Inrijden

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVII.
Nick87
Berichten: 228
Lid geworden op: 25 jun 2013, 14:26
Type auto: Golf 7 GTI PFM

Inrijden

Bericht door Nick87 »

M'n GTI wordt deze week of begin volgende week geleverd.
Nu, ik moet volgende week een 5-tal dagen naar Italië met de wagen. Ik dacht dat het wel zou passen om de wagen in te rijden tegen een normale snelheid en gezond toerental op snelwegen.

Een vriend zei me dat hij eens van zijn garage (wel BMW :D ) had gehoord dat dit niet zo'n goed idee is. Herinnerde zich wel de reden niet.

Aan mijn VW verkoper heb ik dit eens gevraagd en zei dat het volgens hem geen probleem mag geven aangezien autostrade kilometers stabiele zijn als je normaal rijdt en rustig aan doet.
Het is wel een 1100km rijden in één trek.

Alternatief is een andere wagen nemen, dan rij ik hem in door stadsverkeer (doe niet zo heel veel kilometers aangezien ik vlak bij m'n werk woon). Kan me niet inbeelden dat korte afstanden beter kan zijn om in te rijden.

Wat denken jullie ervan?

Thanks!
Gebruikersavatar
Nikkor27
Berichten: 372
Lid geworden op: 08 apr 2013, 11:14
Type auto: G7 GTI PERFORMANCE
Locatie: Zuid-Limburg (BE)

Re: Inrijden

Bericht door Nikkor27 »

De vraag is of jeje wel rustig kan houden met een nieuwe wagen
Zoveel kilometer snelweg, wil je toch vast eens op z'n staart trappen, en waarschijnlijk zul je snel genoeg verslaafd aan raken :twisted:
ik zou het persoonlijk de nieuwe auto niet direct dopen met zo'n lange rit.
akkoord, hij dient wel om gereden te worden. Maar toch zou ik het een beetje ontzien. en daarbij zou inderdaad enkel stadsverkeer niet zo goed zijn, maar ik neem dat je ook wel eens buiten stad komt.
Nick87
Berichten: 228
Lid geworden op: 25 jun 2013, 14:26
Type auto: Golf 7 GTI PFM

Re: Inrijden

Bericht door Nick87 »

Nikkor27 schreef:De vraag is of jeje wel rustig kan houden met een nieuwe wagen
Zoveel kilometer snelweg, wil je toch vast eens op z'n staart trappen, en waarschijnlijk zul je snel genoeg verslaafd aan raken :twisted:
ik zou het persoonlijk de nieuwe auto niet direct dopen met zo'n lange rit.
akkoord, hij dient wel om gereden te worden. Maar toch zou ik het een beetje ontzien. en daarbij zou inderdaad enkel stadsverkeer niet zo goed zijn, maar ik neem dat je ook wel eens buiten stad komt.
Snap ik, maar het is de bedoeling om het toch inderdaad rustig te houden (hoe moeilijk dat ook is), toch zeker in de heenrit. Laat ons zeggen max 140km/u

In het weekend kom ik wel buiten de stad, vooral als ik ga sporten maar soms ook niet. Ik doe maar een 15000km per jaar
Schippersss
Berichten: 1158
Lid geworden op: 07 feb 2012, 16:47
Type auto: Passat CC TSI

Re: Inrijden

Bericht door Schippersss »

Zou juist lange rit maken, het warm en koud worden van een motorblok is juist slecht. Motoren die altijd op bedrijfs temp. Zijn gaan langer mee.
hendri
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 dec 2012, 10:16
Type auto: Golf mk4 GTI

Re: Inrijden

Bericht door hendri »

nou ik weet niet hoe het precies met auto's zit.

Maar bij de motor weet ik dat het inlopen juist gaat om het zetten van het materiaal.
Dus koud warm worden.
Ik zou dus niet zo'n lange rit doen, maar eerder even rijden tot dat die warm is daarna weer even laten afkoelen en weer rijden en dit een paar keer herhalen.


Ook moeten de draai kringen rustig uit de cilinder sluiten, doe je dit niet rustig zal die veel olie gebruiken.


Je moet het natuurlijk allemaal helemaal zelf weten, maar dat zou ik doen als het van mij was.
Gebruikersavatar
golfruud
Berichten: 622
Lid geworden op: 27 jul 2011, 14:13

Re: Inrijden

Bericht door golfruud »

Gewoon je handleiding (boekje) lezen, staat het allemaal in. ;)
( als je auto binnen is en anders even een boekje bij de dealer lenen )
Berry GTI
Berichten: 30
Lid geworden op: 24 apr 2013, 12:10
Type auto: Golf 7 GTI

Re: Inrijden

Bericht door Berry GTI »

Waarom zou je de auto niet meteen "lekker lang uitlaten"? Gaat ie echt niet kapot van hoor! Ik zeg: gewoon rijden. Is toch het mooiste wat er is om met je nieuwe auto gelijk zo'n lange rit maken... Ik ben de dag na de aflevering meteen op en neer naar München gereden en ik kan je zeggen dat ik me niet bepaald ingehouden heb :oops:

Ik heb zelf altijd geleerd: als de olie heet is mag je best gas geven. Toen ik mijn dealer vroeg naar inrijden keek hij me een beetje vreemd aan :lol:

Veel plezier met je GTI, het is een verslavend apparaat kan ik je zeggen.
Golf 7 GTI Performance Carbon Steel Grey
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Inrijden

Bericht door wehoo »

Berry GTI schreef:Toen ik mijn dealer vroeg naar inrijden keek hij me een beetje vreemd aan :lol:
Dan zou je je dealer eens moeten attenderen op het beleid van Volkswagen. Zie ook de handleiding.

Es kann zwar mittlerweile auf einen frühen Ölwechsel, mit dem früher die abgeschmirgelten Metallspäne entfernt wurden, verzichtet werden, aber die ersten gut tausend Kilometer sollten mit maximal Dreiviertel der Höchstdrehzahl gefahren werden. Wer sofort Vollgas gibt, riskiert überhöhten Ölverbrauch, weil die Zylinderoberflächen nicht geglättet, sondern großflächig abgetragen werden. Und das kann eine verringerte Lebensdauer des Motors zur Folge haben.

http://www.volkswagen.de/de/Volkswagen/ ... ahren.html
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
mhoutman
Berichten: 77
Lid geworden op: 17 apr 2011, 07:17
Type auto: Golf R20

Re: Inrijden

Bericht door mhoutman »

Nick87 schreef:M'n GTI wordt deze week of begin volgende week geleverd.
Nu, ik moet volgende week een 5-tal dagen naar Italië met de wagen. Ik dacht dat het wel zou passen om de wagen in te rijden tegen een normale snelheid en gezond toerental op snelwegen.

Een vriend zei me dat hij eens van zijn garage (wel BMW :D ) had gehoord dat dit niet zo'n goed idee is. Herinnerde zich wel de reden niet.

Aan mijn VW verkoper heb ik dit eens gevraagd en zei dat het volgens hem geen probleem mag geven aangezien autostrade kilometers stabiele zijn als je normaal rijdt en rustig aan doet.
Het is wel een 1100km rijden in één trek.

Alternatief is een andere wagen nemen, dan rij ik hem in door stadsverkeer (doe niet zo heel veel kilometers aangezien ik vlak bij m'n werk woon). Kan me niet inbeelden dat korte afstanden beter kan zijn om in te rijden.

Wat denken jullie ervan?

Thanks!
Gefeliciteerd alvast en super dat je direct een leuke rit kunt maken. Mijn advies zo zijn om niet verder dan 3/4 vermogen te gaan en ook niet een constante snelheid aan te houden, maar afwisselend. Leuk dan juist om af en toe even de snelweg af te gaan en even een mooi berg mee te pakken.

Kijk na aankomt ook voor de zekerheid wat je oliepeil heeft gedaan.

Fijne rit :)
Konjo
Berichten: 139
Lid geworden op: 14 jun 2011, 15:29
Type auto: Golf GTI MK6

Re: Inrijden

Bericht door Konjo »

Wat Mhoutman zegt
Nick87
Berichten: 228
Lid geworden op: 25 jun 2013, 14:26
Type auto: Golf 7 GTI PFM

Re: Inrijden

Bericht door Nick87 »

mhoutman schreef:
Nick87 schreef:M'n GTI wordt deze week of begin volgende week geleverd.
Nu, ik moet volgende week een 5-tal dagen naar Italië met de wagen. Ik dacht dat het wel zou passen om de wagen in te rijden tegen een normale snelheid en gezond toerental op snelwegen.

Een vriend zei me dat hij eens van zijn garage (wel BMW :D ) had gehoord dat dit niet zo'n goed idee is. Herinnerde zich wel de reden niet.

Aan mijn VW verkoper heb ik dit eens gevraagd en zei dat het volgens hem geen probleem mag geven aangezien autostrade kilometers stabiele zijn als je normaal rijdt en rustig aan doet.
Het is wel een 1100km rijden in één trek.

Alternatief is een andere wagen nemen, dan rij ik hem in door stadsverkeer (doe niet zo heel veel kilometers aangezien ik vlak bij m'n werk woon). Kan me niet inbeelden dat korte afstanden beter kan zijn om in te rijden.

Wat denken jullie ervan?

Thanks!
Gefeliciteerd alvast en super dat je direct een leuke rit kunt maken. Mijn advies zo zijn om niet verder dan 3/4 vermogen te gaan en ook niet een constante snelheid aan te houden, maar afwisselend. Leuk dan juist om af en toe even de snelweg af te gaan en even een mooi berg mee te pakken.

Kijk na aankomt ook voor de zekerheid wat je oliepeil heeft gedaan.

Fijne rit :)
Ok thanks, sowieso moet ik het grootste stuk door Frankrijk waar het veel wijzigt tussen de 80-130 dus dat wisselt dan wel wat af en inderdaad wat naar omhoog en omlaag af en toe. Misschien dat we wel in 2 keer rijden omdat 1100km sowieso lang is.

Komt wel goed.
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Inrijden

Bericht door Edition30 »

mhoutman schreef:
Gefeliciteerd alvast en super dat je direct een leuke rit kunt maken. Mijn advies zo zijn om niet verder dan 3/4 vermogen te gaan en ook niet een constante snelheid aan te houden, maar afwisselend. Leuk dan juist om af en toe even de snelweg af te gaan en even een mooi berg mee te pakken.

Kijk na aankomt ook voor de zekerheid wat je oliepeil heeft gedaan.

Fijne rit :)
+1

Lekker om zo`n rit te kunnen maken met je nieuwe aanwinst. Het is trouwens ook lekker voor je motor, maar inderdaad niet vol gas en de snelheid laten variëren. Veel plezier!
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Nick87
Berichten: 228
Lid geworden op: 25 jun 2013, 14:26
Type auto: Golf 7 GTI PFM

Re: Inrijden

Bericht door Nick87 »

Maakt toch niet uit uiteindelijk. Sinds vrijdag pas in brussel (ipv woensdag) dus heb hem nooit op tijd.

*zucht*, zoveelste keer dat het opschuift.
pvugt
Berichten: 29
Lid geworden op: 04 aug 2013, 10:21
Type auto: Golf 7 gti

Re: Inrijden

Bericht door pvugt »

Dat is balen.
Suc6 met het nog langer wachten.
pvugt
Berichten: 29
Lid geworden op: 04 aug 2013, 10:21
Type auto: Golf 7 gti

Re: Inrijden

Bericht door pvugt »

ps ik ben nu ook aan het inrijden, 750 km braaf geweest maar morgen geef ik hem toch kort zwaar op zijn donder.
zondag ochtend rustig en wil na 1 week wel heel ff voelen wat ik gekocht heb.
rest van de week weer normaal ,maar sorry ik kan het niet laten.
Schippersss
Berichten: 1158
Lid geworden op: 07 feb 2012, 16:47
Type auto: Passat CC TSI

Re: Inrijden

Bericht door Schippersss »

Ff goed warm rijden(niet alleen het water, olie ook rond de 80g) en dan kan je hem toch wel ff de sporen geven, afkoelen zelfde verhaal. Geloof dat de inrij perioden 1000km staat weet niet ofdat dat met de huidige motoren nog zo is.

Janken met dan met dat ding8-)
Gebruikersavatar
theo
Global Moderator
Berichten: 920
Lid geworden op: 25 jun 2011, 18:38
Type auto: Polo GTI+BMW X5 F15
Locatie: Gelderland

Re: Inrijden

Bericht door theo »

Ik ontzie mijn nieuwe auto's nooit. Gewoon gas erop.

