Golf GTI TCR in VW configuratie

Volkswagen nieuws en forum nieuws.
Gebruikersavatar
ChielED35
Berichten: 2380
Lid geworden op: 06 jun 2016, 16:24
Type auto: Golf MK7 R

Re: Golf GTI TCR in VW configuratie

Bericht door ChielED35 »

surfroy01 schreef:Fraai hoor, en snel geleverd ook! Jammer dat je er nu nog 1,5 maand op moeten wachten nu je hem gezien hebt! Lijkt het nu zo of staat ie er hoog op zijn poten? Verlagingssetje misschien......
Zal nog wel op zn transportblokken staan.
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Gebruikersavatar
ChielED35
Berichten: 2380
Lid geworden op: 06 jun 2016, 16:24
Type auto: Golf MK7 R

Re: Golf GTI TCR in VW configuratie

Bericht door ChielED35 »

Dikke wagen zeg, supermooi. Zonde dat je nog 1,5 maand moet wachten, maar ja...soms is het niet anders.
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Gebruikersavatar
Helle
Berichten: 165
Lid geworden op: 07 nov 2018, 22:44
Type auto: Golf GTI TCR
Locatie: Nabij Kortrijk, Zuid-West Vlaanderen
Contacteer:

Re: Golf GTI TCR in VW configuratie

Bericht door Helle »

Enkele foto’s van dezelfde TCR die ze in de showroom hebben staan, maar dan met de pretoria’sAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-T520 met Tapatalk

Gebruikersavatar
Helle
Berichten: 165
Lid geworden op: 07 nov 2018, 22:44
Type auto: Golf GTI TCR
Locatie: Nabij Kortrijk, Zuid-West Vlaanderen
Contacteer:

Re: Golf GTI TCR in VW configuratie

Bericht door Helle »

ChielED35 schreef: 04 mar 2019, 13:04
surfroy01 schreef:Fraai hoor, en snel geleverd ook! Jammer dat je er nu nog 1,5 maand op moeten wachten nu je hem gezien hebt! Lijkt het nu zo of staat ie er hoog op zijn poten? Verlagingssetje misschien......
Zal nog wel op zn transportblokken staan.
Klopt, wist ik ook niet, maar de verkoper zei het.
Hij zal er uit zien als de TCR binnen maar dan met Reifnitz.
Wat is anderhalve maand in een mensenleven?
Intussen kan ik alles in orde doen, zoals het laten veranderen van die Pirelli P Zero's door Michelin Pilot Sport 4S
Misschien gaan er hier ervaring mee hebben, dus wat denken jullie van zo'n Bearlock systeem?
Mogelijks zou ik er dat dan nog laten opsteken, als de verzekeraar dan iets af doet van mijn omnium verzekering.
Sowieso gaan ze al raar kijken als ze hem willen pakken, want er gaat een metalen plaat voor de pedalen zitten, omdat ik met gas en rem aan het stuur ga werken.
Gebruikersavatar
Helle
Berichten: 165
Lid geworden op: 07 nov 2018, 22:44
Type auto: Golf GTI TCR
Locatie: Nabij Kortrijk, Zuid-West Vlaanderen
Contacteer:

Re: Golf GTI TCR in VW configuratie

Bericht door Helle »

Wat foto’s van het interieur van de TCR. De mijne is wel met geen keyless go, maar dan wel met de discover pro en dynaudioAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-T520 met Tapatalk

ferry
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 aug 2014, 14:39
Type auto: golf mk5 gti ed 30

Re: Golf GTI TCR in VW configuratie

Bericht door ferry »

Dikke bak zeg. Nog even wachten en dan kan het genieten beginnen. Maar de voorpret is ook leuk.
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Gebruikersavatar
Helle
Berichten: 165
Lid geworden op: 07 nov 2018, 22:44
Type auto: Golf GTI TCR
Locatie: Nabij Kortrijk, Zuid-West Vlaanderen
Contacteer:

