Volkswagen start gevecht met autodieven

Volkswagen nieuws en forum nieuws.
Gebruikersavatar
KnuffelTurk
Berichten: 1181
Lid geworden op: 28 jan 2013, 22:32
Locatie: Uit de Buurt

Volkswagen start gevecht met autodieven

Bericht door KnuffelTurk »

Volkswagen start gevecht met autodieven

http://www.telegraaf.nl/s/22924353

Wauw ze komen eindelijk eens met andere plannen whooehooeeeww
Met vriendelijke groet,

KnuffelTurk


____________________________________________________


''Grappen over vrouwen zijn niet leuk. Tenzij ze om te lachen zijn.''
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Volkswagen start gevecht met autodieven

Bericht door MkVI Nmgn »

Dit pakket is al 6 maanden leverbaar bij de dealer hier in de buurt.
Maar ik denk als straks 80% van onze auto's een bearlock heeft ik bang ben dat de boefjes hun gedrag gaan aanpassen en dan toch een andere manier vinden om onze geliefde toettoet mee te nemen..
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Schippersss
Berichten: 1158
Lid geworden op: 07 feb 2012, 16:47
Type auto: Passat CC TSI

Re: Volkswagen start gevecht met autodieven

Bericht door Schippersss »

Dus je moet gaan betalen voor iets wat vw standaard niet op orde heeft.
Laatst gewijzigd door Schippersss op 03 aug 2014, 13:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
theo
Global Moderator
Berichten: 920
Lid geworden op: 25 jun 2011, 18:38
Type auto: Polo GTI+BMW X5 F15
Locatie: Gelderland

Re: Volkswagen start gevecht met autodieven

Bericht door theo »

het instellen van de centrale deurvergrendeling
En was is dit dan?
Gebruikersavatar
Back@GTI
Berichten: 336
Lid geworden op: 31 jul 2011, 21:12
Type auto: ED35

Re: Volkswagen start gevecht met autodieven

Bericht door Back@GTI »

MkVI Nmgn schreef:Dit pakket is al 6 maanden leverbaar bij de dealer hier in de buurt.
Maar ik denk als straks 80% van onze auto's een bearlock heeft ik bang ben dat de boefjes hun gedrag gaan aanpassen en dan toch een andere manier vinden om onze geliefde toettoet mee te nemen..
Daar ben ik ook een beetje bang voor Tonnie.
Groeten Michel.


--------------------------------------------------------------------------------
Golf VI GTi Edition 35
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: Volkswagen start gevecht met autodieven

Bericht door Crokko »

Schippersss schreef:Dus je moet gaan betalen voor iets wat vw standaard niet op orde heeft.
Je hebt de keuze om te betalen voor extra beveiliging, omdat de rotte appels in de maatschappij niet met hun gorre klauwen van onze spullen af kunnen blijven.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Warhoofd
Berichten: 147
Lid geworden op: 03 aug 2014, 07:31
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: Volkswagen start gevecht met autodieven

Bericht door Warhoofd »

Ik heb wel interesse, dan hoef ik tenminste niet meer in de auto te slapen.
312 pk & 460 NM by JD Engineering
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Volkswagen start gevecht met autodieven

Bericht door MkVI Nmgn »

Warhoofd schreef:Ik heb wel interesse, dan hoef ik tenminste niet meer in de auto te slapen.

Neem maar eens contact op met staffpride op het forum die kan voor een mooie prijs een bearlock leveren en monteren.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
dangerpaki
Berichten: 130
Lid geworden op: 05 mei 2014, 20:57
Type auto: Golf V GTI LE 240

Re: Volkswagen start gevecht met autodieven

Bericht door dangerpaki »

Ik ben bang dat inderdaad straks de jatters weer wat gaan verzinnen op de BearLocks als dit standaard wordt. Of met een beetje geluk gaan ze achter andere auto's aan die makkelijker te jatten zijn. Beetje jammer dat de wereld zo is geworden dat je dit allemaal moet doen omdat er mensen zijn die met hun klauwen niet van andermans spul kunnen afblijven.
Schippersss
Berichten: 1158
Lid geworden op: 07 feb 2012, 16:47
Type auto: Passat CC TSI

Re: Volkswagen start gevecht met autodieven

Bericht door Schippersss »

Crokko schreef:
Schippersss schreef:Dus je moet gaan betalen voor iets wat vw standaard niet op orde heeft.
Je hebt de keuze om te betalen voor extra beveiliging, omdat de rotte appels in de maatschappij niet met hun gorre klauwen van onze spullen af kunnen blijven.
Ze hadden je geen keuzen hoeven laten maken en een auto produceren die al goed beveiligd zijn en niet zo kinderlijk eenvoudig te openen zijn. Nog steeds heeft vw de zaak niet op orde. Snap best dat het gewilde objecten zijn, maar wel simpel om je daar achter te verschuilen.
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: Volkswagen start gevecht met autodieven

Bericht door Crokko »

Schippersss schreef:
Crokko schreef:
Schippersss schreef:Dus je moet gaan betalen voor iets wat vw standaard niet op orde heeft.
Je hebt de keuze om te betalen voor extra beveiliging, omdat de rotte appels in de maatschappij niet met hun gorre klauwen van onze spullen af kunnen blijven.
Ze hadden je geen keuzen hoeven laten maken en een auto produceren die al goed beveiligd zijn en niet zo kinderlijk eenvoudig te openen zijn. Nog steeds heeft vw de zaak niet op orde. Snap best dat het gewilde objecten zijn, maar wel simpel om je daar achter te verschuilen.
Ben het niet met je eens.

"Het meisje dat verkracht werd, had maar niet zo'n kort rokje moeten dragen. En al zeker niet 's avonds alleen door het park moeten gaan."
Onzin natuurlijk!

"Kinderlijk eenvoudig te openen zijn" is ook echt onzin. De deuren gaan echt niet vanzelf open hoor. Daar wordt heel goed over nagedacht door de criminele jongens onder ons. Ook om de alarmsystemen onschadelijk te maken, dat gaat ook niet vanzelf. Of is dat de schuld van de leveranciers van de alarminstallaties?

Het feit dat de Bearlock dadelijk op de optielijst staat, geeft aan dat VW de criminaliteit serieus neemt, maar ook zijn klanten.

Het beveiligen van een auto kost wat ja, daarom is het niet standaard, vrij logisch, dan mag een ieder dus zelf kiezen of hij/zij nog eens 1100 eurootjes extra willen investeren. Of had je liever gezien dat ze de verkoopprijs standaard 1100 euro duurder maken. Of bedoelde je met "standaard op orde hebben" dat het gratis had moeten zijn?

Anyway....ik vind dat VW hiermee een goede stap zet om het probleem (diefstal) te voorkomen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
jwbakkenes
Berichten: 866
Lid geworden op: 09 feb 2012, 23:35
Type auto: BMW 550i

Re: Volkswagen start gevecht met autodieven

Bericht door jwbakkenes »

+1
Met vriendelijke groet,
Jan Willem
Schippersss
Berichten: 1158
Lid geworden op: 07 feb 2012, 16:47
Type auto: Passat CC TSI

Re: Volkswagen start gevecht met autodieven

Bericht door Schippersss »

Bedoel ermee, dat ze bij vw een constructie moeten bedenken dat een bearlock niet nodig is. Waarom lukt andere merken dat wel? En ja, het openen van een vw is kinderlijk eenvoudig. Even de raamlijsten eruit slaan en je tilt zo het raam eruit. Zelfde met het nav systeem, ook zo grap, worden er nog elke avond tientallen eruit gehaald. En ga zo maar door. Bij vw betalen we graag voor extra opties, dus is idd een slimmen zet ipv de beveiliging constructie te verbeteren.

Denk niet dat wij het eens worden, hoeft ook niet, iedereen heeft er een andere kijk op. ;)
Laatst gewijzigd door Schippersss op 05 aug 2014, 09:46, 3 keer totaal gewijzigd.
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Volkswagen start gevecht met autodieven

Bericht door bzb »

ze bieden toch niks nieuws eigenlijk? ze proberen gewoon ook een graatje mee t pikken van de vraag naar beveiliging, ze zien er overduidelijk brood in bij PON :mrgreen: in plek dat ze zelf 1 of ander super slotje bedenken om de bak te blokeren, als het dan af fabriek erin gaat word het net zo standaard als ruitenwissers
Gebruikersavatar
bluetiger
Berichten: 1224
Lid geworden op: 14 jun 2011, 15:37
Type auto: Golf 7 GTI Perf + T5
Locatie: Lansingerland

Re: Volkswagen start gevecht met autodieven

Bericht door bluetiger »

Vind het wel grappig om te lezen dat VW nu iets aanbiedt wat de meesten hier al zelf gedaan hebben. Ik heb het gewoon door de dealer laten doen en ik was minder kwijt dan wat VW hier nu aanbiedt. (wel Construct ipv Bearlock)
-Marco-
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: Volkswagen start gevecht met autodieven

Bericht door KlouxOne »

Al die onzin lekker achterwegen laten en gewoon alleen een Bearlock laten monteren. Staffrpide en ik hebben er al meerdere ingebouwd en naar volle tevredenheid. Ramen ertsen etc is gewoon lelijk en heeft echt geen nut. Je chassis nummer afdekken kan je zelf ook wel. Daarnaast is een extra start onderbreker wel een goed alternatief. Maar in mijn ogen is de bearlock icm een DSG de beste combinatie, helaas niet de goedkoopste.
Ralphd
Berichten: 326
Lid geworden op: 02 mei 2012, 13:07
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Volkswagen start gevecht met autodieven

Bericht door Ralphd »

KlouxOne schreef:Al die onzin lekker achterwegen laten en gewoon alleen een Bearlock laten monteren. Staffrpide en ik hebben er al meerdere ingebouwd en naar volle tevredenheid. Ramen ertsen etc is gewoon lelijk en heeft echt geen nut. Je chassis nummer afdekken kan je zelf ook wel. Daarnaast is een extra start onderbreker wel een goed alternatief. Maar in mijn ogen is de bearlock icm een DSG de beste combinatie, helaas niet de goedkoopste.

Gelijk heb je! En niet de goedkoopste? Dat valt opzich mee denk ik. Een alarm komt ook redelijk in de buurt van dat geld hoor. Zit je ook zo aan een bedrag van rond de €500.
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: Volkswagen start gevecht met autodieven

Bericht door Crokko »

Schippersss schreef:Bedoel ermee, dat ze bij vw een constructie moeten bedenken dat een bearlock niet nodig is. Waarom lukt andere merken dat wel? En ja, het openen van een vw is kinderlijk eenvoudig. Even de raamlijsten eruit slaan en je tilt zo het raam eruit. Zelfde met het nav systeem, ook zo grap, worden er nog elke avond tientallen eruit gehaald. En ga zo maar door.

Denk niet dat wij het eens worden, hoeft ook niet, iedereen heeft er een andere kijk op.
Hoeven het ook niet eens te worden, dat doen we wel weer op andere punten op een andere dag. :D
De andere kijk is juist leuk om over te discusieren. :mrgreen:

Zoals jij het beschrijft begrijp ik wel het is echter de omgekeerde wereld.
Dat je de bal bij VW neerlegd, omdat zij er iets mee moeten dat is ook begrijpelijk.

Het feit dat je moet "breken" om er ergens in te komen, geeft aan dat van kinderlijke eenvoud geen sprake is.
Natuurlijk is de RNS er met eenvoud uit te krijgen (daar is het navilock u voor en tegenwoordig zijn alle navi componenten verdeeld door de hele auto). Dat is wel zo fijn als je even een module wilde aansluiten of even het serienummer wilde controleren enz. Maar er vanzelf uitvallen doet ie niet.

Wat mij elke keer opvalt is, dat er over de echte slechte jongens niet gesproken wordt, alsof zij geen blaam hebben?
Maar juist hun zijn de reden dat:
- 's nachts met het raam open slapen niet meer kan
* want je stapt kinderlijk eenvoudig het huis in wat niet van jouw is.
- die mooi poortjes die bij de ingang van winkels staan
* want het is kinderlijk eenvoudig iets mee te nemen zonder te betalen
- je (motor)fiets is uitgerust met meer kettingen dan BA Baracus
* want ja.. als je je fiets niet vastzet, dan til je die heel simpel een busje in natuurlijk
Enz

En wij maar beveiligen.....videobewaking, alarm installaties, overal sloten en het liefst extra, niets zomaar laten liggen, je zakken ten alle tijde dichtgeritst en ga zo maar door.

Leg de vuile was maar neer bij VW prima, maar degene die echt schuld hebben zijn de criminelen.
Streep die factor weg en het probleem is opgelost.

Beetje crimineel doen is dan voor sommige misschien kinderlijk eenvoudig, maar dat wil niet zeggen dat je het dan ook maar moet doen.

Nu zijn hier meerdere topics over en dan lees je vaak dat mensen meer beveiliging van VW/Pon verwachten. Nu worden de optielijsten uitgebreid en dan is het weer niet goed.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Volkswagen start gevecht met autodieven

Bericht door Edition30 »

KlouxOne schreef:Al die onzin lekker achterwegen laten en gewoon alleen een Bearlock laten monteren. Staffrpide en ik hebben er al meerdere ingebouwd en naar volle tevredenheid. Ramen ertsen etc is gewoon lelijk en heeft echt geen nut. Je chassis nummer afdekken kan je zelf ook wel. Daarnaast is een extra start onderbreker wel een goed alternatief. Maar in mijn ogen is de bearlock icm een DSG de beste combinatie, helaas niet de goedkoopste.
Lees ik nou dat een Bearlock en een handbak niet zo'n goede combo is? Ik begrijp het wel, want je kan al duwend de auto alsnog verplaatsen. E&M bouwt ook je handbak om naar DSG?
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Volkswagen start gevecht met autodieven

Bericht door MkVI Nmgn »

Handbak is inderdaad makkelijker mee tenemen ga niet in de Details treden maar stelt weinig voor in mijn ogen.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
wjb#222
Berichten: 621
Lid geworden op: 03 mei 2012, 21:54
Type auto: passat R36
Locatie: Eindhoven

Re: Volkswagen start gevecht met autodieven

Bericht door wjb#222 »

als je dsg wilt moet je toch rekenen op een 1900 met gebruikte bak
en een 2500 met een nieuwe bak

heb er zelf ook al naar geinformeerd want dit mis ik toch wel erg in me auto
Gebruikersavatar
eddiea
Berichten: 569
Lid geworden op: 27 feb 2013, 21:38
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: Volkswagen start gevecht met autodieven

Bericht door eddiea »

Met een handbak ook een Bullock pedaalslot gebruiken. Nog een handeling extra maar slepen is onmogelijk dan.
Gengar
Berichten: 1322
Lid geworden op: 28 aug 2012, 21:25
Type auto: VW Golf 6 GTI

Re: Volkswagen start gevecht met autodieven

Bericht door Gengar »

eddiea schreef:Met een handbak ook een Bullock pedaalslot gebruiken. Nog een handeling extra maar slepen is onmogelijk dan.
Waar kan je ze kopen?
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: Volkswagen start gevecht met autodieven

Bericht door KlouxOne »

Klopt Rens, maar zoals ed al zegt. je hebt ook nog pedaal sloten. Dan is het weer veilig voor je handbank. Maar hoe minder handelingen hoe beter.

De reden waarom het bij andere merken allemaal wel mee valt. is omdat die merken gewoon niet gewild zijn. Navi's worden ook bij Audi'd en BMW;s gestolen hoor. of de componenten nou verdeelt zijn of niet dat maakt geen zak uit. Het voordeel van andere merken is dat er minder handel is in 2de hands componenten. Bij VW is dat een heel ander verhaal. Het heeft dus niks met de beveiliging te maken. Ook dure RS4 modellen worden gestolen. maarja wie koopt er nou een gestolen rs4. Onderdelen zijn ook moeilijker te slijten voor dieven. Dat soort autos worden op bestelling gestolen.
Gebruikersavatar
eddiea
Berichten: 569
Lid geworden op: 27 feb 2013, 21:38
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: Volkswagen start gevecht met autodieven

Bericht door eddiea »

Gengar schreef:
eddiea schreef:Met een handbak ook een Bullock pedaalslot gebruiken. Nog een handeling extra maar slepen is onmogelijk dan.
Waar kan je ze kopen?
Ik heb er eentje via marktplaats gevonden.
Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten