Golf GTI TCR in VW configuratie

Volkswagen nieuws en forum nieuws.
Gebruikersavatar
Helle
Berichten: 165
Lid geworden op: 07 nov 2018, 22:44
Type auto: Golf GTI TCR
Locatie: Nabij Kortrijk, Zuid-West Vlaanderen
Contacteer:

Re: Golf GTI TCR in VW configuratie

Bericht door Helle »

kurtje schreef: 08 jan 2019, 11:39
surfroy01 schreef: 08 jan 2019, 11:23
Helle schreef: 08 jan 2019, 11:13
De kleur Pure Grey met zwart dak en extra's vind ik al top.
Daarnaast heb je zowel vooraan (extra splitter onderin) en aan de zijkanten (side skirts extensions) en langs achter de mooiere diffuser.
En 290pk ipv 245pk bij de performance.
Langs binnen alcantara in de deuren, en de zetels zijn voorzien van microvezel in zwart/rood met het GTI logo in.
En van velgen heb je keuze uit 2 zwarte 19 inch velgen: Pretoria's of de Reifnitz, speciaal voor de TCR.


https://www.volkswagen.be/app/configura ... age=wheels
Niks spannends dus wat een TCR anders doet zijn dan een PP, uh qua bouw dan! Dus moet toch prima te doen zijn. Hooguit dat misschien bepaalde onderdelen niet voorradig zijn, dan wordt de levertijd wat langer, soi!
Dit zou ook niets uitmaken als er veel verschil opzit, zolang de wagen op dezelfde productielijn gemaakt wordt... Het zijn gewoon slots die verkocht worden, daar wordt nog totaal geen rekening gehouden met beschikbaarheid van onderdelen.
Na goed 3 weken kan dit toch helemaal het probleem niet zijn?
De wagen zou pas rond begin maart ten vroegste klaar kunnen zijn, dus pak dan nog dat ze er halverwege februari moesten aan beginnen, dan is het nog 5 weken.
Dat je na 3 weken de bestelling niet meer kunt ongedaan maken, om dan geen andere VW (en duurdere) te kopen, dat kan ik nog begrijpen.
Maar de TCR zou hen een kleine 2500€ meer opleveren.
Gebruikersavatar
surfroy01
Berichten: 401
Lid geworden op: 13 nov 2018, 12:21
Type auto: Golf 7 GTI PP

Re: Golf GTI TCR in VW configuratie

Bericht door surfroy01 »

En is er al iets bekend?
The most dangerous nut in my car is the one that holds the throttle, me! :oops:

Daily fun ; Golf 7 GTI Performance 487nM/311PK stage 1
Track fun; BMW E46 Touring 328 210 PK, Ducati 996SPS/128 awPK.
Voorheen; Passat B8 R line 2.0 TDI, 2xPassat B8 1.4 TSI/CLA Shooting brake AMG/BMW E46 325/Passat B8/DS5/XC90/XC70/X5/Durango/V40/156/146/33/paar slopels......
Gebruikersavatar
Helle
Berichten: 165
Lid geworden op: 07 nov 2018, 22:44
Type auto: Golf GTI TCR
Locatie: Nabij Kortrijk, Zuid-West Vlaanderen
Contacteer:

Re: Golf GTI TCR in VW configuratie

Bericht door Helle »

surfroy01 schreef: 14 jan 2019, 07:56 En is er al iets bekend?
Mijne verkoper is er al van donderdag mee bezig geweest (omdat hij tot donderdag in vaderschapsverlof was).
Heeft eerst contact moeten opnemen met de hoofdverantwoordelijke voor verkoop in België, en die heeft dan op zijn beurt contact opgenomen met de verantwoordelijke in het hoofdbureau in Wolfsburg.
De bestelling annuleren was blijkbaar niet meer mogelijk omdat alles al ingepland stond, maar ik heb de ganse configuratie van de TCR moeten doorgeven (zoals ik hem wil) aan mijn verkoper en die is dan naar D'Ieteren en vervolgens Wolfsburg opgestuurd, en vandaag zou ik normaal gezien weten of het gelukt is.
Als het moest lukken zou de wagen dan ook al redelijk rap in de productielijst komen te staan, en zou ik blijkbaar ook de eerste zijn met een vijfdeurs TCR (want eerst was gezegd bij de première in Wörthersee) dat hij enkel in driedeurs ging te verkrijgen zijn.

Ik hoop dat het lukt want anders zal ik hartzeer hebben als ik hem dan straks zie staan op het autosalon in Brussel.
Van zodra ik het weet, lees je het hier wel.
Gebruikersavatar
surfroy01
Berichten: 401
Lid geworden op: 13 nov 2018, 12:21
Type auto: Golf 7 GTI PP

Re: Golf GTI TCR in VW configuratie

Bericht door surfroy01 »

Klinkt alsnog veel belovend! Wel grappig dat u de specificatie door moet geven aan de fabriek van een TCR :D
The most dangerous nut in my car is the one that holds the throttle, me! :oops:

Daily fun ; Golf 7 GTI Performance 487nM/311PK stage 1
Track fun; BMW E46 Touring 328 210 PK, Ducati 996SPS/128 awPK.
Voorheen; Passat B8 R line 2.0 TDI, 2xPassat B8 1.4 TSI/CLA Shooting brake AMG/BMW E46 325/Passat B8/DS5/XC90/XC70/X5/Durango/V40/156/146/33/paar slopels......
Gebruikersavatar
Helle
Berichten: 165
Lid geworden op: 07 nov 2018, 22:44
Type auto: Golf GTI TCR
Locatie: Nabij Kortrijk, Zuid-West Vlaanderen
Contacteer:

Re: Golf GTI TCR in VW configuratie

Bericht door Helle »

surfroy01 schreef: 14 jan 2019, 09:05 Klinkt alsnog veel belovend! Wel grappig dat u de specificatie door moet geven aan de fabriek van een TCR :D
Niet zozeer de specificatie, maar wel de configuratie van de TCR zoals ik hem wil, met alle opties.
België is blijkbaar één van de eerste landen waar je hem kunt bestellen (waarschijnlijk door het autosalon die zaterdag van start gaat voor het grote publiek), maar er is wel geen mogelijkheid om het Akrapovic uitlaatsysteem te kiezen.
Nu ja, geen ramp, dan zou ik achteraf nog wel kunnen kiezen wat ik er van uitlaatsysteem laat opsteken.
Hetgeen er nu standaard op zit, zal ook al goed zijn met 290pk.

Maar eerst afwachten of ik kan veranderen naar een TCR
JoyGt
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jan 2019, 09:42
Type auto: Golf MK5 GT
Locatie: België
Contacteer:

Re: Golf GTI TCR in VW configuratie

Bericht door JoyGt »

Leuke website, maar werk langzaam (
kurtje
Berichten: 323
Lid geworden op: 03 aug 2012, 10:54
Type auto: 2018 VW GOLF R
Locatie: Beringen België

Re: Golf GTI TCR in VW configuratie

Bericht door kurtje »

Al nieuws Helle???
2018 GOLF MK7.5 R
Stage 2+ 412pk / 556nm by DVX Performance
KW V2
Motec Ultralight MRC2
Gebruikersavatar
Helle
Berichten: 165
Lid geworden op: 07 nov 2018, 22:44
Type auto: Golf GTI TCR
Locatie: Nabij Kortrijk, Zuid-West Vlaanderen
Contacteer:

Re: Golf GTI TCR in VW configuratie

Bericht door Helle »

kurtje schreef: 17 jan 2019, 15:17 Al nieuws Helle???
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, net voor de middag belde mijne verkoper die er al meer dan een week mee bezig was, om mij te melden dat het eindelijk gelukt was om de bestelling te veranderen naar een TCR.
Dus tis gelukt, maar deze week bleef het tot af en toe een berichtje dat hij nog geen nieuws had, windstil, waardoor mijn geloof in een goeie afloop steeds meer verwaterde.
Hij was tot vorige week donderdag in vaderschapsverlof en de andere verkopers (die Frans spraken, want de VW garage ligt net op de grens met Vlaanderen, Wallonië en Frankrijk) waren niet echt gestimuleerd om contact op te nemen en druk te zetten voor een annulering of verandering van de eerste bestelling.

