Pagina 4 van 5

Re: Beveiliging VII

Geplaatst: 28 mar 2014, 06:38
door Barbaric
Werkt jullie nieuwe alarm via de originele handzender?
Zo ja dan heeft het nog weinig zin omdat die encryptie al tijden gekraakt is van VW toch?
Ik zit ook te denken aan een bearlock en nieuw alarm. Zie alleen op tegen het gebruiken van 2 handzenders en 2 sleutels om met de auto weg te kunnen....

Re: Beveiliging VII

Geplaatst: 28 mar 2014, 08:50
door TheDGM
Achteraf ingebouwde systemen kunnen vaak gewoon via de originele handzender werken. Alarm wordt dan ingeschakeld zodra je de deuren vergrendeld.
Barbaric schreef:Werkt jullie nieuwe alarm via de originele handzender?
Zo ja dan heeft het nog weinig zin omdat die encryptie al tijden gekraakt is van VW toch?
Ik zit ook te denken aan een bearlock en nieuw alarm. Zie alleen op tegen het gebruiken van 2 handzenders en 2 sleutels om met de auto weg te kunnen....

Re: Beveiliging VII

Geplaatst: 28 mar 2014, 09:07
door Barbaric
Ja dat snap ik. Maar als dus de encryptie is gekraakt van originele zender kan men dan niet alsnog het signaal opvangen en nabootsen?
Als dus het signaal van de originele handzender de zwakke schakel is van het VW alarm dat zal dat niet veranderen met een ander alarm?
Ik weet niet of ik het juist heb maar zo komt het op mij over.

Re: Beveiliging VII

Geplaatst: 28 mar 2014, 10:10
door Nick87
Barbaric schreef:Werkt jullie nieuwe alarm via de originele handzender?
Zo ja dan heeft het nog weinig zin omdat die encryptie al tijden gekraakt is van VW toch?
Ik zit ook te denken aan een bearlock en nieuw alarm. Zie alleen op tegen het gebruiken van 2 handzenders en 2 sleutels om met de auto weg te kunnen....
Is 2 alarmen en een bearlock niet wat overkill?
Bearlock zou toch genoeg bescherming moeten bieden tegen diefstal?
Of heb je vooral schrik voor de RNS510?

Re: Beveiliging VII

Geplaatst: 28 mar 2014, 10:31
door yal
Alarm is ook op scherp te zetten door gevoeligheid & hellingshoek detectie op 100% te zetten en de delay eraf te halen.
Mijne gaat meteen af , en hard ook , schijnen verschillende tonen & volumes te zijn die je kan kiezen.

Navilock voor Discover Pro is er nog niet.

Grt Yal

Re: Beveiliging VII

Geplaatst: 28 mar 2014, 11:27
door Barbaric
Overkill bij VW kan volgens mij niet :p
Mijn 6 was binnen 2 maanden foetsie. Het originele alarm zou ik dus niet willen tellen als volwaardig dus daarom een ander.
Ik heb vooral schrik dat ze er zoiezo aan zitten, het heeft gewoon impact als ze aan je spullen zitten.

Re: Beveiliging VII

Geplaatst: 28 mar 2014, 12:18
door Nick87
Ja we hebben het hier over de VII, wat lul ik nou over de RNS510

Re: Beveiliging VII

Geplaatst: 29 mar 2014, 13:42
door Barbaric
jacovn schreef:Bart,

Dat staat volgens mij wel beschreven op de Deva site.
Je krijgt een radar die de binnenruimte bewaakt, een glasbreuksensor en hellingshoek detectie.
Ook gaat het direct af als er alarm optreedt, eigen sirene met noodstroom.

Maar hoe werkt het in en uitschakelen?
Via originele VW handzender of een aparte handzender?

Re: Beveiliging VII

Geplaatst: 13 apr 2014, 11:48
door Luca
Via originele VW handzender :!:
Heeft dus net zoveel nut als een origineel VW alarm volgens mij.

Re: Beveiliging VII

Geplaatst: 13 apr 2014, 23:57
door Barbaric
Ja dat was mijn idee dus ook.

Is er iemand bekend met inbraak-vertragende folie voor op de ruiten?

Re: Beveiliging VII

Geplaatst: 14 apr 2014, 08:28
door Golf88
Ik denk niet dat dit veel zin zal hebben. Als ik me niet vergis pakken ze bij de meeste toch gewoon de hele ruit eruit ipv deze in te tikken.

Er staat me trouwens iets bij van een inbraak in een Golf met deze folie op het raam. Probeer de zoekfunctie anders eens te gebruiken, volgens mij is hier al eens over gesproken.

Re: Beveiliging VII

Geplaatst: 14 apr 2014, 11:23
door bluetiger
Wat mij ook tegenhoudt qua folie is dat het wenselijk is om er zelf uit te kunnen door het raam bij een noodsituatie.

Re: Beveiliging VII

Geplaatst: 14 apr 2014, 11:52
door justin--92
Ik las nu dit topic pas, maar aan het begin zie ik dat iemand een lijstje heeft geplaatst met stuk of 5 negatueve punten voor wat betreft beveiliging. Daarbij staat: alarm gaat af na 15 sec. Ik heb camera beelden van de inbraak in me auto gezien, en daar gaat mijn alarm niet af toen de ruit werd ingeslagen, maar zodra zijn linker pink m'n auto in was, ging het alarm direct af (dmv de bewegingssensoren)

Daarnaast v.w.b. De bearlock, slepen kan altijd, of je moet een grote stalen kooi om je auto bouwen :lol:
Heb er een keer met zo'n bergingsmannetje over gesproken.. Of hij nou in versnelling staat, handrem... Maakt allemaal niks uit.. Die 10 meter trekken ze hem gewoon de auto ambulance op..

Re: Beveiliging VII

Geplaatst: 14 apr 2014, 22:42
door yal
De vertraging is van het alarm af te halen.
Nog 2 weken en de mk7 zal een SCM type goedkeuring krijgen hoorde ik.

Wel moet de alarmhoorn vastgezet worden met een breekbout en nog kleine aanpassingen hoorde ik vandaag.

Grt Yal

Re: Beveiliging VII

Geplaatst: 15 apr 2014, 07:01
door bluetiger
Heb nu nu een defa klasse 3, versnellingsbakslot en gps/gsm melder+tracker. Dat moet ze wel ff tegenhouden. En ja wegslepen kan altijd maar is wel lastig op de krappe parkeerplaats hier.

Re: Beveiliging VII

Geplaatst: 15 apr 2014, 13:32
door yal
bluetiger schreef:Heb nu nu een defa klasse 3, versnellingsbakslot en gps/gsm melder+tracker. Dat moet ze wel ff tegenhouden. En ja wegslepen kan altijd maar is wel lastig op de krappe parkeerplaats hier.
Dat zijn nog eens maatregelen!

Grt Yal

Re: Beveiliging VII

Geplaatst: 17 apr 2014, 16:26
door jacovn
bluetiger schreef:Heb nu nu een defa klasse 3, versnellingsbakslot en gps/gsm melder+tracker..
Dat is toch standaard op de blauwe uitvoering ? Dat heb ik ook namelijk :D

Re: Beveiliging VII

Geplaatst: 18 apr 2014, 11:55
door Renekesgti
jacovn schreef:
bluetiger schreef:Heb nu nu een defa klasse 3, versnellingsbakslot en gps/gsm melder+tracker..
Dat is toch standaard op de blauwe uitvoering ? Dat heb ik ook namelijk :D
Is dat een Wout Edition?

Re: Beveiliging VII

Geplaatst: 18 apr 2014, 17:47
door jacovn
Nee dat is het ik-wil-rustig-slapen pakket.

Re: Beveiliging VII

Geplaatst: 04 jun 2014, 11:52
door KeesJ
yal schreef:De vertraging is van het alarm af te halen.
Nog 2 weken en de mk7 zal een SCM type goedkeuring krijgen hoorde ik.

Wel moet de alarmhoorn vastgezet worden met een breekbout en nog kleine aanpassingen hoorde ik vandaag.

Grt Yal

Alarma certificaat is sinds 2 weken verkrijgbaar voor de modellen van voor FEB 2014, via de dealer te regelen, inderdaad moet er een breekbout op de hoorn komen en software aanpasingen door gevoerd worden en deze software overschrijft de huidige software (als je iets met VCDS hebt laten doen ben je het kwijt en zal je het opnieuw erop moeten zetten), bij mij zijn er GEEN kosten in rekening gebracht. Ik heb nu wel een SCM certificaat + raam stickers. Er is nu ook een navi lock beschikbaar voor de Discover Media en Pro , kost wel tussen 349 - 369 aan euries :o

Re: Beveiliging VII

Geplaatst: 04 jun 2014, 12:37
door bluetiger
Ik blijf de navi lock een verschrikkelijk lelijke oplossing vinden met als slecht resultaat dat ze proberen je hele dashboard te mollen

Re: Beveiliging VII

Geplaatst: 04 jun 2014, 12:45
door Nick87
Heeft er iemand al weet van gestolen Golf MK7

Ik ben nog nergens iets tegengekomen.

Re: Beveiliging VII

Geplaatst: 04 jun 2014, 14:49
door 73GTI
Nick87 schreef:Heeft er iemand al weet van gestolen Golf MK7

Ik ben nog nergens iets tegengekomen.
Laten we dat zo houden.

Re: Beveiliging VII

Geplaatst: 04 jun 2014, 19:32
door yal
KeesJ schreef:
yal schreef:De vertraging is van het alarm af te halen.
Nog 2 weken en de mk7 zal een SCM type goedkeuring krijgen hoorde ik.

Wel moet de alarmhoorn vastgezet worden met een breekbout en nog kleine aanpassingen hoorde ik vandaag.

Grt Yal

Alarma certificaat is sinds 2 weken verkrijgbaar voor de modellen van voor FEB 2014, via de dealer te regelen, inderdaad moet er een breekbout op de hoorn komen en software aanpasingen door gevoerd worden en deze software overschrijft de huidige software (als je iets met VCDS hebt laten doen ben je het kwijt en zal je het opnieuw erop moeten zetten), bij mij zijn er GEEN kosten in rekening gebracht. Ik heb nu wel een SCM certificaat + raam stickers. Er is nu ook een navi lock beschikbaar voor de Discover Media en Pro , kost wel tussen 349 - 369 aan euries :o
Klopt , mijne is inmiddels aangepast en certificaat op zak.
De lock in het dashboard lijkt mij wel wat , degene t.h.v. het touchscreen zit vast , is foeilelijk en wil ik niet in mijn auto.

Re: Beveiliging VII

Geplaatst: 04 jun 2014, 23:03
door Real-One
Hebben jullie misschien ook gehoord van LoJack? Dit is een tracking systeem wat verstopt zit in de auto die een eigen stroomvoorziening heeft. Wanneer de auto gestolen is dan kan het systeem op afstand geactiveerd kan worden. De lojack stuurt dan signalen uit zodat de auto gelokaliseerd kan worden. Dit systeem heb ik besteld voor mijn golf r.