Levensduur voorbanden GTI 7

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVII.
GTIDEEPBLUE
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 dec 2013, 22:30
Type auto: GTI 7 performance

Levensduur voorbanden GTI 7

Bericht door GTIDEEPBLUE »

hi

heb een golf 7 GTI PP gechipt door JD. 303pk en 450nm.
Auto heeft nu 16000+ kilometer gelopen en ik ben bang dat de voorbanden al aan vervanging toe zijn.

Uiteraard zijn rijstijl,veel snelweg vs korte stukjes, banden en verhoging van het vermogen allemaal van invloed op de slijtage maar vind 16K toch wel wat weinig.

Wat zijn jullie ervaringen tot nu toe?
thanks!
Nick87
Berichten: 228
Lid geworden op: 25 jun 2013, 14:26
Type auto: Golf 7 GTI PFM

Re: Levensduur voorbanden GTI 7

Bericht door Nick87 »

Heb ook net 16k op mijn PP.
Heb wel een 6000 gedaan met winterbanden.

Voorbanden hebben dus een 10000 gedaan en zitten volgens mij iets over de helft. Dus een 16-18000 ermee halen lijkt me wel realistisch.
Tsja, verslijt snel maar je rijdt dan ook met een GTI :twisted:
Ik doe wel veel stadsverkeer dus dat helpt ook niet echt voor de slijtage.
Gebruikersavatar
bluetiger
Berichten: 1224
Lid geworden op: 14 jun 2011, 15:37
Type auto: Golf 7 GTI Perf + T5
Locatie: Lansingerland

Re: Levensduur voorbanden GTI 7

Bericht door bluetiger »

Same here. Nu 13k op de teller maar ben er bijna doorheen. Standaard was de conti spcontact 5. Ik ga nu voor de dunlop sport max rt.
-Marco-
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Levensduur voorbanden GTI 7

Bericht door bzb »

uit tests bleek dat dit komt door het sper diff bij de 7 PP :mrgreen: ik zal maar niet zeggen dat ik 60.000 heb gedaan met me eerste set banden :oops:
Gebruikersavatar
Warhoofd
Berichten: 147
Lid geworden op: 03 aug 2014, 07:31
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: Levensduur voorbanden GTI 7

Bericht door Warhoofd »

Zoals je zelf al zei; hangt helemaal af van je rijstijl, aantal pk's en welke banden je gebruikt.

Met mijn Golf TDI (100 pk) met continentals haalde ik ongeveer 40.000 km, terwijl ik met mijn (gechipte) ibiza cupra (210 pk) met Toyo proxes (wat een k** banden waren dat zeg) slechts 15.000 km haalde :roll:

Mijn huidige GTI 6 heeft continentals en de vorige eigenaar heeft de voorbanden al naar achteren gegooid, dus eerdaags zal ik er ook aan moeten geloven :mrgreen:

Uit (duitse) onderzoeken heeft men vastgesteld dat het gemiddelde aantal km's per setje banden rond de 65.000 km ligt... enfin, dat gaat NIEMAND hier halen! :twisted:
312 pk & 460 NM by JD Engineering
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Levensduur voorbanden GTI 7

Bericht door Edition30 »

bluetiger schreef:Same here. Nu 13k op de teller maar ben er bijna doorheen. Standaard was de conti spcontact 5. Ik ga nu voor de dunlop sport max rt.
Als ik zag hoe jij de bochten nam in de Eifel vind ik dit niet zo vreemd :lol:
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Levensduur voorbanden GTI 7

Bericht door MkVI Nmgn »

Mk6 14.000km
Had denk ik 20.000km gered als ik niet naar de ringrit was geweest.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Levensduur voorbanden GTI 7

Bericht door yal »

Dat beloofd weinig goeds , ik heb Michelin PS3 onder de mk7 GTI zal eens kijken hoe deze slijten.....

Waarom draagt het sper differentieel bij aan extra banden slijtage?
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Levensduur voorbanden GTI 7

Bericht door bzb »

minder diff werking in bochten zodat een kant wat meer wringt
Gebruikersavatar
VroemTFSI
Berichten: 276
Lid geworden op: 17 mei 2011, 10:19

Re: Levensduur voorbanden GTI 7

Bericht door VroemTFSI »

