Geen commentaar meer in verkoop topics

Volkswagen nieuws en forum nieuws.
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3556
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Geen commentaar meer in verkoop topics

Bericht door NICO! »

Vanaf nu gaan we nog strenger optreden tegen offtopic berichten in verkoop topics.

Het is niet nodig om in ieder verkoop topic te melden dat je het een grote schande vindt dat iemand een advertentie plaatst zonder zich voor te stellen, dat weten we nu wel.

Wil je iets kopen van de marktplaats reageer dan, wil je het niet kopen reageer dan niet op een verkoop topic. Hoe simpel kan het zijn.
Groeten, Nico
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: Geen commentaar meer in verkoop topics

Bericht door Crokko »

Dikke +1
Afbeelding
Gebruikersavatar
rabies
Berichten: 897
Lid geworden op: 17 apr 2011, 09:24

Re: Geen commentaar meer in verkoop topics

Bericht door rabies »

Ik had het niet anders verwacht ;)
MK5 liefhebbers verzamelen :http://www.facebook.com/loveformk5
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: Geen commentaar meer in verkoop topics

Bericht door Crokko »

rabies schreef:Ik had het niet anders verwacht ;)
Waarom zou je wel anders verwachten? ;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
eddiea
Berichten: 569
Lid geworden op: 27 feb 2013, 21:38
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: Geen commentaar meer in verkoop topics

Bericht door eddiea »

-1

Irriteer me behoorlijk aan al die marktplaatsadvertenties. Rendement van verkopen van degene die voor het eerst iets posten met een advertentie naar een forumlid is denk ik 0.
wjb#222
Berichten: 621
Lid geworden op: 03 mei 2012, 21:54
Type auto: passat R36
Locatie: Eindhoven

Re: Geen commentaar meer in verkoop topics

Bericht door wjb#222 »

-1
ik vind het ook niet kunnen beetje komen spammen met je verkoop waar
en daarna nooit meer iets van horen/zien :evil:

nieuw voorstel:
topic openen in verkoop gedeelte kan pas na 5 berichten geplaatst te hebben
:ugeek:
73GTI
Berichten: 584
Lid geworden op: 22 feb 2012, 16:16
Type auto: 73MKVR32
Locatie: amsterdam

Re: Geen commentaar meer in verkoop topics

Bericht door 73GTI »

wjb#222 schreef:-1
ik vind het ook niet kunnen beetje komen spammen met je verkoop waar
en daarna nooit meer iets van horen/zien :evil:

nieuw voorstel:
topic openen in verkoop gedeelte kan pas na 5 berichten geplaatst te hebben
:ugeek:
Waarvan 1 in voorstellen ;)
Mvg Lex

I'd rather push my VW than drive an Opel.
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Geen commentaar meer in verkoop topics

Bericht door bzb »

Ook hier -1 natuurlijk

Echt verkwanseling van t forum
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: Geen commentaar meer in verkoop topics

Bericht door Crokko »

Voolopig houden de one-posters zich wel aan de regels van het forum en jullie niet. ;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
eddiea
Berichten: 569
Lid geworden op: 27 feb 2013, 21:38
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: Geen commentaar meer in verkoop topics

Bericht door eddiea »

Crokko schreef:Voolopig houden de one-posters zich wel aan de regels van het forum en jullie niet. ;)
Omdat ze nooit meer terugkomen ;-). Wat wordt je er nou wijzer van van 99,9% van de advertenties? Kan je net zo goed marktplaatsadvertenties gaan kijken.
Gebruikersavatar
theo
Global Moderator
Berichten: 920
Lid geworden op: 25 jun 2011, 18:38
Type auto: Polo GTI+BMW X5 F15
Locatie: Gelderland

Re: Geen commentaar meer in verkoop topics

Bericht door theo »

wjb#222 schreef:-1
ik vind het ook niet kunnen beetje komen spammen met je verkoop waar
en daarna nooit meer iets van horen/zien :evil:

nieuw voorstel:
topic openen in verkoop gedeelte kan pas na 5 berichten geplaatst te hebben
:ugeek:
Bericht 1:
"Hoi ik ben Sjaan, 83 jaar en woon in Drenthe.
Heb een mooie Golf 1 gti en ik denk erover die te verkopen.

Reactie bericht 2:
"Dank"

Bericht 3 ergens in een ander topic:
"Mooie kleur"

Bericht 4 ergens in een ander topic:
"Mooie auto"

Bericht 5 ergens in een ander topic:
"Mooie velgen"

Zo, klaar; nog geen 2 minuten werk.
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: Geen commentaar meer in verkoop topics

Bericht door Crokko »

eddiea schreef:
Crokko schreef:Voolopig houden de one-posters zich wel aan de regels van het forum en jullie niet. ;)
Omdat ze nooit meer terugkomen ;-). Wat wordt je er nou wijzer van van 99,9% van de advertenties? Kan je net zo goed marktplaatsadvertenties gaan kijken.
Nou, dan komen ze nooit meer terug, wat dan?

Ze bieden veelal een gti te koop aan op een gti forum in een topic wat marktplaats heet.
Niet heel onlogisch toch?
En ook niet tegen de regels van het forum toch?

Dat sommige zich eraan irriteren vanwege een fatsoensnorm, dat kan ik begrijpen.
Maar om dan deze mensen off-topic af te branden, dat is in mijn ogen niet de juiste weg.
Dan maak je post in dit topic - http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... =32&t=4287 - en dan geef je aan wat er anders kan, want een mening telt hier. ;)

Dan pas werken we naar een oplossing.

Dit geneuzel verziekt tot nu toe alleen nog maar de sfeer.

En dat is het al helemaal niet waard.
Afbeelding
Gebruikersavatar
eddiea
Berichten: 569
Lid geworden op: 27 feb 2013, 21:38
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: Geen commentaar meer in verkoop topics

Bericht door eddiea »

Het laatste wat ik erover zeg is dat een forum geen marktplaats is in mijn ogen. Je probeert elkaar onderling te helpen en dat kan in het onderling verhandelen van onderdelen, auto's etc.. Die one-posters hebben maar één doel en daarvoor bestaat marktplaats.nl. Maar goed dat is mijn mening......
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: Geen commentaar meer in verkoop topics

Bericht door Crokko »

eddiea schreef:Het laatste wat ik erover zeg is dat een forum geen marktplaats is in mijn ogen. Je probeert elkaar onderling te helpen en dat kan in het onderling verhandelen van onderdelen, auto's etc.. Die one-posters hebben maar één doel en daarvoor bestaat marktplaats.nl. Maar goed dat is mijn mening......
Precies.

De irritaties worden echter nu gericht op de one-posters, terwijl de irritaties feitelijk veroorzaakt worden door een tekort aan regels rondom het topic "marktplaats".

De one-posters houden zich aan het huidige reglement. Hun treft dus geen blaam.
Als het gedrag van de one-posters binnen deze kaders voor irritaties zorgen, zal het reglement aangepast moeten worden.

Het zou dus niet het laatste moeten zijn wat je erover zegt, beter geef je aan hoe je het liever zou zien. ;)

Misschien is het een begin om het topic geen "marktplaats" meer te noemen.
Aangezien een marktplaats een openbare plek is waar mensen dingen kunnen verkopen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
rabies
Berichten: 897
Lid geworden op: 17 apr 2011, 09:24

Re: Geen commentaar meer in verkoop topics

Bericht door rabies »

Ons marktplaats-gedeelte is net zo openbaar als de markplaats site. Iedereen kan er kijken en als je wat wilt verkopen moet je jezelf even snel registreren.
De one-posters zorgen voor meer leden, en dat zit er denk ik achter. Dat is als forum belangrijk voor? geen idee. En er zal er hier en daar vast wel eentje een actief lid worden maar ik betwijfel dat wel. Daar kan best een pol van gestart worden.. ;)

