Rammel DSG versnellingsbak

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVII.
Plaats reactie
Oran
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jul 2015, 00:05
Type auto: Golf 7 GTI

Rammel DSG versnellingsbak

Bericht door Oran »

Beste Leden,

Mijn auto; Golf 7 GTI 2013 met DSG bak. Heb onlangs een rammelend bijgeluid opgemerkt wat vanuit linksvoor goed te horen is (bestuurderskant).

Hierna direct een afspraak gemaakt bij de dealer welke het geluid ook hebben geconstateerd. De rammel komt vanuit de DSG bak en is volgens zegge een producteigenschap en er kan hier niets aan gedaan worden.

Zelf vind ik dat dit heel simpel wordt afgedaan en hoort dit geluid niet bij deze auto. Het rammelen is goed hoorbaar bij alleen een warm motor in D-Stand en rem loslaten, ook bij heel licht gas geven met rustig optrekken.

Mijn vraag is het klopt wat de dealer mij verteld heeft en hoe dit eventueel opgelost kan worden? Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Golf VI GTI Adidas
Berichten: 447
Lid geworden op: 18 feb 2012, 11:15
Type auto: Golf 6 GTI Adidas
Locatie: Randstad

Re: Rammel DSG versnellingsbak

Bericht door Golf VI GTI Adidas »

Ik ken dit geluid en heb hier ook last van. Had het zowel in m'n Golf 5 GTI als nu in m'n huidige 6 GTI. Zodra je gas loslaat is het net alsof er een soort knikker valt onder je pook. Geef je weer gas, dan hoor je een enkele tik...

Heb deze vraag ook wel eens gesteld op het forum maar nooit een reactie gekregen. Aangezien ik het bij allebei de GTI's heb gehad lijkt het mij toch wel iets dat vaak voorkomt...

Grt,

Ezra
Golf VI GTI DSG DCC Adidas Edition - JD Chip op Maat/Lege Kat/Carbonio --> 298Pk en 425 Nm
Oran
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jul 2015, 00:05
Type auto: Golf 7 GTI

Re: Rammel DSG versnellingsbak

Bericht door Oran »

Hoi Ezra,

Het is bij mij alleen hoorbaar met warme motor en raam open, verder rijdt en schakeld de auto perfect!

Bij vlot optrekken geen geratel, bij rustig optrekken lijkt het alsof er iets loszit in de versnellingsbak.
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VII GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 91 gasten