Wel goed warm rijden en olie controleren.
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Inrijden

Bericht door yal »

Ik ontzie mijn nieuwe auto altijd wel , rij geen korte stukjes en rij meestal meteen een rit naar Spanje ofzo.
Wel varieer ik de toeren/snelheid constant en zeker de eerste 1500km niet te zwaar belasten.
Geen aanhangwagen erachter en geen cruise control gebruiken.

Ik vul ook nooit olie bij tussen de beurten.

Op de bank bij JD bleek zowel de Bora als de ED35 boven gemiddeld te presteren.

VW raad ook aan de eerste 1000km rustig aan te rijden en dan opbouwen tot 1500km tot vol gas.

Na 5000km olie + filter vervangen.

Grt Yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Gebruikersavatar
Nikkor27
Berichten: 372
Lid geworden op: 08 apr 2013, 11:14
Type auto: G7 GTI PERFORMANCE
Locatie: Zuid-Limburg (BE)

Re: Inrijden

Bericht door Nikkor27 »

Wow na 5000 km al! :shock: daar heb ik het niet voor over, als vw na 30k km zegt weliswaar longlife ...
15k km wil ik wel aanhouden
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Inrijden

Bericht door yal »

Nikkor27 schreef:Wow na 5000 km al! :shock: daar heb ik het niet voor over, als vw na 30k km zegt weliswaar longlife ...
15k km wil ik wel aanhouden
Dat kan er bij mij dan ook nog wel vanaf.

Grt Yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Nick87
Berichten: 228
Lid geworden op: 25 jun 2013, 14:26
Type auto: Golf 7 GTI PFM

Re: Inrijden

Bericht door Nick87 »

yal schreef:
Nikkor27 schreef:Wow na 5000 km al! :shock: daar heb ik het niet voor over, als vw na 30k km zegt weliswaar longlife ...
15k km wil ik wel aanhouden
Dat kan er bij mij dan ook nog wel vanaf.

Grt Yal
Bij mij zeiden ze gewoon eerste onderhoud op 30000km en that's it.

Heb gewoon rustig aan gedaan de eerste 1000-1500km. Dan kan er weinig gebeuren lijkt me.
M USA
Berichten: 155
Lid geworden op: 05 okt 2011, 17:59
Type auto: VII GTI

Re: Inrijden

Bericht door M USA »

Grappige is dat in de fabriek de motor getest wordt.... En dat zal niet in enkel lage toeren zijn...

Overigens , met op maat chippen wordt de motor ook ff doorgejaagd....en dat was bij de laatste autos bij mij met zon 300 op de teller...
GTI 4 -->Leon 1 220 pk --> Leon II 240 pk --> GTI 6 2009--> GTI 6 260 pk 2012 --> GTI 7 2014 --> GTI 7 2016 (JD 300)
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Inrijden

Bericht door yal »

M USA schreef:Grappige is dat in de fabriek de motor getest wordt.... En dat zal niet in enkel lage toeren zijn...

Overigens , met op maat chippen wordt de motor ook ff doorgejaagd....en dat was bij de laatste autos bij mij met zon 300 op de teller...

Volgens mij chipt een goede tuner zoals JD een nieuwe motor pas nadat er 2500km mee gereden is.

Grt Yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
M USA
Berichten: 155
Lid geworden op: 05 okt 2011, 17:59
Type auto: VII GTI

Re: Inrijden

Bericht door M USA »

yal schreef:
M USA schreef:Grappige is dat in de fabriek de motor getest wordt.... En dat zal niet in enkel lage toeren zijn...

Overigens , met op maat chippen wordt de motor ook ff doorgejaagd....en dat was bij de laatste autos bij mij met zon 300 op de teller...

Volgens mij chipt een goede tuner zoals JD een nieuwe motor pas nadat er 2500km mee gereden is.

Grt Yal
Laatste 2 gechipte autos zijn door JD gechipt...
Ritje vanaf aflevering naar Lochem...

Fabriek jaagt motor al in toeren...valt allemaal best mee
GTI 4 -->Leon 1 220 pk --> Leon II 240 pk --> GTI 6 2009--> GTI 6 260 pk 2012 --> GTI 7 2014 --> GTI 7 2016 (JD 300)
Schippersss
Berichten: 1158
Lid geworden op: 07 feb 2012, 16:47
Type auto: Passat CC TSI

Re: Inrijden

Bericht door Schippersss »

Valt allemaal mee, maar de topic verschijnen hier weer op het forum over hoog olie verbruik.
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VII GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 106 gasten