Levertijd

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVII.
ron.vandijk
Berichten: 135
Lid geworden op: 14 sep 2011, 17:04

Levertijd

Bericht door ron.vandijk »

Hallo allemaal,

De GTI productie start in week 18.
De auto's die met Adaptive Cruise Control besteld zijn worden vanaf week 22 geproduceerd.
Info afkomstig van het duitse golf7gti.com waarvan enkele forumleden in Wolfsburg werken.

Nu maar hopen dat we daarbij zitten, want de productie gaat in volgorde van bestelling.
Duitsers kunnen 'm sinds 7 maart bestellen, maar van enkele grote dealers in duisland weet ik
dat het daar bepaald niet storm liep!

groet,
Ron.
Gebruikersavatar
golfruud
Berichten: 622
Lid geworden op: 27 jul 2011, 14:13

Re: Levertijd

Bericht door golfruud »

Daar gaan we wel van uit Ron. :P
LucaGTI
Berichten: 425
Lid geworden op: 21 apr 2011, 15:14
Type auto: Golf GTI VII

Re: Levertijd

Bericht door LucaGTI »

Ik kreeg te horen dat de levertijd 9 weken zou zijn?!

(levering tweede week juni)
ron.vandijk
Berichten: 135
Lid geworden op: 14 sep 2011, 17:04

Re: Levertijd

Bericht door ron.vandijk »

Hallo allemaal,

Medewerkers van Volkswagen, zgn. "Werks Angehörige" krijgen, volgens een overzicht van 2 april,
de volgende levertijd wanneer ze in week 13/14 een GTI bestellen:

Modell__________ Modellschlüssel____vorauss. Lieferzeit
GTI 6-Gang_________5G19TX__________Mitte Juli
GTI DSG____________5G19TY__________Anfang Juli
GTI Performance______5G19U___________Ende Juni
GTD_________________5G18___________Ende Juli

Deze WA's komen vergeleken bij klanten v.w.b. levertijd op het tweede plan.
Daarom kun je volgens degene die het artikel plaatste, ervan uitgaan dat de
door ons al eerder bestelde GTI's dus ook daarvóór geleverd worden!

groet,
Ron.
Gebruikersavatar
golfruud
Berichten: 622
Lid geworden op: 27 jul 2011, 14:13

Re: Levertijd

Bericht door golfruud »

Vandaag nog contact gehad:
Golf GTI productieweek 19 / afleverweek 21
Golf GTI + ACC productieweek 22 / afleverweek 24
ron.vandijk
Berichten: 135
Lid geworden op: 14 sep 2011, 17:04

Re: Levertijd

Bericht door ron.vandijk »

Mijn GTI (performance) heeft als voorlopige productieweek 19!! :D
bjorngti
Berichten: 42
Lid geworden op: 29 mar 2013, 17:09
Type auto: TT 2.0 TFSI - S Line

Re: Levertijd

Bericht door bjorngti »

Vandaag met mijn dealer gebeld en als ik vandaag zou bestellen zou hij week 25 klaar zijn en wk 26/27 afleveren. Bijna 11 weken. Als je zonder ACC neemt is het 2 weken eerder. Zaterdag eerst even naar Essen.

Zit flink te twijfelen over A3 SB of GTI Performance. Ik heb nu een TT 2.0 200 pk. Maar de GTI heb ik zo bijna full option. T.o.v. een A3 1.8 (180 pk).
Gebruikersavatar
golfruud
Berichten: 622
Lid geworden op: 27 jul 2011, 14:13

Re: Levertijd

Bericht door golfruud »

Heeft iemand al een definitieve produktie cq leverdatum van Pon gehad ???
LucaGTI
Berichten: 425
Lid geworden op: 21 apr 2011, 15:14
Type auto: Golf GTI VII

Re: Levertijd

Bericht door LucaGTI »

Pon zeker niet.

Volgens de dealer tweede week juni.
Pedro
Berichten: 143
Lid geworden op: 11 mei 2011, 22:09

Re: Levertijd

Bericht door Pedro »

Bjorn,

Mocht het van invloed kunnen zijn voor je beslissing...levertijd van de A3 SB in Pro line S is op dit moment 20(!) weken... :o
bjorngti
Berichten: 42
Lid geworden op: 29 mar 2013, 17:09
Type auto: TT 2.0 TFSI - S Line

Re: Levertijd

Bericht door bjorngti »

I know. Mega lang op de A3 SB. Dan zit je nog eens met inruilen. Minder terug op de A3 dan op de Golf. Ik krijg zojuist de offerte gemaild. I.v.m. modeljaar 2014 een meerprijs van € 605,-. Ik schrok zowieso van wat ik nog terugkrijg op de TT. Maar dat valt nooit mee. Damn.

