Prijs inschrijving belgie

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVII.
Plaats reactie
mattjoeac
Berichten: 57
Lid geworden op: 09 dec 2013, 13:00
Type auto: MK7 GTI

Prijs inschrijving belgie

Bericht door mattjoeac »

Hey jongens, ik heb wat vraagjes.

- Ik vroeg mij af hoeveel je moet betalen bij het inschrijven van een golf gti in belgie?
En wat je jaarlijks aan taksen betaald?

- Kloppen de prijzen op de configurator? ik had er eentje opgesteld voor 32.500€ (niet veel opties) kan dit kloppen?

- Krijg je een verzekering als je nog maar 4j je rijbewijs hebt?

Alvast bedankt!
Nick87
Berichten: 228
Lid geworden op: 25 jun 2013, 14:26
Type auto: Golf 7 GTI PFM

Re: Prijs inschrijving belgie

Bericht door Nick87 »

mattjoeac schreef:Hey jongens, ik heb wat vraagjes.

- Ik vroeg mij af hoeveel je moet betalen bij het inschrijven van een golf gti in belgie?
En wat je jaarlijks aan taksen betaald?

- Kloppen de prijzen op de configurator? ik had er eentje opgesteld voor 32.500€ (niet veel opties) kan dit kloppen?

- Krijg je een verzekering als je nog maar 4j je rijbewijs hebt?

Alvast bedankt!
Ik heb ongeveer 650 euro BIV betaald.
Jaarlijke rijtaks is een dikke 400 euro.
Eigenlijk niets gezien de power van de wagen en vergeleken met het oude systeem (zie hieronder)

Vergeet niet, dit geldt enkel als je in vlaanderen woont. Brussel of Wallonie is 2500 (of zelfs 5000 BIV)

Dus voor de taxen moet je het niet laten.

Configurator: veronderstel dat dit klopt inderdaad. Er zit al heel veel standaard op de golf sowieso.

Verzekering: je zal dit wel krijgen maar zal waarschijnlijk niet goedkoop zijn gezien je je rijbewijs nog maar 4 jaar hebt. Het feit dat je een collision sensor hebt (komt er normaal standaard op in belgie) heeft wel een positieve invloed op de prijs.
Informeer gewoon eens zou ik zeggen.
mattjoeac
Berichten: 57
Lid geworden op: 09 dec 2013, 13:00
Type auto: MK7 GTI

Re: Prijs inschrijving belgie

Bericht door mattjoeac »

Bedankt nick!
ik woon in oost-vlaanderen dus 600€ biv? dat is wel pak minder dan ik verwacht had.
Ik sta in twijfel of ik nu best wacht tot het autosalon of niet .. Ik denk dat er misschien wel wat meer korting kan zijn tijdens het salon.
Nick87
Berichten: 228
Lid geworden op: 25 jun 2013, 14:26
Type auto: Golf 7 GTI PFM

Re: Prijs inschrijving belgie

Bericht door Nick87 »

mattjoeac schreef:Bedankt nick!
ik woon in oost-vlaanderen dus 600€ biv? dat is wel pak minder dan ik verwacht had.
Ik sta in twijfel of ik nu best wacht tot het autosalon of niet .. Ik denk dat er misschien wel wat meer korting kan zijn tijdens het salon.
Nog beter nieuws, heb even de simulatie gedaan in de tool van de site van de Vlaamse Gemeenschap. https://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q= ... 2919,d.Yms

De BIV (Belasting op inverkeerstelling) bedraagt: 257,07 EUR
De VB (Verkeersbelasting) bedraagt: 401,41 EUR

Ik heb uitstoot 149gr co2 aangezien ik de DSG heb. Ga je voor een manuele bak dan is het maar 139co2 en betaal je maar 176,93 BIV. Verkeersbelasting blijft hetzelfde.
Fiscale pk = 11

Heb even het aanslagbiljet erbij genomen dat ze me hebben gestuurd en de som van beide getallen is inderdaad 658,48.
Dus dat betaal je het eerste jaar, daarna 401,41

Lang leve het nieuwe vlaamse systeem! Hopelijk blijft het nog even zo.
Wederom, daar moet je het niet voor laten. Was voor mij ook een aangename verrassing toen ik het de eerste keer invulde en bevestiging kreeg van de garage dat dit klopt.

Autosalon gaat niet veel uitmaken volgens mij, dealers doen sowieso nu al saloncondities. Toch zeker als je er achter vraagt.
Ik zou er niet op wachten.
Ga gewoon een testritje maken zou ik zeggen. Kan je misschien ook het verschil eens voelen tussen manueel en dsg. Ik had die luxe in het begin niet omdat er nog geen testwagens waren.
mattjoeac
Berichten: 57
Lid geworden op: 09 dec 2013, 13:00
Type auto: MK7 GTI

Re: Prijs inschrijving belgie

Bericht door mattjoeac »

oke hartelijk dank!
Is er een verschil van sound aan de uitlaat bij de dsg of de 'gewone' gti?
Nick87
Berichten: 228
Lid geworden op: 25 jun 2013, 14:26
Type auto: Golf 7 GTI PFM

Re: Prijs inschrijving belgie

Bericht door Nick87 »

mattjoeac schreef:oke hartelijk dank!
Is er een verschil van sound aan de uitlaat bij de dsg of de 'gewone' gti?
Kan ik niet op antwoorden, als je goed gas geeft bij de DSG geeft hij zo'n leuk plofje bij het schakelen. Als je rustig gas geeft dan doet hij dat niet.

Geen idee of de manuele dat ook doet maar vermoed van wel.
Buiten dat zal dat er wel geen verschil zijn in sound

Je kan altijd met het prijsverschil van dsg wel een leuke andere "luidere" uitlaat steken
Gebruikersavatar
Nikkor27
Berichten: 372
Lid geworden op: 08 apr 2013, 11:14
Type auto: G7 GTI PERFORMANCE
Locatie: Zuid-Limburg (BE)

Re: Prijs inschrijving belgie

Bericht door Nikkor27 »

Nu je er toch over bezig bent, Nick87 heeft gelijk. BIV + rijtaks, aanslagbiljet net gekregen 590 euro in totaal :D
Of doe gelijk mij, als de mogelijkheid zich toeleent. In duitsland laten configureren en laten brengen of zelf gaan halen.
Ik heb op mijn offerte, bijna 4000 euro voordeel gekregen t.o.v. een offerte hier in Belgie!

het enigste wat je moet doen is, NETTO prijs aan de garagist betalen, en naar een vd Belgische douanes gaan, en daar je 21% BTW betalen!

thats's all, verder deed de verzekering alles voor mij, kentekenplaat inschrijven,halen( of in Belgie nu het geval is, toegestuurd krijgen per post) etc. (KBC).
En zoals eerder vermeld aanslagbiljet komt per post. Nu ik de methode beet heb en als de volgende nog een Duitse wagen gaat zijn.
Dit wordt ' em, voor een kleine 4000 Euro verschil kan je wel eens een paar keer de grens oversteken. Succes! ;)
BND
Berichten: 453
Lid geworden op: 01 jan 2012, 18:09
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Prijs inschrijving belgie

Bericht door BND »

Puur voor de BIV moet je het niet uitstellen, het is een fractie geworden van wat het vroeger was
in Vlaanderen. Kunnen we maar blij mee zijn.
Op die manier zien we er misschien wat meer in het straatbeeld.
Als voorbeeld bij mezelf heb ik 6x zoveel betaald een paar jaar terug.
V GTI 5D LEDER 18"KARTHOUM / 19"Talladega / 18"OZ ST*LM
mattjoeac
Berichten: 57
Lid geworden op: 09 dec 2013, 13:00
Type auto: MK7 GTI

Re: Prijs inschrijving belgie

Bericht door mattjoeac »

Nu heb ik een probleem met de inschrijving voor mijn verzekering :cry:
Mijn verzekering(crelan/landbouwkrediet dus) wilt geen verzekering geven, en ze zeggen dat ook andere maatschappijen mij geen verzekering zullen geven. vanaf hoe oud kan je dan één krijgen? of waar vind je er één ?
Nick87
Berichten: 228
Lid geworden op: 25 jun 2013, 14:26
Type auto: Golf 7 GTI PFM

Re: Prijs inschrijving belgie

Bericht door Nick87 »

mattjoeac schreef:Nu heb ik een probleem met de inschrijving voor mijn verzekering :cry:
Mijn verzekering(crelan/landbouwkrediet dus) wilt geen verzekering geven, en ze zeggen dat ook andere maatschappijen mij geen verzekering zullen geven. vanaf hoe oud kan je dan één krijgen? of waar vind je er één ?
Kan zijn, omdat je zo kort je rijbewijs hebt en zo'n krachtige wagen koopt. Heb je ooit al eens een ongeval gehad, indien zo helpt dit ook niet?

Ik zou eens horen bij een onafhankelijke verzekeringsmakelaar, die kan zijn advies geven en bij wat maatschappijen rondhoren of er toch een maatschappij geen probleem er met heeft.
Gebruikersavatar
Nikkor27
Berichten: 372
Lid geworden op: 08 apr 2013, 11:14
Type auto: G7 GTI PERFORMANCE
Locatie: Zuid-Limburg (BE)

Re: Prijs inschrijving belgie

Bericht door Nikkor27 »

Kan je niet onder je vader of je moeder staan?
Scheelt trouwens heel wat in prijs als je dat doet, tot je oud genoeg zelf bent en liefst zonder ongevallen gemaakt te hebben
Nico40
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 mei 2020, 23:10
Type auto: Golf7 gti

Re: Prijs inschrijving belgie

Bericht door Nico40 »

Laat hem inschrijven op vriendin of uw vrouw haar naam zijn worden niet om zien als een risico persoon een jonge gast wel of man dat heeft mij iemand van een verzekeringsmaatschappij eens laten weten
Nico40
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 mei 2020, 23:10
Type auto: Golf7 gti

Re: Prijs inschrijving belgie

Bericht door Nico40 »

Goedkoop verzekeren bestaat nie echt meer zoals vroeger en da gaat ook nie meer het goedkoopste is op uw vriendin/vrouw laten inschrijven omdat zij niet als risico bekeken worden en uw naam laten bij zetten in de verzekering als je iets tegen komt ben jezelf als bestuurder ook verzekerd anders niet
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VII GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 gasten