Golf GTI TCR in VW configuratie

Volkswagen nieuws en forum nieuws.
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Golf GTI TCR in VW configuratie

Bericht door yal »

@spikehome , nou ik ben het helemaal met je eens.
Heb een paar keer een nieuwe GTI gekocht maar dat is nu wel over met die achterlijke prijzen hier in NL.
TCR kost hier ruim 65k , een R 75-80k , bezopen is het :cry:
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Gebruikersavatar
Vissa
Berichten: 900
Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
Type auto: Cupra Formentor 310
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Golf GTI TCR in VW configuratie

Bericht door Vissa »

Wat ik trouwens zeker nog even zou doen Helle, remschijven/naven, de kale metaaldelen, zwart laten coaten. Ze zijn nu nog netjes, maar al heel snel gaan ze roesten. Dat is echt een lelijk gezicht vind ik altijd.

Zeker nu die nog zo puntgaaf is. :D
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Gebruikersavatar
Helle
Berichten: 165
Lid geworden op: 07 nov 2018, 22:44
Type auto: Golf GTI TCR
Locatie: Nabij Kortrijk, Zuid-West Vlaanderen
Contacteer:

Re: Golf GTI TCR in VW configuratie

Bericht door Helle »

Vissa schreef: 07 mei 2019, 16:12 Wat ik trouwens zeker nog even zou doen Helle, remschijven/naven, de kale metaaldelen, zwart laten coaten. Ze zijn nu nog netjes, maar al heel snel gaan ze roesten. Dat is echt een lelijk gezicht vind ik altijd.

Zeker nu die nog zo puntgaaf is. :D
Dank u voor de tip, ik zal eens navraag doen hoe dat juist kan gedaan worden.
Wat betreft de prijs, in België zit ik (als het aan 21% was geweest ipv 6% bij mij), mooi onder de 44.000€
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Golf GTI TCR in VW configuratie

Bericht door yal »

Zeker goede tip , toen mijn auto nieuw was heb ik de naven gespoten met hittebestendig zilver.
Nu 3 jaar later nog steeds roestvrij.
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Gebruikersavatar
Renekesgti
Berichten: 1185
Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
Type auto: MK7 GTI CS
Contacteer:

Re: Golf GTI TCR in VW configuratie

Bericht door Renekesgti »

surfroy01 schreef: 06 mei 2019, 09:32 Waar ik op doel, mijn PP heeft met stage 1 tuning 70 pk minder maar 4 Nm meer dan de TCR met stage 1 tuning. Waarom heeft de TCR niet meer Nm????

Stage 1:
PP 311PK 487Nm
TCR 383PK 483Nm
Helle, allereerst gefeliciteerd met je nieuwe TCR.

Om even terug te komen op de vraag van het koppelverschil @Surfroy. Waarschijnlijk is de IS20 turbo die jij op je performance hebt eerder bij het koppel van 480 nm+ (ergens rond 4000 RPM) en kabbelt daarna direct af richting 311 nm @7000rpm. De IS38 turbo houdt de druk/koppel vast over het volledige toerenbereik (bij juist programmeren). In de praktijk is hierdoor een Stage 1 TCR vanaf 120-140 KM/h een pak sneller dan een Stage 1 PP.
Gebruikersavatar
Helle
Berichten: 165
Lid geworden op: 07 nov 2018, 22:44
Type auto: Golf GTI TCR
Locatie: Nabij Kortrijk, Zuid-West Vlaanderen
Contacteer:

Re: Golf GTI TCR in VW configuratie

Bericht door Helle »

Renekesgti schreef: 09 mei 2019, 11:57
surfroy01 schreef: 06 mei 2019, 09:32 Waar ik op doel, mijn PP heeft met stage 1 tuning 70 pk minder maar 4 Nm meer dan de TCR met stage 1 tuning. Waarom heeft de TCR niet meer Nm????

Stage 1:
PP 311PK 487Nm
TCR 383PK 483Nm
Helle, allereerst gefeliciteerd met je nieuwe TCR.

Om even terug te komen op de vraag van het koppelverschil @Surfroy. Waarschijnlijk is de IS20 turbo die jij op je performance hebt eerder bij het koppel van 480 nm+ (ergens rond 4000 RPM) en kabbelt daarna direct af richting 311 nm @7000rpm. De IS38 turbo houdt de druk/koppel vast over het volledige toerenbereik (bij juist programmeren). In de praktijk is hierdoor een Stage 1 TCR vanaf 120-140 KM/h een pak sneller dan een Stage 1 PP.
Dank u wel, een ook bedankt voor de technische info, want op dat gebied ben ik een leek :D
kurtje
Berichten: 323
Lid geworden op: 03 aug 2012, 10:54
Type auto: 2018 VW GOLF R
Locatie: Beringen België

Re: Golf GTI TCR in VW configuratie

Bericht door kurtje »

Prachtig mooie TCR! Geniet ervan zou ik zeggen!

Ivm tunen zou ik het altijd doen, de mannen bij DVX hebben zoveel kennis van het EA888 blok dat zij dit perfect kunnen.
Heb zowel mijn Cupra als mijn R daar laten doen, en zou het onmiddellijk opnieuw doen!
De R is nu echt een zalige wagen om mee te rijden!

Als ik je mag aanraden qua geluid en vermogen, steek een andere downpipe. Het geluid bij mij is nu perfect, niet overdreven maar mooi vol van geluid.
2018 GOLF MK7.5 R
Stage 2+ 412pk / 556nm by DVX Performance
KW V2
Motec Ultralight MRC2
Gebruikersavatar
Helle
Berichten: 165
Lid geworden op: 07 nov 2018, 22:44
Type auto: Golf GTI TCR
Locatie: Nabij Kortrijk, Zuid-West Vlaanderen
Contacteer:

Re: Golf GTI TCR in VW configuratie

Bericht door Helle »

kurtje schreef: 13 mei 2019, 09:46 Prachtig mooie TCR! Geniet ervan zou ik zeggen!

Ivm tunen zou ik het altijd doen, de mannen bij DVX hebben zoveel kennis van het EA888 blok dat zij dit perfect kunnen.
Heb zowel mijn Cupra als mijn R daar laten doen, en zou het onmiddellijk opnieuw doen!
De R is nu echt een zalige wagen om mee te rijden!

Als ik je mag aanraden qua geluid en vermogen, steek een andere downpipe. Het geluid bij mij is nu perfect, niet overdreven maar mooi vol van geluid.
Dank u wel Kurt,
Ja, ik had gezien dat je bij DVX Performance geweest bent voor uw R.
En dat ze voor iedere auto een aparte instelling doen, in tegenstelling tot sommige andere tunerbedrijven, waar ze dezelfde metingen en instellingen gebruiken voor hetzelfde type wagen.
Liever wat verder rijden, dan dat ik het bij iemand laat doen, waarna dan blijkt dat het niet perfect is afgesteld.

Maar ik ga waarschijnlijk toch wachten tot mijn garantieperiode na 2 jaar verstreken is, want als er dan iets gebeurt, en ze doen moeilijk over de garantie, betreffende de tuning, dan sta ik daar.
Geluid zou ik inderdaad nog wel wat voller willen, geen gekletter, maar eerder een zwaarder geluid.

Volgende maand een afspraak bij SVE Windows tinting om de achterste ramen toch van 65% naar 85% te brengen.
Bij VW was het kiezen tussen 65 of direct 90.
Het is zelfs 100€ minder dan moest ik het bij VW zelf bijgenomen hebben.

En ik ga waarschijnlijk ook alles wat mat zwart is vooraan, laten spuiten in blinkend zwart (als da mogelijk is).
Ik vind het jammer dat die luchtinlaten langs beide kanten voorin (en die onderste grill) ook niet in blinkend zwart is, zoals bv. de luchtinlaten van de Clubsport.
Gebruikersavatar
Helle
Berichten: 165
Lid geworden op: 07 nov 2018, 22:44
Type auto: Golf GTI TCR
Locatie: Nabij Kortrijk, Zuid-West Vlaanderen
Contacteer:

Re: Golf GTI TCR in VW configuratie

Bericht door Helle »

Een speciaal gebouwde Golf GTI Aurora voor het Wörthersee GTI treffen:
380pk!!!
Er werd ook nog een Golf R Variant gemaakt (de Golf FighteR) met 400pk:
https://topgear.nl/autonieuws/volkswage ... ti-aurora/

Laatst gewijzigd door Helle op 29 mei 2019, 12:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
surfroy01
Berichten: 401
Lid geworden op: 13 nov 2018, 12:21
Type auto: Golf 7 GTI PP

Re: Golf GTI TCR in VW configuratie

Bericht door surfroy01 »

Geen verbetering, vind de jouwe fraaier!
The most dangerous nut in my car is the one that holds the throttle, me! :oops:

Daily fun ; Golf 7 GTI Performance 487nM/311PK stage 1
Track fun; BMW E46 Touring 328 210 PK, Ducati 996SPS/128 awPK.
Voorheen; Passat B8 R line 2.0 TDI, 2xPassat B8 1.4 TSI/CLA Shooting brake AMG/BMW E46 325/Passat B8/DS5/XC90/XC70/X5/Durango/V40/156/146/33/paar slopels......
Gebruikersavatar
Helle
Berichten: 165
Lid geworden op: 07 nov 2018, 22:44
Type auto: Golf GTI TCR
Locatie: Nabij Kortrijk, Zuid-West Vlaanderen
Contacteer:

Re: Golf GTI TCR in VW configuratie

Bericht door Helle »

surfroy01 schreef: 29 mei 2019, 12:21 Geen verbetering, vind de jouwe fraaier!
Qua kleurencombinatie vind ik het ook niet zo geslaagd.
Wat de motor betreft en het geluid, kan niemand dat slecht vinden.
Veel mooier geluid van die Aurora, dan van mijn TCR.
En die (dak)spoiler is dezelfde als bij de raceversie van de TCR.
Gebruikersavatar
Helle
Berichten: 165
Lid geworden op: 07 nov 2018, 22:44
Type auto: Golf GTI TCR
Locatie: Nabij Kortrijk, Zuid-West Vlaanderen
Contacteer:

Re: Golf GTI TCR in VW configuratie

Bericht door Helle »

kurtje schreef: 13 mei 2019, 09:46 Prachtig mooie TCR! Geniet ervan zou ik zeggen!

Ivm tunen zou ik het altijd doen, de mannen bij DVX hebben zoveel kennis van het EA888 blok dat zij dit perfect kunnen.
Heb zowel mijn Cupra als mijn R daar laten doen, en zou het onmiddellijk opnieuw doen!
De R is nu echt een zalige wagen om mee te rijden!

Als ik je mag aanraden qua geluid en vermogen, steek een andere downpipe. Het geluid bij mij is nu perfect, niet overdreven maar mooi vol van geluid.
Hey Kurt, een maand geleden ofzo naar DVX Performance geweest, omdat ze TCR's zochten voor de Software te laten uitlezen.
Daardoor had ik recht op 25% korting voor mijn Stage 1 + DSG tuning.
Maar ik heb hem gezegd dat ik het nog niet aandurfde voor nu al de auto te laten tunen, omdat ik vrees dat mijn VW dealer er zijn handen vanaf trekt als er dan iets moest mankeren aan de motor.
Dus zou ik daarvoor wachten tot april 2021 (als mijn garantieperiode verstreken is).
Stage 1 + DSG zou van 290 naar 365pk gaan, en van 370Nm naar 480Nm.
https://dvxperformance.com/dvxwillebroe ... -tsi-gti/1

Maar ik heb zitten denken.
Het geluid van de TCR vind ik aanvaardbaar ( als ik de aandrijving in sportstand zet), maar ik had toch graag al een iets voller geluid gehad.
Ik heb wel geen zin om mijn huidige eind uitlaat te vervangen, maar zou zo'n downpipe (met EC gekeurd) een al iets voller geluid geven?
https://webshop-dvxperformance.be/downp ... 15576.html

Alvast bedankt voor de info!
ferry
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 aug 2014, 14:39
Type auto: golf mk5 gti ed 30

Re: Golf GTI TCR in VW configuratie

Bericht door ferry »

Als je dan toch iets aan je auto gaat doen kan je net zo goed tunen. Garantie verhaal is dan toch hetzelfde.

Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk

Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Gebruikersavatar
Helle
Berichten: 165
Lid geworden op: 07 nov 2018, 22:44
Type auto: Golf GTI TCR
Locatie: Nabij Kortrijk, Zuid-West Vlaanderen
Contacteer:

Re: Golf GTI TCR in VW configuratie

Bericht door Helle »

ferry schreef: 31 aug 2019, 16:53 Als je dan toch iets aan je auto gaat doen kan je net zo goed tunen. Garantie verhaal is dan toch hetzelfde.

Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk
Blijkbaar is het geen probleem als ik een deel van de uitlaat vervang.
Wel als ik aan de software van de auto laat werken.
Die tuning komt er dan toch dus is het ook geen weggesmeten geld van nu al een downpipe te doen (denk ik).
Gebruikersavatar
Vissa
Berichten: 900
Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
Type auto: Cupra Formentor 310
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Golf GTI TCR in VW configuratie

Bericht door Vissa »

ECU aanpassen is byebye garantie, volledig. Aan de uitlaat kun je prutsen wat u wilt. Enkel de garantie op de uitlaat vervalt dan.

TCR = zelfde als R / CS, dus tuning / vermogens toename is allang bekend.
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
ferry
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 aug 2014, 14:39
Type auto: golf mk5 gti ed 30

Re: Golf GTI TCR in VW configuratie

Bericht door ferry »

Ben ik het niet helemaal mee eens. Op het moment dat je de downpipe vervangt naar een open versie veranderd er ook wat aan het vermogen. Gerelateerde zaken zouden dan ook buiten de garantie kunnen vallen. De ene dealer is de andere niet maar het staat vast wel in de kleine letters.

Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk

Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Gebruikersavatar
Helle
Berichten: 165
Lid geworden op: 07 nov 2018, 22:44
Type auto: Golf GTI TCR
Locatie: Nabij Kortrijk, Zuid-West Vlaanderen
Contacteer:

Re: Golf GTI TCR in VW configuratie

Bericht door Helle »

Vissa schreef: 31 aug 2019, 23:52 ECU aanpassen is byebye garantie, volledig. Aan de uitlaat kun je prutsen wat u wilt. Enkel de garantie op de uitlaat vervalt dan.

TCR = zelfde als R / CS, dus tuning / vermogens toename is allang bekend.
Zo had mijn VW verkoper het ook meegegeven.
Want nu zijn alle TCR's sinds juli ook standaard met een Akrapovic uitlaatsysteem.
Gebruikersavatar
Helle
Berichten: 165
Lid geworden op: 07 nov 2018, 22:44
Type auto: Golf GTI TCR
Locatie: Nabij Kortrijk, Zuid-West Vlaanderen
Contacteer:

Re: Golf GTI TCR in VW configuratie

Bericht door Helle »

Intussen al een reactie gekregen van Geert van DVX Performance:

"Voor de tcr dien je de downpipe te nemen van een gewone golf 7 gti gezien je geen 4x4 hebt.
MAAR: als je dit neemt moet ook de software aangepast worden omdat je anders een foutmelding krijgt.
Dus dit is even risicovol voor uw garantie als een tuning.
Zou je dit dan wel doen?"

Dus zal ik toch mijn garantieperiode afwachten en dan laat ik het ineens allemaal doen (Stage 1 of 2 en DSG tuning), van zodra die ten einde loopt in april 2021.
Super dat hij zo eerlijk is, want bij sommige firma's zouden ze dit verzwijgen om toch maar een uitlaat te kunnen verkopen.
Gebruikersavatar
spikehome
Berichten: 239
Lid geworden op: 21 jan 2018, 12:06
Type auto: Golf7GTIPerformance
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Golf GTI TCR in VW configuratie

Bericht door spikehome »

Hier een tcr met stage 2
En dyno test voor en na.

https://youtu.be/57pV1g3XYrI
Golf GTI Performance bj2016 Afbeelding Afbeelding
Volkswagen Up Move bj2016 Afbeelding Afbeelding
Oude Golf 7 1.2 DSG business bj2015 Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Helle
Berichten: 165
Lid geworden op: 07 nov 2018, 22:44
Type auto: Golf GTI TCR
Locatie: Nabij Kortrijk, Zuid-West Vlaanderen
Contacteer:

Re: Golf GTI TCR in VW configuratie

Bericht door Helle »

spikehome schreef: 22 okt 2019, 21:19 Hier een tcr met stage 2
En dyno test voor en na.

https://youtu.be/57pV1g3XYrI
Ook al gezien.
Bij DVX Performance Belgie hebben ze een TCR voorzien van een Stage 1+ met toch wel heel mooie waarden!
Van 290pk naar 382pk, en van 370Nm naar 501Nm:
https://www.facebook.com/DVXperformance ... 3455087525
Gebruikersavatar
Helle
Berichten: 165
Lid geworden op: 07 nov 2018, 22:44
Type auto: Golf GTI TCR
Locatie: Nabij Kortrijk, Zuid-West Vlaanderen
Contacteer:

Re: Golf GTI TCR in VW configuratie

Bericht door Helle »

Na lange tijd nog eens terug om wat vragen te stellen aan de experts op dit forum.
Ik ben van plan om mijn logo's van VW (voor en achter), en mijn logo's van GTI (voor, zij en achter) in het zwart te doen.
Maar aangezien het voorlogo van VW in één stuk bestaat (waar de camera van o.a.ACC achter zit), zit er niet veel anders op dan dit met een sticker(s) te doen.
Bij Badgeskin heb je een blinkend zwarte ronde sticker met een matte inlay voor het VW teken: https://www.badgeskins.com/store/p249/V ... n_set.html
Maar bij Vinylmod heb je dat ook en daar kun je voor de ronde sticker en het VW teken zelf kiezen uit meerdere kleuren, bv. carbon als inlay.
En dan laat ik de chroomstreep onder die rode in de voorgrill, in blinkend zwart doen.
Om de chroomlijn in de voorlichten dan minder te doen opvallen zou ik de voor (en tegelijk ook de achterlichten) laten smoken.

Voor de achterkant heb ik nog niet echt een site gevonden waar ze het VW logo in blinkend zwart hebben, en bv. de inlay ook weer in Carbon.
Weet iemand waar ze dat wel zouden hebben, en ook zeker zijn dat het goed past (want blijkbaar zijn die ebay logo's niet altijd even goed om te passen).

En voor de zijkanten zou ik dan bij Vinylmod die zwarte of carbon stickers nemen: https://vinylmod.com/products/2015-mk7- ... 5604303917

De reflectoren langs achter kan ik dan met badgeskin stickers donker maken: https://www.badgeskins.com/store/p251/V ... n_set.html

Hieronder foto's van hoe het nu is, en hoe ik het zou willen:
Gebruikersavatar
Helle
Berichten: 165
Lid geworden op: 07 nov 2018, 22:44
Type auto: Golf GTI TCR
Locatie: Nabij Kortrijk, Zuid-West Vlaanderen
Contacteer:

Re: Golf GTI TCR in VW configuratie

Bericht door Helle »

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Vissa
Berichten: 900
Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
Type auto: Cupra Formentor 310
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Golf GTI TCR in VW configuratie

Bericht door Vissa »

Werkt je camera dan nog wel met een sticker erop?

Kijk anders eens op kliimw.com, daar heb ik mijn inlays vandaan.

Het glanzende logo voor achter kun je overal krijgen. Dat staat los van de achtergrond, daar zal je weer een inlay voor moeten plakken. (Overigens echt een #$%&@€ werk om dat logo van je mechanisme af te krijgen)
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Gebruikersavatar
Helle
Berichten: 165
Lid geworden op: 07 nov 2018, 22:44
Type auto: Golf GTI TCR
Locatie: Nabij Kortrijk, Zuid-West Vlaanderen
Contacteer:

Re: Golf GTI TCR in VW configuratie

Bericht door Helle »

Vissa schreef: 25 nov 2019, 16:35 Werkt je camera dan nog wel met een sticker erop?

Kijk anders eens op kliimw.com, daar heb ik mijn inlays vandaan.

Het glanzende logo voor achter kun je overal krijgen. Dat staat los van de achtergrond, daar zal je weer een inlay voor moeten plakken. (Overigens echt een #$%&@€ werk om dat logo van je mechanisme af te krijgen)
Ja blijkbaar wel, zelfs met een wrap zou het waarschijnlijk ook wel lukken, voor de camera.
Bedankt, ik ga eens kijken op die site.
Zaterdag ga ik ook naar Essen, dus misschien vind ik daar wel een firma waar ik het kan bestellen.
Ook ga ik nog kijken voor wat alcantara delen voor de TCR, bij Interieur Customizing Gross:
<iframe src="https://www.facebook.com/plugins/post.p ... &width=500" width="500" height="590" style="border:none;overflow:hidden" scrolling="no" frameborder="0" allowTransparency="true" allow="encrypted-media"></iframe>

Is wel een eind (bij Stuttgart), maar in Belgie weet ik niet of er dat ook doen, om dingen te bekleden met Alcantara.
Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
surfroy01
Berichten: 401
Lid geworden op: 13 nov 2018, 12:21
Type auto: Golf 7 GTI PP

Re: Golf GTI TCR in VW configuratie

Bericht door surfroy01 »

Die ACC ''camera'' werkt op radar toch? Denk dat een stickertje weinig tot geen invloed zal hebben. Heb met wintersport gereden dat er een plakkaat sneeuw op zat en werkte prima.
The most dangerous nut in my car is the one that holds the throttle, me! :oops:

Daily fun ; Golf 7 GTI Performance 487nM/311PK stage 1
Track fun; BMW E46 Touring 328 210 PK, Ducati 996SPS/128 awPK.
Voorheen; Passat B8 R line 2.0 TDI, 2xPassat B8 1.4 TSI/CLA Shooting brake AMG/BMW E46 325/Passat B8/DS5/XC90/XC70/X5/Durango/V40/156/146/33/paar slopels......
Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 46 gasten