Golf GTI TCR in VW configuratie

Volkswagen nieuws en forum nieuws.
Gebruikersavatar
Helle
Berichten: 165
Lid geworden op: 07 nov 2018, 22:44
Type auto: Golf GTI TCR
Locatie: Nabij Kortrijk, Zuid-West Vlaanderen
Contacteer:

Golf GTI TCR in VW configuratie

Bericht door Helle »

De Golf GTI TCR met 290pk is vanaf nu te bestellen: https://www.volkswagen.be/app/configura ... ?page=trim
https://www.youtube.com/watch?v=2QCtYa1ZS0Q
Vooral in dat grijs ziet ie er super uit!
Gebruikersavatar
Vissa
Berichten: 900
Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
Type auto: Cupra Formentor 310
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Golf GTI TCR in VW configuratie

Bericht door Vissa »

In NL staat hij er nog niet bij.

Vind het vrij laat ook. Als je hem nu besteld heb je hem ergens richting de zomer, komt de Golf 8 dan niet ergens rond die tijd? :)
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Gebruikersavatar
Helle
Berichten: 165
Lid geworden op: 07 nov 2018, 22:44
Type auto: Golf GTI TCR
Locatie: Nabij Kortrijk, Zuid-West Vlaanderen
Contacteer:

Re: Golf GTI TCR in VW configuratie

Bericht door Helle »

Vissa schreef: 05 jan 2019, 10:02 In NL staat hij er nog niet bij.

Vind het vrij laat ook. Als je hem nu besteld heb je hem ergens richting de zomer, komt de Golf 8 dan niet ergens rond die tijd? :)
De gewone Golf 8 wel, de GTI versie is pas voor ergens in 2020.
Ik heb de gewone Golf GTI performance besteld, omdat ik het exterieur van de Golf 8 toch minder vind.
Maar vandaag toch eens langs gaan bij de dealer en zien wat een gelijkaardige configuratie meer zou kosten.
Dan zit alles er ook al op.
kurtje
Berichten: 323
Lid geworden op: 03 aug 2012, 10:54
Type auto: 2018 VW GOLF R
Locatie: Beringen België

Re: Golf GTI TCR in VW configuratie

Bericht door kurtje »

Ken jij het interieur van de Golf 8 al? :) Denk dat er nog alleen maar gokjes overal te spotten zijn...

De TCR lijkt me echt wel een leuke versie te zijn! In België scheelt hij niet zoveel met de GTI Performance qua prijs. Ook als ik zie dat je 4k salonkorting krijgt :D Je krijgt dan wel het R blok erin :mrgreen:
2018 GOLF MK7.5 R
Stage 2+ 412pk / 556nm by DVX Performance
KW V2
Motec Ultralight MRC2
Gebruikersavatar
Helle
Berichten: 165
Lid geworden op: 07 nov 2018, 22:44
Type auto: Golf GTI TCR
Locatie: Nabij Kortrijk, Zuid-West Vlaanderen
Contacteer:

Re: Golf GTI TCR in VW configuratie

Bericht door Helle »

kurtje schreef: 05 jan 2019, 10:37 Ken jij het interieur van de Golf 8 al? :) Denk dat er nog alleen maar gokjes overal te spotten zijn...

De TCR lijkt me echt wel een leuke versie te zijn! In België scheelt hij niet zoveel met de GTI Performance qua prijs. Ook als ik zie dat je 4k salonkorting krijgt :D Je krijgt dan wel het R blok erin :mrgreen:
Interieur van de Golf 8 zal enorm evolueren, maar voor mezelf is het beter dat die middenconsole niet al te groot en te breed is, want anders is het moeilijker om mijne rolstoel op de passagierszetel te zetten.

Qua exterieur vind ik de Golf 8 wel minder mooi, dan de huidige Golf 7.5
Denk dat het prijsverschil zo'n 2500€ is tussen de TCR en de GTI performance
kurtje
Berichten: 323
Lid geworden op: 03 aug 2012, 10:54
Type auto: 2018 VW GOLF R
Locatie: Beringen België

Re: Golf GTI TCR in VW configuratie

Bericht door kurtje »

Eerlijk zou ik dan altijd de TCR verkiezen als het prijsverschil 2500euro is...
De motor alleen al is een heel ander kaliber...

Qua interieur en exterieur is het echt nog gissen, ben super tevreden van mijn 7.5 en ga er ook nog een hele tijd mee rijden :mrgreen:
2018 GOLF MK7.5 R
Stage 2+ 412pk / 556nm by DVX Performance
KW V2
Motec Ultralight MRC2
Gebruikersavatar
Helle
Berichten: 165
Lid geworden op: 07 nov 2018, 22:44
Type auto: Golf GTI TCR
Locatie: Nabij Kortrijk, Zuid-West Vlaanderen
Contacteer:

Re: Golf GTI TCR in VW configuratie

Bericht door Helle »

kurtje schreef: 05 jan 2019, 12:10 Eerlijk zou ik dan altijd de TCR verkiezen als het prijsverschil 2500euro is...
De motor alleen al is een heel ander kaliber...

Qua interieur en exterieur is het echt nog gissen, ben super tevreden van mijn 7.5 en ga er ook nog een hele tijd mee rijden :mrgreen:
De mijne is nu wel al besteld van 15 december, maar bijlange nog niet in productie.
Als ik nog zou kunnen veranderen zou ik direct die zwarte 19 inch velgen hebben, en hoef ik ook zelf geen andere set velgen meer aanschaffen (wat met banden ook op 2500€ zou komen).
Ge kunt hem ofwel met deze 19 inch Reifnets velgen nemen: https://www.youtube.com/watch?v=Jmr1Fy5FL8U
Met de zwarte 19 inch pretoria velgen is het nog eens 500€ duurder.
kurtje
Berichten: 323
Lid geworden op: 03 aug 2012, 10:54
Type auto: 2018 VW GOLF R
Locatie: Beringen België

Re: Golf GTI TCR in VW configuratie

Bericht door kurtje »

Als je interesse hebt zou ik daar zeker achter horen...
Sowieso iets exclusiever als een normale GTI Performance, de leukere motor (dit voel je echt wel) en volgens mij ook een nog leukere sound :)
2018 GOLF MK7.5 R
Stage 2+ 412pk / 556nm by DVX Performance
KW V2
Motec Ultralight MRC2
Gebruikersavatar
Vissa
Berichten: 900
Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
Type auto: Cupra Formentor 310
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Golf GTI TCR in VW configuratie

Bericht door Vissa »

kurtje schreef: 05 jan 2019, 13:23 Als je interesse hebt zou ik daar zeker achter horen...
Sowieso iets exclusiever als een normale GTI Performance, de leukere motor (dit voel je echt wel) en volgens mij ook een nog leukere sound :)
Akrapovic aanvinken, hoppa! :)
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
kurtje
Berichten: 323
Lid geworden op: 03 aug 2012, 10:54
Type auto: 2018 VW GOLF R
Locatie: Beringen België

Re: Golf GTI TCR in VW configuratie

Bericht door kurtje »

Voor meer als 4K koop ik wel een andere catback :mrgreen:
Daarom heb ik er ook geen moeite voor gedaan bij de R van mezelf...
2018 GOLF MK7.5 R
Stage 2+ 412pk / 556nm by DVX Performance
KW V2
Motec Ultralight MRC2
Gebruikersavatar
Helle
Berichten: 165
Lid geworden op: 07 nov 2018, 22:44
Type auto: Golf GTI TCR
Locatie: Nabij Kortrijk, Zuid-West Vlaanderen
Contacteer:

Re: Golf GTI TCR in VW configuratie

Bericht door Helle »

Vissa schreef: 05 jan 2019, 15:44
kurtje schreef: 05 jan 2019, 13:23 Als je interesse hebt zou ik daar zeker achter horen...
Sowieso iets exclusiever als een normale GTI Performance, de leukere motor (dit voel je echt wel) en volgens mij ook een nog leukere sound :)
Akrapovic aanvinken, hoppa! :)
Bij de configuratie van de TCR in België, is er geen mogelijkheid om de Akrapovic uitlaat te selecteren.
Zaterdag bij de dealer langs geweest en morgen ga ik weten of de bestelling van de GTI performance (15/12) nog kan ongedaan worden, om dan een iets duurdere TCR te bestellen.
Het zou toch geen probleem mogen zijn, want de wagen was normaal voorzien om rond 1 maart in productie te gaan.
En ik betaal nog wat extra voor de TCR.
Ik hoor het morgen wel.
Gebruikersavatar
surfroy01
Berichten: 401
Lid geworden op: 13 nov 2018, 12:21
Type auto: Golf 7 GTI PP

Re: Golf GTI TCR in VW configuratie

Bericht door surfroy01 »

Dat zou een fraaie upgrade wezen!
The most dangerous nut in my car is the one that holds the throttle, me! :oops:

Daily fun ; Golf 7 GTI Performance 487nM/311PK stage 1
Track fun; BMW E46 Touring 328 210 PK, Ducati 996SPS/128 awPK.
Voorheen; Passat B8 R line 2.0 TDI, 2xPassat B8 1.4 TSI/CLA Shooting brake AMG/BMW E46 325/Passat B8/DS5/XC90/XC70/X5/Durango/V40/156/146/33/paar slopels......
Gebruikersavatar
surfroy01
Berichten: 401
Lid geworden op: 13 nov 2018, 12:21
Type auto: Golf 7 GTI PP

Re: Golf GTI TCR in VW configuratie

Bericht door surfroy01 »

Overigens heeft een collega een Tiguan besteld, die heeft (volgens de dealer) een slot gekregen van een lease bedrijf, welke de order had gecanceld, dus moet geen probleem zijn om de PP om te zetten in een TCR! Hij kon zelfs nog de kleur veranderen.
The most dangerous nut in my car is the one that holds the throttle, me! :oops:

Daily fun ; Golf 7 GTI Performance 487nM/311PK stage 1
Track fun; BMW E46 Touring 328 210 PK, Ducati 996SPS/128 awPK.
Voorheen; Passat B8 R line 2.0 TDI, 2xPassat B8 1.4 TSI/CLA Shooting brake AMG/BMW E46 325/Passat B8/DS5/XC90/XC70/X5/Durango/V40/156/146/33/paar slopels......
Gebruikersavatar
Helle
Berichten: 165
Lid geworden op: 07 nov 2018, 22:44
Type auto: Golf GTI TCR
Locatie: Nabij Kortrijk, Zuid-West Vlaanderen
Contacteer:

Re: Golf GTI TCR in VW configuratie

Bericht door Helle »

surfroy01 schreef: 07 jan 2019, 08:36 Overigens heeft een collega een Tiguan besteld, die heeft (volgens de dealer) een slot gekregen van een lease bedrijf, welke de order had gecanceld, dus moet geen probleem zijn om de PP om te zetten in een TCR! Hij kon zelfs nog de kleur veranderen.
Ik hoop het.
Ondanks dat ik ook al heel tevreden ben met de GTI Performance, zou het toch hartzeer doen, als ik dan de GTI TCR zie staan op het autosalon in Brussel Expo.
kurtje
Berichten: 323
Lid geworden op: 03 aug 2012, 10:54
Type auto: 2018 VW GOLF R
Locatie: Beringen België

Re: Golf GTI TCR in VW configuratie

Bericht door kurtje »

We duimen mee, want dat zou echt wel een leuke upgrade zijn!!!
2018 GOLF MK7.5 R
Stage 2+ 412pk / 556nm by DVX Performance
KW V2
Motec Ultralight MRC2
Gebruikersavatar
ChielED35
Berichten: 2380
Lid geworden op: 06 jun 2016, 16:24
Type auto: Golf MK7 R

Re: Golf GTI TCR in VW configuratie

Bericht door ChielED35 »

Dus voor €3000 meer heb je een TCR met 19” Pretorias eronder?! Daar zou ik geen seconde over hoeven twijfelen zeg, goeie deal als het lukt.
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Gebruikersavatar
FreaQ
Berichten: 491
Lid geworden op: 01 apr 2018, 13:04
Type auto: Golf MK6 GTI ED35
Locatie: 072

Re: Golf GTI TCR in VW configuratie

Bericht door FreaQ »

ChielED35 schreef: 07 jan 2019, 13:51 Dus voor €3000 meer heb je een TCR met 19” Pretorias eronder?! Daar zou ik geen seconde over hoeven twijfelen zeg, goeie deal als het lukt.
Ja, maar zou jij je R daar voor in willen ruilen ? FWD vs AWD.. ik zou het wel weten..
VW Golf GTI ED35 Tornado red.
Gebruikersavatar
ChielED35
Berichten: 2380
Lid geworden op: 06 jun 2016, 16:24
Type auto: Golf MK7 R

Re: Golf GTI TCR in VW configuratie

Bericht door ChielED35 »

Nee, maar het ging hier over het verschil tussen een 7,5gti performance en een TCR met Pretoria wielen. Voor die geringe meerprijs zou dit een goede keuze zijn.
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Gebruikersavatar
Helle
Berichten: 165
Lid geworden op: 07 nov 2018, 22:44
Type auto: Golf GTI TCR
Locatie: Nabij Kortrijk, Zuid-West Vlaanderen
Contacteer:

Re: Golf GTI TCR in VW configuratie

Bericht door Helle »

ChielED35 schreef: 07 jan 2019, 18:07 Nee, maar het ging hier over het verschil tussen een 7,5gti performance en een TCR met Pretoria wielen. Voor die geringe meerprijs zou dit een goede keuze zijn.
Da's waar, alleen is het probleem dat een andere verkoper dan de mijne (die nog tot donderdag vaderschapsverlof heeft) gebeld heeft met het hoofdbureau van Volkswagen België, en die hem zeiden dat ze de bestelling van de GTI Performance (van 15/12) niet meer ongedaan kunnen maken.
Mijne verkoper een bericht gestuurd en hij gaat proberen om er alsnog in te slagen.
Maar hij kon me niets beloven, en de wagen als stockwagen nemen voor in de showroom was waarschijnlijk ook geen optie omdat het toch om een dure snelle wagen gaat, waarvan ze er ook niet zo heel veel verkopen.

Begrijp ik allemaal niet goed, want de wagen is pas 3 weken besteld en hij zou ten vroegste binnen 5 à 6 weken in productie gaan.
Nu maar hopen dat er donderdag toch nog goed nieuws komt.
Gebruikersavatar
surfroy01
Berichten: 401
Lid geworden op: 13 nov 2018, 12:21
Type auto: Golf 7 GTI PP

Re: Golf GTI TCR in VW configuratie

Bericht door surfroy01 »

En wat is er nog meer anders aan een TCR dan een PP behalve de motor? Volgens mij moet dat wel lukken als er door gedrukt wordt. Het ligt denk ik meer aan de dealer/VW België dan aan VW Duitsland. Als ik hoor wat er in NL naderhand geregeld kan worden. Is het een grote dealer waar je de PP besteld hebt?
The most dangerous nut in my car is the one that holds the throttle, me! :oops:

Daily fun ; Golf 7 GTI Performance 487nM/311PK stage 1
Track fun; BMW E46 Touring 328 210 PK, Ducati 996SPS/128 awPK.
Voorheen; Passat B8 R line 2.0 TDI, 2xPassat B8 1.4 TSI/CLA Shooting brake AMG/BMW E46 325/Passat B8/DS5/XC90/XC70/X5/Durango/V40/156/146/33/paar slopels......
kurtje
Berichten: 323
Lid geworden op: 03 aug 2012, 10:54
Type auto: 2018 VW GOLF R
Locatie: Beringen België

Re: Golf GTI TCR in VW configuratie

Bericht door kurtje »

Oei dat zou wel zonde zijn natuurlijk... Zeker als je weet dat hij nog lang niet in productie is, en ze een bepaald tijdschema hebben om zeker nog wijzigingen aan te brengen. En de wagen als stockwagen nemen zou ook geen probleem mogen zijn, zie het regelmatig gebeuren hoor...

Zou er toch zeker op doordrukken als je deze wagen graag wilt hebben...
2018 GOLF MK7.5 R
Stage 2+ 412pk / 556nm by DVX Performance
KW V2
Motec Ultralight MRC2
Gebruikersavatar
Helle
Berichten: 165
Lid geworden op: 07 nov 2018, 22:44
Type auto: Golf GTI TCR
Locatie: Nabij Kortrijk, Zuid-West Vlaanderen
Contacteer:

Re: Golf GTI TCR in VW configuratie

Bericht door Helle »

surfroy01 schreef: 08 jan 2019, 08:04 En wat is er nog meer anders aan een TCR dan een PP behalve de motor? Volgens mij moet dat wel lukken als er door gedrukt wordt. Het ligt denk ik meer aan de dealer/VW België dan aan VW Duitsland. Als ik hoor wat er in NL naderhand geregeld kan worden. Is het een grote dealer waar je de PP besteld hebt?
De kleur Pure Grey met zwart dak en extra's vind ik al top.
Daarnaast heb je zowel vooraan (extra splitter onderin) en aan de zijkanten (side skirts extensions) en langs achter de mooiere diffuser.
En 290pk ipv 245pk bij de performance.
Langs binnen alcantara in de deuren, en de zetels zijn voorzien van microvezel in zwart/rood met het GTI logo in.
En van velgen heb je keuze uit 2 zwarte 19 inch velgen: Pretoria's of de Reifnitz, speciaal voor de TCR.


https://www.volkswagen.be/app/configura ... age=wheels
Gebruikersavatar
Helle
Berichten: 165
Lid geworden op: 07 nov 2018, 22:44
Type auto: Golf GTI TCR
Locatie: Nabij Kortrijk, Zuid-West Vlaanderen
Contacteer:

Re: Golf GTI TCR in VW configuratie

Bericht door Helle »

kurtje schreef: 08 jan 2019, 10:54 Oei dat zou wel zonde zijn natuurlijk... Zeker als je weet dat hij nog lang niet in productie is, en ze een bepaald tijdschema hebben om zeker nog wijzigingen aan te brengen. En de wagen als stockwagen nemen zou ook geen probleem mogen zijn, zie het regelmatig gebeuren hoor...

Zou er toch zeker op doordrukken als je deze wagen graag wilt hebben...
Donderdag is mijne verkoper terug en hij ging het proberen om het alsnog te doen lukken.
Ook al een bericht gestuurd naar de klantendienst van D'Ieteren VW, de hoofdbureau in Belgie.
Zien of dat wat oplevert, maar donderdagavond zou ik meer nieuws moeten hebben over de mogelijkheid om nog te veranderen.
Gebruikersavatar
surfroy01
Berichten: 401
Lid geworden op: 13 nov 2018, 12:21
Type auto: Golf 7 GTI PP

Re: Golf GTI TCR in VW configuratie

Bericht door surfroy01 »

Helle schreef: 08 jan 2019, 11:13
surfroy01 schreef: 08 jan 2019, 08:04 En wat is er nog meer anders aan een TCR dan een PP behalve de motor? Volgens mij moet dat wel lukken als er door gedrukt wordt. Het ligt denk ik meer aan de dealer/VW België dan aan VW Duitsland. Als ik hoor wat er in NL naderhand geregeld kan worden. Is het een grote dealer waar je de PP besteld hebt?
De kleur Pure Grey met zwart dak en extra's vind ik al top.
Daarnaast heb je zowel vooraan (extra splitter onderin) en aan de zijkanten (side skirts extensions) en langs achter de mooiere diffuser.
En 290pk ipv 245pk bij de performance.
Langs binnen alcantara in de deuren, en de zetels zijn voorzien van microvezel in zwart/rood met het GTI logo in.
En van velgen heb je keuze uit 2 zwarte 19 inch velgen: Pretoria's of de Reifnitz, speciaal voor de TCR.


https://www.volkswagen.be/app/configura ... age=wheels
Niks spannends dus wat een TCR anders doet zijn dan een PP, uh qua bouw dan! Dus moet toch prima te doen zijn. Hooguit dat misschien bepaalde onderdelen niet voorradig zijn, dan wordt de levertijd wat langer, soi!
The most dangerous nut in my car is the one that holds the throttle, me! :oops:

Daily fun ; Golf 7 GTI Performance 487nM/311PK stage 1
Track fun; BMW E46 Touring 328 210 PK, Ducati 996SPS/128 awPK.
Voorheen; Passat B8 R line 2.0 TDI, 2xPassat B8 1.4 TSI/CLA Shooting brake AMG/BMW E46 325/Passat B8/DS5/XC90/XC70/X5/Durango/V40/156/146/33/paar slopels......
kurtje
Berichten: 323
Lid geworden op: 03 aug 2012, 10:54
Type auto: 2018 VW GOLF R
Locatie: Beringen België

Re: Golf GTI TCR in VW configuratie

Bericht door kurtje »

surfroy01 schreef: 08 jan 2019, 11:23
Helle schreef: 08 jan 2019, 11:13
surfroy01 schreef: 08 jan 2019, 08:04 En wat is er nog meer anders aan een TCR dan een PP behalve de motor? Volgens mij moet dat wel lukken als er door gedrukt wordt. Het ligt denk ik meer aan de dealer/VW België dan aan VW Duitsland. Als ik hoor wat er in NL naderhand geregeld kan worden. Is het een grote dealer waar je de PP besteld hebt?
De kleur Pure Grey met zwart dak en extra's vind ik al top.
Daarnaast heb je zowel vooraan (extra splitter onderin) en aan de zijkanten (side skirts extensions) en langs achter de mooiere diffuser.
En 290pk ipv 245pk bij de performance.
Langs binnen alcantara in de deuren, en de zetels zijn voorzien van microvezel in zwart/rood met het GTI logo in.
En van velgen heb je keuze uit 2 zwarte 19 inch velgen: Pretoria's of de Reifnitz, speciaal voor de TCR.


https://www.volkswagen.be/app/configura ... age=wheels
Niks spannends dus wat een TCR anders doet zijn dan een PP, uh qua bouw dan! Dus moet toch prima te doen zijn. Hooguit dat misschien bepaalde onderdelen niet voorradig zijn, dan wordt de levertijd wat langer, soi!
Dit zou ook niets uitmaken als er veel verschil opzit, zolang de wagen op dezelfde productielijn gemaakt wordt... Het zijn gewoon slots die verkocht worden, daar wordt nog totaal geen rekening gehouden met beschikbaarheid van onderdelen.
2018 GOLF MK7.5 R
Stage 2+ 412pk / 556nm by DVX Performance
KW V2
Motec Ultralight MRC2
Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten