Golf R32

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Koreaan
Berichten: 269
Lid geworden op: 16 jan 2012, 19:37
Locatie: Friesland

Golf R32

Bericht door Koreaan »

Hallo forumleden,

Ik heb een mooie R32 op het oog, echter lees ik internet verscheidene horror verhalen over de ketting.
Wanneer moet deze gewisseld worden, las dat een reparatie bij dealer oploopt richting 4K.

Wat zijn jullie ervaringen, degene die ik op het oog heb heeft zo'n 80k gedraaid.

Alvast dank!
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Golf R32

Bericht door wehoo »

edit.
Laatst gewijzigd door wehoo op 13 nov 2014, 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Golf88
Berichten: 2209
Lid geworden op: 05 nov 2012, 20:47

Re: Golf R32

Bericht door Golf88 »

Heb je een link waar we deze R kunnen zien?
Koreaan
Berichten: 269
Lid geworden op: 16 jan 2012, 19:37
Locatie: Friesland

Re: Golf R32

Bericht door Koreaan »

Gebruikersavatar
NL_MK5 GTI
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 sep 2012, 17:47
Type auto: MK5 GTI DSG
Locatie: Gelderland

Re: Golf R32

Bericht door NL_MK5 GTI »

Ziet er netjes uit, alleen het leer hou ik niet van. En vind de prijs heel pittig, daar koop je ook een mk6 gti voor. Gr.
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Golf R32

Bericht door yal »

Koreaan schreef:Hallo forumleden,

Ik heb een mooie R32 op het oog, echter lees ik internet verscheidene horror verhalen over de ketting.
Wanneer moet deze gewisseld worden, las dat een reparatie bij dealer oploopt richting 4K.

Wat zijn jullie ervaringen, degene die ik op het oog heb heeft zo'n 80k gedraaid.

Alvast dank!
Als je ketting hoort slepen en rammelen na de start dan is deze aan vervanging toe.
Zo'n reparatie zou ik niet bij de dealer doen als er 4k voor gerekend zou worden :(
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Fakkel
Berichten: 94
Lid geworden op: 31 jul 2014, 12:53
Type auto: MK5 GTI
Locatie: Limboland

Re: Golf R32

Bericht door Fakkel »

Persoonlijk zou ik ook voor een MK6 GTI gaan
Gebruikersavatar
HansR32
Berichten: 510
Lid geworden op: 20 jun 2011, 11:51
Type auto: Golf mk5 R32
Locatie: Friesland

Re: Golf R32

Bericht door HansR32 »

Auto lijkt verder netjes.
Interieur zou mijn smaak niet zijn, met name de lichte stoelen en het oubollige notenhout.
De standaard chromen grill vind ik ook mooier dat deze zwarte.
Gezien deze feiten is de auto net wat te duur. kilometerstand is netjes.
Uiteraard is het ook en kwestie van smaak.

Distributie ketting is inderdaad punt van aandacht.
Volgens mij hangt dit af van een aantal factoren.
- de juiste olie gebruiken
- olie op peil houden
- rustig warm rijden
- rijstijl

Mijn R32 heeft nu 100k gereden, en hoor totaal geen bijgeluiden.
Succes met de aankoop !!!
Met een 3.2 kom je vooruit in het leven !!
73GTI
Berichten: 584
Lid geworden op: 22 feb 2012, 16:16
Type auto: 73MKVR32
Locatie: amsterdam

Re: Golf R32

Bericht door 73GTI »

HansR32 schreef:
Distributie ketting is inderdaad punt van aandacht.
Volgens mij hangt dit af van een aantal factoren.
- de juiste olie gebruiken
- olie op peil houden
- rustig warm rijden
- rijstijl

Mijn R32 heeft nu 100k gereden, en hoor totaal geen bijgeluiden.
Succes met de aankoop !!!
+1
Mvg Lex

I'd rather push my VW than drive an Opel.
Koreaan
Berichten: 269
Lid geworden op: 16 jan 2012, 19:37
Locatie: Friesland

Re: Golf R32

Bericht door Koreaan »

Beste allen,

Dank voor jullie reacties.
De R32 zal geen dagelijkse auto worden, meer een soort tourwagen voor weekendjes weg of over de Friese landweggetjes te rijden.
Over de gti 6 lees ik wisselende verhalen, schijnt nogal gevoelig te zijn voor ketting storingen.

Heb ook nog een ed30 op het oog, alles hangt af van de inruil van mijn Skoda RS
Gebruikersavatar
NL_MK5 GTI
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 sep 2012, 17:47
Type auto: MK5 GTI DSG
Locatie: Gelderland

Re: Golf R32

Bericht door NL_MK5 GTI »

Dan zal ik voor de ed 30 gaan gewoon een riem ipv ketting en makkelijk te chippen naar 300+ pk. En een stuk zuiniger als een R32.
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Golf R32

Bericht door yal »

Maar het 6 cilinder geluid kan geen 4 cilinder tegenop!
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Gebruikersavatar
NL_MK5 GTI
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 sep 2012, 17:47
Type auto: MK5 GTI DSG
Locatie: Gelderland

Golf R32

Bericht door NL_MK5 GTI »

yal schreef:Maar het 6 cilinder geluid kan geen 4 cilinder tegenop!
Dat ben ik zeker met je eens[SMILING FACE WITH OPEN MOUTH]
Er zijn weinig 6 pitters die zo mooi klinken als van Vag.
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Golf R32

Bericht door Edition30 »

HansR32 schreef:"...."........".............

Mijn R32 heeft 100k gereden, en hoor totaal geen bijgeluiden.
Succes met de aankoop !!!
Daar gaat het juist toch om die bijgeluiden, dat is toch de kracht van de R32 :roll: :D


Een Ed30 is heel gaaf, heeft zo zijn voordelen en het geluid is ook niet onaardig, maar het geluid van een R32 is natuurlijk super.
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
gti-n
Berichten: 86
Lid geworden op: 09 mei 2014, 23:04
Type auto: golf mk5 gti
Locatie: Amsterdam

Re: Golf R32

Bericht door gti-n »

Grote voordeel van r is toch wel dat het een 4-motion is en het geluid is geweldig!
michel vwr32
Berichten: 55
Lid geworden op: 21 dec 2011, 22:02

Re: Golf R32

Bericht door michel vwr32 »

gti-n schreef:Grote voordeel van r is toch wel dat het een 4-motion is en het geluid is geweldig!

Ik geniet er alle dagen van,heerlijk een plezier om de Golf V R32 te hebben.
Gebruikersavatar
NL_MK5 GTI
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 sep 2012, 17:47
Type auto: MK5 GTI DSG
Locatie: Gelderland

Re: Golf R32

Bericht door NL_MK5 GTI »

michel vwr32 schreef:
gti-n schreef:Grote voordeel van r is toch wel dat het een 4-motion is en het geluid is geweldig!

Ik geniet er alle dagen van,heerlijk een plezier om de Golf V R32 te hebben.
En is het verbruik nou veel meer als een Gti? Rij met mijn gti dsg 1:12,5 als ik heel goed me best doe 1:13,5.
michel vwr32
Berichten: 55
Lid geworden op: 21 dec 2011, 22:02

Re: Golf R32

Bericht door michel vwr32 »

NL_MK5 GTI schreef:
michel vwr32 schreef:
gti-n schreef:Grote voordeel van r is toch wel dat het een 4-motion is en het geluid is geweldig!

Ik geniet er alle dagen van,heerlijk een plezier om de Golf V R32 te hebben.
En is het verbruik nou veel meer als een Gti? Rij met mijn gti dsg 1:12,5 als ik heel goed me best doe 1:13,5.
Deze destijds nieuw aangekocht met DSG en de rest full option kleur Deepbleu Metallic wist ik wel dat deze auto een meerverbruik zou hebben ten overstaan van de GTI,waar ik met beide wagens heb proef gereden.De keuze viel toch op de V R32.
Ja verbruik hou ik ook wel in het oog,auto word bij de dealer onderhouden,lever zelf mijn olie zijnde Mobil 1 New-Life fullsyntetisch 0W/40.
Ik ben woonachtig omgeving Antwerpen en rij niet zoveel stad,wel rand-landwegen en snelwegen,durf meermaals naar Duitsland rijden dan komt het plezier van deze echt tot zijn recht,betreft soepelheid-weggedrag-geluid zekers=genieten.
Verbruik algemeen 1l:8,70 km = 11,50l/100 km op snelweg kan dit bij tempo 120 1l.:12.5 km.
Gebruikersavatar
NL_MK5 GTI
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 sep 2012, 17:47
Type auto: MK5 GTI DSG
Locatie: Gelderland

Golf R32

Bericht door NL_MK5 GTI »

michel vwr32 schreef:
NL_MK5 GTI schreef:
michel vwr32 schreef:
Ik geniet er alle dagen van,heerlijk een plezier om de Golf V R32 te hebben.
En is het verbruik nou veel meer als een Gti? Rij met mijn gti dsg 1:12,5 als ik heel goed me best doe 1:13,5.
Deze destijds nieuw aangekocht met DSG en de rest full option kleur Deepbleu Metallic wist ik wel dat deze auto een meerverbruik zou hebben ten overstaan van de GTI,waar ik met beide wagens heb proef gereden.De keuze viel toch op de V R32.
Ja verbruik hou ik ook wel in het oog,auto word bij de dealer onderhouden,lever zelf mijn olie zijnde Mobil 1 New-Life fullsyntetisch 0W/40.
Ik ben woonachtig omgeving Antwerpen en rij niet zoveel stad,wel rand-landwegen en snelwegen,durf meermaals naar Duitsland rijden dan komt het plezier van deze echt tot zijn recht,betreft soepelheid-weggedrag-geluid zekers=genieten.
Verbruik algemeen 1l:8,70 km = 11,50l/100 km op snelweg kan dit bij tempo 120 1l.:12.5 km.
Valt me reuze mee had zeker gemiddeld 1:7 verwacht.
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 127 gasten