Koopargumenten GTI VII

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVII.
Gebruikersavatar
VroemTFSI
Berichten: 276
Lid geworden op: 17 mei 2011, 10:19

Koopargumenten GTI VII

Bericht door VroemTFSI »

Mannen, ik heb jullie hulp nodig! Eind december moet mijn A4 er weer uit (lease) en nu staat de GTI bovenaan mijn shortlist.
Probleem bij mij op de zaak is echter het imago van de GTI. Petjesauto etc, je kent het wel.

Welke argumenten kunnen jullie bedenken om mijn baas te overtuigen dat een GTI prima geschikt is als representatieve auto voor een man van 54 die half Europa doorkruist.

Ik geef alvast de aftrap:
- allround
- leuk gespreksonderwerp met de meeste mannen (niet met boekhouders)
- handig formaat in de stad
- heerlijke stoelen voor de lange ritten
- als GTI VII ook lekker zuinig

We gaan overigens kopen en niet meer leasen, dus restwaarde speelt ook mee.

Kom maar op, ik hoor graag wat jullie nog kunnen toevoegen. Hoe overtuig je een niet-autoliefhebber?
Audi A4 Avant 1.8 TFSI S-Edition 170 pk, 20" PRG, panoramadak, MMI+, B&O, stoelverwarming, opbergpakket
VW Polo Blue GT 5-deurs, Candy White, Xenon, Navi, Stoelverwarming, privacy glass, anthraciet 17"
Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 1104
Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
Type auto: BMW 330i Touring
Contacteer:

Re: Koopargumenten GTI VII

Bericht door sitechris »

- Goede restwaarde
- Ingetogen uiterlijk
- Redelijk zuinig
- Geen negatief merkimago bij mogelijke klanten (in NL is het niet altijd handig om in een Audi, BMW of Merc bij een klant aan te komen)

En voor de rest natuurlijk de rij-eigenschappen en allround karakter.

Min-argumenten kan ik ook verzinnen, maar die post ik hier maar even niet :lol:

Waarom trouwens geen GTD als je heel Europa door moet kruisen? Is dat niet heel veel voordeliger?

Mocht hij nee zeggen, dan is de Octavia RS ook een goede optie imo.
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Gebruikersavatar
VroemTFSI
Berichten: 276
Lid geworden op: 17 mei 2011, 10:19

Re: Koopargumenten GTI VII

Bericht door VroemTFSI »

@sitechris: die van dat ingetogen uiterlijk vind ik ook wel een goeie. Ik ga trouwens voor BBS CH-R in de zomer en de standaard 17" in de winter.

GTD is voor mij vloeken in de kerk. Ik ben een petrolhead.

De Octavia RS is voor mij ook één van de troeven die ik achter de hand wil houden. Die zal waarschijnlijk niet op weerstand stuiten.
Audi A4 Avant 1.8 TFSI S-Edition 170 pk, 20" PRG, panoramadak, MMI+, B&O, stoelverwarming, opbergpakket
VW Polo Blue GT 5-deurs, Candy White, Xenon, Navi, Stoelverwarming, privacy glass, anthraciet 17"
bartvw
Berichten: 133
Lid geworden op: 22 mei 2011, 09:50
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: Koopargumenten GTI VII

Bericht door bartvw »

Hoi Peter,

Je rijd met een glimlach naar je werk, belangrijk voor prestaties.
En haal de emblemen eraf, dan is het voor de meeste mensen een gewone Golf.
En hupsa kee nu na de dealer en bestellen.

Groetjes Bart
Berry GTI
Berichten: 30
Lid geworden op: 24 apr 2013, 12:10
Type auto: Golf 7 GTI

Re: Koopargumenten GTI VII

Bericht door Berry GTI »

Ik ben weliswaar nog geen 54 ;) maar rijd met mijn 7 GTI pp sinds juli dit jaar ook zakelijk veel km's door binnen- en buitenland. Ik merk dat er nog best veel liefhebbers zijn onder mijn zakelijke contacten. De meeste klanten vinden het nl juist helemaal leuk dat je met een GTI aan komt zetten ipv de doorsnee A4, 3 serie, passat, octavia etc. Zeker als je een decente kleur kiest, carbon steel in mijn geval. Enige minpuntjes zijn er echter wel degelijk als je GTI puur als zakenauto inzet en vergelijkt met de wat meer voor de hand liggende zakenautos.

- Kleine actieradius (ik haal echt niet veel meer dan 600 km)
- Niet de stilste
- voor een zakenauto misschien wat krap
- Het kost behoorlijk wat moeite om je niet te bezondigen aan illegale snelheden :oops:
- Ik merk dat ik mijn banden nogal snel opvreet :cry:

Echter, ik durf te stellen dat de 7 GTI de zakelijkste is in het rijtje snelle hatchbacks. En ja, de auto rijdt natuurlijk heerlijk. Stap telkens weer met een big smile in en uit. Dus:
Ik zou het gewoon doen, je leeft maar één keer.

ps Tip bij de configuratie: neem de Discover Pro navigatie. Dat heb ik niet gedaan en achteraf spijt, want de Media is wat traag. Ik heb ipv daarvan het panoramadak genomen, wat een leuke gimmick is, maar zeker niet essentieel. Ik zou daarnaast ook altijd voor 18" gaan en niet de 19" ivm comfort en uitstraling.

Groet!
Gebruikersavatar
VroemTFSI
Berichten: 276
Lid geworden op: 17 mei 2011, 10:19

Re: Koopargumenten GTI VII

Bericht door VroemTFSI »

Die actieradius is idd wel klein, zeker met de huidige 50 liter tank. Ik reed in mijn GTI V de tank regelmatig in 350 km leeg in Duitsland. Moest je echt rekening mee houden. Maar het waren wel 350 mega pret kilometers.

Emblemen eraf heb ik ok al overwogen. En dan koplampen en grille van de R, dan ben je de rode bies ook kwijt. BBS CH-R in gunmetal met idd carbon steel lijkt mij ook een geslaagde combi.

Die big smile ga ik volgende week weer beleven. Proefrit gepland bij Pon
Audi A4 Avant 1.8 TFSI S-Edition 170 pk, 20" PRG, panoramadak, MMI+, B&O, stoelverwarming, opbergpakket
VW Polo Blue GT 5-deurs, Candy White, Xenon, Navi, Stoelverwarming, privacy glass, anthraciet 17"
73GTI
Berichten: 584
Lid geworden op: 22 feb 2012, 16:16
Type auto: 73MKVR32
Locatie: amsterdam

Re: Koopargumenten GTI VII

Bericht door 73GTI »

Voor de ring :D

mvg lex
Mvg Lex

I'd rather push my VW than drive an Opel.
Schippersss
Berichten: 1158
Lid geworden op: 07 feb 2012, 16:47
Type auto: Passat CC TSI

Re: Koopargumenten GTI VII

Bericht door Schippersss »

Heeft die 7 geen 55 liter tank? Kreeg toch echt altijd 55 liter in mijn ex golf V.
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Koopargumenten GTI VII

Bericht door bzb »

ik zie nooit petjes rijden in een 6 of 7 gti, dus de eerste 5 jaar zit t wel snor
Gebruikersavatar
VroemTFSI
Berichten: 276
Lid geworden op: 17 mei 2011, 10:19

Re: Koopargumenten GTI VII

Bericht door VroemTFSI »

73GTI schreef:Voor de ring :D

mvg lex
:D dat is eigenlijk het enige goede argument! Maar helaas scoor ik daar geen punten mee...

Belofte staat dat als ik een GTI koop, ik de volgende Ringrit organiseer in 2014, en dit keer niet met een 911.

De tank is vlgs de gegevens gekrompen naar 50 liter. Echt te klein in mij ogen.
Audi A4 Avant 1.8 TFSI S-Edition 170 pk, 20" PRG, panoramadak, MMI+, B&O, stoelverwarming, opbergpakket
VW Polo Blue GT 5-deurs, Candy White, Xenon, Navi, Stoelverwarming, privacy glass, anthraciet 17"
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Koopargumenten GTI VII

Bericht door Edition30 »

Hoi Vroem (Peter),

Leuk dat je druk aan het stoeien bent met de (aanschaf van een) VII.

Argument voor een Golf is dat het een nette auto is zonder een `kijk mij nou gehalte`. En als de GTI emblemen eraf zijn en er zit een Bluemotion plaatje achterop kan het helemaal niet meer mis gaan. Je kan ook opteren om een GTI om te bouwen naar een `normale` Golf. Dan moet het helemaal geen probleem meer zijn. ;)

Ga je auto bewonderen volgend jaar bij de ringrit!!
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Falconfixer
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 sep 2013, 11:16
Type auto: Golf Mk 7 GTI

Re: Koopargumenten GTI VII

Bericht door Falconfixer »

Goede argumenten gelezen hierboven. Ik ben overigens 52 en dit is m'n Golf:

Afbeelding
ron.vandijk
Berichten: 135
Lid geworden op: 14 sep 2011, 17:04

Re: Koopargumenten GTI VII

Bericht door ron.vandijk »

Ken geen rationele argumenten voor een GTI
Gewoon met een Performance gaan rijden, dan doen die 50 mille ook niet zo'n pijn meer.
Gebruikersavatar
VroemTFSI
Berichten: 276
Lid geworden op: 17 mei 2011, 10:19

Re: Koopargumenten GTI VII

Bericht door VroemTFSI »

@falconfixer: mooi ding!

@ron.vandijk: 50 mille of 54 jaar :D

En nee, het is geen midlife. Gewoon al jaren GTI-gek. Het is begonnen met David Hart. Hij ging racen in de GTI-cup (toen Golf I) en wij gingen met alle vrienden kijken hoe zijn eerste race zou gaan. Na twee ronden het hele veld te hebben afgezocht, bleek hij de hele tijd al op kop te liggen. Na de wedstrijd stukje met dat ding mogen rijden. Toen was ik om. GTI III gehad en natuurlijk de GTI V waar Superdave nu in rijdt.
De VI overgeslagen en nu misschien de VII
Audi A4 Avant 1.8 TFSI S-Edition 170 pk, 20" PRG, panoramadak, MMI+, B&O, stoelverwarming, opbergpakket
VW Polo Blue GT 5-deurs, Candy White, Xenon, Navi, Stoelverwarming, privacy glass, anthraciet 17"
Lorenzogti
Berichten: 121
Lid geworden op: 08 sep 2013, 12:40
Type auto: F150 HD 6.2

Re: Koopargumenten GTI VII

Bericht door Lorenzogti »

Vroem, gewoon weer aan de VII GTI, Kom op..

Ik ben na 2 jaar sturen in wat anders ook weer terug bij VW
En als ik heel eerlijk moet zijn, alles wat goed was aan de V GTI (en dat was best veel)
is alles er nog steeds, als je de VII PP neemt, dan zijn de twee grootste minpunten helemaal
verdwenen, het matige remmen en de overkill aan power in de bochten.

de VII is echt een verdomd lekkere auto met de performance package..

Opties zoiezo: Performance pack, Xenon en navi
Opties als het kan: Grote navi en dak

Bij mij was het kiezen of delen, ergens was het klaar, dus de grote navi laten schieten en gekozen
voor een dak en performance pakket (imho is een dak een grotere meerwaarde dan een 8'' scherm vs 6'' Media navi)
Het smoelt ontzettend goed met een contrastkleur en in de auto is het nu echt een panorama ipv voorheen een dakje.

Afbeelding
Gebruikersavatar
VroemTFSI
Berichten: 276
Lid geworden op: 17 mei 2011, 10:19

Re: Koopargumenten GTI VII

Bericht door VroemTFSI »

@Lorenzo: Zelfde geldt voor mij. Ook wat anders gereden met de Audi A4 maar niet de beleving gevonden die ik zoek in een auto. Beste voorbeeld is de Ringrit. Afgelopen keer mee geweest, maar ik zou het niet hebben gedaan als ik met de A4 mee had gemoeten. Een Porsche 911 van 20 jr oud is dan stukken leuker.

Ik heb een offerte liggen met de volgende specs:
GTI VII Performance 4-deurs
4KF 35% getint glas achter
4X4 Zij-airbags voor en achter
6XQ Spiegel pakket
8WB Mistlampen met LED
9VH Dynaudio
PED Achterlichten met LED techniek
PS1 Panorama schuifdak
PXB Xenon Plus verlichting
QV3 Digitale radio-ontvangst
UF8 Multimedia (Discover Pro)
W05 Executive plus Pakket
WDA Park Distance control
WW1 Winterpakket
Totaal € 44.172,81 (korting 9%)

Dezelfde configuratie in Dld kost trouwens € 36.060,00. En daar krijg je makkelijk kortingen van 12% en meer. Bij invoer moet je dan nog wel de slurptax afrekenen. Die is ca. € 5000. Dus shoppen bij de oosterburen loont wel!
Audi A4 Avant 1.8 TFSI S-Edition 170 pk, 20" PRG, panoramadak, MMI+, B&O, stoelverwarming, opbergpakket
VW Polo Blue GT 5-deurs, Candy White, Xenon, Navi, Stoelverwarming, privacy glass, anthraciet 17"
Gebruikersavatar
mhoutman
Berichten: 77
Lid geworden op: 17 apr 2011, 07:17
Type auto: Golf R20

Re: Koopargumenten GTI VII

Bericht door mhoutman »

Hoi Peter, leuk dat je weer terug wilt naar de GTI. Magnifieke auto met voor mij één groot nadeel: de interesse bij het boevengilde.

Nu nog je werkgever weten te overtuigen :)
Gebruikersavatar
bluetiger
Berichten: 1224
Lid geworden op: 14 jun 2011, 15:37
Type auto: Golf 7 GTI Perf + T5
Locatie: Lansingerland

Re: Koopargumenten GTI VII

Bericht door bluetiger »

Op het winterpakket na precies mijn config. Ik zou er zeker een bearlock innemen om het boevengilde af te schrikken.
Ik heb de tomtom route voor de ringrit nog liggen. Ff dat stukje belgie eruit slopen we kunnen in onze 7's volgend jaar knallen :)
-Marco-
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Koopargumenten GTI VII

Bericht door yal »

BMT Blue Motion Technology is de nieuwe motor , dus weer een +

Grt Yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Gebruikersavatar
VroemTFSI
Berichten: 276
Lid geworden op: 17 mei 2011, 10:19

Re: Koopargumenten GTI VII

Bericht door VroemTFSI »

Inmiddels wezen proefrijden met de GTI Performance van Pon. Kijk even bij proefrijden GTI VII.
Ik kan niet meer slapen!
Audi A4 Avant 1.8 TFSI S-Edition 170 pk, 20" PRG, panoramadak, MMI+, B&O, stoelverwarming, opbergpakket
VW Polo Blue GT 5-deurs, Candy White, Xenon, Navi, Stoelverwarming, privacy glass, anthraciet 17"
LucaGTI
Berichten: 425
Lid geworden op: 21 apr 2011, 15:14
Type auto: Golf GTI VII

Re: Koopargumenten GTI VII

Bericht door LucaGTI »

Snel bestellen :) ;)
MT@
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 aug 2011, 20:04
Type auto: BMW 328iA Touring

Re: Koopargumenten GTI VII

Bericht door MT@ »

Ik reed in mijn GTI V de tank regelmatig in 350 km leeg in Duitsland.
Je mag van ome Koos toch niet meer dan 200km (2 uur) rijden zonder te stoppen. 350km (ook 2 uur :o ) is dus een mooi moment om even te pissen (lees: uw blaas te legen) en je tank te vullen....
Ex GTI V rijder (2005-2009) 245pk DSG
Gebruikersavatar
maRRRtinus
Berichten: 381
Lid geworden op: 27 jul 2013, 07:06
Type auto: Audi TTS comp 500

Re: Koopargumenten GTI VII

Bericht door maRRRtinus »

Dat ie zuinig is is een grapje neem ik aan? Als je er gemiddeld 1 op 12 mee rijd mag ik ff hard lachen, dan gebruik je hem dus duidelijk niet waar hij voor bedoeld is :)

Ik kan wel zeggen dat mijn Rocco zuinigER is.... ivm met mn vorige VR6 :p
LucaGTI
Berichten: 425
Lid geworden op: 21 apr 2011, 15:14
Type auto: Golf GTI VII

Re: Koopargumenten GTI VII

Bericht door LucaGTI »

maRRRtinus schreef:Dat ie zuinig is is een grapje neem ik aan? Als je er gemiddeld 1 op 12 mee rijd mag ik ff hard lachen, dan gebruik je hem dus duidelijk niet waar hij voor bedoeld is :)

Ik kan wel zeggen dat mijn Rocco zuinigER is.... ivm met mn vorige VR6 :p
Ik gebruik mijn auto's (meestal met +200pk) zeker niet waarvoor ze zijn bedoeld. Heb ik ook nooit gezegd 8-)

( te zuinig noemen ze dat) :geek:
Gebruikersavatar
maRRRtinus
Berichten: 381
Lid geworden op: 27 jul 2013, 07:06
Type auto: Audi TTS comp 500

Re: Koopargumenten GTI VII

Bericht door maRRRtinus »

LucaGTI schreef:
maRRRtinus schreef:Dat ie zuinig is is een grapje neem ik aan? Als je er gemiddeld 1 op 12 mee rijd mag ik ff hard lachen, dan gebruik je hem dus duidelijk niet waar hij voor bedoeld is :)

Ik kan wel zeggen dat mijn Rocco zuinigER is.... ivm met mn vorige VR6 :p
Ik gebruik mijn auto's (meestal met +200pk) zeker niet waarvoor ze zijn bedoeld. Heb ik ook nooit gezegd 8-)

( te zuinig noemen ze dat) :geek:
Dan hoop ik dat als ik er 2e hands ooit een koop hij van jou geweest is ;)
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VII GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 140 gasten