Gelukkig heeft mijn Vlaamse verkoper er dan zijn werk van gemaakt en heeft hij contact opgenomen met D'Ieteren Belgie, en dan heeft die op zijn beurt Wolfsburg gebeld om te vragen wat mogelijk was.
Annulering van de bestelling was niet meer mogelijk, want mijn bestelling was al opgenomen in de computer voor de productie.
Maar dan hebben ze alles gezet op een verandering van de bestelling van een Performance, naar een TCR, en vorige week al moest ik mijn ganse configuratie doorgeven, zoals ik hem wilde.

En vanmiddag was het dan eindelijk zover, witte rook van Wolfsburg, dat het goedgekeurd was, en vannamiddag ben ik dan de bestelling gaan afronden, en heb ik het getekend.
Ik moet zowat de eerste zijn met mijn bestelling van de TCR met 5 deuren, en die honingraat op de zijkanten van de wagen, heb ik weggelaten.
Ik vind het ten eerste mooier zonder, en het koste dan ook nog eens 600€ voor 2 stickers op de zijkanten van de wagen.
Ook de Akrapovic uitlaten waren niet te bestellen, maar achteraf kan ik later nog wel zien of ik een ander en beter klinkend uitlaatsysteem laat monteren.

Ik heb zelfs meer korting dan bij de Performance: 7555€ bij de TCR tegenover 7417€ bij de Performance.
Wat zit er allemaal op van opties: TCR van 290pk in Pure Grey met zwarte accenten, TCR interieur, Comfort en Travel Pack, Discover Pro navigatiesysteem, 5 deuren, Verdonkerde achterlichten met dynamische pinkers, wintermodule, Dynaudio soundsysteem, 19" zwarte Reifnitz velgen met DCC en opheffing van de elektronische begrenzing van de topsnelheid, LED dynamische koplampen, Panoramisch dak, Climatronic, Park distance control, zijruiten en achteruit 65% verdonkerd, achteruitrijcamera, buitenspiegels met geheugenfunctie,...

In vergelijking met de Performance kost hij maar een 1300€ meer, dus echt wel een goeie zaak gedaan.
Volgende week ga ik naar het autosalon (start nu zaterdag al) in Brussel Expo, waar hij er tentoon staat in het rood.
Gebruikersavatar
ChielED35
Berichten: 2380
Lid geworden op: 06 jun 2016, 16:24
Type auto: Golf MK7 R

Re: Golf GTI TCR in VW configuratie

Bericht door ChielED35 »

Top gefeliciteerd. Goeie deal gedaan!!
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Gebruikersavatar
Helle
Berichten: 165
Lid geworden op: 07 nov 2018, 22:44
Type auto: Golf GTI TCR
Locatie: Nabij Kortrijk, Zuid-West Vlaanderen
Contacteer:

Re: Golf GTI TCR in VW configuratie

Bericht door Helle »

ChielED35 schreef: 17 jan 2019, 20:32 Top gefeliciteerd. Goeie deal gedaan!!
Dank u wel, vind ik ook.
Nog getwijfeld of ik de zwarte Pretoria velgen ging nemen, of de zwarte Reifnitz velgen, en uiteindelijk toch voor die 2e gekozen (een 400€ goedkoper), omdat de Pretoria's aan de Golf R toebehoren, en die Reifnitz zijn specifiek voor de TCR.
En tis eens iets anders dan de Pretoria's.
Gebruikersavatar
ChielED35
Berichten: 2380
Lid geworden op: 06 jun 2016, 16:24
Type auto: Golf MK7 R

Re: Golf GTI TCR in VW configuratie

Bericht door ChielED35 »

Ik snap je keuze voor de wielen. Persoonlijk had ik wel voor die meerprijs de Pretorias gekozen omdat het gewoon zo’n gruwelijk mooi wiel is, maar dat is smaak. Degenen die je nu hebt gekozen horen wel weer echt bij de TCR, dus dat is ook wel weer leuk.
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Gebruikersavatar
Helle
Berichten: 165
Lid geworden op: 07 nov 2018, 22:44
Type auto: Golf GTI TCR
Locatie: Nabij Kortrijk, Zuid-West Vlaanderen
Contacteer:

Re: Golf GTI TCR in VW configuratie

Bericht door Helle »

ChielED35 schreef: 17 jan 2019, 20:39 Ik snap je keuze voor de wielen. Persoonlijk had ik wel voor die meerprijs de Pretorias gekozen omdat het gewoon zo’n gruwelijk mooi wiel is, maar dat is smaak. Degenen die je nu hebt gekozen horen wel weer echt bij de TCR, dus dat is ook wel weer leuk.
Ik vind het wel mooi dat VW de keuze laat tussen deze twee mooie 19" velgen.
Bij de Performance had ik geen mogelijkheid om voor zwarte 19 inch velgen te kiezen.
Voor 1300€ meer heb je er toch wel heel wat bij in vergelijking met de Performance, om dan nog niet te spreken van de extra 45pk.
Een Golf R ging niet voor mij, omdat de koffer net niet diep genoeg was om mijne rolstoel in te krijgen.
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Golf GTI TCR in VW configuratie

Bericht door yal »

Goede deal gedaan zo te horen, gefeliciteerd :!: :D
Alleen de motor en turbo zijn de meerprijs al waard , de R motor zou intern toch aangepast/robuuster zijn dan het GTI blok.
Ik denk dat de TCR versie ook wat zeldzamer zal zijn , hoop mensen weten niet van het bestaan ervan.

Ik snap je redenatie qua Pretoria wielen , ik heb ze zelf ook maar het zijn idd de R wielen.

Ook de nieuwe PRO navigatie ziet er gelikt uit :mrgreen: en de nieuwe achterlichten zien er meer high tech uit dan voorheen.

Ik begreep dat i.v.m de WLTP er een partikel filter met sensors in de uitlaat is aangebracht en dat de indirecte/port injectie verdwenen is, dus alleen nog directe injectie.
Is dat in België ook het geval of echt weer een NL dinge''tje?

Grt Yal

p.s. ben benieuwd naar de Reifnitz velgen :D
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Gebruikersavatar
Helle
Berichten: 165
Lid geworden op: 07 nov 2018, 22:44
Type auto: Golf GTI TCR
Locatie: Nabij Kortrijk, Zuid-West Vlaanderen
Contacteer:

Re: Golf GTI TCR in VW configuratie

Bericht door Helle »

yal schreef: 17 jan 2019, 21:58 Goede deal gedaan zo te horen, gefeliciteerd :!: :D
Alleen de motor en turbo zijn de meerprijs al waard , de R motor zou intern toch aangepast/robuuster zijn dan het GTI blok.
Ik denk dat de TCR versie ook wat zeldzamer zal zijn , hoop mensen weten niet van het bestaan ervan.

Ik snap je redenatie qua Pretoria wielen , ik heb ze zelf ook maar het zijn idd de R wielen.

Ook de nieuwe PRO navigatie ziet er gelikt uit :mrgreen: en de nieuwe achterlichten zien er meer high tech uit dan voorheen.

Ik begreep dat i.v.m de WLTP er een partikel filter met sensors in de uitlaat is aangebracht en dat de indirecte/port injectie verdwenen is, dus alleen nog directe injectie.
Is dat in België ook het geval of echt weer een NL dinge''tje?

Grt Yal

p.s. ben benieuwd naar de Reifnitz velgen :D
De TCR is nu sinds Nieuwjaar te configureren en te bestellen in België omdat het autosalon zaterdag van start gaat in Brussel Expo.
Naar wat ik gehoord heb zou de productie van de TCR maar een tijdje lopen, want daarna is er direct al de gewone Golf 8 en volgend jaar komen ze dan uit met hun GTI van 265pk, de GTI Performance van 300pk en de R van 350 of 400pk (volgens dat ik al ergens gelezen heb).
Die TCR vind ik qua kleur en met die extensies onderaan langs voor, langs de zijkanten en met de diffuser langs achter wel mooi, en die zwarte 19 inch velgen en mat zwarte spiegelkappen maken het nog meer compleet.
Wat betreft die navigatie is het wel mooi, maar sommigen klagen dat er geen draaiknop meer op zit.
En ook rap vuile vingers, maar dat vind ik nie erg (doekje in de auto leggen).
Over die WLTP ga ik u niet kunnen helpen, te weinig verstand van.
Denk dat andere Belgen die technisch een pak meer ervaren zijn, u daar meer uitleg gaan over kunnen verschaffen.
Die Reifnitz zijn in mat zwart, en wat er ook nog verschillend is met de performance, is dat de voorste schijfremmen van de TCR geperforeerd zijn, en in het interieur zijn de deuren en de schakelpook in alcantara.
Dit is één van de betere filmpjes van hoe het eruit ziet: https://www.youtube.com/watch?v=SRcPYgCb6Jw
kurtje
Berichten: 323
Lid geworden op: 03 aug 2012, 10:54
Type auto: 2018 VW GOLF R
Locatie: Beringen België

Re: Golf GTI TCR in VW configuratie

Bericht door kurtje »

Geweldig om te horen!!! Denk dat je anders zeker spijt zou hebben als het niet gelukt moest zijn!
Je hebt een heel mooie configuratie samengesteld!!!

Inderdaad door de WLTP norm hebben die dingen aangepast, daardoor draait hij in de Golf R ook net 10pk minder...
Hoe lang moet je wachten eer hij leverbaar is?
2018 GOLF MK7.5 R
Stage 2+ 412pk / 556nm by DVX Performance
KW V2
Motec Ultralight MRC2
Gebruikersavatar
Helle
Berichten: 165
Lid geworden op: 07 nov 2018, 22:44
Type auto: Golf GTI TCR
Locatie: Nabij Kortrijk, Zuid-West Vlaanderen
Contacteer:

Re: Golf GTI TCR in VW configuratie

Bericht door Helle »

kurtje schreef: 17 jan 2019, 22:39 Geweldig om te horen!!! Denk dat je anders zeker spijt zou hebben als het niet gelukt moest zijn!
Je hebt een heel mooie configuratie samengesteld!!!

Inderdaad door de WLTP norm hebben die dingen aangepast, daardoor draait hij in de Golf R ook net 10pk minder...
Hoe lang moet je wachten eer hij leverbaar is?
Zeg wel, ik heb er vanalles bijgesleurd om toch maar te zorgen dat hij er alles ging aan doen om het mogelijk te maken.
Zelfs de emo toer opgegaan dat ik al 20 jaar in mijn karre zit, en dat dit het mooiste zou zijn wat er me op materieel vlak kon gebeuren, moest het lukken.
En dat ik hem eeuwig dankbaar zou zijn.
Gelukkig is het iemand die ik ken, en vooral zijn ouders, en dus heeft hij op zijn beurt tegen de hoofdverkoper van D'Ieteren gezegd dat hij het maar moest proberen te forceren en dat hij dit dan als een soort vaderschapscadeau (want hij was net vader geworden) voor hem kon doen.
Ik dacht dat het een goeie 2000€ verschil ging zijn met de Performance, maar het komt ongeveer op slechts 1500€, en dan heb je er toch heel wat voor bijgekregen.

Doordat de bestelling van de Performance niet meer kon ongedaan worden, blijft hij op diezelfde datum in de productielijst, dus al van 15 december.
Het kan goed zijn dat hij tegen maart al geproduceerd wordt, en zelfs als het een maand later moest zijn, zou ik er nog geen spijt van hebben.
Zo graag wilde ik die TCR.
Ik had zelfs geen zin om naar het autosalon te gaan, moest het niet meer veranderd kunnen worden.
Want ik ging er hartzeer van hebben als ik de TCR dan zie staan in Brussel.
Nu staat hij er blijkbaar in het rood.
Mijne verkoper ging morgen gaan (pre-opening), en ging er de hoofdverkoper voor België zien, en hem nog eens bedanken.
Kga eindelijk weer goed kunnen slapen, want van de 5e januari was ik er constant mee bezig, hopende dat ik nog ging kunnen veranderen.

Net ook nog een bericht gestuurd naar Thomas van Autogefuhl, wanneer hij eens een volledige review kon maken van de GTI TCR.
Hij reageerde kort erna dat de opnames morgen van start gaan, dus ga ik na zijn review ook al wat wijzer zijn, want nu is het nog veel gissen.
https://www.youtube.com/watch?v=RDtNy6aIGmM&t=1847s
Gebruikersavatar
surfroy01
Berichten: 401
Lid geworden op: 13 nov 2018, 12:21
Type auto: Golf 7 GTI PP

Re: Golf GTI TCR in VW configuratie

Bericht door surfroy01 »

Gefeliciteerd en toch ook 3 werf hulde voor VW dat dit soort dingen gedaan kunnen worden! Klinkt buiten dat het een fraaie uitvoering van ons geliefd model ook financieel een goede deal is geworden!
The most dangerous nut in my car is the one that holds the throttle, me! :oops:

Daily fun ; Golf 7 GTI Performance 487nM/311PK stage 1
Track fun; BMW E46 Touring 328 210 PK, Ducati 996SPS/128 awPK.
Voorheen; Passat B8 R line 2.0 TDI, 2xPassat B8 1.4 TSI/CLA Shooting brake AMG/BMW E46 325/Passat B8/DS5/XC90/XC70/X5/Durango/V40/156/146/33/paar slopels......
Gebruikersavatar
Helle
Berichten: 165
Lid geworden op: 07 nov 2018, 22:44
Type auto: Golf GTI TCR
Locatie: Nabij Kortrijk, Zuid-West Vlaanderen
Contacteer:

Re: Golf GTI TCR in VW configuratie

Bericht door Helle »

surfroy01 schreef: 18 jan 2019, 07:16 Gefeliciteerd en toch ook 3 werf hulde voor VW dat dit soort dingen gedaan kunnen worden! Klinkt buiten dat het een fraaie uitvoering van ons geliefd model ook financieel een goede deal is geworden!
Ja, echt wel chapeau, ik begon toch steeds meer te vrezen dat het niets meer ging worden.
Nadat ze vorige week mijn configuratie van de TCR (zoals ik hem wilde) doorgestuurd hadden naar Wolfsburg, hoorde ik er deze week niets meer van, tot het bevrijdende telefoontje gisteren.
Als je ziet dat het maar een 1500€ scheelt met de Performance, moet er eigenlijk niet getwijfeld worden om voor de TCR te kiezen.
We hebben dan gisteren namiddag nog eens alles overlopen met mijne verkoper, om de prijs te berekenen, en mijn vriendin zag op de foto dat er op de zijkanten zo'n honingraat op stond.
Bleek dat het om een sticker gaat die je er optioneel kunt bijnemen.
Maar doordat we het mooier vonden zonder sticker, hebben we het er niet bij genomen, en maar goed ook wat voor die 2 honingraat stickers was het maar liefst 600€ :o
Gebruikersavatar
surfroy01
Berichten: 401
Lid geworden op: 13 nov 2018, 12:21
Type auto: Golf 7 GTI PP

Re: Golf GTI TCR in VW configuratie

Bericht door surfroy01 »

