Xtreme Tuning wordt XT Motorsport

Volkswagen nieuws en forum nieuws.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Xtreme Tuning wordt XT Motorsport

Bericht door Spuugemmer »

Naamsverandering Xtreme Tuning naar XT Motorsport

Afgelopen zondag vond op het circuitpark Zandvoort het Fast Car Festival plaats. Wij waren daar aanwezig met een aantal bekende gezichten, echter onder een (nog) onbekende naam op de diverse auto’s en op divers promo materiaal.
Inderdaad, het was het team van Xtreme Tuning, echter stond de nieuwe naam “XT Motorsport” op de auto’s.

Waarom deze naamsverandering?

De markt is de afgelopen jaren veranderd. Er heeft een duidelijke splitsing plaatsgevonden tussen performance gerichte bedrijven en bedrijven die zich richten tot optische aanpassingen.

Xtreme Tuning houdt zich vanaf zijn oprichting bezig met performance gerichte aanpassingen voor auto’s van de VAG-groep. Nu vinden wij dat onze naam Xtreme Tuning dan ook niet meer past bij onze bedrijfsvoering en het beeld wat een individu heeft bij Xtreme Tuning.

De huidige ‘scene’ is zo veranderd dat professionalisering de standaard is geworden. De nieuwe naam past beter bij de bedrijfsvoering en onze klantenkring die wij willen bereiken.

Is Xtreme Tuning dan ineens verleden tijd?
Nee zeker niet. XT in XT Motorsport blijft altijd een verwijzing naar Xtreme Tuning, de naam waar het 11 jaar geleden allemaal mee begonnen is.

We zullen stapsgewijs de naamsverandering doorvoeren. De huidige website en e-mailadressen blijven voorlopig nog bereikbaar en uiteraard zijn wij nog steeds te vinden aan de Nieuweweg 11 in Poeldijk.

Graag heten wij u van harte welkom bij XT Motorsport!

Uiteraard kunnen jullie ons ook vinden op Facebook: http://www.facebook.com/pages/XT-Motors ... 2488483929
Golf MK1 GTI
Gebruikersavatar
superdave
Berichten: 521
Lid geworden op: 11 jun 2011, 10:25
Type auto: GTE
Locatie: Kop NoordHolland

Re: Xtreme Tuning wordt XT Motorsport

Bericht door superdave »

Goeie zet! Marketingtechnisch zul je snel een andere groep aantrekken.
VW Golf GTE MY16
VCDS / VagCom Service Noord Holland
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Xtreme Tuning wordt XT Motorsport

Bericht door MkVI Nmgn »

Klinkt ook een stuk beter moet ik zeggen Goede zet!
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
JonasV
Berichten: 1058
Lid geworden op: 10 mei 2011, 18:22
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Xtreme Tuning wordt XT Motorsport

Bericht door JonasV »

goede professionele zet!
Gebruikersavatar
RobvR
Berichten: 1684
Lid geworden op: 16 apr 2011, 23:32
Type auto: MK1 GTI+G60+ED35
Locatie: Noord Limburg

Re: Xtreme Tuning wordt XT Motorsport

Bericht door RobvR »

Ik ruik een openings feest aankomen... kan ik gelijk mn velgen inladen. :D
Groet RobvR
Mackdennis
Berichten: 1325
Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
Type auto: Gti v 30edition
Locatie: Haarlem

Re: Xtreme Tuning wordt XT Motorsport

Bericht door Mackdennis »

Vind het Ook beter klinken!
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Xtreme Tuning wordt XT Motorsport

Bericht door Edition30 »

RobvR schreef:Ik ruik een openings feest aankomen... kan ik gelijk mn velgen inladen. :D

BBQ :roll:
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Xtreme Tuning wordt XT Motorsport

Bericht door wehoo »

Chris@XT Motorsport schreef: De huidige ‘scene’ is zo veranderd dat professionalisering de standaard is geworden.
Stelde de vroegere 'scene' minder eisen aan je standaard? M.a.w. nam men toen genoegen met een mindere nauwkeurigheid t.a.v. je professie? Kwam het niet zo nauw?

