Volkswagen Golf GTI Edition 35 is aanstaande!

Volkswagen nieuws en forum nieuws.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3557
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Volkswagen Golf GTI Edition 35 is aanstaande!

Bericht door NICO! »

Het officieel: de Volkswagen Golf GTI Edition 35 is aanstaande! Volkswagen brengt deze speciale versie om het 35-jarig jubileum van de Golf GTI te vieren.

Allereerst krijgt de jubileum-GTI extra vermogen. Hij heeft de beschikking over 235 pk, tegenover de 210 pk van de standaard-GTI. Het blijft niet bij alleen extra vermogen, ook bij het in- en exterieur onderscheidt de auto zich. De GTI Edition 35 heeft bijvoorbeeld ander lichtmetaal en er zijn speciale ‘Edition 35’ badges op de zijschermen, de instaplijsten, de hoofdsteunen en de zitting van de stoel.

Volkswagen onthult de Golf GTI Edition 35 op het GTI-treffen bij de Oostenrijkse Wörthersee, dat van 1 tot en met 4 juni plaatsvindt. Het is niet voor het eerst dat Volkswagen een Edition-model van de Golf GTI brengt. Vijf jaar geleden was er de Golf GTI Edition 30 op basis van de Golf VGTI. Die had 230 pk tot z’n beschikking, 30 meer dan de standaard 200 pk om de 30-jubileumjaren luister bij te zetten. Die ‘jubileum-pk’s’ heeft de Edition 35 dus niet, want ditmaal blijft het extra vermogen beperkt tot 25 pk.
In Duitsland kost de Golf GTI Edition 35 30.425 euro. De gewone Golf GTI heeft in Duitsland een vanafprijs van 27.275 euro. De Nederlandse prijs is nog niet bekend. Wel kan de importeur ons al melden dat er 35 exemplaren naar Nederland komen. Er komen drie lakkleuren beschikbaar in ons land.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bron: Autoweek.nl
Groeten, Nico
Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 1104
Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
Type auto: BMW 330i Touring
Contacteer:

Re: Volkswagen Golf GTI Edition 35 is aanstaande!

Bericht door sitechris »

Mooie bak, ben benieuwd naar de meerprijs en de mogelijkheden voor tuning. Maar ik vind de Detroit velgen eigenlijk nog mooier.
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Werner
Berichten: 102
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:53
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Arnhem

Re: Volkswagen Golf GTI Edition 35 is aanstaande!

Bericht door Werner »

Eindelijk de echte onthuld!
Vind hem optisch om eerlijk te zijn weinig anders dan een standaard gti (niet zoals de ed. 30 dat was althans), maar hopelijk zit er onder de motorkap dezelfde verrassing als 5jr geleden (lees: S3/Leon Cupra motor).
BMW 123d BY2010 @ 252pk/475Nm
Golf V GTI BY2007 @ 256pk/399Nm (2009-2012)
Gebruikersavatar
Dirk
Berichten: 979
Lid geworden op: 16 apr 2011, 22:25
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Raamsdonksveer
Contacteer:

Re: Volkswagen Golf GTI Edition 35 is aanstaande!

Bericht door Dirk »

Het is tog wel weer een wanna have! zeker omdat het een gelimiteerde oplage is! Vind de velgen wel appart en denk dat als je die golf ook een cm of 4 laat zakken ze echt dik staan! Verders ben ik ook erg benieuwd naar de tuningsmogelijkheden! maar dat zien we in oostenrijk wel waar we hem irl kunnen bewonderen
Audi A4 1.8 TFSI
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3557
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: Volkswagen Golf GTI Edition 35 is aanstaande!

Bericht door NICO! »

het officiele persbericht van Pon:

Extra krachtig en compleet uitgevoerd model ter ere van 35 jaar Golf GTI
VOLKSWAGEN VIERT 35 JAAR GTI MET GOLF EDITION 35

Leusden, 10 mei 2011 – Met de introductie van de Golf GTI Edition 35 brengt Volkswagen een sportief eerbetoon aan ‘de moeder van alle hot hatches’. De Golf GTI Edition 35 levert een vermogen van 173 kW/235 pk en is extra compleet uitgevoerd. Zo is de pookknop in golfbaldesign een duidelijke verwijzing naar de oer-GTI. Helemaal van vandaag zijn Bi-xenonverlichting en LED- dagrijverlichting. Er komen 105 exemplaren van de Golf GTI Edition 35 naar Nederland: 35 van elk van de drie beschikbare lakkleuren.

In plaats van de 210 pk (155 kW) die de reguliere Golf GTI levert, bedraagt het topvermogen van Golf GTI Edition 35 een indrukwekkende 235 pk (173 kW). Het maximale koppel komt uit op 300 Nm (normale Golf GTI: 280 Nm). Daarmee is de Golf GTI Edition 35 goed voor een topsnelheid van 247 km/h en een sprint van 0-100 km/h in maar 6,6 seconden. Het gemiddelde verbruik met handgeschakelde zesversnellingsbak bedraagt 8,1 l/100 km (CO2: 189 g/km). De optionele DSG-transmissie verlaagt dit tot 8,0 l/100 km (CO2: 185 g/km).

Extra sportieve standaarduitrusting
Ook de standaarduitrusting staat in het teken van 35 jaar Golf GTI. Ten opzichte van de toch al compleet uitgeruste Golf GTI beschikt de Edition 35 standaard over de volgende extra’s: Bi-xenon verlichting met LED-dagrijverlichting, 18-inch lichtmetalen velgen, LED-achterlichten (van de Golf R), extra donker getinte achterruit en achterste zijruiten, aangepaste voor- en achterbumper, sideskirts als van de Golf R en zwart gelakte buitenspiegels. Het interieur kenmerkt zich door de decorlijsten (Black Array), de pooknop in golfbaldesign, en veiligheidsgordels en vloermatten met rode biezen. Het ‘35-logo’ komt terug op de voorspatschermen, in de hoofdsteunen van de voorstoelen en op de instaplijsten. Ook een speciale ‘35-sleutelhanger’ hoort tot de exclusieve jubileumuitrusting. De Golf GTI Edition 35 is er in drie klassieke GTI-kleuren: Deepblack pareleffect, Candy White en Tornadorood. In elke kleur bedraagt voor Nederland de oplage 35 exemplaren. De prijs voor de Golf GTI Edition 35 wordt in de aanloop naar de marktintroductie bekend gemaakt.

De oer-GTI: populair sinds 1976
In 1976 kwam de Golf GTI op de markt. Volkswagen dacht aanvankelijk dat het bij een gelimiteerd aantal zou blijven. De markt reageerde echter dolenthousiast: de ‘hot hatch’ was geboren. Sinds 1976 is er van elke Golf-generatie ook een GTI-uitvoering geweest. De populariteit van de Golf GTI is vooral toe te schrijven aan de combinatie van hoge prestaties en maximaal gebruiksgemak. De Golf GTI van de eerste generatie is inmiddels een veelgezocht collectors item en de modelauto-uitvoering van die eerste Golf GTI één van de populairste Volkswagen-accessoires. Een Candy-witte Golf I GTI (schaal 1:43) is te koop bij de Volkswagen-dealer voor € 34,95
Groeten, Nico
Gebruikersavatar
Jeffreyvdt
Berichten: 1743
Lid geworden op: 21 apr 2011, 16:09

Re: Volkswagen Golf GTI Edition 35 is aanstaande!

Bericht door Jeffreyvdt »

Hier nog wat plaatjes.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gr. Jeffrey
Gr. Jeffrey (gticlub-holland) & (Vag*force)
Gebruikersavatar
JonasV
Berichten: 1058
Lid geworden op: 10 mei 2011, 18:22
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Volkswagen Golf GTI Edition 35 is aanstaande!

Bericht door JonasV »

Ik ga vast sparen om er over een paar jaar een 2e hands te kopen ;)
Gave velgen ook!
Gebruikersavatar
Dirk
Berichten: 979
Lid geworden op: 16 apr 2011, 22:25
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Raamsdonksveer
Contacteer:

Re: Volkswagen Golf GTI Edition 35 is aanstaande!

Bericht door Dirk »

heb deze ook zien staan in meerdere kleuren en zowel 3 als 5 deurs. Ik vind hem nou niet zo speciaal en zou hem ook niet kopen. Het enige wat ik er leuk aan vond is uiteraard meer vermogen en de stoelen met honingraad bekleding!
Audi A4 1.8 TFSI
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Volkswagen Golf GTI Edition 35 is aanstaande!

Bericht door Edition30 »

Volgens mij heeft de 35 de "gewone" GTi motor. Ik zie nergens iets hierover staan tenminste, ook gezien de meerprijs lijkt mij het sterk. Niet erg, blijft de "30" tenminste iets exclusiever :D .

Qua vermogen heeft VW er maar een vreemde rekensom van gemaakt. Voor de Ed30 was het 200 + 30 = 230 pk, geen speld tussen te krijgen. Dan had het nu toch 210 + 35 = 245 pk moeten zijn toch? Ook het verschil tussen 210 en 235 is niet zo groot. Benieuwd hoeveel de motor echt levert, want een Ed30 doet ook al gauw 250 pk, althans nu is het alleen een software verhaal natuurlijk.


Is de rode kleur trouwens metalic? Die vind ik wel heel gaaf, jammer dat deze nooit eerder op een GTI is geleverd.
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Gebruikersavatar
Dirk
Berichten: 979
Lid geworden op: 16 apr 2011, 22:25
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Raamsdonksveer
Contacteer:

Re: Volkswagen Golf GTI Edition 35 is aanstaande!

Bericht door Dirk »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Audi A4 1.8 TFSI
Gebruikersavatar
Liki
Berichten: 88
Lid geworden op: 21 jun 2011, 13:40
Locatie: Zuiden des lands

Re: Volkswagen Golf GTI Edition 35 is aanstaande!

Bericht door Liki »

Blok is volgens mij hetzelfde als in de golf r, audi s3, edition 30, leon cupra.

Zie ook : http://www.golfmk6.com/forums/showthread.php?t=19687
Afbeelding

VAG-COM VCDS USER
Gebruikersavatar
RobR6vs
Berichten: 119
Lid geworden op: 19 jun 2011, 14:07
Type auto: Golf VI R

Re: Volkswagen Golf GTI Edition 35 is aanstaande!

Bericht door RobR6vs »

Dat blok ziet er inderdaad heel erg hetzelfde uit met wat ik onder motorkap heb.

De edition 35

Afbeelding

en dat van mij

Afbeelding

In dat geval tuned JD het denk ik zomaar naar 320 pk.

Groet Rob
Laatst gewijzigd door RobR6vs op 21 jun 2011, 16:46, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Volkswagen Golf GTI Edition 35 is aanstaande!

Bericht door wehoo »

Liki schreef:Blok is volgens mij hetzelfde als in de golf r, audi s3, edition 30, leon cupra.

Zie ook : http://www.golfmk6.com/forums/showthread.php?t=19687
Yes.......
However, Volkswagen says the engine is not an upgraded version of the standard GTI's unit but a detuned version of the AWD Golf R's four-pot, adapted for a FWD setup. With 25 more horsepower than the standard GTI and a power-to-weight ratio of 6 kg/hp, the Golf GTI Edition 35 reaches a top speed of 247 km/h (153 mph) and accelerates from 0 to 100 km/h (62 mph) in 6.6 seconds (gains of 7 km/h and 0.3 seconds respectively).

weil es für VW günstiger ist, beim EA113 aus dem Golf R die Leistung zu reduzieren, als den EA888 weiterzuentwickeln

Difference between EA888 and EA113 engines:

Both are 2-litre engines used in VW's Golf and Scirocco models, (as well as by the Audi A3, A4, A5, TT and other VW Group products). The EA888 is the latest of the two engines; it's used in the Golf GTI and develops 210 bhp. The EA113 is used in the Golf R and develops 270 bhp. The EA113 was previously used in the Mk 5 GTI and developed 200 bhp. The EA888 is more fuel efficient, with lower emissions and is apparently easier to build than the EA113. Given that the EA113 had already been tuned for service in the S3, it was easier and cheaper to simply stick this older lump in the R than develop the new EA888.

Differences between the GTI Mark V and Mark VI engine: http://www.my-gti.com/1046/differences- ... -vi-engine
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
RobR6vs
Berichten: 119
Lid geworden op: 19 jun 2011, 14:07
Type auto: Golf VI R

Re: Volkswagen Golf GTI Edition 35 is aanstaande!

Bericht door RobR6vs »

Hier nog even een foto van m'n volledige blok en dat van de edition 35 ter vergelijking.
Ik geloof niet dat ik verschil zie.

Afbeelding


Afbeelding

Groet Rob
Gebruikersavatar
Liki
Berichten: 88
Lid geworden op: 21 jun 2011, 13:40
Locatie: Zuiden des lands

Re: Volkswagen Golf GTI Edition 35 is aanstaande!

Bericht door Liki »

Ziet er goed uit @RobR6vs.
Afbeelding

VAG-COM VCDS USER
Gebruikersavatar
JonasV
Berichten: 1058
Lid geworden op: 10 mei 2011, 18:22
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Volkswagen Golf GTI Edition 35 is aanstaande!

Bericht door JonasV »

Tja het is allemaal extreem ingepakt tegenwoordig.
Het zou wel goed nieuws voor het latere tunen zijn lijkt me als er een teruggeschroefd blok in de ed35 ligt!
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Volkswagen Golf GTI Edition 35 is aanstaande!

Bericht door Edition30 »

Is in het begin best wel vaag gelaten door VW, maar het is toch het blok van de S3 (, R, Edition 30,Cupra). JD heeft hem al in de prijslijst staan, € 790,00 en 310 pk.

De meerprijs a € 3.500 voor een 35 valt dus wel mee, want voor dat geld krijg je dus xenon, 18 inch, wat uiterlijke en innerlijke aanapssingen en dan natuurljk de "S3" motor. Half leder wat op de "Ed30" standaard was (en wat hem ook mede speciaal maakt) is dan weer een extra op de "35", dat is dan weer jammer.
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Gebruikersavatar
JonasV
Berichten: 1058
Lid geworden op: 10 mei 2011, 18:22
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Volkswagen Golf GTI Edition 35 is aanstaande!

Bericht door JonasV »

Ik ben nog steeds fan!
Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 99 gasten