Voor wie is dit forum?

Volkswagen nieuws en forum nieuws.
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3556
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Voor wie is dit forum?

Bericht door NICO! »

Ik wil graag van jullie weten voor wie jullie denken dat dit forum is.

Ik vind dat het forum is voor mensen met een:
Golf GTI (type onbelangrijk)
Golf R (type onbelangrijk)
Scirocco (type onbelangrijk)
Alle andere snelle Volkswagens
En alle mensen die houden van de eerder genoemde auto's, maar om wat voor reden dan ook er niet een hebben, er geen meer hebben of er nog een willen kopen.

Mijn idee is altijd geweest, hoe meer zielen, hoe meer vreugde. En ik wil zeker niet tegen mensen zeggen dat ze niet welkom zijn omdat ze de verkeerde auto hebben.

Ik geef toe dat ik dit forum begonnen ben voor mijn eigen plezier en om jullie te verlossen van het Autoweek forum, maar ik merk dat het mij tegenwoordig gaat om zoveel mogelijk VW liefhebbers een plaats te bieden waar zij plezier kunnen hebben en informatie kunnen vinden.

Wat denken jullie?
Groeten, Nico
Gebruikersavatar
Tino
Berichten: 1107
Lid geworden op: 06 mei 2012, 16:47
Type auto: Scirocco MK3
Locatie: Gelderland Midden

Re: Voor wie is dit forum?

Bericht door Tino »

Nico

Het is een GTI forum maar ik ben blij dat ik met mijn TDItje er ook bij mag :arrow:
Ik zou ook zegen als je een beetje VW gestoord bent :lol: en echt een liefhebber laat maar komen.
Ben benieuwd wat de rest vindt 8-)

Tino
Gebruikersavatar
Sciroccofrank
Berichten: 378
Lid geworden op: 29 mar 2012, 19:44
Type auto: Scirocco mk3 2.0

Re: Voor wie is dit forum?

Bericht door Sciroccofrank »

@ Nico,

Keep up the good work 8-) na het ter ziele gaan van sciroccoclub.nl ben ik blij dat ik hier terecht kan, supersite waarvan ik heb gemerkt dat de leden lekker veel topics plaatsen en reageren, knap dat je dit al na 1 jaar gerealiseerd hebt en mooi dat jullie je niet tot alleen de GTI beperken.... :twisted:
Gebruikersavatar
Doohie
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 jan 2012, 12:05
Type auto: Golf VII R

Re: Voor wie is dit forum?

Bericht door Doohie »

@Nico
Mooi geschreven
Een voorbeeld voor onze Belgen...
Gebruikersavatar
Jeffreyvdt
Berichten: 1743
Lid geworden op: 21 apr 2011, 16:09

Re: Voor wie is dit forum?

Bericht door Jeffreyvdt »

ik ben voor de eerst 3 uitvoeringen maar dat is denk ik wel bekend.
Gr. Jeffrey (gticlub-holland) & (Vag*force)
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: Voor wie is dit forum?

Bericht door Spuugemmer »

Denk dat dit best een lastig punt is aan gezien een scirocco 1.4 tsi 122 pk niets bijzonders is. Dan zou je ook kunnen zeggen iedere golf 1.2 tsi hoort er ook bij. Het belangrijkste is dat het geen spoiler forum wordt of zoals de engelse het zo mooi zeggen barry boys (Google maar eens is een heel forum over!!!).

Zolang als er voldoende kennis en correcte informatie voorziening blijft dan heeft een forum als dit kans van overleven maar ook om in zo'n korte tijd zo te groeien!

Goed voorbeeld is denk ik wel golfgtiknuppelclub holland in de tijd ooit eens naar een van hun boomknuffel daagjes geweest. Gewoon niet te terrein op komen omdat het op kenteken geen GTI was. Dat alles aan deze golf zo was aangepast waar ze daar nu nog steeds van dromen werd niet naar gekeken en dat vind ik persoonlijk echt belachelijk! Hoop ook oprecht dat dat hier niet gaat gebeuren. Alleen dan kan denk ik dit forum zich verder ontwikkelen en doorgroeien.
Golf MK1 GTI
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3556
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: Voor wie is dit forum?

