Hoe gaat ie worden: De GTI mk7
- Edition30
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
- Type auto: Edition 30
- Locatie: Zuid-Holland
Re: Hoe gaat ie worden: De GTI mk7
Lijkt deze nu als twee druppels water op de nieuwe Seat Leon
Gr. Renco
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Re: Hoe gaat ie worden: De GTI mk7
Valt me aan de voorkant ook op inderdaad!
Nu zijn de nieuwe Leon, A3 en Golf geen van alle echt heel spannend en revolutionair helaas.
Mocht mijn werkgever bij PON blijven voor het leasen dan ga ik wel een Leon bestellen denk ik.
De Octavia die ik nu afrijd is ook maar wat groot.
Nu zijn de nieuwe Leon, A3 en Golf geen van alle echt heel spannend en revolutionair helaas.
Mocht mijn werkgever bij PON blijven voor het leasen dan ga ik wel een Leon bestellen denk ik.
De Octavia die ik nu afrijd is ook maar wat groot.
Re: Hoe gaat ie worden: De GTI mk7
VW Golf VII: Produktion angelaufen.
Bei Europas größtem Autobauer Volkswagen richteten sich am Montag, den 07.08.2012 alle Blicke auf das Wolfsburger Stammwerk. Dort startete zum Wochenbeginn offiziell die Produktion des neuen Golf VII. Die jüngste Auflage seines "Brot-und-Butter-Modells" ist für den Konzern von enormer Bedeutung.
VW Golf VII gegen asiatische Konkurrenz
Denn der Kompaktwagen soll nicht nur den Marktanteil der VW-Kernmarke im Wettrennen vor allem mit der asiatischen Konkurrenz von Toyota und Hyundai ausbauen. Im Zuge des Golf-VII-Anlaufs wollen die Niedersachsen das Fertigungssystem des Modularen Querbaukastens (MQB) außerdem weiter zur Reife bringen.
Zusätzliche Sonderschichten
Eine Sprecherin am VW-Stammsitz bestätigte den "Start of Production", bei dem nach der sogenannten Nullserie nun auch für den Markt bestimmte Fahrzeuge montiert werden. Volkswagen hatte bereits im Juli angekündigt, in der kritische Anlaufphase zusätzliche Sonderschichten zu fahren. Der Betriebsrat gab der Unternehmensspitze grünes Licht für freiwillige Einsätze von Mitarbeitern während der dreiwöchigen Werksferien.
Bei Europas größtem Autobauer Volkswagen richteten sich am Montag, den 07.08.2012 alle Blicke auf das Wolfsburger Stammwerk. Dort startete zum Wochenbeginn offiziell die Produktion des neuen Golf VII. Die jüngste Auflage seines "Brot-und-Butter-Modells" ist für den Konzern von enormer Bedeutung.
VW Golf VII gegen asiatische Konkurrenz
Denn der Kompaktwagen soll nicht nur den Marktanteil der VW-Kernmarke im Wettrennen vor allem mit der asiatischen Konkurrenz von Toyota und Hyundai ausbauen. Im Zuge des Golf-VII-Anlaufs wollen die Niedersachsen das Fertigungssystem des Modularen Querbaukastens (MQB) außerdem weiter zur Reife bringen.
Zusätzliche Sonderschichten
Eine Sprecherin am VW-Stammsitz bestätigte den "Start of Production", bei dem nach der sogenannten Nullserie nun auch für den Markt bestimmte Fahrzeuge montiert werden. Volkswagen hatte bereits im Juli angekündigt, in der kritische Anlaufphase zusätzliche Sonderschichten zu fahren. Der Betriebsrat gab der Unternehmensspitze grünes Licht für freiwillige Einsätze von Mitarbeitern während der dreiwöchigen Werksferien.
Gr. Wehoo.
- NICO!
- Forumeigenaar
- Berichten: 3557
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
- Type auto: BMW iX3
- Locatie: Flevoland
Re: Hoe gaat ie worden: De GTI mk7
Het aftellen voor de onthulling van de Golf VII is begonnen. Voor het zover is, kunnen we al flink wat details van de auto prijsgeven.
Dat kan dankzij een gedetailleerd artikel op de site van Autocar. Volgens de Engelsen wordt de nieuwe Golf 4.255 millimeter lang, 1.799 millimeter breed en 1.452 millimeter hoog. Dat is respectievelijk 56 mm langer, 13 mm breder en tegelijkertijd 28 mm lager dan de zesde generatie. De wielbasis groeit met 59 mm, wat goed nieuws is voor de binnenruimte. De bagageruimte neemt in inhoud toe van 350 naar 380 liter.
Ondanks dat de Golf dus groeit, neemt het gewicht met maximaal 100 kilogram af ten opzichte van de vorige generatie. Dat komt door toepassing van onder meer lichter staal met een hogere stijfheid, andere stoelen, lichtere motoren en aluminium componenten voor bijvoorbeeld de wielophanging. Het basismodel zou zodoende een gewicht van 1.150 kilogram hebben.
'GTI-voorproefje in Parijs'
Volkswagen heeft volgens Autocar op alle versies het XDS-differentieel (bekend van de Golf VI GTI) beschikbaar, evenals adaptive cruise control, lane assist, City Emergency Braking en verkeersbordherkenning. Vermoeidheidsdetectie, dat reageert op 'slordig' stuurgedrag, is standaard op alle versies. Ook introduceert VW een nieuwe generatie audio/navigatiesystemen, active steering met variabele overbrenging en diverse onderstelmodi, waarbij het zou gaan om ‘Eco’, ‘Sport’, ‘Normal’, ‘Individual’ en ‘Comfort’.
Qua motoriseringen kunnen we in ieder geval de 1.4 TSI met cilinderuitschakeling verwelkomen. Het blok heeft een vermogen van 140 pk en een geschatte CO2-uitstoot van 112 g/km, aldus Autocar. Bij de diesels is er weer een 1.6 TDI met 105 pk en een CO2-uitstoot van 99 g/km.
Op de Autosalon van Parijs, waar de Golf VII debuteert, zou ook meteen al een preview van de nieuwe Golf GTI te zien zijn. Die auto krijgt een vermogen van minimaal 220 pk. Door een lager gewicht en aangescherpte besturing wil Volkswagen de GTI voortaan iets meer als een ‘hardcore’ hot hatch op de markt zetten. De gewone Golf verschijnt rond de jaarwisseling bij de dealers, de GTI volgt iets later.
Bron: Autoweek.nl
Dat kan dankzij een gedetailleerd artikel op de site van Autocar. Volgens de Engelsen wordt de nieuwe Golf 4.255 millimeter lang, 1.799 millimeter breed en 1.452 millimeter hoog. Dat is respectievelijk 56 mm langer, 13 mm breder en tegelijkertijd 28 mm lager dan de zesde generatie. De wielbasis groeit met 59 mm, wat goed nieuws is voor de binnenruimte. De bagageruimte neemt in inhoud toe van 350 naar 380 liter.
Ondanks dat de Golf dus groeit, neemt het gewicht met maximaal 100 kilogram af ten opzichte van de vorige generatie. Dat komt door toepassing van onder meer lichter staal met een hogere stijfheid, andere stoelen, lichtere motoren en aluminium componenten voor bijvoorbeeld de wielophanging. Het basismodel zou zodoende een gewicht van 1.150 kilogram hebben.
'GTI-voorproefje in Parijs'
Volkswagen heeft volgens Autocar op alle versies het XDS-differentieel (bekend van de Golf VI GTI) beschikbaar, evenals adaptive cruise control, lane assist, City Emergency Braking en verkeersbordherkenning. Vermoeidheidsdetectie, dat reageert op 'slordig' stuurgedrag, is standaard op alle versies. Ook introduceert VW een nieuwe generatie audio/navigatiesystemen, active steering met variabele overbrenging en diverse onderstelmodi, waarbij het zou gaan om ‘Eco’, ‘Sport’, ‘Normal’, ‘Individual’ en ‘Comfort’.
Qua motoriseringen kunnen we in ieder geval de 1.4 TSI met cilinderuitschakeling verwelkomen. Het blok heeft een vermogen van 140 pk en een geschatte CO2-uitstoot van 112 g/km, aldus Autocar. Bij de diesels is er weer een 1.6 TDI met 105 pk en een CO2-uitstoot van 99 g/km.
Op de Autosalon van Parijs, waar de Golf VII debuteert, zou ook meteen al een preview van de nieuwe Golf GTI te zien zijn. Die auto krijgt een vermogen van minimaal 220 pk. Door een lager gewicht en aangescherpte besturing wil Volkswagen de GTI voortaan iets meer als een ‘hardcore’ hot hatch op de markt zetten. De gewone Golf verschijnt rond de jaarwisseling bij de dealers, de GTI volgt iets later.
Bron: Autoweek.nl
Groeten, Nico
- NICO!
- Forumeigenaar
- Berichten: 3557
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
- Type auto: BMW iX3
- Locatie: Flevoland
Re: Hoe gaat ie worden: De GTI mk7
De Volkswagen Golf VII R komt later dan de GTI en was tot nu toe dus nog een goed bewaard geheim. Maar we hebben de top-Golf van de volgende generatie nu toch voor 't eerst op de weg gespot.
Ditmaal verraadt de Golf R z'n identiteit niet door twee centraal geplaatste uitlaatpijpen. Nee, de auto heeft net als de eerder gespotte prototypes van de Audi S3 vier uitlaatpijpen, twee aan elke kant. Aangezien alleen de Golf R motorisch verwant is aan die Audi en de GTI-prototypes twee uitlaatpijpen hebben, moet dit dus wel de top-Golf zijn.
Onder de kap komt weer een viercilinder turbomotor te liggen, maar het vermogen zal wel toenemen. Reken op zo'n 300 pk. De aandrijving zal naar alle waarschijnlijkheid weer geschieden op alle vier de wielen. Naast de Audi S3 zijn de BMW M135i en Mercedes A 45 AMG belangrijke rivalen, want die zitten boven de 300 pk. De A 45 AMG krijgt ook vierwielaandrijving.
De Golf R is momenteel min of meer de volwassen Gran Turismo-broer van de GTI, iets meer gericht op de Autobahn dan lichtvoetig plezier op de B-weggetjes. De Golf VII GTI wordt een scherpere auto dan nu het geval is, maar het is dus niet duidelijk of de nog potentere Golf VII R ook die weg gaat volgen.
Het publieksdebuut van de Golf VII R verwachten we op z'n vroegst op de IAA in Frankfurt van 2013. Eerst is het op de Autosalon van Parijs tijd voor de gewone versies, de Golf VII GTI zou bijvoorbeeld op de Autosalon van Genève in maart kunnen debuteren.
Overige foto's:
http://www.autoweek.nl/autonieuws/20294 ... st-betrapt
Bron: Autoweek.nl
Ditmaal verraadt de Golf R z'n identiteit niet door twee centraal geplaatste uitlaatpijpen. Nee, de auto heeft net als de eerder gespotte prototypes van de Audi S3 vier uitlaatpijpen, twee aan elke kant. Aangezien alleen de Golf R motorisch verwant is aan die Audi en de GTI-prototypes twee uitlaatpijpen hebben, moet dit dus wel de top-Golf zijn.
Onder de kap komt weer een viercilinder turbomotor te liggen, maar het vermogen zal wel toenemen. Reken op zo'n 300 pk. De aandrijving zal naar alle waarschijnlijkheid weer geschieden op alle vier de wielen. Naast de Audi S3 zijn de BMW M135i en Mercedes A 45 AMG belangrijke rivalen, want die zitten boven de 300 pk. De A 45 AMG krijgt ook vierwielaandrijving.
De Golf R is momenteel min of meer de volwassen Gran Turismo-broer van de GTI, iets meer gericht op de Autobahn dan lichtvoetig plezier op de B-weggetjes. De Golf VII GTI wordt een scherpere auto dan nu het geval is, maar het is dus niet duidelijk of de nog potentere Golf VII R ook die weg gaat volgen.
Het publieksdebuut van de Golf VII R verwachten we op z'n vroegst op de IAA in Frankfurt van 2013. Eerst is het op de Autosalon van Parijs tijd voor de gewone versies, de Golf VII GTI zou bijvoorbeeld op de Autosalon van Genève in maart kunnen debuteren.
Overige foto's:
http://www.autoweek.nl/autonieuws/20294 ... st-betrapt
Bron: Autoweek.nl
Groeten, Nico
- NICO!
- Forumeigenaar
- Berichten: 3557
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
- Type auto: BMW iX3
- Locatie: Flevoland
Re: Hoe gaat ie worden: De GTI mk7
De nieuwe Volkswagen Golf wordt pas volgende week officieel uit de doeken gedaan maar het lijkt er sterk op dat er al beeldmateriaal van op internet circuleert van Volkswagens nieuwe C-segmenter.
Het lijkt vandaag de dag onmogelijk om als autofabrikant je nieuwe producten onder de pet te houden tot de officiële onthullingsdatum. Het Volkswagen-feestje rondom de nieuwe Golf staat voor aanstaande dinsdag gepland maar op de website van Auto Zeitung kwamen we deze foto’s tegen, waaronder twee ietwat vreemde van een dashboard dat toch haast wel dat van de nieuwe Golf moet zijn. Het is onduidelijk waar of hoe ze precies gemaakt zijn, het lijkt wel een beetje op een animatie, afgaande op de wat kunstmatig aandoende linkerhand op het stuur. Maar dit is in ieder geval geen standaard illustratie van een computertekenaar, zo veel is duidelijk. Die had er wel iets netters van gemaakt.
Wat opvalt is dat de middenconsole enigszins naar de bestuurder toe is gebogen, een BMW-trucje dat Volkswagen nu dus voor het eerst toepast in de Golf. Ook zien we het nieuwe stuurwiel en een fors, centraal geplaatst kleurenscherm. Het Duitse tijdschrift voegt ook een plaat van de achterkant van de Golf toe en die ziet er dusdanig realistisch uit dat we sterk de indruk krijgen dat we hier tegen de bips van de Golf VII aankijken. Het is gezien de kale achtergrond geen typische promotiefoto maar dit ziet er toch wel verdacht echt uit. Meest opvallende aan de zevende generatie is het scherpere lijnenspel en de strak afgesneden achterlichtunits, die worden verbonden door een ‘vouw’ in het plaatwerk. Dat de hele auto langer, breder en lager is dan het huidige model, dat wisten we inmiddels dankzij de informatie die Volkswagen vorige week vrijgaf.
De Nederlandse Volkswagen-importeur wilde geen commentaar geven op het bericht van Auto Zeitung, Volkswagen Duitsland zegt dat de afbeelding van het exterieur niet van hen afkomstig is. De officiële onthulling van de nieuwe Golf is dinsdag 4 september, de auto maakt z'n publieksdebuut tijdens de beurs van Parijs aan het einde van die maand.
Bron: autoweek.nl
Het lijkt vandaag de dag onmogelijk om als autofabrikant je nieuwe producten onder de pet te houden tot de officiële onthullingsdatum. Het Volkswagen-feestje rondom de nieuwe Golf staat voor aanstaande dinsdag gepland maar op de website van Auto Zeitung kwamen we deze foto’s tegen, waaronder twee ietwat vreemde van een dashboard dat toch haast wel dat van de nieuwe Golf moet zijn. Het is onduidelijk waar of hoe ze precies gemaakt zijn, het lijkt wel een beetje op een animatie, afgaande op de wat kunstmatig aandoende linkerhand op het stuur. Maar dit is in ieder geval geen standaard illustratie van een computertekenaar, zo veel is duidelijk. Die had er wel iets netters van gemaakt.
Wat opvalt is dat de middenconsole enigszins naar de bestuurder toe is gebogen, een BMW-trucje dat Volkswagen nu dus voor het eerst toepast in de Golf. Ook zien we het nieuwe stuurwiel en een fors, centraal geplaatst kleurenscherm. Het Duitse tijdschrift voegt ook een plaat van de achterkant van de Golf toe en die ziet er dusdanig realistisch uit dat we sterk de indruk krijgen dat we hier tegen de bips van de Golf VII aankijken. Het is gezien de kale achtergrond geen typische promotiefoto maar dit ziet er toch wel verdacht echt uit. Meest opvallende aan de zevende generatie is het scherpere lijnenspel en de strak afgesneden achterlichtunits, die worden verbonden door een ‘vouw’ in het plaatwerk. Dat de hele auto langer, breder en lager is dan het huidige model, dat wisten we inmiddels dankzij de informatie die Volkswagen vorige week vrijgaf.
De Nederlandse Volkswagen-importeur wilde geen commentaar geven op het bericht van Auto Zeitung, Volkswagen Duitsland zegt dat de afbeelding van het exterieur niet van hen afkomstig is. De officiële onthulling van de nieuwe Golf is dinsdag 4 september, de auto maakt z'n publieksdebuut tijdens de beurs van Parijs aan het einde van die maand.
Bron: autoweek.nl
Groeten, Nico
- theo
- Global Moderator
- Berichten: 920
- Lid geworden op: 25 jun 2011, 18:38
- Type auto: Polo GTI+BMW X5 F15
- Locatie: Gelderland
Re: Hoe gaat ie worden: De GTI mk7
Ik hoorde van de VW dealer dat de Golf 7 in basisuitvoering net zoveel gaat wegen als een Golf 4. Nog geen 1200 kg...
- Edition30
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
- Type auto: Edition 30
- Locatie: Zuid-Holland
Re: Hoe gaat ie worden: De GTI mk7
De nieuwe Passat gaat geleverd worden met een nieuwe 2.0 ltr met bi-turbo van 300 pk ter vervanging van de (R)3.6. Ben benieuwd of deze motor ook terecht komt in de nieuwe Golf R.
Gr. Renco
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
-
- Berichten: 1158
- Lid geworden op: 07 feb 2012, 16:47
- Type auto: Passat CC TSI
Re: Hoe gaat ie worden: De GTI mk7
Vraag me ook af(misschien staat dat wel in het artikel) hoe het zit met dit navigatie apparaat. Is het weer een waarbij je ochtend moet afvragen ofdat hij er nog in zit of is dit een hele geïntegreerde waarbij meer los moet dan 4 schroefjes en met dikke bouten aan je plaatwerk zit?
Vind het navi. systeem wel erg op vooruit zijn gegaan.
Vind het navi. systeem wel erg op vooruit zijn gegaan.
Re: Hoe gaat ie worden: De GTI mk7
Een DSG pook met een koppelings-, rem- en gaspedaal?
Re: Hoe gaat ie worden: De GTI mk7
@Crokko, heeeeeeel scherp zo op de zondagochtend hoor :mgreen: hahaha
Ik vind het stuur toch echt afschuwelijk lelijk!!!
En als de R met een Biturbo komt zit er wel potentieel voor tuning
Ik vind het stuur toch echt afschuwelijk lelijk!!!
En als de R met een Biturbo komt zit er wel potentieel voor tuning
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
Re: Hoe gaat ie worden: De GTI mk7
Misschien voor als je hem in "manueel" zet?GolfL schreef:@Crokko, heeeeeeel scherp zo op de zondagochtend hoor :mgreen: hahaha
Ik vind het stuur toch echt afschuwelijk lelijk!!!
En als de R met een Biturbo komt zit er wel potentieel voor tuning
Qua stuur idd op achteruit gegaan.
Biturbo.... brings a smile to my face.
- sitechris
- Berichten: 1104
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
- Type auto: BMW 330i Touring
- Contacteer:
Re: Hoe gaat ie worden: De GTI mk7
Die diesel met 231 pk/600 nm zou ik ook best in een 4WD Golf willen zien . En dan uiteraard even tunen naar pak hem beet 280 pk/700 nm
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Re: Hoe gaat ie worden: De GTI mk7
Alle foto's zijn niet echt, maar op computers samengesteld. Officiële persrelease van de MKVII is (nog) niet geweest. Dan krijg je van die "vreemde" samenstellingen. T.a.v. de navsat. zijn er geen berichten dat op korte termijn de RNS510 wordt vervangen.
Gr. Wehoo.
Re: Hoe gaat ie worden: De GTI mk7
Ook angstaanjagend.sitechris schreef:Die diesel met 231 pk/600 nm zou ik ook best in een 4WD Golf willen zien . En dan uiteraard even tunen naar pak hem beet 280 pk/700 nm
Re: Hoe gaat ie worden: De GTI mk7
LOL!Crokko schreef:Een DSG pook met een koppelings-, rem- en gaspedaal?
zeker scherp.