Mee eens, zag op dat youtube filmpje die honingraat stickers en als je niet zou weten dat het af fabriek is, zou je denken wat een onsmakelijke toevoeging,

Vind die kleur stelling icm zwarte details overigens niet verkeerd op dat filmpje. Zijn dat de Reifnitz velgen?
The most dangerous nut in my car is the one that holds the throttle, me! :oops:

Daily fun ; Golf 7 GTI Performance 487nM/311PK stage 1
Track fun; BMW E46 Touring 328 210 PK, Ducati 996SPS/128 awPK.
Voorheen; Passat B8 R line 2.0 TDI, 2xPassat B8 1.4 TSI/CLA Shooting brake AMG/BMW E46 325/Passat B8/DS5/XC90/XC70/X5/Durango/V40/156/146/33/paar slopels......
Gebruikersavatar
Helle
Berichten: 165
Lid geworden op: 07 nov 2018, 22:44
Type auto: Golf GTI TCR
Locatie: Nabij Kortrijk, Zuid-West Vlaanderen
Contacteer:

Re: Golf GTI TCR in VW configuratie

Bericht door Helle »

surfroy01 schreef: 18 jan 2019, 08:42 Mee eens, zag op dat youtube filmpje die honingraat stickers en als je niet zou weten dat het af fabriek is, zou je denken wat een onsmakelijke toevoeging,

Vind die kleur stelling icm zwarte details overigens niet verkeerd op dat filmpje. Zijn dat de Reifnitz velgen?
Ik vind het ook geen toegevoegde waarde, maar gelukkig is het optioneel, dus kun je ze weglaten.
Ja dat zijn die Reifnitz velgen, in mat zwart.
IK vind ze wel eens iets anders.
De Pretoria's blijven topvelgen, maar toch voor die Reifnitz gekozen, omdat ze wel passen in het geheel van de TCR.

Doordat ik nu veranderd ben naar de TCR en mijn zwarte 19 inch velgen heb, ga ik nu voorlopig ook niet meer uitkijken voor nog een extra set velgen, wat mij het bedrag dat ik nu meer betaal, al direct uit spaar.
Kga wel Xpel folie laten aanbrengen aan de onder zijkant waar ik moet inkruipen en mijne rolstoel moet binnen en buiten trekken, want anders is dat binnen de kortste keren beschadigd.
En ik denk dat ik ook een volledige keramische coating ga laten doen, want voor mij is het handig als het vuil makkelijk mee komt, want ik kan mij niet op mijne buik leggen om alle hoekjes en kantjes mooi te reinigen :lol:
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Golf GTI TCR in VW configuratie

Bericht door bzb »

komt er ook een handgas/rem installatie in? zo ja neem er dan 1 met afzonderlijke rem en gas pedaal/stang aan t stuur want wat ze buiten nederland allemaal in elkaar breien aan pookjes en ringen :lol: zon gast in duitsland met een rs3 had zo'n ring aan t stuur, kon geen LC gebruiken en amper sportief rijden, had een rental in usa kon de hele weg maar met 1 hand aan t stuur en de ander aan een gas rem ding, echt zonde kan zoveel beter
Gebruikersavatar
Helle
Berichten: 165
Lid geworden op: 07 nov 2018, 22:44
Type auto: Golf GTI TCR
Locatie: Nabij Kortrijk, Zuid-West Vlaanderen
Contacteer:

Re: Golf GTI TCR in VW configuratie

Bericht door Helle »

bzb schreef: 18 jan 2019, 09:09 komt er ook een handgas/rem installatie in? zo ja neem er dan 1 met afzonderlijke rem en gas pedaal/stang aan t stuur want wat ze buiten nederland allemaal in elkaar breien aan pookjes en ringen :lol: zon gast in duitsland met een rs3 had zo'n ring aan t stuur, kon geen LC gebruiken en amper sportief rijden, had een rental in usa kon de hele weg maar met 1 hand aan t stuur en de ander aan een gas rem ding, echt zonde kan zoveel beter
Ja, gas en rem apart naast het stuur.
Ze gaan met twee hendeltjes werken voor de gas, links en rechts van het stuur, beetje zoals een hendel waar je de pinkers mee doet gaan.
De rem is een aparte pook waar je vooruit moet duwen om te remmen.
Op mijn huidige Golf IV heb ik nu ook een gasring op het stuur bevestigd, maar dat is op deze niet mogelijk aangezien het stuur langs onder afgeplat is, en je er dus geen ronde gasring kunt op bevestigen.

Mijn eerste systeem op mijn huidige golf was ook met een hendel rechts van mijn stuur, en toen kon ik mijn hand laten rusten op de rempook, en had ik er ook cruise control opzitten om de gas vast te zetten.
Verder heb ik ook vierpuntsgordel nodig omdat ik geen buikspieren meer heb, en ga ik langs de binnenkant van de kofferopening een lus laten bevestigen om de koffer bij geopende stand, naar beneden te kunnen trekken.
De aanpassingen komen op een 5000€ waarvan ik een groot deel ga terug krijgen.
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Golf GTI TCR in VW configuratie

Bericht door bzb »

zou het toch inbouwen zoals jij wil, mocht je een keer willen gummen kan het maar beter goed sportief reageren wat je doet

zou dit nemen https://docplayer.nl/docs-images/59/435 ... es/3-3.png

maar dan met een knobbeltje als rem, als je mij een pb stuurt met je nummer kan ik je mijn foto appen hoe ik het heb zitten
Gebruikersavatar
surfroy01
Berichten: 401
Lid geworden op: 13 nov 2018, 12:21
Type auto: Golf 7 GTI PP

Re: Golf GTI TCR in VW configuratie

Bericht door surfroy01 »

Helle schreef: 18 jan 2019, 09:34 Op mijn huidige Golf IV heb ik nu ook een gasring op het stuur bevestigd, maar dat is op deze niet mogelijk aangezien het stuur langs onder afgeplat is, en je er dus geen ronde gasring kunt op bevestigen.
Dit snap ik niet, kan die gasring dan niet ook een afplatting erin krijgen zoals het stuur? of zit die ring vast aan stuurkolom, dan snap ik nog het probleem niet. Kom je niet in de knel met de flippers?
The most dangerous nut in my car is the one that holds the throttle, me! :oops:

Daily fun ; Golf 7 GTI Performance 487nM/311PK stage 1
Track fun; BMW E46 Touring 328 210 PK, Ducati 996SPS/128 awPK.
Voorheen; Passat B8 R line 2.0 TDI, 2xPassat B8 1.4 TSI/CLA Shooting brake AMG/BMW E46 325/Passat B8/DS5/XC90/XC70/X5/Durango/V40/156/146/33/paar slopels......
Gebruikersavatar
Helle
Berichten: 165
Lid geworden op: 07 nov 2018, 22:44
Type auto: Golf GTI TCR
Locatie: Nabij Kortrijk, Zuid-West Vlaanderen
Contacteer:

Re: Golf GTI TCR in VW configuratie

Bericht door Helle »

bzb schreef: 18 jan 2019, 09:40 zou het toch inbouwen zoals jij wil, mocht je een keer willen gummen kan het maar beter goed sportief reageren wat je doet

zou dit nemen https://docplayer.nl/docs-images/59/435 ... es/3-3.png

maar dan met een knobbeltje als rem, als je mij een pb stuurt met je nummer kan ik je mijn foto appen hoe ik het heb zitten
Is zoiets, maar dan wel met een gashendel links en rechts van het stuur, en de rempook rechts.
Ik heb het besteld bij Abeco (dicht bij mijn deur) en die werken samen met de Volkswagen garage: http://www.abeco.be/mobility/
Ik heb verschillende systemen bekeken, en dit is het beste, en had ik ook al eerder toen ik mijn huidige wagen kocht.
Maar met dat verschil dat ik nu ook nog een gashendel links heb, zodat ik langs beide kanten gas kan geven.
Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 36 gasten