Mocht je het er voor over hebben: de Michelin Pilot Super Sport is echt een droom van een band. Geweldige combinatie van grip, comfort, slijtvastheid en afrolgeluid. Ik heb al aardig wat banden en merken versleten maar dit is echt het beste wat ik eronder heb gehad.
Er zijn banden met meer grip, maar die zijn na een lange rit de volgende dag vierkant. En er zijn banden die het in de regen beter doen, maar ik sta iedere keer weer verbaasd over de hoeveelheid grip, zeker als je naar het profiel kijkt. Ook de gevoeligheid voor aquaplaning is beter dan P Zero Rosso's en Conti Sport Contact. Die Conti's en de Pirelli's worden zienderogen minder als ze verslijten. Daar hebben de Super Sports minder last van.
Genoeg mogelijkheden gehad om dit te testen in de afgelopen 2 weken, ook in Italië.
Audi A4 Avant 1.8 TFSI S-Edition 170 pk, 20" PRG, panoramadak, MMI+, B&O, stoelverwarming, opbergpakket
VW Polo Blue GT 5-deurs, Candy White, Xenon, Navi, Stoelverwarming, privacy glass, anthraciet 17"
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Levensduur voorbanden GTI 7

Bericht door bzb »

inderdaad de super sport is fantastisch, onderstuur vrijwel weg, slijt bij mij ook haast niet ondanks dat ik er vlink op los braaap. al ga ik hierna denk ik voor de net nieuwe michelin sport cup 2 op de voorwielen, moet nog meer grip geven.
O2RS
Berichten: 446
Lid geworden op: 12 aug 2012, 13:28
Type auto: Audi S4 Avant

Re: Levensduur voorbanden GTI 7

Bericht door O2RS »

VroemTFSI schreef:Mocht je het er voor over hebben: de Michelin Pilot Super Sport is echt een droom van een band. Geweldige combinatie van grip, comfort, slijtvastheid en afrolgeluid. Ik heb al aardig wat banden en merken versleten maar dit is echt het beste wat ik eronder heb gehad.
Er zijn banden met meer grip, maar die zijn na een lange rit de volgende dag vierkant. En er zijn banden die het in de regen beter doen, maar ik sta iedere keer weer verbaasd over de hoeveelheid grip, zeker als je naar het profiel kijkt. Ook de gevoeligheid voor aquaplaning is beter dan P Zero Rosso's en Conti Sport Contact. Die Conti's en de Pirelli's worden zienderogen minder als ze verslijten. Daar hebben de Super Sports minder last van.
Genoeg mogelijkheden gehad om dit te testen in de afgelopen 2 weken, ook in Italië.
Helemaal met bovenstaande eens, ik roep dit ookal een jaar.
Is op dit moment de band voor allround sportief gebruik!
Audi S4 Avant B8, JD motor en S-Tronic software (529pk/640nm)
ex: Octavia RS Combi, JD stage 2 (309pk/448nm)
Gebruikersavatar
VroemTFSI
Berichten: 276
Lid geworden op: 17 mei 2011, 10:19

Re: Levensduur voorbanden GTI 7

Bericht door VroemTFSI »

Leuk! Nóg meer ervaringsdeskundigen!
Drie maanden geleden ben ik met 18 auto's een week door de Dolomieten gereden over tigduizend passen met de BMW 328i M-Sport Touring van MWT/MTBMW/MTDSG. Hij heeft bij aflevering meteen de standaard 18" vervangen door 19" BBS CH-R met Pilot Super Sport. Ook met een achterwielaandrijver een héérlijke band.

Leuk verhaal: MT wou op een gegeven moment een leuke powerslide inzetten, maar dat lukte simpelweg niet door de grip van de Super Sports! Aan het vermogen kon het niet liggen, want hij heeft 265 rollenbank gemeten peekaa's op de achterwielen. Die dingen geven zóveel grip! Maar ook in de regen voelde het goed en hoefde je niet bang te zijn voor gekke reacties.
Afbeelding
Audi A4 Avant 1.8 TFSI S-Edition 170 pk, 20" PRG, panoramadak, MMI+, B&O, stoelverwarming, opbergpakket
VW Polo Blue GT 5-deurs, Candy White, Xenon, Navi, Stoelverwarming, privacy glass, anthraciet 17"
Gebruikersavatar
bluetiger
Berichten: 1224
Lid geworden op: 14 jun 2011, 15:37
Type auto: Golf 7 GTI Perf + T5
Locatie: Lansingerland

Re: Levensduur voorbanden GTI 7

Bericht door bluetiger »

Had nog niks besteld. Dan ga ik zeker de michelin pss proberen!
-Marco-
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Levensduur voorbanden GTI 7

Bericht door bzb »

ik heb de link al eens eerder geplaats: http://www.bandenleader.nl/auto-band/mi ... wwoduAYAIA

wel 18"
Gebruikersavatar
maRRRtinus
Berichten: 381
Lid geworden op: 27 jul 2013, 07:06
Type auto: Audi TTS comp 500

Re: Levensduur voorbanden GTI 7

Bericht door maRRRtinus »

Vind vervanging tussen de 12 en 15k allemaal keurig hoor, er van uitgaande dat je je auto met 300pk of meer niet berijd als een ecomotive.
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Levensduur voorbanden GTI 7

Bericht door yal »

Ik ben erg tevreden over de Pilot Sport 3 , dan zal de super sport nog veel beter zijn.