Re: Golf GTI TCR in VW configuratie

Bericht door Helle »

ferry schreef: 04 mar 2019, 17:16 Dikke bak zeg. Nog even wachten en dan kan het genieten beginnen. Maar de voorpret is ook leuk.
Dank u, ja, een ander ging er nu al een week mee rond rijden.
Bij mij duurt alles wat langer, door die aanpassingen, die pas eind deze maand kunnen gebeuren.
Maar ik klaag niet, het heeft ook voordelen qua prijs :lol:
Als ik er dan ga kunnen mee rijden, zal het de eerste weken ook serieus wennen zijn.
Niet alleen omwille van het enorme verschil van een 20 jaar oude Golf IV TDI 110pk, naar een nagelnieuwe Golf 7.5 GTI TCR van 290pk, maar ook doordat ik nu weer met een ander systeem ga werken om gas te geven bij het stuur.
Nu zit ik nog met een gasring op het stuur, maar doordat het stuur nu afgeplat is langs onder (en ik ook alle functies op mijn stuur wilde blijven gebruiken), verander ik naar een systeem met langs beide kanten van het stuur een gashendeltje.
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Golf GTI TCR in VW configuratie

Bericht door yal »

Heel gaaf , super mooie wagen :mrgreen:

Wellicht is de showroom auto nog niet aflever klaar gemaakt en zitten de transport blokken nog tussen de schokdempers , vandaar dat deze hoog op z'n poten staat (?)

Grt Yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Gebruikersavatar
Helle
Berichten: 165
Lid geworden op: 07 nov 2018, 22:44
Type auto: Golf GTI TCR
Locatie: Nabij Kortrijk, Zuid-West Vlaanderen
Contacteer:

Re: Golf GTI TCR in VW configuratie

Bericht door Helle »

yal schreef: 04 mar 2019, 20:47 Heel gaaf , super mooie wagen :mrgreen:

Wellicht is de showroom auto nog niet aflever klaar gemaakt en zitten de transport blokken nog tussen de schokdempers , vandaar dat deze hoog op z'n poten staat (?)

Grt Yal
Dank u wel.
In het filmpje is het de mijne, die buiten staat, en waar de transportblokken nog tussen zitten.
Doordat die firma van de aanpassingen pas rond eind maart tijd gaan hebben om eraan te beginnen, moeten die blokken en die beschermingsfolie er nog niet vanaf gehaald worden.
Dat zal dan in de dagen ervoor gebeuren, omdat ze dan ook nog de Pirelli's moeten vervangen door die Michelin's.

Die in de showroom op de foto's is wel al zonder die transportblokken ;)
kurtje
Berichten: 323
Lid geworden op: 03 aug 2012, 10:54
Type auto: 2018 VW GOLF R
Locatie: Beringen België

Re: Golf GTI TCR in VW configuratie

Bericht door kurtje »

Ziet er top uit!!! Nog even geduld en dat komt allemaal heel goed in orde!
2018 GOLF MK7.5 R
Stage 2+ 412pk / 556nm by DVX Performance
KW V2
Motec Ultralight MRC2
Gebruikersavatar
Helle
Berichten: 165
Lid geworden op: 07 nov 2018, 22:44
Type auto: Golf GTI TCR
Locatie: Nabij Kortrijk, Zuid-West Vlaanderen
Contacteer:

Re: Golf GTI TCR in VW configuratie

Bericht door Helle »

kurtje schreef: 05 mar 2019, 09:25 Ziet er top uit!!! Nog even geduld en dat komt allemaal heel goed in orde!
Dank u wel,
Zal er inderdaad rap zijn, en dan zal het uittesten en het ontdekken van alles toch wel de nodige tijd vergen voor ik goed en wel weet hoe alles werkt.
Want van bijna 0 technologie op mijn huidige Golf IV, naar deze is al een serieuze stap.
Mit46
Berichten: 115
Lid geworden op: 05 sep 2018, 14:11
Type auto: Golf MK7 GTI

Re: Golf GTI TCR in VW configuratie

Bericht door Mit46 »

Dit is wel de meest agressief ogende (en wellicht ook rijdende) Golf 7 die er standaard geleverd wordt.

Ik vind vooral die toevoegingen aan de bumper gaaf. Geeft de naam "GTI" toch wat meer eer als je het mij vraagt.

