Sound generator (sport en sound pakket)

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVII.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mhoutman
Berichten: 77
Lid geworden op: 17 apr 2011, 07:17
Type auto: Golf R20

Sound generator (sport en sound pakket)

Bericht door mhoutman »

Vanmiddag was zo een dag om weer eens even in Leusden langs te gaan. Eerst bij Audi langs om nog een keer naar de nieuwe S3 te kijken en daarna bij Volkswagen.

De showroommedewerker vroeg mij uit zichzelf of ik niet even van de sound generator van de GTD wilde genieten. In het menu werd de optie Dynamisch aangevinkt en weldra klonk de brave diesel als ware het een rochelende V8. Bizar wat het actieveren van de optie teweeg had gebracht.

Wat we allebei wilden weten is waarom deze sound generator (deel uitmakende van het sport en sound pakket niet beschikbaar is voor de GTI :?: Deze klinkt toch echt een stuk braver.
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Sound generator (sport en sound pakket)

Bericht door yal »

Ik zou geen sound generator op mijn GTI willen hebben , het is een nep geluid.
Voor een computer spelletje lijkt het mij de enige juiste toepassing.

Zie regelmatig een A6 Avant TDI die zo'n herriekastje heeft en het is niet om aan te horen :shock:

Grt Yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Gebruikersavatar
Nikkor27
Berichten: 372
Lid geworden op: 08 apr 2013, 11:14
Type auto: G7 GTI PERFORMANCE
Locatie: Zuid-Limburg (BE)

Re: Sound generator (sport en sound pakket)

Bericht door Nikkor27 »

Ik moet onze vriend van hierboven gelijk geven :lol:
Barbaric
Berichten: 260
Lid geworden op: 19 nov 2013, 22:19
Type auto: Golf MK7 GTI

Sound generator (sport en sound pakket)

Bericht door Barbaric »

Wordt die niet geactiveerd als je "Sport" activeert dan? (of is het hoger in toeren draaien de oorzaak van de geluidsvermeerdering? :p)
Ik meende ook een optie ervoor in vagcom gezien te hebben, heb er alleen niet mee gespeeld.

http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewtopic.php?t=5846


edit:link toegevoegd
Real-One
Berichten: 132
Lid geworden op: 31 mei 2014, 19:40
Type auto: BMW F30 335
Locatie: Friesland

Re: Sound generator (sport en sound pakket)

Bericht door Real-One »

yal schreef:Ik zou geen sound generator op mijn GTI willen hebben , het is een nep geluid.
Voor een computer spelletje lijkt het mij de enige juiste toepassing.

Zie regelmatig een A6 Avant TDI die zo'n herriekastje heeft en het is niet om aan te horen :shock:

Grt Yal
Op de GTI en de R zit namelijk ook een soundaktor in, deze is echter alleen binnen in de auto te horen. De soundaktor maakt ook een dergelijke geluid. Deze heb ik uit laten zetten en nu maakt de auto het geluid wat die moet maken.
Nick87
Berichten: 228
Lid geworden op: 25 jun 2013, 14:26
Type auto: Golf 7 GTI PFM

Re: Sound generator (sport en sound pakket)

Bericht door Nick87 »

Real-One schreef:
yal schreef:Ik zou geen sound generator op mijn GTI willen hebben , het is een nep geluid.
Voor een computer spelletje lijkt het mij de enige juiste toepassing.

Zie regelmatig een A6 Avant TDI die zo'n herriekastje heeft en het is niet om aan te horen :shock:

Grt Yal
Op de GTI en de R zit namelijk ook een soundaktor in, deze is echter alleen binnen in de auto te horen. De soundaktor maakt ook een dergelijke geluid. Deze heb ik uit laten zetten en nu maakt de auto het geluid wat die moet maken.
Die Sound actuator staat bij mij nog aan in sport modus en maakt iets meer lawaai als gebruikelijk, een V8 zou ik het nu ook niet noemen :lol:
Ik vind het wel grappig, niet de moeite om te laten uitschakelen.

Bij de GTD komt het via de luidsprekers als ik me niet vergis, dat is toch iets anders.
Geloof dat je bij de Clio RS (of was het de fiesta) dit ook kunt, kan je zelfs kiezen welk geluid je uit de boxen wil laten komen (Aston Martin, Ferrari, weet ik veel, ...) :roll: :roll: :roll:
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Sound generator (sport en sound pakket)

Bericht door yal »

V8 klinkt inderdaad anders , vroeger hadden we 5,9 V8....wat een geluid 8-)
En Ron 98 zuipen niet normaal :mrgreen:

Alleen in Sport stand gaat dat herrie ding brommen , ik moet het ook nog steeds uitzetten...
In de GTI hoor je het gebrom idd alleen van binnen.

Bij die eerder genoemde Audi hoor je echt een achterlijk geluid aan de buitenkant!
Bleek zo'n TDI met 3 turbo's te zijn , dikke bak maar dat geluid :roll:
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Bmo
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 jun 2019, 04:40
Type auto: Golf 7gtd

Re: Sound generator (sport en sound pakket)

Bericht door Bmo »

Beste leden

Ik heb onlangs een gtd van 2013 gekocht ,heb een vraag er over. Als ik her goed begrijp dat grommel is een optie of hebben ze dat allemaal ? Bij sport mode brult die enkel van binnen een beetje maar niet buiten. Hoe zit zat juist in mekaar ? Zoeken geweest maar niet gevonden bij mijn om te activeren. Wat kost zo iets of wat moet ik doen om dat ook te hebben.

Groetjes
Bmo
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 jun 2019, 04:40
Type auto: Golf 7gtd

Re: Sound generator (sport en sound pakket)

Bericht door Bmo »

Beste leden

Ik heb onlangs een gtd van 2013 gekocht ,heb een vraag er over. Als ik her goed begrijp dat grommel is een optie of hebben ze dat allemaal ? Bij sport mode brult die enkel van binnen een beetje maar niet buiten. Hoe zit zat juist in mekaar ? Zoeken geweest maar niet gevonden bij mijn om te activeren. Wat kost zo iets of wat moet ik doen om dat ook te hebben.


Groetjes
Sulo3301
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mei 2020, 03:01
Type auto: Golf 7 gtd

Re: Sound generator (sport en sound pakket)

Bericht door Sulo3301 »

Bmo schreef: 01 jun 2019, 04:46 Beste leden

Ik heb onlangs een gtd van 2013 gekocht ,heb een vraag er over. Als ik her goed begrijp dat grommel is een optie of hebben ze dat allemaal ? Bij sport mode brult die enkel van binnen een beetje maar niet buiten. Hoe zit zat juist in mekaar ? Zoeken geweest maar niet gevonden bij mijn om te activeren. Wat kost zo iets of wat moet ik doen om dat ook te hebben.

Groetjes
Goedemorgen,

Ik had even een vraag heb je hier al antwoord op gekregen of zelf een antwoord hierop helaas heb ik de zelfde probleem en zou graag ook het geluid van buiten willen horen ipv alleen van binnen.

Groetjes
StarSqream
Berichten: 484
Lid geworden op: 12 apr 2020, 01:07
Type auto: Golf MK7 GTI Perf

Re: Sound generator (sport en sound pakket)

Bericht door StarSqream »

Sulo3301 schreef: 21 mei 2020, 03:05
Bmo schreef: 01 jun 2019, 04:46 Beste leden

Ik heb onlangs een gtd van 2013 gekocht ,heb een vraag er over. Als ik her goed begrijp dat grommel is een optie of hebben ze dat allemaal ? Bij sport mode brult die enkel van binnen een beetje maar niet buiten. Hoe zit zat juist in mekaar ? Zoeken geweest maar niet gevonden bij mijn om te activeren. Wat kost zo iets of wat moet ik doen om dat ook te hebben.

Groetjes
Goedemorgen,

Ik had even een vraag heb je hier al antwoord op gekregen of zelf een antwoord hierop helaas heb ik de zelfde probleem en zou graag ook het geluid van buiten willen horen ipv alleen van binnen.

Groetjes
Dat is een optie. Heb je het Sport/Sound pakket? Dan heb je ook een speaker bij de uitlaat. Via Driver Profile Selection kan je dan geluid aan/uit zetten en wijzigen.
Zie je die optie niet dan heb je het Sport&sound package niet. Je hebt wel een soundaktor (net als een GTI) die voor wat geluid zorgt BINNEN.

Op de foto zie je een speaker bij de uitlaat:

http://link.marktplaats.nl/a1329735599? ... nt=app_ios
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VII GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 gasten