@golfL stuur is inderdaad echt uber lelijk! stuur van een 6 is veel mooier. de navi is wel mooi inderdaad. een de 2.0 BITFSI is heel cool. als er maar geen BITFSI op de achterklep staat. klink wel heel fout.
komt er ook een GAYTFSI? of een LESTFSI
Re: Hoe gaat ie worden: De GTI mk7
lijkt me sterk dat de binnenkant zo lelijk wordt.........
GOLF VI GTI ABT
---18'' Detroits---
GOLF VII 2.0 TDI
---18" Durban----
---18'' Detroits---
GOLF VII 2.0 TDI
---18" Durban----
Re: Hoe gaat ie worden: De GTI mk7
Het laatste nieuws, vers van de pers.
18:15 Uhr – Weniger freundliche Aussichten sieht die aktuelle „Automobilwoche“. Sie will aus Zuliefererkreisen erfahren haben, dass der Volkswagen-Vorstand seine Einkäufer beauftragt hat, „die großen Zulieferer dezent darauf einzustimmen, dass die Produktion des Konzerns im Herbst um rund zehn Prozent sinken könnte“. Laut dem Branchenblatt sind wie bei VW auch bei BMW und Mercedes schon erste Bremsspuren bei den Inlandszulassungen und im Chinageschäft sichtbar.
18.00 Uhr: – Die Sonne scheint in Berlin. Wolfsburgs neuer Bestseller wird seine Enthüllung an einem lauen Spätsommerabend erleben.
Vorschau
Selten war es einem Autohersteller so perfekt gelungen, die Werksfotos eines neuen Autos so unter Verschluss zu halten zu halten – schließlich rollt der Wagen schon seit Wochen in Wolfsburg vom Band.
Wie das Auto denn nun wirklich in natura aussieht, ist denn auch so ziemlich der einzige wesentliche Fakt, der noch nicht durchgesickert ist. Der neue Golf ist bis zu 100 Kilo leichter als der Vorgänger, soll in der sparsamsten Version mit 110 PS nur 3,2 Liter Diesel auf 100 Kilometer verbrauchen, einen 380 Liter großen Kofferraum haben. Er hat neue Helferlein wie Spurhalteassistent oder Einparkautomat an Bord, je nach Motorleistung zwei verschiedenen Hinterachsen und keinen einzigen Saugmotor mehr im Programm – VW setzt nur noch auf den Turbo.
Präsentieren wird den Golf einer der mächtigsten Männer der globalen Autoindustrie, VW-Chef Martin Winterkorn. Der neue Golf ist sein Auto, er ist Volkswagens Eier legende Wollmilchsau. Der Golf muss beweisen, dass VW wieder einen gebührenden Abstand schaffen kann zu den „Da scheppert nix“-Angreifern Hyundai oder Kia. Wird der Golf der erhoffte Top-Seller ohne jeden Makel, hat Winterkorn bewiesen, dass er es besser kann als alle anderen, dass er den 12 Marken umfassenden Mega-Konzern Volkswagen
18:15 Uhr – Weniger freundliche Aussichten sieht die aktuelle „Automobilwoche“. Sie will aus Zuliefererkreisen erfahren haben, dass der Volkswagen-Vorstand seine Einkäufer beauftragt hat, „die großen Zulieferer dezent darauf einzustimmen, dass die Produktion des Konzerns im Herbst um rund zehn Prozent sinken könnte“. Laut dem Branchenblatt sind wie bei VW auch bei BMW und Mercedes schon erste Bremsspuren bei den Inlandszulassungen und im Chinageschäft sichtbar.
18.00 Uhr: – Die Sonne scheint in Berlin. Wolfsburgs neuer Bestseller wird seine Enthüllung an einem lauen Spätsommerabend erleben.
Vorschau
Selten war es einem Autohersteller so perfekt gelungen, die Werksfotos eines neuen Autos so unter Verschluss zu halten zu halten – schließlich rollt der Wagen schon seit Wochen in Wolfsburg vom Band.
Wie das Auto denn nun wirklich in natura aussieht, ist denn auch so ziemlich der einzige wesentliche Fakt, der noch nicht durchgesickert ist. Der neue Golf ist bis zu 100 Kilo leichter als der Vorgänger, soll in der sparsamsten Version mit 110 PS nur 3,2 Liter Diesel auf 100 Kilometer verbrauchen, einen 380 Liter großen Kofferraum haben. Er hat neue Helferlein wie Spurhalteassistent oder Einparkautomat an Bord, je nach Motorleistung zwei verschiedenen Hinterachsen und keinen einzigen Saugmotor mehr im Programm – VW setzt nur noch auf den Turbo.
Präsentieren wird den Golf einer der mächtigsten Männer der globalen Autoindustrie, VW-Chef Martin Winterkorn. Der neue Golf ist sein Auto, er ist Volkswagens Eier legende Wollmilchsau. Der Golf muss beweisen, dass VW wieder einen gebührenden Abstand schaffen kann zu den „Da scheppert nix“-Angreifern Hyundai oder Kia. Wird der Golf der erhoffte Top-Seller ohne jeden Makel, hat Winterkorn bewiesen, dass er es besser kann als alle anderen, dass er den 12 Marken umfassenden Mega-Konzern Volkswagen
Gr. Wehoo.
Re: Hoe gaat ie worden: De GTI mk7
Persberichten komen binnen:
18.52 Uhr – Dank des Lufthansa-Streiks ging es diesmal mit dem Zug nach Berlin – mit den Flughäfen hat man es hier ja ohnehin nicht so. Die erste Überraschung: Der Zug hat nur rund eine halbe Stunde Verspätung. Shuttlefahrzeuge mit der Aufschrift „Der neue VW Golf“ bringen die ersten Gäste Richtung Neue Nationalgalerie. Um 21 Uhr sollen dort die Hüllen des Golf VII fallen – doch vorher ist möglicherweise erst mal Stunk angesagt: Wie ein Shuttlefahrer berichtet, soll Greenpeace bereits eine Demonstration vor der Galerie angemeldet haben. Greenpeace und VW verbindet bekanntlich eine lange Hassliebe – da nützt es wohl auch nichts, dass VW-Chef Winterkorn angekündigt hat, dass der neue Golf in der sparsamsten Version nur 3,2 Liter auf 100 Kilometer schluckt.
18:39 Uhr – An den Absatzrelationen scheint auch ein Konjunktureinbruch wenig zu ändern: Im Juli hat der Golf bei den Neuzulassungszahlen in Deutschland zwar 14,7 Prozent eingebüßt. Aber erstens haben die nächstplatzierten Kompaktwagen-Konkurrenten Opel Astra und Ford Focus je über 24 Prozent verloren. Und zweitens fanden sie beide zusammen gerade mal halb so viele Neuwagenkunden wie der vor der Ablösung stehende Golf VI.
18.52 Uhr – Dank des Lufthansa-Streiks ging es diesmal mit dem Zug nach Berlin – mit den Flughäfen hat man es hier ja ohnehin nicht so. Die erste Überraschung: Der Zug hat nur rund eine halbe Stunde Verspätung. Shuttlefahrzeuge mit der Aufschrift „Der neue VW Golf“ bringen die ersten Gäste Richtung Neue Nationalgalerie. Um 21 Uhr sollen dort die Hüllen des Golf VII fallen – doch vorher ist möglicherweise erst mal Stunk angesagt: Wie ein Shuttlefahrer berichtet, soll Greenpeace bereits eine Demonstration vor der Galerie angemeldet haben. Greenpeace und VW verbindet bekanntlich eine lange Hassliebe – da nützt es wohl auch nichts, dass VW-Chef Winterkorn angekündigt hat, dass der neue Golf in der sparsamsten Version nur 3,2 Liter auf 100 Kilometer schluckt.
18:39 Uhr – An den Absatzrelationen scheint auch ein Konjunktureinbruch wenig zu ändern: Im Juli hat der Golf bei den Neuzulassungszahlen in Deutschland zwar 14,7 Prozent eingebüßt. Aber erstens haben die nächstplatzierten Kompaktwagen-Konkurrenten Opel Astra und Ford Focus je über 24 Prozent verloren. Und zweitens fanden sie beide zusammen gerade mal halb so viele Neuwagenkunden wie der vor der Ablösung stehende Golf VI.
Gr. Wehoo.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 130 gasten