Nu ben ik zelf heel blij met de onopvallendheid van mijn GTI, maar in principe zou een GTI toch meer de uitstraling moeten hebben welke de TCR heeft.
"Klein bommetje" (ondanks dat ze niet echt klein meer zijn).
Gebruikersavatar
Helle
Berichten: 165
Lid geworden op: 07 nov 2018, 22:44
Type auto: Golf GTI TCR
Locatie: Nabij Kortrijk, Zuid-West Vlaanderen
Contacteer:

Re: Golf GTI TCR in VW configuratie

Bericht door Helle »

Mit46 schreef: 06 mar 2019, 09:41 Dit is wel de meest agressief ogende (en wellicht ook rijdende) Golf 7 die er standaard geleverd wordt.

Ik vind vooral die toevoegingen aan de bumper gaaf. Geeft de naam "GTI" toch wat meer eer als je het mij vraagt.

Nu ben ik zelf heel blij met de onopvallendheid van mijn GTI, maar in principe zou een GTI toch meer de uitstraling moeten hebben welke de TCR heeft.
"Klein bommetje" (ondanks dat ze niet echt klein meer zijn).
Vond ik ook, toen ik eerst de Performance had besteld, en na Nieuwjaar plots zag dat de TCR te configureren viel.
Die achterste diffuser zouden ze sowieso standaard moeten doen op alle GTI's of R's
Qua achterspoiler vind ik die van de Clubsport nog wat mooier dan deze op de TCR.
Ik had vorig jaar ook al in gedachten om die GTI letters op de achterkant weg te laten, maar wat voor zin had het als het dan ook nog op de zijkanten staat, en op de remklauwen?
En bij de TCR staan die letters dan ook nog eens subtiel op de achter zijkant langs onder.

De zwarte zijlijsten laat ik sowieso beschermen met Xpel PPFolie, maar ik ga waarschijnlijk ook de diffuser en die voorste splitter laten beschermen, want dat blinkend zwart is heel gevoelig voor krasjes.
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Golf GTI TCR in VW configuratie

Bericht door yal »

Vreemd dat de GTI TCR in NL nog niet te configureren is.
Het is toch al een tijdje bekend dat deze auto te bestellen is....

Telefoontje met de VW dealer leerde dat ze het zelf ook nog niet weten en erop terug komen.

Ik ben ook heel benieuwd hoe de auto rijdt , een demo zal waarschijnlijk niet beschikbaar zijn.
Poos terug met een Clubsport gereden en met nat weer zeer weinig tractie.
Ik heb ook een mk7 GTI PP gehad en weet dat grip op de voorwielen beperkt is.

Toen voor de mk7 R gekozen.

Daarom ben ik benieuwd hoe de TCR rijd i.c.m. Michelin Cup 2 banden.
Ding ziet er heel goed uit :mrgreen:
Jammer dat er blijkbaar een partikel filter in de uitlaat is aangebracht en dat MPI injectie is verdwenen.
MPI injectie voorkwam vervuiling aan de inlaat kleppen.

Grt Yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Gebruikersavatar
Helle
Berichten: 165
Lid geworden op: 07 nov 2018, 22:44
Type auto: Golf GTI TCR
Locatie: Nabij Kortrijk, Zuid-West Vlaanderen
Contacteer:

Re: Golf GTI TCR in VW configuratie

Bericht door Helle »

yal schreef: 09 mar 2019, 22:19 Vreemd dat de GTI TCR in NL nog niet te configureren is.
Het is toch al een tijdje bekend dat deze auto te bestellen is....

Telefoontje met de VW dealer leerde dat ze het zelf ook nog niet weten en erop terug komen.

Ik ben ook heel benieuwd hoe de auto rijdt , een demo zal waarschijnlijk niet beschikbaar zijn.
Poos terug met een Clubsport gereden en met nat weer zeer weinig tractie.
Ik heb ook een mk7 GTI PP gehad en weet dat grip op de voorwielen beperkt is.

Toen voor de mk7 R gekozen.

Daarom ben ik benieuwd hoe de TCR rijd i.c.m. Michelin Cup 2 banden.
Ding ziet er heel goed uit :mrgreen:
Jammer dat er blijkbaar een partikel filter in de uitlaat is aangebracht en dat MPI injectie is verdwenen.
MPI injectie voorkwam vervuiling aan de inlaat kleppen.

Grt Yal
Ook eens gekeken bij Volkswagen Nederland, omdat ik niet echt op de hoogte ben van hoe het bij jullie zit.
Eerst las ik ergens eind januari, en wat verder las ik dan vanaf 1 februari.
Maar configureren is tot op heden nog steeds niet mogelijk???
Hier staat vanaf eind januari: https://www.volkswagen.nl/nieuws/volksw ... f-gti-tcr/
Wel als eerste een PDF bestand met een gans boekje over de TCR (zelfs in België hebben we dat nog niet):
https://www.volkswagen.nl/nieuws/downlo ... 874416.pdf

Ik snap het niet goed, België was de eerste waar je hem kon bestellen (door het autosalon in Brussel in januari), maar eind januari, begin februari volgde ook Duitsland, Engeland, Frankrijk,..., maar blijkbaar nog steeds niet in Nederland.
Er zouden er 75 naar Nederland gaan, maar als ze nog lang gaan wachten, zullen er veel zijn die dan misschien gaan wachten op de Golf 8 GTI, TCR of R.

Het is logisch dat er met voorwielaandrijving meer wielspin gaat zijn als het nat ligt, en zeker hoe hoger het vermogen is.
Met de R heb je dat probleem niet of bijna niet (denk ik).
Voor de TCR is er bij 19" keuze uit Pretoria's met Michelin Pilot Sport Cup 2 semi-slicks, of Reifnitz met Pirelli P Zero, maar ik ga die laten vervangen door Michelin Pilot Sport 4S.

Voor de beveiliging heb ik nu ook beslist dat ik ga kijken om een Bearlock te laten steken op mijn DSG transmissie.
Dan zal ik toch al een pak meer op mijn gemak zijn, zeker aangezien er ook nog eens een metalen plaat bevestigd is met speciale bouten, voor de voetpedalen.

Wat betreft die filter, is dat nu niet verplicht sinds 2017 (of heb ik het mis)?
Gebruikersavatar
surfroy01
Berichten: 401
Lid geworden op: 13 nov 2018, 12:21
Type auto: Golf 7 GTI PP

Re: Golf GTI TCR in VW configuratie

Bericht door surfroy01 »

The most dangerous nut in my car is the one that holds the throttle, me! :oops:

Daily fun ; Golf 7 GTI Performance 487nM/311PK stage 1
Track fun; BMW E46 Touring 328 210 PK, Ducati 996SPS/128 awPK.
Voorheen; Passat B8 R line 2.0 TDI, 2xPassat B8 1.4 TSI/CLA Shooting brake AMG/BMW E46 325/Passat B8/DS5/XC90/XC70/X5/Durango/V40/156/146/33/paar slopels......
Gebruikersavatar
Helle
Berichten: 165
Lid geworden op: 07 nov 2018, 22:44
Type auto: Golf GTI TCR
Locatie: Nabij Kortrijk, Zuid-West Vlaanderen
Contacteer:

Re: Golf GTI TCR in VW configuratie

Bericht door Helle »

Vorige maand ook al gezien.
Met een extra kost van 10.000€
Dan kan men beter opteren voor de Golf 8 R, die misschien 400pk zou krijgen.
Nog een goed jaar en die zou er toch ook moeten zijn.
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Golf GTI TCR in VW configuratie

Bericht door yal »

Nog geen reactie van de importeur , na nogmaals bellen zou ik eerder verkeerd zijn door verbonden.....dus reactie volgt nog...
Dealer in mijn woonplaats heb ik vorige week gesproken en die zouden regelen dat de TCR te configureren is , ik wacht nog op hun reactie.

Als laatste Autobourguignon gesproken , die doken er meteen bovenop en hebben een telefonische configuratie met mij doorgenomen.
Echt goed , die weten van aanpakken.... dat wist ik al , al is de afstand echt te gek voor mij voor onderhoud enz.

Hier in NL kost een GTI TCR zonder Panorama dak ,keyless entry en lederen bekleding ruim €62.000,- :shock:
Waarvan ruim €10.000,- BPM , das echt veel zeker gezien deze versie geen 4 motion heeft en dus minder uitstoot....
Rare bolletjes stickers kosten €600,- , maar die vind ik niet mooi...