P.s zoals afgesproken zal ik niet meer reageren in verkooptopics, maar hierin is denk ik geen probleem.
Laatst gewijzigd door rabies op 01 mei 2014, 07:25, 1 keer totaal gewijzigd.
MK5 liefhebbers verzamelen :http://www.facebook.com/loveformk5
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3556
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: Geen commentaar meer in verkoop topics

Bericht door NICO! »

Mag ik iedereen wijzen op de reden waarom dit forum is ontstaan? Het AW-forum was volgens iedereen veel te streng en er werd veel te veel ingegrepen door de moderatoren. Wat sommigen hier dus willen is terug naar een door regeltjes dichtgetimmerd forum, waar de moderatoren de hele dag als politie-agenten moeten optreden.
Ik kan niet begrijpen dat sommige mensen, na diverse keren gewaarschuwd te zijn, mensen moeten blijven afbranden. Heb je dan gewoon geen fatsoen? Heb je gewoon schijt aan de mensen die iets van het forum proberen te maken?
Waarom kunnen jullie niet accepteren dat het marktplaats-gedeelte precies zo gebruikt wordt, zoals de bedoeling was.
Gisteren heb ik wel een advertentie, die puur reclame was voor een bedrijf, verwijderd. Het is de bedoeling dat iedere particulier hier kan aanbieden wat hij kwijt wil op GTI/VW niveau.
Maar aangezien ik niet meer de baas ben, dienen jullie Golf88 te overtuigen.
Groeten, Nico
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3556
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: Geen commentaar meer in verkoop topics

Bericht door NICO! »

rabies schreef:Ons marktplaats-gedeelte is net zo openbaar als de markplaats site. Iedereen kan er kijken en als je wat wilt verkopen moet je jezelf even snel registreren.
De one-posters zorgen voor meer leden, en dat zit er denk ik achter. Dat is als forum belangrijk voor? geen idee. En er zal er hier en daar vast wel eentje een actief lid worden maar ik betwijfel dat wel. Daar kan best een pol van gestart worden.. ;)

P.s zoals afgesproken zal ik niet meer reageren in verkooptopics, maar hierin is denk ik geen probleem.
Aantal leden heeft er niets mee te maken. Ik ruim regelmatig het ledenbestand op, anders hadden we inmiddels aan de 5000 (niet postende) leden gezeten. Ik snap niet wat de obsessie is om te weten waarom iedereen iets kan aanbieden. De reden heb ik al 100 keer opgeschreven. "OMDAT HET EEN VRIJ EN OPEN FORUM IS MET ZO MIN MOGELIJK REGELTJES" Meer zit er niet achter, hoe je er ook over denk, meer is er niet!
Groeten, Nico
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Geen commentaar meer in verkoop topics

Bericht door bzb »

nico (en weet ik veel wie nog meer), jij ziet t wellicht als afbranden, het is meer bedoeld als opmerken van alle manko's per verkopend geval als bescherming voor de onwetende lezer, je moet toch niet willen dat zich iemand zwaar opgelicht voelt met een op dit forum gekochte gti omdat niemand van de grote groep kenners hem of haar heeft gewaarschuwd, elke verkoper (de "one posters") houd de min puntjes wel achterwege in zn advertentie.

toen ik een auto kocht kreeg ik juist vollop hulp bij het uitvinden of alles correct was e.d. veelal via pb, hoe goed kan je het hebben, een echte meerwaarde van een forum

geen commentaar mogen leveren is juist weer erg beklemmend en niet open en vrij waar dit forum voor staat.

het kan misschien wel wat vriendelijker dat is waar, zal kijken of ik me er toe kan zetten :mrgreen: ik kom misschien wel iets te veel in het verweer om een forum niet te laten verkwanselen maar dat zijn mijn taken niet, dat is alleen flauwe lol aan de man brengen en daar heb ik al een dagtaak aan :oops:
rubberenrobbie
Berichten: 115
Lid geworden op: 16 jul 2012, 00:05
Type auto: R20

Re: Geen commentaar meer in verkoop topics

Bericht door rubberenrobbie »

regels regels regels. Wat word ik hier moe van.
Als je je alleen aanmeldt omdat het op MP niet zo lukt met je verkoop, moet je ook tegen kritiek kunnen.
Dus ga nou geen nieuwe regel maken dat je daar als 'echt' lid niks van mag zeggen.
Wat een kinderlijk geouwehoer hier.
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: Geen commentaar meer in verkoop topics

Bericht door Crokko »

Niets kinderlijks aan. Er is onduidelijkheid.
Tot nu toe zie ik in dit topic alleen maar goede mensen die zich betrokken voelen bij dit forum.
De neuzen wijzen voor 99% dezelfde kant op, alleen op dit kleine puntje loopt het even scheef.
Dat kan, dat is menselijk en dat kunnen we oplossen door duidelijkheid te creëren.

Het reglement is nog niet zo lang geleden ingevoerd, omdat daar duidelijk behoefte naar was.
Dus de regels zijn er nou eenmaal.
Enerzijds de geschreven regels en anderzijds de ongeschreven regels (de fatsoensnorm bijvoorbeeld).

Als we de lijnen nu zouden volgen mag iemand:
  • zich registreren;
  • een enkele post maken;
  • iets te koop aanbieden;
  • geen reclame maken;
  • niet off topic reageren;
  • gebruik maken van Afbeelding om moderators te waarschuwen;
Begrijp me goed, ik ben ook voor vrijheid blijheid.
Maar zoals het nu ging zorgt de vrijheid voor steeds grovere reacties en dat gaat ten koste van de blijheid.

We moeten hier gewoon een middenweg in vinden, dat lijkt mij niet zo verschrikkelijk moeilijk.
Laten we het "fine TUNING" noemen, om in de GTI-sfeer te blijven alleen hebben we JD daar nu even niet voor nodig. :lol:
Afbeelding
Gebruikersavatar
eddiea
Berichten: 569
Lid geworden op: 27 feb 2013, 21:38
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: Geen commentaar meer in verkoop topics

Bericht door eddiea »

Als degene minimaal een x aantal posts gedaan moet hebben ben je er toch al? Dan zal 95% van de eendagsvliegen niet zijn handelswaar hier aanbieden. Verder ben ik ook absoluut niet van allemaal regeltjes.
Gebruikersavatar
rabies
Berichten: 897
Lid geworden op: 17 apr 2011, 09:24

Re: Geen commentaar meer in verkoop topics

Bericht door rabies »

NICO! schreef:Ik snap niet wat de obsessie is om te weten waarom iedereen iets kan aanbieden.
Dit begrijp ik niet Nico.
MK5 liefhebbers verzamelen :http://www.facebook.com/loveformk5
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: Geen commentaar meer in verkoop topics

Bericht door Crokko »

Ik zou het prima vinden.
Maar ben je dan niet bang er in andere topics spam zal ontstaan, omdat die persoon in 30 seconden dat x-aantal posts wil hebben?
Laatst gewijzigd door Crokko op 01 mei 2014, 10:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
eddiea
Berichten: 569
Lid geworden op: 27 feb 2013, 21:38
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: Geen commentaar meer in verkoop topics

Bericht door eddiea »

Dan kan diegene dus direct van het forum af lijkt me. Het lijkt me voor de meeste teveel moeite.
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: Geen commentaar meer in verkoop topics

Bericht door Crokko »

eddiea schreef:Dan kan diegene dus direct van het forum af lijkt me. Het lijkt me voor de meeste teveel moeite.
I hope so.

Hoeveel is een x-aantal?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten