Ratel bij koude start Gti VI > Nieuwe cilinderkop !

Volkswagen nieuws en forum nieuws.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Luca
Berichten: 283
Lid geworden op: 20 jun 2011, 23:27
Type auto: MK6 GTI - MK7 TDI

Ratel bij koude start Gti VI > Nieuwe cilinderkop !

Bericht door Luca »

Vorige week de Gti voor onderhoud naar de dealer gebracht met de klacht RATEL bij koude start.
Dag later werd ik terug gebeld met de mededeling dat de ratel normaal is en binnen de tolerantie valt, dat is het op spanning brengen van de ketting :shock: :shock:
Heb toen uitgelegd dat ik een Gti heb gekocht en geen Gtd en dat de ratel er voorheen niet in zat en gevraagd of ze naar de ketting en nokkenas verstelling wilden gaan kijken want de auto zit nu nog in z'n garantie.
Dag later werd ik terug gebeld.............Achter de nokkenasverstelling blijkt een veer met kogel te zitten die een en ander op druk houd.
Dat kogeltje is de cilinderkop in geschoten en niet meer terug te vinden een nieuw kogeltje kan er ook niet in want die zou dan ook meteen de cilinderkop weer inschieten omdat het huis waar hij in zit te groot geworden is door het rammelen van het vorige kogeltje. Denk dus dat het kogeltje ergens in een olie kanaal aan het feest vieren is :roll: :roll:
Resultaat is dus een nieuwe cilinderkop volledig onder GARANTIE binnen de TOLERANTIE :lol: :lol: :lol:
Ga hem morgen ophalen en zal dan het hele verhaal wel horen.

@wehoo: heb je mischien een mooi plaatje van een cilinderkop en het kogeltje ???
Laatst gewijzigd door Luca op 07 jun 2012, 15:18, 1 keer totaal gewijzigd.
GOLF VI GTI ABT
---18'' Detroits---
GOLF VII 2.0 TDI
---18" Durban----
Gebruikersavatar
Chris5gti
Berichten: 1837
Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: zuid limburg

Re: Ratel bij koude start Gti VI > Nieuwe cilinderkop !

Bericht door Chris5gti »

dat is geluk bij een ongeluk , je kunt blij zijn dat je dat op garantie gemaakt krijgt ander zou het een dure reperatie worden ;)
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

Re: Ratel bij koude start Gti VI > Nieuwe cilinderkop !

Bericht door Timvgti »

Bizar dat dit soort dingen eigenlijk nog kunnen...
Dat zo'n kogeltje door kan schieten het blok in.
Heb je hem ondertussen alweer opgehaald? Zal een beste klus geweest zijn voor VW.
Hoe bevalt hij nu?
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Ratel bij koude start Gti VI > Nieuwe cilinderkop !

Bericht door wehoo »

Luca schreef:@wehoo: heb je mischien een mooi plaatje van een cilinderkop en het kogeltje ???
Misschien dat het dit is? (nr.: 2)

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Luca
Berichten: 283
Lid geworden op: 20 jun 2011, 23:27
Type auto: MK6 GTI - MK7 TDI

Re: Ratel bij koude start Gti VI > Nieuwe cilinderkop !

Bericht door Luca »

Auto klinkt weer nieuw als ik hem s'morgens start.
Ga van de week nog even terug om alles door te nemen, iemand anders had de auto voor me opgehaald dus weet nog niet precies wat er nu allemaal vernieuwd is. Heb netjes vervangend vervoer gehad en ze hebben ook meteen het probleem met de led achterlichten verholpen dus ben erg tevreden over de dealer in Badhoevedorp.

thanks wehoo voor de plaatjes, heb je er ook 1 van de nokkenasverstelling of kijk ik er overheen ?
GOLF VI GTI ABT
---18'' Detroits---
GOLF VII 2.0 TDI
---18" Durban----
Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 99 gasten