Er komt waarschijnlijk geen demo in NL , raar want ik heb online genoeg journalisten gezien met een test auto :mrgreen:
Ik wil wel eerst stukje proefrijden , de Clubsport en mijn eigen Perfomance GTI vond ik beiden weinig grip hebben , zeker met nat wegdek.
Ook ben ik erg benieuwd naar de DSG7 , daar heb ik nog niet mee gereden.

Ik begreep dat de TCR niet met de Akrapovic uitlaat te bestellen is , das wel jammer.
Verder vind ik de TCR super gave uitvoering en een opvallende verschijning.

@Helle , hele goede keuze om de switch van een GTI naar deze TCR geregeld te hebben :!: :!:
Wat zal dat wachten lang voor jou duren :mrgreen:

Grt Yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Golf GTI TCR in VW configuratie

Bericht door yal »

Oeff , die is niet fraai.
De stoelen en de motor tuning zijn wel gaaf!
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Gebruikersavatar
Helle
Berichten: 165
Lid geworden op: 07 nov 2018, 22:44
Type auto: Golf GTI TCR
Locatie: Nabij Kortrijk, Zuid-West Vlaanderen
Contacteer:

Re: Golf GTI TCR in VW configuratie

Bericht door Helle »

yal schreef: 12 mar 2019, 17:16 Nog geen reactie van de importeur , na nogmaals bellen zou ik eerder verkeerd zijn door verbonden.....dus reactie volgt nog...
Dealer in mijn woonplaats heb ik vorige week gesproken en die zouden regelen dat de TCR te configureren is , ik wacht nog op hun reactie.

Als laatste Autobourguignon gesproken , die doken er meteen bovenop en hebben een telefonische configuratie met mij doorgenomen.
Echt goed , die weten van aanpakken.... dat wist ik al , al is de afstand echt te gek voor mij voor onderhoud enz.

Hier in NL kost een GTI TCR zonder Panorama dak ,keyless entry en lederen bekleding ruim €62.000,- :shock:
Waarvan ruim €10.000,- BPM , das echt veel zeker gezien deze versie geen 4 motion heeft en dus minder uitstoot....
Rare bolletjes stickers kosten €600,- , maar die vind ik niet mooi...

Er komt waarschijnlijk geen demo in NL , raar want ik heb online genoeg journalisten gezien met een test auto :mrgreen:
Ik wil wel eerst stukje proefrijden , de Clubsport en mijn eigen Perfomance GTI vond ik beiden weinig grip hebben , zeker met nat wegdek.
Ook ben ik erg benieuwd naar de DSG7 , daar heb ik nog niet mee gereden.

Ik begreep dat de TCR niet met de Akrapovic uitlaat te bestellen is , das wel jammer.
Verder vind ik de TCR super gave uitvoering en een opvallende verschijning.

@Helle , hele goede keuze om de switch van een GTI naar deze TCR geregeld te hebben :!: :!:
Wat zal dat wachten lang voor jou duren :mrgreen:

Grt Yal
Is zot dat het zolang duurt.
De mijne is geproduceerd geweest op 14 februari (als valentijnscadeau kan dit tellen :lol: )
En als ik op instagram kijk, verschijnen er van overal TCR's die toegekomen zijn bij hun VW dealer (in Duitsland, het Oostblok, Luxemburg, Frankrijk,...)

Wat betreft de prijs, weet ik dat er in Nederland nog eens 10.000€ en meer bij komt, wat een smak geld is.
Voor mij persoonlijk is het maar 6% btw, maar als ik het omreken naar 21% kost de TCR (met bijna alle belangrijke opties) nog geen 44.000€
Dat is met Reifnitz velgen, Discover Pro, Dynaudio, Panorama dak, Comfort en Travel pack, Wintermodule, Verdonkerde achterlichten met dynamische pinkers, rear view camera met parkingsensoren,...

Bij mijn VW dealer hebben ze gelijktijdig met de mijne ook een TCR besteld, maar die van hen is met Pretoria's en Michelin Pilot Sport Cup 2 semi-slicks.
Hij staat in hun showroom te koop aan 51.500€ (kortingen nog niet in berekend).
De mijne kost nog een goeie 600€ meer (als ik ook de kortingen van goed 8.000€ niet mee reken).
Kheb wel nog de Michelin Pilot Sport 4S banden besteld, in plaats van de Pirelli P Zero's die er nu opzitten.

De Akrapovic uitlaten zijn er inderdaad niet bij te bestellen.
Dat blijft voorbehouden voor de Golf R (en nu ook de T-Roc R).
De mijne staat nu al van 1 maart op de parking bij mijne VW dealer, omdat de firma die de aanpassingen moet doen, er pas eind maart aan kan beginnen.
Dan zullen ze zo'n 2 1/2 week nodig hebben, dus zou ik hem hebben rond de 3e week van april (nog zo'n 5 weken).
En ik heb nu ook beslist om na een volledige keramische coating van het exterieur, de ramen, de velgen en de wielkassen, en Xpel folie langs de zijkanten langs onder, te kijken voor een bearlock beveiliging voor mijn DSG transmissie.
Want de wagen staat constant buiten onder de carport, en aan de grens met Frankrijk wordt er hier elke nacht wel op verschillende plaatsen ingebroken.
Daarnaast ga ik ook wel een volledige omnium verzekering nemen (zeker voor de eerste drie jaar).

Aangezien het maar een 1500€ verschil was tussen de Performance en de TCR (en ook nog eens 19" velgen ipv 18"), ging ik zot moeten zijn om het niet te proberen.
Dat kleur alleen al vind ik zijn geld waard (waarmee ik niet wil zeggen dat Indium Grey niet mooi is!)
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Golf GTI TCR in VW configuratie

Bericht door yal »

Dat prijs verschil is te gek voor woorden :o

Op de configuratie staan
Achterlichten LED, 3D in donkerrood uitgevoerd € 388,41
Zijn dat de dynamische?

Dit was wel incl. 18'' thuiskomer (reservewiel) , carbon spiegel kappen , zij airbags achterin en Pretoria wielen omdat de Reifnitz wielen niet te selecteren zijn.
Voor € 319,- 24 maanden max. 100.000km garantie erbij. Totaal 4 jaar dus. Dat is wel nodig is bij mij gebleken , dan weer dit en dan weer dat.
De golf IV / Bora was veel betrouwbaarder en kon veel minder aan kapot/minder techniek.

Ik zou zeker ook xpel folie op de voorbumper laten plakken en op de motorkap.
Na 2x golf mk7 weet ik dat de lak erg gevoelig is voor steenslag.

Ook heb ik mijn dorpels en liggende deel v/d achterbumper met transparante folie laten beplakken.

Haha , leuk hoor , dromen van mooi speelgoed :mrgreen:

Grt Yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Gebruikersavatar
Helle
Berichten: 165
Lid geworden op: 07 nov 2018, 22:44
Type auto: Golf GTI TCR
Locatie: Nabij Kortrijk, Zuid-West Vlaanderen
Contacteer:

Re: Golf GTI TCR in VW configuratie

Bericht door Helle »

yal schreef: 12 mar 2019, 22:01 Dat prijs verschil is te gek voor woorden :o

Op de configuratie staan
Achterlichten LED, 3D in donkerrood uitgevoerd € 388,41
Zijn dat de dynamische?

Dit was wel incl. 18'' thuiskomer (reservewiel) , carbon spiegel kappen , zij airbags achterin en Pretoria wielen omdat de Reifnitz wielen niet te selecteren zijn.
Voor € 319,- 24 maanden max. 100.000km garantie erbij. Totaal 4 jaar dus. Dat is wel nodig is bij mij gebleken , dan weer dit en dan weer dat.
De golf IV / Bora was veel betrouwbaarder en kon veel minder aan kapot/minder techniek.

Ik zou zeker ook xpel folie op de voorbumper laten plakken en op de motorkap.
Na 2x golf mk7 weet ik dat de lak erg gevoelig is voor steenslag.

Ook heb ik mijn dorpels en liggende deel v/d achterbumper met transparante folie laten beplakken.