Ik weet wel dat de GTI een krachtigere motor heeft. Als ik nu het verschil voel met de 1.8 TFSI in de A3 in vergelijk met mijn 2.0 TFSI (2008) uit de TT. De 1.8 doet niet echt onder. Dan te bedenken dat de Golf t.o.v. de A3 nog eens 50pk meer heeft.

Echt een lastige keuze. Ik heb genoeg VW's gehad, maar als je de afwerking van de A3, materiaalgebruik is echt perfect. Maar de Golf is er ook flink op vooruit gegaan. Als ik de dashboardstructuur van de Golf en A3 vergelijk komt het nu heeeeel dicht bij elkaar in de buurt.

Heb de Golf Full option geconfigureerd. Alleen niet de UMTS module gezien ik altijd een iPhone heb, gaat dat nooit samen. Ik moest bij de A3 onder de 50k blijven want anders moet ik een alarm erop zetten i.v.m. de verzekering. Het Audi alarm is afgekeurd door TNO. Top Audi!! Ze zeggen in de Q3 zit hetzelfde en dat is wel goedgekeurd. Onder de 50k hoeft er niet eens een alarm op.

Levering van de GTI wk 26/27.
Gebruikersavatar
golfruud
Berichten: 622
Lid geworden op: 27 jul 2011, 14:13

Re: Levertijd

Bericht door golfruud »

LucaGTI schreef:Pon zeker niet.

Volgens de dealer tweede week juni.
Voordat de auto in productie gaat krijgt de dealer via Pon de preciese productie datum.
Alle andere datums van je dealer zijn onder voorbehoud. Omdat de eerste nederlandse GTI's in week 19 in productie gaan, was ik benieuwd of iemand die een GTI 7 besteld heeft al een preciese datum heeft gekregen.
Tot die datum kan je ook nog dingen veranderen aan je auto.
LucaGTI
Berichten: 425
Lid geworden op: 21 apr 2011, 15:14
Type auto: Golf GTI VII

Re: Levertijd

Bericht door LucaGTI »

bjorngti schreef:I know. Mega lang op de A3 SB. Dan zit je nog eens met inruilen. Minder terug op de A3 dan op de Golf. Ik krijg zojuist de offerte gemaild. I.v.m. modeljaar 2014 een meerprijs van € 605,-. Ik schrok zowieso van wat ik nog terugkrijg op de TT. Maar dat valt nooit mee. Damn.

Ik weet wel dat de GTI een krachtigere motor heeft. Als ik nu het verschil voel met de 1.8 TFSI in de A3 in vergelijk met mijn 2.0 TFSI (2008) uit de TT. De 1.8 doet niet echt onder. Dan te bedenken dat de Golf t.o.v. de A3 nog eens 50pk meer heeft.

Echt een lastige keuze. Ik heb genoeg VW's gehad, maar als je de afwerking van de A3, materiaalgebruik is echt perfect. Maar de Golf is er ook flink op vooruit gegaan. Als ik de dashboardstructuur van de Golf en A3 vergelijk komt het nu heeeeel dicht bij elkaar in de buurt.

Heb de Golf Full option geconfigureerd. Alleen niet de UMTS module gezien ik altijd een iPhone heb, gaat dat nooit samen. Ik moest bij de A3 onder de 50k blijven want anders moet ik een alarm erop zetten i.v.m. de verzekering. Het Audi alarm is afgekeurd door TNO. Top Audi!! Ze zeggen in de Q3 zit hetzelfde en dat is wel goedgekeurd. Onder de 50k hoeft er niet eens een alarm op.

Levering van de GTI wk 26/27.
605,- euro extra bij aankoop vd Audi?!
Pedro
Berichten: 143
Lid geworden op: 11 mei 2011, 22:09

Re: Levertijd

Bericht door Pedro »

Als dat voor de A3 geldt die EUR 605 heb ik net mazzel gehad. Vorige week woensdag getekend en ik betaal die niet. Voorlopige leverweek 34.
ron.vandijk
Berichten: 135
Lid geworden op: 14 sep 2011, 17:04

Re: Levertijd

Bericht door ron.vandijk »

Hallo allemaal,

Besteld op 14 maart en vandaag week 20 als definitieve productieweek doorgekregen; deze auto:

Golf GTI Performance
DeepBlackPearl
18" Austin
4 deurs
Electrische ramen achter
65% getint glas achter
Xenon plus
LED mistlampen
LED achterlichten
Executive pakket (navigatie, alarm en multimediaaansluitbox.)
achteruitrijcamera
DynAudio
spiegelpakket
Winterpakket
Trekhaak; wegklapbaar
Michelins ipv af-fabriek-gemonteerde banden.

groet,
Ron.
Gebruikersavatar
bluetiger
Berichten: 1224
Lid geworden op: 14 jun 2011, 15:37
Type auto: Golf 7 GTI Perf + T5
Locatie: Lansingerland

Re: Levertijd

Bericht door bluetiger »

Mooie auto Ron ! Ik ben benieuwd naar de foto´s (en het geluid van dynaudio)
-Marco-
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
LucaGTI
Berichten: 425
Lid geworden op: 21 apr 2011, 15:14
Type auto: Golf GTI VII

Re: Levertijd

Bericht door LucaGTI »

Gefeliciteerd!!

Bijna dezelfde samenstelling als mijn toekomstige GTI

Behalve dat ik geen PP heb besteld. Niet gekozen voor de standaard 19 inch (PP)??

Kost het pakket dan ook minder of gezien het de keuze is van de klant (PP icm 18 inch) dat de prijs hetzelfde blijft?!
ron.vandijk
Berichten: 135
Lid geworden op: 14 sep 2011, 17:04

Re: Levertijd

Bericht door ron.vandijk »

Bedankt Bluetiger en Lucagti.

Luca, ik betwijfel of ik je begrijp, echter, als je doelt op performance i.c.m. 19" velgen: dat kan vrij gekozen worden.
Ik vind de 19" niet mooi, vandaar.

groet,
Ron
LucaGTI
Berichten: 425
Lid geworden op: 21 apr 2011, 15:14
Type auto: Golf GTI VII

Re: Levertijd

Bericht door LucaGTI »

Dus ondanks dat je gekozen heb voor de goedkopere 18 inch moest je nog steeds 1500,- euro betalen voor het performance pakket?
Gebruikersavatar
golfruud
Berichten: 622
Lid geworden op: 27 jul 2011, 14:13

Re: Levertijd

Bericht door golfruud »

LucaGTI schreef:Dus ondanks dat je gekozen heb voor de goedkopere 18 inch moest je nog steeds 1500,- euro betalen voor het performance pakket?
Performance pakket heeft niets met de velgen te maken. Als je grotere velgen wil moet je die apart betalen.
Performance pakket is: 10 pk extra - 17" remschijven en grotere remklauwen met GTI erop - mechanisch sperdifferentieel.
Gebruikersavatar
golfruud
Berichten: 622
Lid geworden op: 27 jul 2011, 14:13

Re: Levertijd

Bericht door golfruud »

@ Super Ron dat de productie week nu vast staat. Het echte aftellen kan nu beginnen.
Ben benieuwd wanneer ik iets hoor.
Gebruikersavatar
bluetiger
Berichten: 1224
Lid geworden op: 14 jun 2011, 15:37
Type auto: Golf 7 GTI Perf + T5
Locatie: Lansingerland

Re: Levertijd

Bericht door bluetiger »

Ik vind wel dat de levertijden erg kort zijn, fijn voor de bestellers maar het geeft wel aan dat er geen mega veel orders binnen komen.
-Marco-
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
LucaGTI
Berichten: 425
Lid geworden op: 21 apr 2011, 15:14
Type auto: Golf GTI VII

Re: Levertijd

Bericht door LucaGTI »

golfruud schreef:
LucaGTI schreef:Dus ondanks dat je gekozen heb voor de goedkopere 18 inch moest je nog steeds 1500,- euro betalen voor het performance pakket?
Performance pakket heeft niets met de velgen te maken. Als je grotere velgen wil moet je die apart betalen.
Performance pakket is: 10 pk extra - 17" remschijven en grotere remklauwen met GTI erop - mechanisch sperdifferentieel.
Heb ik mij lekker laten informeren 8-) . Ik dacht dat de 19 inch bij het PP hoorde :geek:
Gebruikersavatar
golfruud
Berichten: 622
Lid geworden op: 27 jul 2011, 14:13

Re: Levertijd

Bericht door golfruud »

bluetiger schreef:Ik vind wel dat de levertijden erg kort zijn, fijn voor de bestellers maar het geeft wel aan dat er geen mega veel orders binnen komen.
1. Ik denk dat het ook aan de crisis ligt, mensen houden de knip dicht.
2. En dealers hebben in de voor order een gti besteld die nu naar de klant gaat, omdat de dealer nu ook liever 1 verkoopt dan dat hij 1 in de showroom heeft staan als demo. ;)

Ik vind het niet erg, blijft hij toch een beetje exclusief. :P
ronzuid
Berichten: 150
Lid geworden op: 11 mei 2011, 20:02
Locatie: Westland

Re: Levertijd

Bericht door ronzuid »

Mijne 19 Maart besteld, ook productie week 20, met 19inch overigens, ik vind ze wel mooi. :D
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VII GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 33 gasten