Toch wel leuk is deze marketing-terminologie, vaak helemaal inhoudsloos. ;) :lol: :lol: Ik zeg dit omdat ik ervan uit ga dat je als bedrijf altijd al achter je producten stond. En deze service door een nieuwe naam niet beter zal zijn. Dat zou namelijk slecht zijn voor de (waarschijnlijk) jarenlange vaste klanten, die dan in het verleden met minder professie genoegen hebben moeten nemen. :lol: :lol:
Zo wast Omo al jaren "witter dan wit". En geen hond, laat staan mens, die witter dan wit kan zien. :lol:

(tja... naamsveranderingen die een betere kwaliteit op moeten leveren, worden nu eenmaal altijd zeer kritisch gevolgd)
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 351
Lid geworden op: 19 mei 2011, 20:48
Type auto: Golf MK5 Gti
Locatie: Ründümhause

Re: Xtreme Tuning wordt XT Motorsport

Bericht door Eric H »

Een naam trekt wel bepaald volk aan.....

Tjoening wordt nog altijd ge-asocieerd met Sjonnies en Petjes.
In dat kader kan ik me de naamsverandering goed voorstellen.

Motorsport klinkt wat vriendelijker en, inderdaad, professioneler...
Engeltjes bestaan; kijk maar naar mijn dochtertje ! Heksen bestaan ook; kijk maar naar m'n vrouw !!
Gebruikersavatar
Jef88
Berichten: 323
Lid geworden op: 07 jun 2011, 18:19
Locatie: Poeldijk, Westland, Randstad

Re: Xtreme Tuning wordt XT Motorsport

Bericht door Jef88 »

Goede zet. Wederom succes!
Ik ga strak op v-maxx
------------------------------------------------------------------------------
Daily/project Golf MK3 2.0 8V GTI EDITION :http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... ?f=7&t=215

*** http://www.jeffreykuijpers.nl **
Gebruikersavatar
Floppie
Berichten: 325
Lid geworden op: 17 apr 2011, 11:05

Re: Xtreme Tuning wordt XT Motorsport

Bericht door Floppie »

Ik vind het een goede naam en dus heel veel succes!
(Ben het wel met Wehoo eens dat een naamsverandering niet inherent zou mogen staan aan een betere kwaliteit)
Grtz. Floppie

VW Golf V GTI - Edition 30 - 344 PK/448 Nm
Gebruikersavatar
Dirk
Berichten: 979
Lid geworden op: 16 apr 2011, 22:25
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Raamsdonksveer
Contacteer:

Re: Xtreme Tuning wordt XT Motorsport

Bericht door Dirk »

als je het zo bekijkt is het een hele verbetering! maar die naam gebruikte jullie tog al langer?

Afbeelding
Audi A4 1.8 TFSI
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: Xtreme Tuning wordt XT Motorsport

Bericht door Spuugemmer »

De naam wordt idd al even gebruikt maar dat was nog niet officieel en eigenlijk ook om wat reacties te krijgen en die waren net zoals hier dusdanig positief dat we het nu officieel aan het doorvoeren zijn.

Een naamsverandering is marketing technisch gezien iets heel gevaarlijks. Maar daarom vind ik het persoonlijk dan juist wel weer een uitdaging om het toch te doen.

Het is niet zo zeer dat ons bedrijf veranderd is echter is het wel zo dat de markt dusdanig veranderd is dat Xtreme Tuning een verkeerd beeld geeft.

Professionalisering hoeft niet direct te maken te hebben met het geleverde producten en/of dienst maar kan ook plaats vinden op een ander organisatorisch niveau.
Golf MK1 GTI
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Xtreme Tuning wordt XT Motorsport

Bericht door wehoo »

Chris@XT Motorsport schreef:(....) Een naamsverandering is marketing technisch gezien iets heel gevaarlijks. Maar daarom vind ik het persoonlijk dan juist wel weer een uitdaging om het toch te doen.
(....)
Professionalisering hoeft niet direct te maken te hebben met het geleverde producten en/of dienst maar kan ook plaats vinden op een ander organisatorisch niveau.
Als de professionalisering op een ander vlak ligt (uiteraard zeer goed mogelijk) en niet direct op het geleverde product en/of de dienst (= service), ziet de klant het niet. ;) 8-)

En niet voor het een of ander, maar de toevoeging bij een naam met "motorsport" eventueel in combinatie met "tuning" wordt in de auto- en motorwereld al veelvuldig gebruikt. M.i. maak je daar juist geen onderscheid mee. :|
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten