Geen commentaar meer in verkoop topics

Volkswagen nieuws en forum nieuws.
Gebruikersavatar
eddiea
Berichten: 569
Lid geworden op: 27 feb 2013, 21:38
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: Geen commentaar meer in verkoop topics

Bericht door eddiea »

Zoveel hoeven het niet te zijn lijkt me. 10 lijkt mij persoonlijk al genoeg en voor de wel serieuze nieuwe leden niet onoverkomelijk.
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: Geen commentaar meer in verkoop topics

Bericht door Crokko »

Het regelvoorstel voor het reglement (welke niemand wil :mrgreen: ) zou dan kunnen zijn:

- Een lid behoort minimaal 10 stuks relevante posts geplaatst te hebben op het algemeen forum, alvorens producten te koop aan te mogen bieden.

Ben erg benieuwd wat de beheerders en de leden van dit voorstel vinden?
Afbeelding
Gebruikersavatar
RobvR
Berichten: 1684
Lid geworden op: 16 apr 2011, 23:32
Type auto: MK1 GTI+G60+ED35
Locatie: Noord Limburg

Re: Geen commentaar meer in verkoop topics

Bericht door RobvR »

eddiea schreef:Zoveel hoeven het niet te zijn lijkt me. 10 lijkt mij persoonlijk al genoeg en voor de wel serieuze nieuwe leden niet onoverkomelijk.
eerder schreef je:
eddiea schreef:Het laatste wat ik erover zeg is dat een forum geen marktplaats is in mijn ogen. Je probeert elkaar onderling te helpen en dat kan in het onderling verhandelen van onderdelen, auto's etc.. Die one-posters hebben maar één doel en daarvoor bestaat marktplaats.nl. Maar goed dat is mijn mening......
Als je voor jezelf een regel bepaalt en je houdt je daar al niet aan.... ;)

M.a.w. ik ben tegen dit soort regels. Wanneer er ongepast of te langdurig op een verkoop wordt gereageerd, dan wordt dit gewoon verwijderd.

@eddiea: Bedankt voor je (onbedoelde) voorbeeld.
Groet RobvR
Gebruikersavatar
eddiea
Berichten: 569
Lid geworden op: 27 feb 2013, 21:38
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: Geen commentaar meer in verkoop topics

Bericht door eddiea »

Je trekt het wel uit zijn verband ;-)
Gebruikersavatar
theo
Global Moderator
Berichten: 920
Lid geworden op: 25 jun 2011, 18:38
Type auto: Polo GTI+BMW X5 F15
Locatie: Gelderland

Re: Geen commentaar meer in verkoop topics

Bericht door theo »

Crokko schreef:Het regelvoorstel voor het reglement (welke niemand wil :mrgreen: ) zou dan kunnen zijn:

- Een lid behoort minimaal 10 stuks relevante posts geplaatst te hebben op het algemeen forum, alvorens producten te koop aan te mogen bieden.

Ben erg benieuwd wat de beheerders en de leden van dit voorstel vinden?
Weet je, ik doe in mijn vrije tijd wat werk aan dit forum. Geeft niets, berichten verplaatsen, aanpassen, verwijderen, etc.

Als iemand 10 berichten moet plaatsen dan is het wachten op de volgende discussie, zijn die 10 berichten zinnig of schrijft iemand in een paar minuten 10 reacties 9zie mijn reactie op de vorige pagina!)...
Ik heb echt geen zin om in mijn vrije tijd alle dergelijke berichten te screenen en discussie te voeren of iets wel/niet relevant is.

Het forumdeel marktplaats is opengesteld en iedereen mag wat plaatsen, zo is dit forum vanaf het begin ingericht.
Stoor je niet aan eendagsvliegen en negeer die advertenties, heb je er toch ook geen last van?

mijn 2 centen
Gebruikersavatar
RobvR
Berichten: 1684
Lid geworden op: 16 apr 2011, 23:32
Type auto: MK1 GTI+G60+ED35
Locatie: Noord Limburg

Re: Geen commentaar meer in verkoop topics

Bericht door RobvR »

eddiea schreef:Je trekt het wel uit zijn verband ;-)
Het is ook wat flauw van mij. Wat ik er echter mee aan wilde geven is dat hoe meer er van dit soort categorie regels wordt ingevoerd, hoe meer wij, als moderators, de schoolmeester moeten gaan uithangen.

Daar zit ik, op dit forum met volwassenen, niet op te wachten.
Groet RobvR
Gebruikersavatar
eddiea
Berichten: 569
Lid geworden op: 27 feb 2013, 21:38
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: Geen commentaar meer in verkoop topics

Bericht door eddiea »

Oke dat is ook duidelijk. Zet ik er wat mij betreft een punt achter. Het laatste wat ik erover zeg is dat, misschien voor jullie gemak, de reacties op advertenties uitgeschakeld worden net als op volksforum bijvoorbeeld.
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: Geen commentaar meer in verkoop topics

Bericht door Crokko »

theo schreef:
Crokko schreef:Het regelvoorstel voor het reglement (welke niemand wil :mrgreen: ) zou dan kunnen zijn:

- Een lid behoort minimaal 10 stuks relevante posts geplaatst te hebben op het algemeen forum, alvorens producten te koop aan te mogen bieden.

Ben erg benieuwd wat de beheerders en de leden van dit voorstel vinden?
Weet je, ik doe in mijn vrije tijd wat werk aan dit forum. Geeft niets, berichten verplaatsen, aanpassen, verwijderen, etc.

Als iemand 10 berichten moet plaatsen dan is het wachten op de volgende discussie, zijn die 10 berichten zinnig of schrijft iemand in een paar minuten 10 reacties 9zie mijn reactie op de vorige pagina!)...
Ik heb echt geen zin om in mijn vrije tijd alle dergelijke berichten te screenen en discussie te voeren of iets wel/niet relevant is.

Het forumdeel marktplaats is opengesteld en iedereen mag wat plaatsen, zo is dit forum vanaf het begin ingericht.
Stoor je niet aan eendagsvliegen en negeer die advertenties, heb je er toch ook geen last van?

mijn 2 centen
Volgens mij heb je het een en ander gemist.

Ik ben degene die voor de huidige situatie is.
Zie:
http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... =52&t=6603
http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... &start=225

1 mei 10:12
Crokko schreef:Ik zou het prima vinden.
Maar ben je dan niet bang er in andere topics spam zal ontstaan, omdat die persoon in 30 seconden dat x-aantal posts wil hebben?
;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
theo
Global Moderator
Berichten: 920
Lid geworden op: 25 jun 2011, 18:38
Type auto: Polo GTI+BMW X5 F15
Locatie: Gelderland

Re: Geen commentaar meer in verkoop topics

Bericht door theo »

Ik weet het crokko, mijn bericht was meer algemeen bedoeld en ik heb jouw bericht daar even voor "misbruikt".
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: Geen commentaar meer in verkoop topics

Bericht door Crokko »

theo schreef:Ik weet het crokko, mijn bericht was meer algemeen bedoeld en ik heb jouw bericht daar even voor "misbruikt".
Nou dat is je dan gelukt. :lol:

Mijn mening is, hoe meer toelatingsregeltjes er komen, hoe minder het een forum is en hoe meer het een besloten groep wordt.
En dat kan niet de bedoeling zijn lijkt mij.
Afbeelding
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3556
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: Geen commentaar meer in verkoop topics

Bericht door NICO! »

Crokko schreef:
theo schreef:Ik weet het crokko, mijn bericht was meer algemeen bedoeld en ik heb jouw bericht daar even voor "misbruikt".
Nou dat is je dan gelukt. :lol:

Mijn mening is, hoe meer toelatingsregeltjes er komen, hoe minder het een forum is en hoe meer het een besloten groep wordt.
En dat kan niet de bedoeling zijn lijkt mij.
+100
Groeten, Nico
Golf88
Berichten: 2209
Lid geworden op: 05 nov 2012, 20:47

Re: Geen commentaar meer in verkoop topics

Bericht door Golf88 »

Er is zoals we allemaal kunnen zien nogal wat verdeeldheid over hoe we dit marktplaats verhaal nu moeten aanpakken. In overleg met de andere moderators hebben we dan ook besloten de "regels" te blijven aanhouden zoals ze waren.

Dit komt dus op het volgende neer:
- Iedereen mag een verkooptopic aanmaken, ook nieuwe leden
- Er mag gereageerd worden in verkooptopics zolang dit onderbouwend is aan het aangeboden product
- Houdt het voor iedereen leuk hier, ook de nieuwe leden houden zich aan de afspraak en hebben net zoveel recht iets aan te bieden als de "oudgediende" onder ons

Verder willen we iedereen vragen, dit is dus niet verplicht:
- Zorg voor een duidelijke omschrijving van het te koop aangeboden product
- Zet er een vraagprijs bij, dit wil iedereen wel weten die iets gaat kopen
- Plaats er een foto bij, zodat we kunnen zien waar we het over hebben

Wat we niet willen:
- Commentaar op nieuwe leden dat ze zich eerst voor moeten stellen
- Onnodig commentaar leveren wat je zelf ook niet zou willen krijgen
- Als politieagent moeten optreden
Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 71 gasten