Start/stop op GTI??

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVII.
Lorenzogti
Berichten: 121
Lid geworden op: 08 sep 2013, 12:40
Type auto: F150 HD 6.2

Re: Start/stop op GTI??

Bericht door Lorenzogti »

Staffpride,

Wat kost de gordelpiep en start/stop uitschakelen ?
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Start/stop op GTI??

Bericht door staffpride »

Lorenzogti schreef:Staffpride,

Wat kost de gordelpiep en start/stop uitschakelen ?

Heb via pb gelijk al je andere vragen beantwoord die je tijd geleden gesteld had
MVG EMServices

Afbeelding
Erics
Berichten: 180
Lid geworden op: 01 aug 2013, 00:14
Type auto: Golf mk7 GTI

Re: Start/stop op GTI??

Bericht door Erics »

Nikkor27 schreef:Ik snap er niks meer van ondertussen, Ik laat de motor nu maar doen.
In het begin, laten we zeggen eerste 10 minuten slaat die niet af, Omdat de olie niet op temperatuur is, zou ik denken.
En als die volledig warm is slaat die wel af...
Ook bvb. als je bent stilgevallen, slaat die de eerste paar keer niet af...Heeft het daarmee ergens te maken?
Wie weet hier het fijne van?

probeer het met een lichte druk op het rempedaal maar eens te voorkomen, het lijkt wel of de druk op het rempedaal als ik stil sta een input voor het systeem is om de motor te doen afslaan. thans daar lijkt het bij mij op.
Dus gewoon lekker afremmen en als ie stil staat, dan de druk op het pedaal minderen zodat de auto net niet gaat rijden door de automaat. Tot nu to werkt dat bij mij prima, en als ik de motor dan toch wil laten afslaan omdat het toch allemaal wat langer duurt voor een stoplicht bv, gewoon iets meer remdruk en hij slaat direct af.

makkelijk toch
GTI TCR mk7 pure grey/ GTI mk4 Satin Silber
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Start/stop op GTI??

Bericht door staffpride »

Als je na het starten de knop indrukt, schakelt hij ook eenmalig uit had ik begrepen.
Kan je even proberen ;)
MVG EMServices

Afbeelding
Erics
Berichten: 180
Lid geworden op: 01 aug 2013, 00:14
Type auto: Golf mk7 GTI

Re: Start/stop op GTI??

Bericht door Erics »

staffpride schreef:Als je na het starten de knop indrukt, schakelt hij ook eenmalig uit had ik begrepen.
Kan je even proberen ;)
tuurlijk, dan schakelt die start/stop voor de hele rit uit, maar ik wil natuurlijk wel alle mogelijkheden uitproberen he... en het is wel handig als je echt vervelend lang moet wachten... whatever
GTI TCR mk7 pure grey/ GTI mk4 Satin Silber
ErikvanH
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 jun 2011, 07:23
Type auto: GTI 7 pp

Re: Start/stop op GTI??

Bericht door ErikvanH »

Gebruikersavatar
Nikkor27
Berichten: 372
Lid geworden op: 08 apr 2013, 11:14
Type auto: G7 GTI PERFORMANCE
Locatie: Zuid-Limburg (BE)

Re: Start/stop op GTI??

Bericht door Nikkor27 »

Erics schreef:
Nikkor27 schreef:Ik snap er niks meer van ondertussen, Ik laat de motor nu maar doen.
In het begin, laten we zeggen eerste 10 minuten slaat die niet af, Omdat de olie niet op temperatuur is, zou ik denken.
En als die volledig warm is slaat die wel af...
Ook bvb. als je bent stilgevallen, slaat die de eerste paar keer niet af...Heeft het daarmee ergens te maken?
Wie weet hier het fijne van?

probeer het met een lichte druk op het rempedaal maar eens te voorkomen, het lijkt wel of de druk op het rempedaal als ik stil sta een input voor het systeem is om de motor te doen afslaan. thans daar lijkt het bij mij op.
Dus gewoon lekker afremmen en als ie stil staat, dan de druk op het pedaal minderen zodat de auto net niet gaat rijden door de automaat. Tot nu to werkt dat bij mij prima, en als ik de motor dan toch wil laten afslaan omdat het toch allemaal wat langer duurt voor een stoplicht bv, gewoon iets meer remdruk en hij slaat direct af.

makkelijk toch
Handbak hier ;)
Gebruikersavatar
Nikkor27
Berichten: 372
Lid geworden op: 08 apr 2013, 11:14
Type auto: G7 GTI PERFORMANCE
Locatie: Zuid-Limburg (BE)

Re: Start/stop op GTI??

Bericht door Nikkor27 »

ErikvanH schreef:http://www.kufatec.de/shop/de/diagnoset ... t-stop-mqb

En dan is het opgelost!

Maar mij maakt het geen moer uit of ie afslaat of niet, als het maar niet schadelijk is voor de motor, zoals eerder werd gezegd.
Na een lange rit, +- 1 uur, en dan rijd je terug het stad in, waar een verkeerslicht staat en als ie dan afslaat, goed of slecht?
Zou VW hier echt niet aan gedacht hebben? :roll:
Erics
Berichten: 180
Lid geworden op: 01 aug 2013, 00:14
Type auto: Golf mk7 GTI

Re: Start/stop op GTI??

Bericht door Erics »

Nikkor27 schreef:
ErikvanH schreef:http://www.kufatec.de/shop/de/diagnoset ... t-stop-mqb

En dan is het opgelost!

Maar mij maakt het geen moer uit of ie afslaat of niet, als het maar niet schadelijk is voor de motor, zoals eerder werd gezegd.
Na een lange rit, +- 1 uur, en dan rijd je terug het stad in, waar een verkeerslicht staat en als ie dan afslaat, goed of slecht?
Zou VW hier echt niet aan gedacht hebben? :roll:

De grootste zorg die ik heb bij afslaan is of de turbo enkele minuten (ik houd aan 2 minuten) voldoende heeft kunnen afkoelen en met een laag toerental zonder oliesmering komt te staan.
Een turbo draait makkelijk 200.000 toeren op vollast.

Dus van de snelweg afdraaien met hoge snelheid, afremmen en 200m stilstaan is killing voor de turbo.
Tanken, zelfde verhaal. Op de Duitse autobahn met hoge snelheid rijden en dan oeps, gauw even tanken: killing.
Daar laat ik de motor gewoon draaien tijdens het tanken, tenzij ik 3 km voor het pompstation 100 kan/ga rijden en rustig de tijd neem om uit te stappen en de motor zo lang mogelijk stationair kan laten draaien.
GTI TCR mk7 pure grey/ GTI mk4 Satin Silber
Ralf GTI ed30
Berichten: 231
Lid geworden op: 02 mei 2011, 13:44
Type auto: MK7 GTI JD 1 266pk
Locatie: In Randstad
Contacteer:

Re: Start/stop op GTI??

Bericht door Ralf GTI ed30 »

En Eric, hij bevalt wel zoals ik lees? Beetje gepiepel over start/stop. Hoe vaak gebruik je nou zo veel power dat turbo langer gekoeld dient te worden? Dan gewoon even laatste stukje wat rustiger rijden. Of ben ik ondertussen teveel Polorijder geworden?
Ik vind het in mijn auto geen enkel probleem om knopje in te drukken wanneer dat nodig is. Doe ik consequent zolang olie niet voldoende warm is. Geen verschil in verbruik.

Geniet van je GTI.
Groet, Ralf

Vanaf 2 febr. '17 weer Golf VII GTI, carbonsteel grey metallic, JD chip stage 1

Febr 13 tm jan. '17 Polo blue GT[/i] tot grote tevredenheid.
Lekker snel karretje en mooie looks (maar geen Golf GTI). Sportief maar ook zeer efficiënt.
Februari 11 t/m dec. '12 witte Golf GTI edition 30
2006 t/m 2011 rode Golf GTI (150.000 mee gereden)
Erics
Berichten: 180
Lid geworden op: 01 aug 2013, 00:14
Type auto: Golf mk7 GTI

Re: Start/stop op GTI??

Bericht door Erics »

Ralf GTI ed30 schreef:En Eric, hij bevalt wel zoals ik lees? Beetje gepiepel over start/stop. Hoe vaak gebruik je nou zo veel power dat turbo langer gekoeld dient te worden? Dan gewoon even laatste stukje wat rustiger rijden. Of ben ik ondertussen teveel Polorijder geworden?
Ik vind het in mijn auto geen enkel probleem om knopje in te drukken wanneer dat nodig is. Doe ik consequent zolang olie niet voldoende warm is. Geen verschil in verbruik.

Geniet van je GTI.

Hoe vaak ik die power gebruik?
vandaag de dag, helemaal nog niet, te weinig km's en straks .....
Ik geloof dat ik de auto heel heel vaak in comfort modus rijd, maar zeker weten doe ik het niet :D

zaterdagavond moest ik nog even op en neer naar Thialf vanuit het westen, heerlijk.
Lekker zitten spelen met de spraakbediening, toch een leuke gadget en het werkt ook nog... :)
GTI TCR mk7 pure grey/ GTI mk4 Satin Silber
Gebruikersavatar
theo
Global Moderator
Berichten: 920
Lid geworden op: 25 jun 2011, 18:38
Type auto: Polo GTI+BMW X5 F15
Locatie: Gelderland

Re: Start/stop op GTI??

Bericht door theo »

Nikkor27 schreef: ...Na een lange rit, +- 1 uur, en dan rijd je terug het stad in, waar een verkeerslicht staat en als ie dan afslaat, goed of slecht?
Zou VW hier echt niet aan gedacht hebben? :roll:
Vast wel maar de keuze tussen een motor/turbo/.... die 5.000 km minder lang meegaat op 300.000 (ik noem maar wat) of een paar grammen uitstoot besparen en daarmee 500.000 auto's meer verkopen (en torenhoge bedrijfsboetes voorkomen) zal vast simpel zijn geweest..

Zeg nu zelf; een start/stop op een GTI...
Zat onlangs in een nieuwe Jaguar F type. Wat een beest van een auto en wat een motor met geweldig geluid. Sta je stil, slaat ie af...
Gebruikersavatar
bluetiger
Berichten: 1224
Lid geworden op: 14 jun 2011, 15:37
Type auto: Golf 7 GTI Perf + T5
Locatie: Lansingerland

Re: Start/stop op GTI??

Bericht door bluetiger »

Net als de start/stop op een Aventador...
-Marco-
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
Nick87
Berichten: 228
Lid geworden op: 25 jun 2013, 14:26
Type auto: Golf 7 GTI PFM

Re: Start/stop op GTI??

Bericht door Nick87 »

bluetiger schreef:Net als de start/stop op een Aventador...
BMW M3 E92 heeft ook een start/stop. En dat al sinds hij uitkwam dus het is voor die dikke bakken de enige manier om nog een beetje CO2 uitstoot in te perken.

Of het slecht is, moeilijk te zeggen. Kan me inbeelden dat het voor een koude motor niet heel goed is maar als hij warm is denk ik niet dat het een probleem is.
Berry GTI
Berichten: 30
Lid geworden op: 24 apr 2013, 12:10
Type auto: Golf 7 GTI

Re: Start/stop op GTI??

Bericht door Berry GTI »

Ben geen techneut, maar denk persoonlijk dat VW echt wel heeft nagedacht over start/stop en de mogelijke gevolgen daarvan. Kan me nauwelijks voorstellen dat het schadelijk is voor de motor. Nieuwe auto's worden tot in den treure getest in allerlei extreme omstandigheden. Ik maak me daarom niet zo'n zorgen. Wel vind ik het een irritant systeem, want zeg nou eerlijk. Hoeveel minder Co2 zal dit nou echt opleveren?
Nick87
Berichten: 228
Lid geworden op: 25 jun 2013, 14:26
Type auto: Golf 7 GTI PFM

Re: Start/stop op GTI??

Bericht door Nick87 »

Berry GTI schreef:Ben geen techneut, maar denk persoonlijk dat VW echt wel heeft nagedacht over start/stop en de mogelijke gevolgen daarvan. Kan me nauwelijks voorstellen dat het schadelijk is voor de motor. Nieuwe auto's worden tot in den treure getest in allerlei extreme omstandigheden. Ik maak me daarom niet zo'n zorgen. Wel vind ik het een irritant systeem, want zeg nou eerlijk. Hoeveel minder Co2 zal dit nou echt opleveren?
Je hebt wss wel gelijk, ze zullen er wel over hebben nagedacht. Kan irritant werken als je vaak moet remmen en terug vetrekken en hij heel de tijd stil valt en terug start.
Ik denk dat het wel iets scheelt qua CO2, als ik zie hoe vaak ik stil sta voor rode lichten in de stadskern voor een traject van 3-4km waar je dan 15 minuten over doet.
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VII GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 141 gasten