Haha , leuk hoor , dromen van mooi speelgoed :mrgreen:

Grt Yal
Verdonkerde achterlichten met diode LED en dynamische achterpinkers.
Ik ga zelf nog kijken voor dynamische pinkers in de zijspiegels, maar ik weet niet waar ik die het best koop, want je vindt er vanaf 60€ tot een kleine 200€, dus zal er wel kwaliteitsverschil zijn.
Ik denk dat die van Dyna Blink wel redelijk goed zijn.
In Nederland heb je deze, maar ik weet niet hoe het gesteld is met de lichtsterkte:
https://www.dejavucars.nl/webshop/light ... licht.html

Die Xpel folie is voor de zijkanten, waar die blinkend zwarte zijlijsten bevestigd zijn, en waar ik met de rolstoel mijn transfer moet maken in en uit mijn auto.
Langs voor ga ik geen Xpel doen, die blinkend zwarte splitter van voor zal wel rap krassen hebben, maar die valt zozeer niet op.
Misschien ga ik de blinkend zwarte diffuser ook nog laten beschermen met Xpel.
En voor de rest een keramische bescherming.
Teveel stukken met Xpel laten doen, zou duur uitvallen.
Blijkbaar iets van een 5000€ voor de volledige auto.
Ik moet ergens een gulden middenweg kiezen ;)

Nu nog mijn afspraak vastleggen met die firma voor dat Bearlock systeem, en dan is het wachten tot we hem mogen brengen voor die aanpassingen.
Ik ga dan als passagier mee met mijn VW verkoper :D
Gebruikersavatar
Vissa
Berichten: 900
Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
Type auto: Cupra Formentor 310
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Golf GTI TCR in VW configuratie

Bericht door Vissa »

In Nederland kun je bij VW die dynamische pinkers gewoon als optie bestellen. Zijn trouwens de Dynablinks die VW monteert. :lol:

Ik heb zelf ook de Dynablinks. :D
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Gebruikersavatar
Helle
Berichten: 165
Lid geworden op: 07 nov 2018, 22:44
Type auto: Golf GTI TCR
Locatie: Nabij Kortrijk, Zuid-West Vlaanderen
Contacteer:

Re: Golf GTI TCR in VW configuratie

Bericht door Helle »

Vissa schreef: 13 mar 2019, 05:41 In Nederland kun je bij VW die dynamische pinkers gewoon als optie bestellen. Zijn trouwens de Dynablinks die VW monteert. :lol:

Ik heb zelf ook de Dynablinks. :D
A oké, dus die zijn goed: https://www.dejavucars.nl/webshop/light ... licht.html
Maar als optie moet er dan gekozen worden voor ofwel: met of zonder licht onder de spiegel.
Zijn er zijspiegels van de Golf 7 of 7.5, waar er een licht langs onder zit?

Op ebay staan deze, die bijna 100€ duurder zijn, waar zit het verschil dan met deze van dejavucars?
https://www.benl.ebay.be/itm/VW-Golf-7- ... %7Ciid%3A1

Alvast bedankt voor de info ;)
Gebruikersavatar
Vissa
Berichten: 900
Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
Type auto: Cupra Formentor 310
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Golf GTI TCR in VW configuratie

Bericht door Vissa »

Helle schreef: 13 mar 2019, 09:51
Vissa schreef: 13 mar 2019, 05:41 In Nederland kun je bij VW die dynamische pinkers gewoon als optie bestellen. Zijn trouwens de Dynablinks die VW monteert. :lol:

Ik heb zelf ook de Dynablinks. :D
A oké, dus die zijn goed: https://www.dejavucars.nl/webshop/light ... licht.html
Maar als optie moet er dan gekozen worden voor ofwel: met of zonder licht onder de spiegel.
Zijn er zijspiegels van de Golf 7 of 7.5, waar er een licht langs onder zit?

Op ebay staan deze, die bijna 100€ duurder zijn, waar zit het verschil dan met deze van dejavucars?
https://www.benl.ebay.be/itm/VW-Golf-7- ... %7Ciid%3A1

Alvast bedankt voor de info ;)
Jazeker, de elektrisch inklapbare / verwarmbare spiegels hebben normaliter ook verlichting onder de spiegels zitten. Bij mij zit er verlichting onder de spiegels dat aan gaat bij het ont/vergrendelen van de auto.
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten