkant die in het begin vrijgegeven werden was dit ook het geval. Nu ik de auto in het echt heb gezien, vind ik het ook een hele mooie auto. Hij is mooi afgewerkt, ziet er strak uit, het interieur is er weer op vooruit gegaan en de techniek (zeker het dif) is super! Echter als ik kijk naar wat ik verwacht had en wat er nu staat? Dan ben ook ik teleugesteld, zwaar of niet laat ik dan voor het gemak maar in het midden want dat is iets persoonlijks en niet te meten ;)

Desalnietteplus, als iemand me nu zou aanbieden zijn 7 tegen mijn 5 te ruilen zou ik er geen seconde over twijfelen :mrgreen:
Gebruikersavatar
golfruud
Berichten: 622
Lid geworden op: 27 jul 2011, 14:13

Re: Laatste foto's van de GTI VII

Bericht door golfruud »

Dat is zo wat je zegt. Ik vind bepaalde punten ook "minder" mooi aan de 7. Maar alleen maar negatieve dingen neerzetten en een ander merk alleen maar ophemelen, ga dan lekker naar dat andere merk toe.
Het was ook niet een aanval van mij maar meer een verdediging, als je begrijpt wat ik bedoel. :D
Golf88
Berichten: 2209
Lid geworden op: 05 nov 2012, 20:47

Re: Laatste foto's van de GTI VII

Bericht door Golf88 »

golfruud schreef:Dat is zo wat je zegt. Ik vind bepaalde punten ook "minder" mooi aan de 7. Maar alleen maar negatieve dingen neerzetten en een ander merk alleen maar ophemelen, ga dan lekker naar dat andere merk toe.
Het was ook niet een aanval van mij maar meer een verdediging, als je begrijpt wat ik bedoel. :D
Ja hoor ik snap het wel ;) Dit is weer een mooi voorbeeld van hoe berichten anders geschreven of gelezen kunnen worden dan ze bedoelt zijn. Dat is ook een van de redenen waarom ik niet graag doe smsen/whatsappen. Laat mij maar lekker bellen of mensen gewoon rechtstreeks spreken. Van die verwarringen via geschreven berichten heb ik er al genoeg meegemaakt :lol:
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

Re: Laatste foto's van de GTI VII

Bericht door Timvgti »

@golfruud:even wat quotes van jou aan de hand van mijn post:
Snap niet wat je dan in de GTI 7 topic doet !!
Nee, natuurlijk mag je wel een mening geven, maar wel op een gepaste manier.
Maar alleen maar negatieve dingen neerzetten en een ander merk alleen maar ophemelen, ga dan lekker naar dat andere merk toe.
Ik wordt ondertussen een beetje moe van de cultuur op dit forum en begin het steeds minder naar mijn zin te hebben hier.
Met mij (spijtig genoeg) een stuk meer leden. Zichtbaar aan de afnemende topics, weinige how-to's, etc.
Bijna elk topic wordt er wel weer een opmerking gemaakt mbt 'interpretatie' en ondertussen moeten wij elk woord wat wij willen uiten hier op een goudschaaltje wegen.

Inhoudelijk reagerende op jouw naar mij gerichte opmerkingen:
Ik ben op het GTI 7 topic omdat ik weldegelijk interesse heb/had in de GTI 7 en onder andere door dit topic meer over deze versie te weten kom (ik heb hem nml nu pas één keer kort in levende lijven gezien).
Ik ben het eens dat we op gepaste wijze moeten reageren op elkaars postings, echter versta ik onder 'gepast' zaken als: 'met respect voor elkaar', 'met gepast taalgebruik', etc.
Ik geef aan dat ik de mk7 zwaar tegen vind vallen. Dat is een mening en die is gebaseerd op een aantal punten welke ik tegen vind vallen (zoals de door mij genoemde koplampen en de te brave looks). Die punten bij elkaar opgeteld kan ik voor mijzelf betitelen als zijnde 'zwaar'.
De rede dat ik verder reageer heeft te maken met de interesse van forumlid mhoutman mbt de A3 waarbij ik beaam dat hij kans maakt om verkocht te zijn na de proefrit welke hij gaat maken.
Moet ik daarvoor gelijk zelf naar een ander merk toe?
Zucht...
Gebruikersavatar
golfruud
Berichten: 622
Lid geworden op: 27 jul 2011, 14:13

Re: Laatste foto's van de GTI VII

Bericht door golfruud »

Timvgti schreef:@golfruud:even wat quotes van jou aan de hand van mijn post:
Snap niet wat je dan in de GTI 7 topic doet !!
Nee, natuurlijk mag je wel een mening geven, maar wel op een gepaste manier.
Maar alleen maar negatieve dingen neerzetten en een ander merk alleen maar ophemelen, ga dan lekker naar dat andere merk toe.
Ik wordt ondertussen een beetje moe van de cultuur op dit forum en begin het steeds minder naar mijn zin te hebben hier.
Met mij (spijtig genoeg) een stuk meer leden. Zichtbaar aan de afnemende topics, weinige how-to's, etc.
Bijna elk topic wordt er wel weer een opmerking gemaakt mbt 'interpretatie' en ondertussen moeten wij elk woord wat wij willen uiten hier op een goudschaaltje wegen.

Inhoudelijk reagerende op jouw naar mij gerichte opmerkingen:
Ik ben op het GTI 7 topic omdat ik weldegelijk interesse heb/had in de GTI 7 en onder andere door dit topic meer over deze versie te weten kom (ik heb hem nml nu pas één keer kort in levende lijven gezien).
Ik ben het eens dat we op gepaste wijze moeten reageren op elkaars postings, echter versta ik onder 'gepast' zaken als: 'met respect voor elkaar', 'met gepast taalgebruik', etc.
Ik geef aan dat ik de mk7 zwaar tegen vind vallen. Dat is een mening en die is gebaseerd op een aantal punten welke ik tegen vind vallen (zoals de door mij genoemde koplampen en de te brave looks). Die punten bij elkaar opgeteld kan ik voor mijzelf betitelen als zijnde 'zwaar'.
De rede dat ik verder reageer heeft te maken met de interesse van forumlid mhoutman mbt de A3 waarbij ik beaam dat hij kans maakt om verkocht te zijn na de proefrit welke hij gaat maken.
Moet ik daarvoor gelijk zelf naar een ander merk toe?
Zucht...
Zucht ............ Je kan alle negatieve dingen er wel uitpakken maar ik geef op het einde toch aan dat het geen aanval is maar een verdediging. Voor iemand die de auto nog maar 1 keer heeft gezien heb je wel snel een uitgelezen oftewel een negatieve mening. Maar laten we het leuk houden, dus van mijn kant het "was het zo niet bedoeld". ;)
Ezrider
Berichten: 44
Lid geworden op: 16 mar 2013, 22:04
Type auto: Golf 7 GTI
Locatie: St.Willebrord

Re: Laatste foto's van de GTI VII

Bericht door Ezrider »

ik rij nou twee weken met de nieuwe 7 en wat een fijne auto is het
nog geen seconde spijt van gehad

dus na een proefrit in de A3 ga ook eens rijden in de nieuwe GTI en oordeel daarna
ik kon het niet omdat de gti er toen
Laatst gewijzigd door Ezrider op 23 jun 2013, 20:20, 2 keer totaal gewijzigd.
Ezrider
Berichten: 44
Lid geworden op: 16 mar 2013, 22:04
Type auto: Golf 7 GTI
Locatie: St.Willebrord

Re: Laatste foto's van de GTI VII

Bericht door Ezrider »

:lol: :lol: het is gelukt om een foto te plaatsen :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 1104
Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
Type auto: BMW 330i Touring
Contacteer:

Re: Laatste foto's van de GTI VII

Bericht door sitechris »

Puur vanwege het rijden en de prestaties verkies ik een GTI altijd boven een A3. De GTI is een veel scherpere, leukere en snellere auto. Qua looks vind ik beide auto's een tikje tegenvallen. De A3 vind ik vooral te saai. Klinische perfectie. En teveel evolutie, te weinig revolutie. En ook de GTI mist imo een klein beetje een scherp randje in het design. De WTF factor ontbreekt een klein beetje.
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Gebruikersavatar
J3R
Berichten: 127
Lid geworden op: 26 mei 2011, 22:07
Type auto: MK7 GTI Performance

Re: Laatste foto's van de GTI VII

Bericht door J3R »

Ezrider schreef::lol: :lol: het is gelukt om een foto te plaatsen :mrgreen: :mrgreen:
Sjieke bak; kwam er ook achter dat wanneer je op de foto klikt er meer afbeeldingen zijn :lol:
Dit is Carbon Steel Grey? Zou de kleuren beschikbaar in NL weleens op een rijtje willen zien.
Patrick Verhoeff
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 apr 2013, 14:38
Type auto: Golf MK7 GTI Perf.

Re: Laatste foto's van de GTI VII

Bericht door Patrick Verhoeff »

@ Ezrider

Supermooie auto!
Ezrider
Berichten: 44
Lid geworden op: 16 mar 2013, 22:04
Type auto: Golf 7 GTI
Locatie: St.Willebrord

Re: Laatste foto's van de GTI VII

Bericht door Ezrider »

Vd week meer foto's morgen komen er eibach veren onder en spoorverbreders
Gebruikersavatar
VroemTFSI
Berichten: 276
Lid geworden op: 17 mei 2011, 10:19

Re: Laatste foto's van de GTI VII

Bericht door VroemTFSI »

@mhoutman: hoe waren je ervaringen in de A3? Ik weet inmiddels wel dat een Audi A4 nooit de emotie los kan maken die je wel van een GTI krijgt. Voor een A3 geldt dit waarschijnlijk minder vanwege zijn meer dynamische karakter.
Ik heb van de week nog bij een Duitse dealer in een GTI VII gezeten. Het voelde goed, maar ik heb dezelfde kritiek als mhoutman: te veel rode stiksels, ruitjesbekleding maakt het interieur onnodig druk en de chromen accenten zijn wel héél erg aanwezig. Leer achteraf zou mijn oplossing zijn.
MAAR het allerbelangrijkste voor mij blijft dat het om het rijden gaat. Ik moet nog een rondje gaan maken, maar ik weet nu al dat er voor dit geld geen betere combi van fun, praktisch en allround eigenschappen te vinden is. Dus hij blijft HOOG op mijn lijstje staan.
Audi A4 Avant 1.8 TFSI S-Edition 170 pk, 20" PRG, panoramadak, MMI+, B&O, stoelverwarming, opbergpakket
VW Polo Blue GT 5-deurs, Candy White, Xenon, Navi, Stoelverwarming, privacy glass, anthraciet 17"
Gebruikersavatar
mhoutman
Berichten: 77
Lid geworden op: 17 apr 2011, 07:17
Type auto: Golf R20

Re: Laatste foto's van de GTI VII

Bericht door mhoutman »

VroemTFSI schreef:@mhoutman: hoe waren je ervaringen in de A3? Ik weet inmiddels wel dat een Audi A4 nooit de emotie los kan maken die je wel van een GTI krijgt. Voor een A3 geldt dit waarschijnlijk minder vanwege zijn meer dynamische karakter.
Ik heb van de week nog bij een Duitse dealer in een GTI VII gezeten. Het voelde goed, maar ik heb dezelfde kritiek als mhoutman: te veel rode stiksels, ruitjesbekleding maakt het interieur onnodig druk en de chromen accenten zijn wel héél erg aanwezig. Leer achteraf zou mijn oplossing zijn.
MAAR het allerbelangrijkste voor mij blijft dat het om het rijden gaat. Ik moet nog een rondje gaan maken, maar ik weet nu al dat er voor dit geld geen betere combi van fun, praktisch en allround eigenschappen te vinden is. Dus hij blijft HOOG op mijn lijstje staan.
Klopt, afgelopen zaterdag in de rode Pon demo Audi A3 1.8 TFSI gereden :)

De Audi stuurt super strak met alle instelbare opties als Dynamic ride. 180 PK is natuurlijk geen 270 PK van de R, maar als "jonge oudere" heb ik inmiddels andere dingen bij auto's leren waarderen. Ik ben toch wel gevoelig voor de manier waarop Audi een auto vooral van binnen in elkaar weet te zetten en hoe strak het er allemaal uit ziet. Ze zijn daar m.i. nog beter in dan bijvoorbeeld een BMW.

Ik zou bewust niet voor de nieuwe S3 gaan omdat ik dan weer een auto heb die uiterst "hot" is. Een A3 1.8 TSFI s-tronic met alle toeters en bellen vind ik zelf veel leuker. B&O, S-line binnen en buiten, Super sport stoelen, full LED ga zo maar door, wat een feestje.

Ook natuurlijk nog in de nieuwe GTI gezeten maar ik blijf het een kermis vinden met al die rode accenten. Ik zit ook niet te wachten op rood stiksel in lederen bekleding. Leer achteraf vindt ik geen optie omdat die kwaliteit toch vaak minder is. In 1998 bij Cools in een BMW 528iT leer achteraf laten inbouwen maar dat vond ik geen succes behalve voor de bijtelling toen. Het leer dat Pon inbouwt vind ik ook niet echt top.

Dat neemt natuurlijk niet weg dat VW met de nieuwe GTI een nog betere auto heeft geïntroduceerd die ik een ieder heel graag gun. Absoluut heel veel value for money ! Het is alleen MIJN auto niet meer.
Ezrider
Berichten: 44
Lid geworden op: 16 mar 2013, 22:04
Type auto: Golf 7 GTI
Locatie: St.Willebrord

Re: Laatste foto's van de GTI VII

Bericht door Ezrider »

Dit is hier toch over de laatste foto's van de GTI VII ?
of is dit het Audi forum :mrgreen:

Hier zijn mijn laatste foto's van mijn VII
En op verzoek van andere forum leden is hij nu dus LAGER

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
bluetiger
Berichten: 1224
Lid geworden op: 14 jun 2011, 15:37
Type auto: Golf 7 GTI Perf + T5
Locatie: Lansingerland

Re: Laatste foto's van de GTI VII

Bericht door bluetiger »

Ik zie een nieuwe optie voor mijn toekomstige gti :lol:

Ziet er strak uit met die verlaging. T is niet veel maar wel net genoeg.
-Marco-
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
Ezrider
Berichten: 44
Lid geworden op: 16 mar 2013, 22:04
Type auto: Golf 7 GTI
Locatie: St.Willebrord

Re: Laatste foto's van de GTI VII

Bericht door Ezrider »

Vind ik ook genoeg
En voor 10mm en achter 15mm breder
Maar ik denk dat ik zaterdag achter 20mm probeer
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VII GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 93 gasten