Conti is na meerdere slechte ervaringen gewoon rommel in mijn ogen.
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Gebruikersavatar
bluetiger
Berichten: 1224
Lid geworden op: 14 jun 2011, 15:37
Type auto: Golf 7 GTI Perf + T5
Locatie: Lansingerland

Re: Levensduur voorbanden GTI 7

Bericht door bluetiger »

Helaas kan ik voor mijn transporter alleen maar conti krijgen :(
-Marco-
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
Gebruikersavatar
mhoutman
Berichten: 77
Lid geworden op: 17 apr 2011, 07:17
Type auto: Golf R20

Re: Levensduur voorbanden GTI 7

Bericht door mhoutman »

yal schreef:Dat beloofd weinig goeds , ik heb Michelin PS3 onder de mk7 GTI zal eens kijken hoe deze slijten.....

Waarom draagt het sper differentieel bij aan extra banden slijtage?
Ik heb de Michelin Pilot Sport 3 onder een Golf VI R20 en nu bij 30.000 km kan ik wel zeggen dat ze veel meer lawaai gaan maken en voor zeker aan vervanging toe zijn. Hoeven we gelukkig niet doen want de R gaat er uit.

Ben al jaren een groot fan van het Michelin (zal wel aan mijn generatie liggen) het is alleen vervelend om steeds de bandenwissel Conti-> Michelin bij de dealer uit te onderhandelen.

Op een A3 Sportback hebben we nu Conti Sport Contact 5 en die maken echt een teringherrie; verder wel een fijne band.

De sper op de Golf VII zal denk ik voor minder bandenspin zorgen, maar met 300 PK plus op de voorwielen weet je dat je banden wat sneller slijten ;)
Schippersss
Berichten: 1158
Lid geworden op: 07 feb 2012, 16:47
Type auto: Passat CC TSI

Re: Levensduur voorbanden GTI 7

Bericht door Schippersss »

bluetiger schreef:Helaas kan ik voor mijn transporter alleen maar conti krijgen :(
Door draag gewicht van de band zeker?
Gebruikersavatar
bluetiger
Berichten: 1224
Lid geworden op: 14 jun 2011, 15:37
Type auto: Golf 7 GTI Perf + T5
Locatie: Lansingerland

Re: Levensduur voorbanden GTI 7

Bericht door bluetiger »

Schippersss schreef:
bluetiger schreef:Helaas kan ik voor mijn transporter alleen maar conti krijgen :(
Door draag gewicht van de band zeker?
255/45/18 103Y
-Marco-
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Levensduur voorbanden GTI 7

Bericht door bzb »

Autovisie 19 december 2013 word beschreven dat het sperdifferentieel er voor zorgde dat op t circuit na een aantal ronden het staal uit de banden stak, standaard GTI pp, voor den scepticus onder ons
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Levensduur voorbanden GTI 7

Bericht door yal »

bzb schreef:Autovisie 19 december 2013 word beschreven dat het sperdifferentieel er voor zorgde dat op t circuit na een aantal ronden het staal uit de banden stak, standaard GTI pp, voor den scepticus onder ons
Hoop dat het aan de banden lag :mrgreen: en niet aan 't sper diff....
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Levensduur voorbanden GTI 7

Bericht door bzb »

het was een test met 14 sportieve auto's en alleen die van de golf waren naar de gal yal :mrgreen: het staat duidelijk beschreven dat het aan t sper dif lag, wel goeie grip daardoor, dus gewoon schuiven met die mars elke 15.000 km :mrgreen:
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Levensduur voorbanden GTI 7

Bericht door Edition30 »

Moet je eens rijden met een E30 met mechanische sper, dat hoor je bij parkeersnelheid al lawaai maken en wringen.

Apart is wel dat alleen de Golf bovenmatige slijtage vertoonde, mogelijk dat deze heel lekker door de bocht ging en de bestuurders hierdoor erg enthousiast werden.
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VII GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 147 gasten