Inrijden
Inrijden
M'n GTI wordt deze week of begin volgende week geleverd.
Nu, ik moet volgende week een 5-tal dagen naar Italië met de wagen. Ik dacht dat het wel zou passen om de wagen in te rijden tegen een normale snelheid en gezond toerental op snelwegen.
Een vriend zei me dat hij eens van zijn garage (wel BMW ) had gehoord dat dit niet zo'n goed idee is. Herinnerde zich wel de reden niet.
Aan mijn VW verkoper heb ik dit eens gevraagd en zei dat het volgens hem geen probleem mag geven aangezien autostrade kilometers stabiele zijn als je normaal rijdt en rustig aan doet.
Het is wel een 1100km rijden in één trek.
Alternatief is een andere wagen nemen, dan rij ik hem in door stadsverkeer (doe niet zo heel veel kilometers aangezien ik vlak bij m'n werk woon). Kan me niet inbeelden dat korte afstanden beter kan zijn om in te rijden.
Wat denken jullie ervan?
Thanks!
Nu, ik moet volgende week een 5-tal dagen naar Italië met de wagen. Ik dacht dat het wel zou passen om de wagen in te rijden tegen een normale snelheid en gezond toerental op snelwegen.
Een vriend zei me dat hij eens van zijn garage (wel BMW ) had gehoord dat dit niet zo'n goed idee is. Herinnerde zich wel de reden niet.
Aan mijn VW verkoper heb ik dit eens gevraagd en zei dat het volgens hem geen probleem mag geven aangezien autostrade kilometers stabiele zijn als je normaal rijdt en rustig aan doet.
Het is wel een 1100km rijden in één trek.
Alternatief is een andere wagen nemen, dan rij ik hem in door stadsverkeer (doe niet zo heel veel kilometers aangezien ik vlak bij m'n werk woon). Kan me niet inbeelden dat korte afstanden beter kan zijn om in te rijden.
Wat denken jullie ervan?
Thanks!
- Nikkor27
- Berichten: 372
- Lid geworden op: 08 apr 2013, 11:14
- Type auto: G7 GTI PERFORMANCE
- Locatie: Zuid-Limburg (BE)
Re: Inrijden
De vraag is of jeje wel rustig kan houden met een nieuwe wagen
Zoveel kilometer snelweg, wil je toch vast eens op z'n staart trappen, en waarschijnlijk zul je snel genoeg verslaafd aan raken
ik zou het persoonlijk de nieuwe auto niet direct dopen met zo'n lange rit.
akkoord, hij dient wel om gereden te worden. Maar toch zou ik het een beetje ontzien. en daarbij zou inderdaad enkel stadsverkeer niet zo goed zijn, maar ik neem dat je ook wel eens buiten stad komt.
Zoveel kilometer snelweg, wil je toch vast eens op z'n staart trappen, en waarschijnlijk zul je snel genoeg verslaafd aan raken
ik zou het persoonlijk de nieuwe auto niet direct dopen met zo'n lange rit.
akkoord, hij dient wel om gereden te worden. Maar toch zou ik het een beetje ontzien. en daarbij zou inderdaad enkel stadsverkeer niet zo goed zijn, maar ik neem dat je ook wel eens buiten stad komt.
Re: Inrijden
Snap ik, maar het is de bedoeling om het toch inderdaad rustig te houden (hoe moeilijk dat ook is), toch zeker in de heenrit. Laat ons zeggen max 140km/uNikkor27 schreef:De vraag is of jeje wel rustig kan houden met een nieuwe wagen
Zoveel kilometer snelweg, wil je toch vast eens op z'n staart trappen, en waarschijnlijk zul je snel genoeg verslaafd aan raken
ik zou het persoonlijk de nieuwe auto niet direct dopen met zo'n lange rit.
akkoord, hij dient wel om gereden te worden. Maar toch zou ik het een beetje ontzien. en daarbij zou inderdaad enkel stadsverkeer niet zo goed zijn, maar ik neem dat je ook wel eens buiten stad komt.
In het weekend kom ik wel buiten de stad, vooral als ik ga sporten maar soms ook niet. Ik doe maar een 15000km per jaar
-
- Berichten: 1158
- Lid geworden op: 07 feb 2012, 16:47
- Type auto: Passat CC TSI
Re: Inrijden
Zou juist lange rit maken, het warm en koud worden van een motorblok is juist slecht. Motoren die altijd op bedrijfs temp. Zijn gaan langer mee.
Re: Inrijden
nou ik weet niet hoe het precies met auto's zit.
Maar bij de motor weet ik dat het inlopen juist gaat om het zetten van het materiaal.
Dus koud warm worden.
Ik zou dus niet zo'n lange rit doen, maar eerder even rijden tot dat die warm is daarna weer even laten afkoelen en weer rijden en dit een paar keer herhalen.
Ook moeten de draai kringen rustig uit de cilinder sluiten, doe je dit niet rustig zal die veel olie gebruiken.
Je moet het natuurlijk allemaal helemaal zelf weten, maar dat zou ik doen als het van mij was.
Maar bij de motor weet ik dat het inlopen juist gaat om het zetten van het materiaal.
Dus koud warm worden.
Ik zou dus niet zo'n lange rit doen, maar eerder even rijden tot dat die warm is daarna weer even laten afkoelen en weer rijden en dit een paar keer herhalen.
Ook moeten de draai kringen rustig uit de cilinder sluiten, doe je dit niet rustig zal die veel olie gebruiken.
Je moet het natuurlijk allemaal helemaal zelf weten, maar dat zou ik doen als het van mij was.
Re: Inrijden
Gewoon je handleiding (boekje) lezen, staat het allemaal in.
( als je auto binnen is en anders even een boekje bij de dealer lenen )
( als je auto binnen is en anders even een boekje bij de dealer lenen )
Re: Inrijden
Waarom zou je de auto niet meteen "lekker lang uitlaten"? Gaat ie echt niet kapot van hoor! Ik zeg: gewoon rijden. Is toch het mooiste wat er is om met je nieuwe auto gelijk zo'n lange rit maken... Ik ben de dag na de aflevering meteen op en neer naar München gereden en ik kan je zeggen dat ik me niet bepaald ingehouden heb
Ik heb zelf altijd geleerd: als de olie heet is mag je best gas geven. Toen ik mijn dealer vroeg naar inrijden keek hij me een beetje vreemd aan
Veel plezier met je GTI, het is een verslavend apparaat kan ik je zeggen.
Ik heb zelf altijd geleerd: als de olie heet is mag je best gas geven. Toen ik mijn dealer vroeg naar inrijden keek hij me een beetje vreemd aan
Veel plezier met je GTI, het is een verslavend apparaat kan ik je zeggen.
Golf 7 GTI Performance Carbon Steel Grey
Re: Inrijden
Dan zou je je dealer eens moeten attenderen op het beleid van Volkswagen. Zie ook de handleiding.Berry GTI schreef:Toen ik mijn dealer vroeg naar inrijden keek hij me een beetje vreemd aan
Es kann zwar mittlerweile auf einen frühen Ölwechsel, mit dem früher die abgeschmirgelten Metallspäne entfernt wurden, verzichtet werden, aber die ersten gut tausend Kilometer sollten mit maximal Dreiviertel der Höchstdrehzahl gefahren werden. Wer sofort Vollgas gibt, riskiert überhöhten Ölverbrauch, weil die Zylinderoberflächen nicht geglättet, sondern großflächig abgetragen werden. Und das kann eine verringerte Lebensdauer des Motors zur Folge haben.
http://www.volkswagen.de/de/Volkswagen/ ... ahren.html
Gr. Wehoo.
Re: Inrijden
Gefeliciteerd alvast en super dat je direct een leuke rit kunt maken. Mijn advies zo zijn om niet verder dan 3/4 vermogen te gaan en ook niet een constante snelheid aan te houden, maar afwisselend. Leuk dan juist om af en toe even de snelweg af te gaan en even een mooi berg mee te pakken.Nick87 schreef:M'n GTI wordt deze week of begin volgende week geleverd.
Nu, ik moet volgende week een 5-tal dagen naar Italië met de wagen. Ik dacht dat het wel zou passen om de wagen in te rijden tegen een normale snelheid en gezond toerental op snelwegen.
Een vriend zei me dat hij eens van zijn garage (wel BMW ) had gehoord dat dit niet zo'n goed idee is. Herinnerde zich wel de reden niet.
Aan mijn VW verkoper heb ik dit eens gevraagd en zei dat het volgens hem geen probleem mag geven aangezien autostrade kilometers stabiele zijn als je normaal rijdt en rustig aan doet.
Het is wel een 1100km rijden in één trek.
Alternatief is een andere wagen nemen, dan rij ik hem in door stadsverkeer (doe niet zo heel veel kilometers aangezien ik vlak bij m'n werk woon). Kan me niet inbeelden dat korte afstanden beter kan zijn om in te rijden.
Wat denken jullie ervan?
Thanks!
Kijk na aankomt ook voor de zekerheid wat je oliepeil heeft gedaan.
Fijne rit
Re: Inrijden
Wat Mhoutman zegt
Re: Inrijden
Ok thanks, sowieso moet ik het grootste stuk door Frankrijk waar het veel wijzigt tussen de 80-130 dus dat wisselt dan wel wat af en inderdaad wat naar omhoog en omlaag af en toe. Misschien dat we wel in 2 keer rijden omdat 1100km sowieso lang is.mhoutman schreef:Gefeliciteerd alvast en super dat je direct een leuke rit kunt maken. Mijn advies zo zijn om niet verder dan 3/4 vermogen te gaan en ook niet een constante snelheid aan te houden, maar afwisselend. Leuk dan juist om af en toe even de snelweg af te gaan en even een mooi berg mee te pakken.Nick87 schreef:M'n GTI wordt deze week of begin volgende week geleverd.
Nu, ik moet volgende week een 5-tal dagen naar Italië met de wagen. Ik dacht dat het wel zou passen om de wagen in te rijden tegen een normale snelheid en gezond toerental op snelwegen.
Een vriend zei me dat hij eens van zijn garage (wel BMW ) had gehoord dat dit niet zo'n goed idee is. Herinnerde zich wel de reden niet.
Aan mijn VW verkoper heb ik dit eens gevraagd en zei dat het volgens hem geen probleem mag geven aangezien autostrade kilometers stabiele zijn als je normaal rijdt en rustig aan doet.
Het is wel een 1100km rijden in één trek.
Alternatief is een andere wagen nemen, dan rij ik hem in door stadsverkeer (doe niet zo heel veel kilometers aangezien ik vlak bij m'n werk woon). Kan me niet inbeelden dat korte afstanden beter kan zijn om in te rijden.
Wat denken jullie ervan?
Thanks!
Kijk na aankomt ook voor de zekerheid wat je oliepeil heeft gedaan.
Fijne rit
Komt wel goed.
- Edition30
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
- Type auto: Edition 30
- Locatie: Zuid-Holland
Re: Inrijden
+1mhoutman schreef:
Gefeliciteerd alvast en super dat je direct een leuke rit kunt maken. Mijn advies zo zijn om niet verder dan 3/4 vermogen te gaan en ook niet een constante snelheid aan te houden, maar afwisselend. Leuk dan juist om af en toe even de snelweg af te gaan en even een mooi berg mee te pakken.
Kijk na aankomt ook voor de zekerheid wat je oliepeil heeft gedaan.
Fijne rit
Lekker om zo`n rit te kunnen maken met je nieuwe aanwinst. Het is trouwens ook lekker voor je motor, maar inderdaad niet vol gas en de snelheid laten variëren. Veel plezier!
Gr. Renco
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Re: Inrijden
Maakt toch niet uit uiteindelijk. Sinds vrijdag pas in brussel (ipv woensdag) dus heb hem nooit op tijd.
*zucht*, zoveelste keer dat het opschuift.
*zucht*, zoveelste keer dat het opschuift.
Re: Inrijden
Dat is balen.
Suc6 met het nog langer wachten.
Suc6 met het nog langer wachten.
Re: Inrijden
ps ik ben nu ook aan het inrijden, 750 km braaf geweest maar morgen geef ik hem toch kort zwaar op zijn donder.
zondag ochtend rustig en wil na 1 week wel heel ff voelen wat ik gekocht heb.
rest van de week weer normaal ,maar sorry ik kan het niet laten.
zondag ochtend rustig en wil na 1 week wel heel ff voelen wat ik gekocht heb.
rest van de week weer normaal ,maar sorry ik kan het niet laten.
-
- Berichten: 1158
- Lid geworden op: 07 feb 2012, 16:47
- Type auto: Passat CC TSI
Re: Inrijden
Ff goed warm rijden(niet alleen het water, olie ook rond de 80g) en dan kan je hem toch wel ff de sporen geven, afkoelen zelfde verhaal. Geloof dat de inrij perioden 1000km staat weet niet ofdat dat met de huidige motoren nog zo is.
Janken met dan met dat ding8-)
Janken met dan met dat ding8-)
- theo
- Global Moderator
- Berichten: 920
- Lid geworden op: 25 jun 2011, 18:38
- Type auto: Polo GTI+BMW X5 F15
- Locatie: Gelderland
Re: Inrijden
Ik ontzie mijn nieuwe auto's nooit. Gewoon gas erop.
Wel goed warm rijden en olie controleren.
Wel goed warm rijden en olie controleren.
Re: Inrijden
Ik ontzie mijn nieuwe auto altijd wel , rij geen korte stukjes en rij meestal meteen een rit naar Spanje ofzo.
Wel varieer ik de toeren/snelheid constant en zeker de eerste 1500km niet te zwaar belasten.
Geen aanhangwagen erachter en geen cruise control gebruiken.
Ik vul ook nooit olie bij tussen de beurten.
Op de bank bij JD bleek zowel de Bora als de ED35 boven gemiddeld te presteren.
VW raad ook aan de eerste 1000km rustig aan te rijden en dan opbouwen tot 1500km tot vol gas.
Na 5000km olie + filter vervangen.
Grt Yal
Wel varieer ik de toeren/snelheid constant en zeker de eerste 1500km niet te zwaar belasten.
Geen aanhangwagen erachter en geen cruise control gebruiken.
Ik vul ook nooit olie bij tussen de beurten.
Op de bank bij JD bleek zowel de Bora als de ED35 boven gemiddeld te presteren.
VW raad ook aan de eerste 1000km rustig aan te rijden en dan opbouwen tot 1500km tot vol gas.
Na 5000km olie + filter vervangen.
Grt Yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
- Nikkor27
- Berichten: 372
- Lid geworden op: 08 apr 2013, 11:14
- Type auto: G7 GTI PERFORMANCE
- Locatie: Zuid-Limburg (BE)
Re: Inrijden
Wow na 5000 km al! daar heb ik het niet voor over, als vw na 30k km zegt weliswaar longlife ...
15k km wil ik wel aanhouden
15k km wil ik wel aanhouden
Re: Inrijden
Dat kan er bij mij dan ook nog wel vanaf.Nikkor27 schreef:Wow na 5000 km al! daar heb ik het niet voor over, als vw na 30k km zegt weliswaar longlife ...
15k km wil ik wel aanhouden
Grt Yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Re: Inrijden
Bij mij zeiden ze gewoon eerste onderhoud op 30000km en that's it.yal schreef:Dat kan er bij mij dan ook nog wel vanaf.Nikkor27 schreef:Wow na 5000 km al! daar heb ik het niet voor over, als vw na 30k km zegt weliswaar longlife ...
15k km wil ik wel aanhouden
Grt Yal
Heb gewoon rustig aan gedaan de eerste 1000-1500km. Dan kan er weinig gebeuren lijkt me.
Re: Inrijden
Grappige is dat in de fabriek de motor getest wordt.... En dat zal niet in enkel lage toeren zijn...
Overigens , met op maat chippen wordt de motor ook ff doorgejaagd....en dat was bij de laatste autos bij mij met zon 300 op de teller...
Overigens , met op maat chippen wordt de motor ook ff doorgejaagd....en dat was bij de laatste autos bij mij met zon 300 op de teller...
GTI 4 -->Leon 1 220 pk --> Leon II 240 pk --> GTI 6 2009--> GTI 6 260 pk 2012 --> GTI 7 2014 --> GTI 7 2016 (JD 300)
Re: Inrijden
M USA schreef:Grappige is dat in de fabriek de motor getest wordt.... En dat zal niet in enkel lage toeren zijn...
Overigens , met op maat chippen wordt de motor ook ff doorgejaagd....en dat was bij de laatste autos bij mij met zon 300 op de teller...
Volgens mij chipt een goede tuner zoals JD een nieuwe motor pas nadat er 2500km mee gereden is.
Grt Yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Re: Inrijden
Laatste 2 gechipte autos zijn door JD gechipt...yal schreef:M USA schreef:Grappige is dat in de fabriek de motor getest wordt.... En dat zal niet in enkel lage toeren zijn...
Overigens , met op maat chippen wordt de motor ook ff doorgejaagd....en dat was bij de laatste autos bij mij met zon 300 op de teller...
Volgens mij chipt een goede tuner zoals JD een nieuwe motor pas nadat er 2500km mee gereden is.
Grt Yal
Ritje vanaf aflevering naar Lochem...
Fabriek jaagt motor al in toeren...valt allemaal best mee
GTI 4 -->Leon 1 220 pk --> Leon II 240 pk --> GTI 6 2009--> GTI 6 260 pk 2012 --> GTI 7 2014 --> GTI 7 2016 (JD 300)
-
- Berichten: 1158
- Lid geworden op: 07 feb 2012, 16:47
- Type auto: Passat CC TSI
Re: Inrijden
Valt allemaal mee, maar de topic verschijnen hier weer op het forum over hoog olie verbruik.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 106 gasten