Volkswagen Golf R Variant strekt de benen

Volkswagen nieuws en forum nieuws.
Plaats reactie
Schippersss
Berichten: 1158
Lid geworden op: 07 feb 2012, 16:47
Type auto: Passat CC TSI

Volkswagen Golf R Variant strekt de benen

Bericht door Schippersss »

Wie een Golf met extra laadruimte én een flinke stapel pk's wil, is momenteel aangewezen op de 140 pk sterke 1.4 TSI. Daar komt verandering in, want de Variant lijkt nu ook afgetraind te worden tot een R-versie! En dat betekent een 2,0-liter TSI-motor, vierwielaandrijving en 300 pk!

Afbeelding

Vliegensvlugge hatchbacks bestaan allang, maar afgetrainde stationwagons in het C-segment komen we maar zelden tegen. Ford heeft z'n Focus Wagon aan een ST-versie geholpen en Renault heeft met de 220 GT ook een behoorlijk snelle Mégane Estate in de prijslijst staan. Ook Skoda heeft gespierde stations in het gamma, in de vorm van de de Fabia Combi RS en de Octavia Combi RS. Bij Seat zagen we al een keer het FR-logo op een Ibiza ST, daarnaast werkt het merk aan een Seat Leon ST Cupra. De tijd dat Volkswagen een Golf Variant met extra pit in het gamma gehad, ligt alweer lang achter ons. Dat was de Variant VR6 Syncro op basis van de Golf III (1995-1997). Die had de 2,9-liter zescilinder van de Corrado onder de kap, goed voor 190 pk.

Afbeelding

Maar het lijkt erop dat we binnenkort opnieuw naar de lokale dealer kunnen sprinten voor een supersnelle Golf Variant. Op de foto's raast namelijk een Golf R Variant voorbij, en het is geen raadsel wat er onder de kap ligt. Z'n drie- en vijfdeurs hatchback-broertjes beschikken in R-trim namelijk over een beul van een geblazen 2,0-liter TSI. De vierpitter pompt er 300 pk en 380 Nm aan trekkracht uit, genoeg om de Golf, in combinatie met een DSG-transmissie, in 4,9 seconden naar de 100 km/h te laten schieten. De aandrijving geschiedt bij de hatchback op alle vier de wielen, wat bij de Golf R Variant niet anders zal zijn.

Afbeelding

Het zou zomaar kunnen dat Volkswagen z'n Golf R Variant, mocht-ie het productiestadium halen, eind dit jaar op de Salon van Parijs uit de doeken zal doen. Een marktintroductie verwachten we in de eerste helft van 2015.

Afbeelding

Bron:Autoweek
Gebruikersavatar
Renekesgti
Berichten: 1185
Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
Type auto: MK7 GTI CS
Contacteer:

Re: Volkswagen Golf R Variant strekt de benen

Bericht door Renekesgti »

Ik denk dat er toch eerst een GTI versie komt van de variant. Meteen een R en een flink gat tussen 140pk en 300pk lijkt me niet logisch. De introductie van VW is altijd volgens een bepaald patroon gegaan. Eerst de burgerlijke varianten en daarna een GTI en als laatste de R.

Ik denk dat het een GTI is met velgen van een R. De Cadiz.
Gebruikersavatar
RobvR
Berichten: 1684
Lid geworden op: 16 apr 2011, 23:32
Type auto: MK1 GTI+G60+ED35
Locatie: Noord Limburg

Re: Volkswagen Golf R Variant strekt de benen

Bericht door RobvR »

Renekesgti schreef:Ik denk dat er toch eerst een GTI versie komt van de variant. Meteen een R en een flink gat tussen 140pk en 300pk lijkt me niet logisch. De introductie van VW is altijd volgens een bepaald patroon gegaan. Eerst de burgerlijke varianten en daarna een GTI en als laatste de R.

Ik denk dat het een GTI is met velgen van een R. De Cadiz.
Speciaal voor jou doen ze het nu andersom, René! .... Inruilen die variant :D
Groet RobvR
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Volkswagen Golf R Variant strekt de benen

Bericht door yal »

Dat zou wel een leuke gezinsauto kunnen zijn.....vrouw wil alleen een automaat :mrgreen:
Alleen ik never nooit meer een DSG......

300pk stationwagen lijkt mij wel wat , dan de GTI maar inruilen. De kofferbak is wel errug klein :D

Grt Yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Volkswagen Golf R Variant strekt de benen

Bericht door bzb »

ik vind het wederom geen porum :mrgreen:
Nick87
Berichten: 228
Lid geworden op: 25 jun 2013, 14:26
Type auto: Golf 7 GTI PFM

Re: Volkswagen Golf R Variant strekt de benen

Bericht door Nick87 »

yal schreef:Dat zou wel een leuke gezinsauto kunnen zijn.....vrouw wil alleen een automaat :mrgreen:
Alleen ik never nooit meer een DSG......

300pk stationwagen lijkt mij wel wat , dan de GTI maar inruilen. De kofferbak is wel errug klein :D

Grt Yal
Kofferbak gaat nog wel in de 7 als je wat stapelt, natuurlijk is zo'n variant wel een stuk handiger.
Nu, ik zou wel het plezier van een compacte wagen zoals een Golf niet willen inruilen voor een variant/A4 break/BMW 3 break
Dan doe ik het wel met de kleinere koffer en desnoods in de zomer een skibak op het dak op vakantie.
Gebruikersavatar
Ollie
Berichten: 150
Lid geworden op: 07 jan 2013, 00:39
Type auto: Golf 7 GTI Perf

Re: Volkswagen Golf R Variant strekt de benen

Bericht door Ollie »

yal schreef:Dat zou wel een leuke gezinsauto kunnen zijn.....vrouw wil alleen een automaat :mrgreen:
Alleen ik never nooit meer een DSG......

300pk stationwagen lijkt mij wel wat , dan de GTI maar inruilen. De kofferbak is wel errug klein :D

Grt Yal
klopt passen weinig kratten bier in helaas dus wellicht is de variant een uitkomst nu :lol:
Afbeelding
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Volkswagen Golf R Variant strekt de benen

Bericht door yal »

Ollie schreef:
yal schreef:Dat zou wel een leuke gezinsauto kunnen zijn.....vrouw wil alleen een automaat :mrgreen:
Alleen ik never nooit meer een DSG......

300pk stationwagen lijkt mij wel wat , dan de GTI maar inruilen. De kofferbak is wel errug klein :D

Grt Yal
klopt passen weinig kratten bier in helaas dus wellicht is de variant een uitkomst nu :lol:
Daarom heb ik nu een trekhaak (kantelbaar) , kar erachter en bier halen :mrgreen:

Grt Yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Volkswagen Golf R Variant strekt de benen

Bericht door Edition30 »

Ik geloof niet zo in deze variant. Is volgens mij een probeersel van een of andere tuner. We gaan het zien of niet :roll:
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Gebruikersavatar
bluetiger
Berichten: 1224
Lid geworden op: 14 jun 2011, 15:37
Type auto: Golf 7 GTI Perf + T5
Locatie: Lansingerland

Re: Volkswagen Golf R Variant strekt de benen

Bericht door bluetiger »

Zin in een brute stationcar in het C-segment? Dan heeft Volkswagen nu een leuke optie voor je: de Golf R Variant is namelijk officieel!

De Golf R Variant heeft de bekende 2,0-liter turbomotor onder de kap, goed voor 300 pk en 380 Nm. Schakelen gaat met een zestraps DSG-transmissie. Vierwielaandrijving behoort uiteraard tot het standaardgereedschap van de R-rijder.

De sprint naar 100 km/h kost 5,1 seconden en de topsnelheid is begrensd op 250 km/h. Per 100 km heeft de snelle stationcar 7,0 liter brandstof nodig, wat neerkomt op een CO2-uitstoot van 163 g/km.

De R Variant heeft een met 20 mm verlaagd sportonderstel, progressieve stuurbekrachting en volledig uitschakelbare stabiliteitscontrole. Het adaptieve DCC-onderstel kent nu ook een racemodus.

Opvallend: Volkswagen gunt Los Angeles het debuut van deze powerstation, terwijl de Verenigde Staten niet echt als een markt voor stationcars in de boeken staat.

De auto is vanaf morgen te zien op de showvloer in Los Angeles. We verwachten 'm in de eerste helft van 2015 bij de dealers, de prijs is nog niet bekend.

Afbeelding
-Marco-
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Volkswagen Golf R Variant strekt de benen

Bericht door yal »

Shit , net begin dit jaar een nieuwe GTI gekocht......
Deze station was zeker een alternatief geweest , niet heel mooi maar met een gezin een ideale wagen.

Dan hoefde ik niet meer naar Spanje te rijden met die vreselijk trage en benzine zuipende Mazda CX-5 , ding loopt tussen de 1:7 en 1:9 en harder dan 180km/h heb ik nog nooit gehaald.......

Zag net in de link , slechts 270pk en 350nm :lol:
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
ferry
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 aug 2014, 14:39
Type auto: golf mk5 gti ed 30

Re: Volkswagen Golf R Variant strekt de benen

Bericht door ferry »

Die in de link staat is niet het eind resultaat van wat er op de markt komt de ene foto wel.
Is ook een vernieuwd model. Dus zullen ook wel de nieuwe specs zijn.
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Volkswagen Golf R Variant strekt de benen

Bericht door Edition30 »

Dus toch wel! Toch wel netjes van VW.

Is op zich ook wel een hele leuke auto, praktisch, maar toch met wat pit :D
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Gebruikersavatar
Nikkor27
Berichten: 372
Lid geworden op: 08 apr 2013, 11:14
Type auto: G7 GTI PERFORMANCE
Locatie: Zuid-Limburg (BE)

Re: Volkswagen Golf R Variant strekt de benen

Bericht door Nikkor27 »

Ik vind de looks ook maar niks, functioneel vast wel ;)
Zonder de dakrails en het achterste stuk (lees: ramen vanaf de passagier in 1 stuk en de kont nog scherper tekenen = sportiever)
Gebruikersavatar
maRRRtinus
Berichten: 381
Lid geworden op: 27 jul 2013, 07:06
Type auto: Audi TTS comp 500

Re: Volkswagen Golf R Variant strekt de benen

Bericht door maRRRtinus »

Iets met een aap en een ring
Gebruikersavatar
Ollie
Berichten: 150
Lid geworden op: 07 jan 2013, 00:39
Type auto: Golf 7 GTI Perf

Re: Volkswagen Golf R Variant strekt de benen

Bericht door Ollie »

maRRRtinus schreef:Iets met een aap en een ring
een gouden ring toevallig? :o
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 69 gasten