Mislukte aflevering GTI

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVII.
Plaats reactie
Berry GTI
Berichten: 30
Lid geworden op: 24 apr 2013, 12:10
Type auto: Golf 7 GTI

Mislukte aflevering GTI

Bericht door Berry GTI »

Beste Forummers,

Afgelopen vrijdag ging ik mijn 7GTI PP halen bij mijn - niet nader te noemen - dealer. Althans, dat dacht ik. Papierwerk en uitleg over de auto gingen allemaal vlotjes en na ca. 10 weken wachten wilde ik natuurlijk maar één ding: rijden. Bij de instructie stond de auto op contact en daarbij viel op dat er een waarschuwingslampje brandde (oranje uitroepteken) met de melding "storing elektronische handrem" en ook "storing autohold functie". De verkoper dacht dat het wel weg zou gaan na starten en het uitzetten van de handrem. Ik ben weggereden maar verder dan de parking kwam ik niet want de waarschuwing bleef branden. Op advies van de verkoper toch even de werkplaats ingereden om 'm uit te lezen maar de monteurs kwamen er ook niet uit. Ben maar weer naar mijn werk gegaan want had geen zeeën van tijd. Later die middag belde de verkoper met het slechte nieuws dat het feest niet doorging vanwege een defect regelapparaat. Nu ben ik geen techneut, maar ik snap niet hoe dat bij een spiksplinternieuwe auto al kapot kan zijn. Ik post dit nieuws niet om de dealer in diskrediet te brengen, want deze mensen kunnen er absoluut niets aan doen. Alleen je kunt je voorstellen dat de teleurstelling groot is. Het is nu wachten op een nieuw regelapparaat dat uit Duitsland moet komen en dat vervolgens ingelezen en ingebouwd moet worden... BALEN :evil: :evil: :evil:
Golf 7 GTI Performance Carbon Steel Grey
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: Mislukte aflevering GTI

Bericht door Crokko »

Aaijaaijaai :x
Wat een pech.
Een goed begin is het halve werk zeggen we dan. :roll:

Ik hoop dat het de eerste en de laatste problemen zijn.
En dat ze het snel voor je fiksen natuurlijk!
Afbeelding
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Mislukte aflevering GTI

Bericht door yal »

Dat is wel heel zuur zeg!

Vreemd dat de dealer de storing niet eerder had opgemerkt ,ik neem aan dat ze er een stukje meegereden hebben om o.a. te tanken etc.

Hoop dat de auto snel hersteld is ,

Grt Yal.
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Berry GTI
Berichten: 30
Lid geworden op: 24 apr 2013, 12:10
Type auto: Golf 7 GTI

Re: Mislukte aflevering GTI

Bericht door Berry GTI »

Ja dat zei ik ook, maar de melding verscheen echt pas bij de aflevering zelf. De verkoper had de auto zelf verplaatst in de showroom en toen was er niets te zien. Ik snap er echt geen hout van. Ze hebben toen nog een regelapparaat van een andere GTI uit de showroom geïnstalleerd in de mijne, maar vanwege codering bleek dat niet te werken. :evil:
Golf 7 GTI Performance Carbon Steel Grey
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Mislukte aflevering GTI

Bericht door staffpride »

En daar betaal je dan dik afleverkosten voor, zodat hij klaar staat om zonder problemen mee te nemen :? .

Daar hebben ze weer lekker veel tijd in gestoken zo te horen....
Erg droevig weer dit van de dealer :roll:
MVG EMServices

Afbeelding
Berry GTI
Berichten: 30
Lid geworden op: 24 apr 2013, 12:10
Type auto: Golf 7 GTI

Re: Mislukte aflevering GTI

Bericht door Berry GTI »

Alles ging voorspoedig tot nu toe. Heb ook al even in de auto gezeten een paar dagen voor de aflevering, om mijn telefoon te koppelen etc. Hij stond toen ook op contact en er was geen vuiltje aan de lucht. Begrijp is niks van die elektronica. Hoop dat het installeren van een nieuw regelapparaat het probleem verhelpt, anders zie ik het zo gebeuren dat het nog langer kan gaan duren. Moet er niet aan denken want moet vrijdag naar München i.v.m. zakelijke afspraken :oops:
Golf 7 GTI Performance Carbon Steel Grey
Jerommeke
Berichten: 206
Lid geworden op: 15 mei 2012, 08:13
Type auto: Golf v Gti

Re: Mislukte aflevering GTI

Bericht door Jerommeke »

Dat is idd flink balen hopen dat ze hem zo snel mogelijk weer kunnen afleveren en dit keer zonder problemen succes

Groeten Jeroen
Gebruikersavatar
theo
Global Moderator
Berichten: 920
Lid geworden op: 25 jun 2011, 18:38
Type auto: Polo GTI+BMW X5 F15
Locatie: Gelderland

Re: Mislukte aflevering GTI

Bericht door theo »

Balen maar herstelbaar.

Toen ik mijn GTI ging ophalen zaten er een aantal fabrieksopties niet in. Ik kon ter plaatse kiezen; meenemen met korting of opnieuw bestellen..
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: Mislukte aflevering GTI

Bericht door Crokko »

staffpride schreef:En daar betaal je dan dik afleverkosten voor, zodat hij klaar staat om zonder problemen mee te nemen :? .

Daar hebben ze weer lekker veel tijd in gestoken zo te horen....
Erg droevig weer dit van de dealer :roll:
Nou inderdaad.
Afleverkosten mogen ze van mij van de lijst schrappen bij de verkoop....ik start hem zelf wel.
Afbeelding
Gengar
Berichten: 1322
Lid geworden op: 28 aug 2012, 21:25
Type auto: VW Golf 6 GTI

Re: Mislukte aflevering GTI

Bericht door Gengar »

theo schreef:Balen maar herstelbaar.

Toen ik mijn GTI ging ophalen zaten er een aantal fabrieksopties niet in. Ik kon ter plaatse kiezen; meenemen met korting of opnieuw bestellen..

Ook bij de normale Golf 7 hadden bepaalde kopers hun fabrieksopties er niet in zitten. De fabrikant had een fout gemaakt. De meeste hebben toen de Golf 7 met korting meegenomen.
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Mislukte aflevering GTI

Bericht door yal »

@Berry GTI , en doet de auto het nu naar behoren?

Grt Yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 1104
Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
Type auto: BMW 330i Touring
Contacteer:

Re: Mislukte aflevering GTI

Bericht door sitechris »

Balen zeg, wel slordig van de dealer. Hij moet natuurlijk vooraf ff checken of hij start, er lampjes branden etc. Gelukkig is dit wel oplosbaar. Je krijgt je kans nog wel om kilometertjes te maken in je GTI :)
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Berry GTI
Berichten: 30
Lid geworden op: 24 apr 2013, 12:10
Type auto: Golf 7 GTI

Re: Mislukte aflevering GTI

Bericht door Berry GTI »

@yal: Ja hij is maandag afgeleverd, ging toch nog veel sneller dan verwacht. Zal binnenkort eens wat foto's posten. Alles opgelost, het scheen dus echt een defect regelapparaat te zijn.

Inmiddels de eerste km's afgelegd en zoals de andere 7GTI rijders melden: het is een fantastische auto. Je kunt hem op twee manieren rijden: als je het rustig aandoet is het een fijne familie-golf, ik zou mijn moeder er zo mee op pad sturen. Zodra je gas gaat geven is het echt een raket, ongelooflijk snel. Leuk plofje ook bij het overschakelen ;)

Dingen die wat gewenning nodig hebben vind ik persoonlijk de vele knoppen op het stuur. In mijn 2012 Passat vond ik de knopjes wat overzichtelijker / intuïtiever te vinden. De stoelen had ik me ook ietsje meer bij voorgesteld, met name de lendesteun stelt weinig voor. De 6 DGS bak is superfijn, maar het valt me op dat de stap tussen 2 en 3 wat groot is, waardoor je absoluut niet te vroeg moet terugschakelen vanuit 3. En het verbruik, tjsa.... Verder niets dan lof over deze auto!!

Heb nog wel een vraagje m.b.t. het navigatiesysteem. Ik heb de Discover media versie en bij de weergave van de kaart zie ik zo ongeveer alle POI's. Ik vind het een druk en onrustig beeld en ik hoef niet te weten waar de dichtsbijzijnde apotheek is bij wijze van spreken. Ik ben er nog niet achter hoe je de weergave van deze POI's wegkrijgt, iemand tips?

Gr. Bery
Gebruikersavatar
Doohie
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 jan 2012, 12:05
Type auto: Golf VII R

Re: Mislukte aflevering GTI

Bericht door Doohie »

Berry GTI schreef: De 6 DGS bak is superfijn, maar het valt me op dat de stap tussen 2 en 3 wat groot is, waardoor je absoluut niet te vroeg moet terugschakelen vanuit 3.
Ben blij dat jij de eerste bent met een VII versie die dit opmerkt..
Had al een tijdje het zelfde gedacht via meerdere filmpjes dat de gearing precies iets langer is bij de VII..
Maar niet tegenstaande heb je een zeer prachtige wagen..veel plezier ermee.
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Mislukte aflevering GTI

Bericht door wehoo »

Berry GTI schreef:Ik heb de Discover media versie en bij de weergave van de kaart zie ik zo ongeveer alle POI's. Ik vind het een druk en onrustig beeld en ik hoef niet te weten waar de dichtsbijzijnde apotheek is bij wijze van spreken. Ik ben er nog niet achter hoe je de weergave van deze POI's wegkrijgt, iemand tips?

Gr. Bery
Misschien helpt dit je verder: http://members.ziggo.nl/werner.hooger/A ... gation.pdf
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Berry GTI
Berichten: 30
Lid geworden op: 24 apr 2013, 12:10
Type auto: Golf 7 GTI

Re: Mislukte aflevering GTI

Bericht door Berry GTI »

@Wehoo

Thanks, heb het gevonden, simpel!
Gr. Berry
Gebruikersavatar
black gti
Berichten: 89
Lid geworden op: 23 apr 2013, 19:07
Type auto: mk7 gti 230 + T5 GP
Locatie: noord brabant

Re: Mislukte aflevering GTI

Bericht door black gti »

stap vanmorgen in mijn gti en wat denk je de ramen werken niet meer geen van de 4 gaat meer open

even naar de garage geweest is de sensor van de elektrische ramen kapot :oops: :oops: en niet op voorraad
staat nu in bestelling

anders vraagje hebben hier meer mensen met de gti 7 last van
als ik mijn muziek vanaf sd draai en zet de auto uit en later weer aan begint ie weer bij het begin van het sd kaartje
dat is ook wel irritant :x
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VII GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Vissa en 55 gasten