Bericht door NICO! »

Spuugemmer schreef:Gewoon niet te terrein op komen omdat het op kenteken geen GTI was. Dat alles aan deze golf zo was aangepast waar ze daar nu nog steeds van dromen werd niet naar gekeken en dat vind ik persoonlijk echt belachelijk! Hoop ook oprecht dat dat hier niet gaat gebeuren.
Daar hoef je je echt geen zorgen over te maken!
Groeten, Nico
RobScania
Berichten: 266
Lid geworden op: 24 mei 2011, 19:20

Re: Voor wie is dit forum?

Bericht door RobScania »

Volledig mee eens Nico, en heb er niks aan toe te voegen.
Mackdennis
Berichten: 1325
Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
Type auto: Gti v 30edition
Locatie: Haarlem

Re: Voor wie is dit forum?

Bericht door Mackdennis »

mischien een appart topic voor tdi rijders? zitten ook hele mooie en snelle vag auto's tussen
ijsberg
Berichten: 36
Lid geworden op: 09 apr 2012, 20:45
Type auto: GOLF VI GTI ADIDAS
Locatie: randstad
Contacteer:

Re: Voor wie is dit forum?

Bericht door ijsberg »

Dat begrijp ik wel maar er is toch ook VW FORUM, dus mensen kunnen daar dan toch terecht
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3556
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: Voor wie is dit forum?

Bericht door NICO! »

ijsberg schreef:Dat begrijp ik wel maar er is toch ook VW FORUM, dus mensen kunnen daar dan toch terecht
Iedereen mag vrij kiezen waar hij of zij zich thuis voelt.
Groeten, Nico
Gebruikersavatar
Vince82
Berichten: 694
Lid geworden op: 27 nov 2011, 01:09
Locatie: Noord Holland

Re: Voor wie is dit forum?

Bericht door Vince82 »

Wat betreft een forum heeft iedereen vaak wel een plek waar je jezelf " thuis" voelt. Dat kan hier zijn, op het Volksforum of waar dan ook op het net.
Wat mij betreft zijn alle bijzondere Volkswagens en hun liefhebbers welkom, zolang zoals eerder gezegd in de posts boven mij correcte informatie wordt gepost en dat het forum vrij blijft van foute figuren in half gare Golfjes/polo`s etc met slecht passende te grote spoilers en een lekke uitlaat als "sportuitlaat".
p.s. mensen met mooie bodykits moeten zich uiteraard niet aangesproken voelen :mrgreen:
_______________________________________________________________________________
Vince82
_______________________________________________________________________________
BND
Berichten: 453
Lid geworden op: 01 jan 2012, 18:09
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Voor wie is dit forum?

Bericht door BND »

@ nico , ik denk dat je dit bovenaan wel goed hebt omschreven, dus ....

weinig aan toe te voegen. Het is voor echte liefhebbers.
Laatst gewijzigd door BND op 11 mei 2012, 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.
V GTI 5D LEDER 18"KARTHOUM / 19"Talladega / 18"OZ ST*LM
Wilcoos
Berichten: 1601
Lid geworden op: 12 mei 2011, 00:00
Type auto: Golf GTI V

Re: Voor wie is dit forum?

Bericht door Wilcoos »

Ik was mijn afscheidsbrief al aan het schrijven omdat ik een Tiguan heb :+
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3556
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: Voor wie is dit forum?

Bericht door NICO! »

Wilcoos schreef:Ik was mijn afscheidsbrief al aan het schrijven omdat ik een Tiguan heb :+
:lol: 8-) :mrgreen:
Groeten, Nico
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Voor wie is dit forum?

Bericht door Edition30 »

We zijn natuurlijk ontstaan uit onvrede op een forum wat ging (gaat?) over de Golf GTI V en VI.

Onder de V en VI liefhebbers hier zijn er ook een aantal die een Golf I GTI (willen, hè Rob ;) hebben ,dus een I hoort er ook bij. Deze lijn doortrekkend kunnen de tussenliggende typen er ook wel bij. Dus alle Golf GTI`s (en natuurlijk alle R`s V en VI).

Dan de Scirocco. Iemand die een 2.0 heeft zal natuurlijk ook geïnteresseerd zijn in ons forum en aan de andere kant zal iemand die een 160 pk mogelijk wel geïnteresseerd zijn in mooie wielen en/of een schroefset enz. Inderdaad (wat Spuugemmer ook zegt) is een uitvoering met 122 pk of een TDI mogelijk niet op zijn plaats. Maar als iemand er wel bij wilt horen, omdat hij/zij in de toekomst groter wilt groeien, dan moet dat toch kunnen.

Ja en dan de andere snelle VW`s. Denk dat we dit niet aan de grote klok moeten hangen. Laten we een Golf GTI liefhebber forum zijn en blijven, waarbij een ieder die GTI liefhebber is of wilt worden dan ook welkom is. En heb je dan een snelle TDI met GTI aspiraties, dan ben je natuurlijk ook welkom ;)


@Spuugemmer
Wat hoor ik nou, geen GTI?. Is dat blauwe race monster van jou geen GTI, maar een opgewaarde 1.6FSI :roll: :lol:
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Voor wie is dit forum?

Bericht door wehoo »

Als ik dit bovenstaande allemaal lees, vraag ik me af wie is er welkom op dit forum? Waar is dit van afhankelijk? Hetgeen je rijdt, gereden hebt, of van plan bent te gaan rijden? Duidelijk is het m.i. niet. Ik vraag me dan ook af, wie dit zou moeten bepalen?
En of dit nu zo persé nodig is, weet ik (nog) niet.
Ik ben hier gekomen omdat ik een GTI rij. Ik ben gebleven, omdat de inhoud en onderwerpen me aanspreken en ik ook nog iets kwijt kan. M.a.w. omdat het boeit. En dat komt vooral door de personen die zinnige, inhoudelijke en spraakmakende onderwerpen plaatsen. Waar zij dan in rijden, is van ondergeschikt belang. Je kan ook GTI rijden, aan napraterij doen en alleen maar stekeligheden posten. Berichten van die personen worden hier thuis in het algemeen snel doorgelezen, zoniet overgeslagen.

Leuke discussie....... maar waar leidt dit toe? (blijf benieuwd).
Laatst gewijzigd door wehoo op 13 mei 2012, 01:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3556
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: Voor wie is dit forum?

Bericht door NICO! »

Het was een topic voor mij. Als nou bleek dat mijn idee achter het forum duidelijk anders was geweest dan het idee wat de leden hebben over het forum, dan had ik mijn idee kunnen bijstelln. Het forum is tenslotte voor jullie gemaakt.
Groeten, Nico
Gebruikersavatar
theo
Global Moderator
Berichten: 920
Lid geworden op: 25 jun 2011, 18:38
Type auto: Polo GTI+BMW X5 F15
Locatie: Gelderland

Re: Voor wie is dit forum?

Bericht door theo »

Polo GTI mag wat mij betreft ook in het rijtje.

Voor de rest; zoveel mogelijk VW info delen.
Gebruikersavatar
Luca
Berichten: 283
Lid geworden op: 20 jun 2011, 23:27
Type auto: MK6 GTI - MK7 TDI

Re: Voor wie is dit forum?

Bericht door Luca »

1) Golf GTi (alleen op kenteken :lol: )
2) Golf R
3) Andere vlotte Golf ??? VR6/V5/V6 ???

Tdi's kunnen op het Tdi-club forum terecht maar zou ik zeker niet weigeren hier.
Sirocco's zijn geen Golf maar zou ik ook niet weigeren.
Tja wanneer is een auto bijzonder ??? Vindt die van mij niet bijzonder maar zit op het forum omdat het een Gti is.
Zou niet weten waar je een lijn moet trekken als je het al kan maken......
GOLF VI GTI ABT
---18'' Detroits---
GOLF VII 2.0 TDI
---18" Durban----
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: Voor wie is dit forum?

Bericht door Crokko »

NICO! schreef:Ik wil graag van jullie weten voor wie jullie denken dat dit forum is.
Misschien heb je meer aan een meerledig antwoord.
1) Voor wie dacht ik, dat dit forum was;
2) Voor wie denk ik, dat dit forum is;
3) Voor wie hoop ik, dat dit forum is;
4) Voor wie is dit forum niet?

1) Voor wie dacht ik, dat dit forum was?

Puur voor de Golf GTI, zoals het forumnaam zich voorsteld. Dit was overigens voor mij een "drempel" om direct te registreren.

2) Voor wie denk ik, dat dit forum is?

Persoonlijk denk ik (pas na de eerste indrukken dus), dat dit forum gegroeid is tot een "niet al te" maar wel algemeen VW forum met nadrukkelijke voorkeur de 2.0 liter (t)fsi.

3) Voor wie hoop ik, dat dit forum is?

Deze vind ik wel heel erg prettig:
NICO! schreef:Mijn idee is altijd geweest, hoe meer zielen, hoe meer vreugde. En ik wil zeker niet tegen mensen zeggen dat ze niet welkom zijn omdat ze de verkeerde auto hebben.
Dit is in mijn ogen een fundering waar je een stad op kunt bouwen. :lol:
Iedereen moet hier (juiste) informatie kunnen posten en verkrijgen.

4) Voor wie is dit forum niet?

Nou... dit is een vraag waarbij het antwoord, ergens wel een verkeerde snaar kan raken. Ik bedoel, een (spreekwoordelijke) deur sluiten voor iemand is vrij confronterend.
De scheidingslijnen (in een grijs gebied) zijn ook erg dun geworden (maar daarom heb je dit topic ook gemaakt vermoed ik :mrgreen:), dus houd ik mijn mening uitgesproken maar enigzins oppervlakkig.

Wat belangrijk is, is dat de mensen die zich aanmelden een positieve invloed uitoefenen op het forum en zijn bezoekers. Zo gezegd in het pulletje vallen.
Iedereen die zich negatief opsteld en zich afzet tegen de basis, is in mijn ogen ongeschikt.

Iemand met een VW 1.2 die super trots en blij is met zijn auto is voor mij (persoonlijk) meer een verwelkoming, dan iemand die puberaal uit de hoogte doet met zijn "uitgebouwde-dikke pk's-GTI".

Greetz
Afbeelding
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3556
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: Voor wie is dit forum?

Bericht door NICO! »

Dit forum is trouwens ook te bereiken onder www.vwfan.nl ;-)
Groeten, Nico
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: Voor wie is dit forum?

Bericht door Spuugemmer »

Nee mijn mk1 en mk5 zijn originele hollandse gti's. Geen paniek!!

Een forum blijft aantrekkelijk door de inhoud. Stel er komt hier iemand die alles maar dan ook alles weet over een golf met atmosferische 1.6. (in de basis gewoon een Jan Modaal motor en dito auto) Dan is dat een aanwinst voor het forum en de leden van het forum maar vooral iets voor nieuwe leden aangezien die misschien wel zoekende zijn naar iemand die hun alles kunnen vertellen hierover.

In het verleden al een aantal keer op diverse fora gezien dat dit soort scheidingen van je hebt geen Golf GTI dus je mag er niet bij het begin was van de "ondergang" van een forum.

Gewoon openstaan voor wie en wat er komt en in de gaten houden wat er gepost wordt....
Golf MK1 GTI
Gebruikersavatar
Hagar
Berichten: 354
Lid geworden op: 06 mei 2011, 19:02
Type auto: Golf VII GTI

Re: Voor wie is dit forum?

Bericht door Hagar »

NICO! schreef:Dit forum is trouwens ook te bereiken onder http://www.vwfan.nl ;-)
Je geeft m.i. daarmee aan dat je de toegankelijkheid van het forum wilt vergroten door de term GTI niet meer bepalend te laten zijn. Waarom wil je het forum breder profileren? Wil je dat het forum commercieel interessanter wordt? Is er onvoldoende info beschikbaar (door te weinig leden) op het forum? Heb je een persoonlijke reden?

Elk forum heeft z'n eigen bestaansrecht, dat kan exclusiviteit zijn (GTI club Holland), specifieke doelgroep (VW TDI forum) of meer algemeen (VW forum). Als de identiteit van een forum vervaagt kan het bestaansrecht in gevaar komen omdat andere, meer rationele, redenen belangrijker worden.
Schippersss
Berichten: 1158
Lid geworden op: 07 feb 2012, 16:47
Type auto: Passat CC TSI

Re: Voor wie is dit forum?

Bericht door Schippersss »

Dus ik hoef nog niet in te pakken met mij passat cc 1.8tsi?? :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten