Vragen koop golf V GTI met ABT blok golf VI R20 330PK / DSG.

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkV.
Razenl
Berichten: 22
Lid geworden op: 26 jan 2015, 10:13
Type auto: Vw golf V5

Re: Vragen koop golf V GTI met ABT blok golf VI R20 330PK /

Bericht door Razenl »

yal schreef:
wehoo schreef:Het grootste verschil tussen de EA113- en EA888- motor is de cilinderkop met nokkenassen en de nokkenastiming.
Daarnaast heeft de EA888-motor versterkte zuigers, zuigerveren, andere oliepomp, andere luchtmassameter, een verbeterde hoge druk brandstofpomp (Hitachi Generation III) en een verbeterde vacuümpomp (Ixetic).

De EA113-motor (alleen in de BYD-uitvoering) heeft, alleen als de K04 standaard wordt geleverd, een versterkt carter en een cilinderkop voor hoge temperatuur legering.

(Het kettingprobleem is te wijten aan de ketting, niet aan de overige componenten van het motorblok.) En is inmiddels al geruime tijd verholpen.
Helaas is er geen terugroep actie geweest op de kettingen , oudere exemplaren kunnen derhalve nog rondrijden met een slechte ketting. Je hoort nog steeds dat oude kettingen kapot gaan of dat de zeef v/d spanner eraf valt.

Afijn back on topic!

@Razenl , gefeliciteerd met je aankoop. Ik ken de auto en motor loopt perfect!
Ja de motor loopt erg goed en hij is erg fel. Wij hadden toevallig een 1o1 met een tesla en die verloor het vandaag. De auto heeft hier en daar wat hele lichte schade maar het is en blijft een 2e hands.
Gebruikersavatar
Timmy
Berichten: 367
Lid geworden op: 23 sep 2014, 09:31
Type auto: Mk7 R Lapiz Blue
Contacteer:

Re: Vragen koop golf V GTI met ABT blok golf VI R20 330PK /

Bericht door Timmy »

Razenl schreef:
yal schreef:
wehoo schreef:Het grootste verschil tussen de EA113- en EA888- motor is de cilinderkop met nokkenassen en de nokkenastiming.
Daarnaast heeft de EA888-motor versterkte zuigers, zuigerveren, andere oliepomp, andere luchtmassameter, een verbeterde hoge druk brandstofpomp (Hitachi Generation III) en een verbeterde vacuümpomp (Ixetic).

De EA113-motor (alleen in de BYD-uitvoering) heeft, alleen als de K04 standaard wordt geleverd, een versterkt carter en een cilinderkop voor hoge temperatuur legering.

(Het kettingprobleem is te wijten aan de ketting, niet aan de overige componenten van het motorblok.) En is inmiddels al geruime tijd verholpen.
Helaas is er geen terugroep actie geweest op de kettingen , oudere exemplaren kunnen derhalve nog rondrijden met een slechte ketting. Je hoort nog steeds dat oude kettingen kapot gaan of dat de zeef v/d spanner eraf valt.

Afijn back on topic!

@Razenl , gefeliciteerd met je aankoop. Ik ken de auto en motor loopt perfect!
Ja de motor loopt erg goed en hij is erg fel. Wij hadden toevallig een 1o1 met een tesla en die verloor het vandaag. De auto heeft hier en daar wat hele lichte schade maar het is en blijft een 2e hands.
Haha niet vanuit stilstand zeker. Die dingen lopen geloof ik niet hard op topsnelheid. Maar 0-100 was 3 sec ongeveer. Dat red geen enkele gti, ivm de voorwiel aandrijving.
Mk7 R - Lapiz Blue - 19 inch Cadiz - DSG

www.tymenhart.com
73GTI
Berichten: 584
Lid geworden op: 22 feb 2012, 16:16
Type auto: 73MKVR32
Locatie: amsterdam

Re: Vragen koop golf V GTI met ABT blok golf VI R20 330PK /

Bericht door 73GTI »

Deze zal het niet geweest zijn: Tesla Model S 85 kWh Performance Dual Motor 3.4sec 100/ top 250km/h :D
Mvg Lex

I'd rather push my VW than drive an Opel.
Razenl
Berichten: 22
Lid geworden op: 26 jan 2015, 10:13
Type auto: Vw golf V5

Re: Vragen koop golf V GTI met ABT blok golf VI R20 330PK /

Bericht door Razenl »

Ja de motor loopt erg goed en hij is erg fel. Wij hadden toevallig een 1o1 met een tesla en die verloor het vandaag. De auto heeft hier en daar wat hele lichte schade maar het is en blijft een 2e hands.
Het was voor een stoplicht en 250-300 meter later was een invoegmoment, tesla gaf best een dot power want hij wou hem ervoor gooien. En toen hij zag dat wij het ook probeerde gaf de tesla nog meer maar wij waren sneller. Het is natuurlijk niet bekend of de tesla vol gas gaf, ik denk het niet want de golf is rap maar 3.0 naar de 100, no way haha.
Ik denk dat de golf iets van 300-370PK heeft, en 0-100 denk ik 4 tot 5 seconden.
Gebruikersavatar
Timmy
Berichten: 367
Lid geworden op: 23 sep 2014, 09:31
Type auto: Mk7 R Lapiz Blue
Contacteer:

Re: Vragen koop golf V GTI met ABT blok golf VI R20 330PK /

Bericht door Timmy »

Razenl schreef:
Ja de motor loopt erg goed en hij is erg fel. Wij hadden toevallig een 1o1 met een tesla en die verloor het vandaag. De auto heeft hier en daar wat hele lichte schade maar het is en blijft een 2e hands.
Het was voor een stoplicht en 250-300 meter later was een invoegmoment, tesla gaf best een dot power want hij wou hem ervoor gooien. En toen hij zag dat wij het ook probeerde gaf de tesla nog meer maar wij waren sneller. Het is natuurlijk niet bekend of de tesla vol gas gaf, ik denk het niet want de golf is rap maar 3.0 naar de 100, no way haha.
Ik denk dat de golf iets van 300-370PK heeft, en 0-100 denk ik 4 tot 5 seconden.
Vind het erg knap van je, dat je met deze temperaturen en een (waarschijnlijk) nat wegdek, al je vermogen of een hoop vermogen kwijt kan. Mijn GTI heeft al tractieproblemen als ik veel gas geef terwijl ik 50 rijd in de 3. Los daarvan zal de Tesla meneer hoogst aannemelijk geen vol gas gegeven hebben ;)
Mk7 R - Lapiz Blue - 19 inch Cadiz - DSG

www.tymenhart.com
Gebruikersavatar
HC1973
Berichten: 311
Lid geworden op: 09 jul 2011, 14:55
Type auto: Golf VI GTI
Locatie: Regio Breda

Re: Vragen koop golf V GTI met ABT blok golf VI R20 330PK /

Bericht door HC1973 »

Razenl schreef:
Hij wist van onze zepert af van de vorige auto en hij vertelde ons dat we hem op dit gebied gewoon moesten vertrouwen dat de auto in orde was, aangezien zijn expertise en kennis en wat voor werkzaamheden hij doet is het niet de eerste de beste, dus ik denk dat zijn woord eerlijk is.
We hebben even testgereden en de auto is strak en best wel rap al hebben we hem ivm met het weer nog niet echt goed kunnen testen. Het is natuurlijk een hoop geld, maar voor deze auto mits hij geen rare dingen doet de aankomende 2-3 jaar een nette koop.
Vertrouwen is natuurlijk een gevoel of dat iemand heeft aangetoond betrouwbaar te zijn. Het zou trouwens vreemd zijn als hij zelf aangeeft dat het een slechte auto is. Slager, eigen vlees / wij van WC eend.....

Het vermogen klinkt heel leuk, maar staar je er niet blind op. Er zijn voldoende alternatieven. Ik zou nooit gaan voor hobby Bob projecten.
Nu:
- VW Golf VI GTI DSG, DDC, Deep Black, 18" Detroit&
- Seat Ibiza FR, Magic Black

Afbeelding

Hiervoor:
- Audi A4 Avant Proline Business 2.0 TFSI & Audi A4 1.8T
- Peugeot 106 GTI & Peugeot 106 XSI
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Vragen koop golf V GTI met ABT blok golf VI R20 330PK /

Bericht door yal »

HC1973 schreef:
Razenl schreef:
Hij wist van onze zepert af van de vorige auto en hij vertelde ons dat we hem op dit gebied gewoon moesten vertrouwen dat de auto in orde was, aangezien zijn expertise en kennis en wat voor werkzaamheden hij doet is het niet de eerste de beste, dus ik denk dat zijn woord eerlijk is.
We hebben even testgereden en de auto is strak en best wel rap al hebben we hem ivm met het weer nog niet echt goed kunnen testen. Het is natuurlijk een hoop geld, maar voor deze auto mits hij geen rare dingen doet de aankomende 2-3 jaar een nette koop.
Vertrouwen is natuurlijk een gevoel of dat iemand heeft aangetoond betrouwbaar te zijn. Het zou trouwens vreemd zijn als hij zelf aangeeft dat het een slechte auto is. Slager, eigen vlees / wij van WC eend.....

Het vermogen klinkt heel leuk, maar staar je er niet blind op. Er zijn voldoende alternatieven. Ik zou nooit gaan voor hobby Bob projecten.
Lekker negatief weer , auto is aangeschaft dus de koper heeft niets meer aan negatieve adviezen.
Je hebt de auto niet gezien of gehoord , hoe kun je dan over een ''hobby bob project'' spreken :?:

De Golf V motor en de R20 motor lijken sprekend op elkaar dus zijn zo te verwisselen.
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Razenl
Berichten: 22
Lid geworden op: 26 jan 2015, 10:13
Type auto: Vw golf V5

Re: Vragen koop golf V GTI met ABT blok golf VI R20 330PK /

Bericht door Razenl »

HC1973 schreef:
Razenl schreef:
Hij wist van onze zepert af van de vorige auto en hij vertelde ons dat we hem op dit gebied gewoon moesten vertrouwen dat de auto in orde was, aangezien zijn expertise en kennis en wat voor werkzaamheden hij doet is het niet de eerste de beste, dus ik denk dat zijn woord eerlijk is.
We hebben even testgereden en de auto is strak en best wel rap al hebben we hem ivm met het weer nog niet echt goed kunnen testen. Het is natuurlijk een hoop geld, maar voor deze auto mits hij geen rare dingen doet de aankomende 2-3 jaar een nette koop.
Vertrouwen is natuurlijk een gevoel of dat iemand heeft aangetoond betrouwbaar te zijn. Het zou trouwens vreemd zijn als hij zelf aangeeft dat het een slechte auto is. Slager, eigen vlees / wij van WC eend.....

Het vermogen klinkt heel leuk, maar staar je er niet blind op. Er zijn voldoende alternatieven. Ik zou nooit gaan voor hobby Bob projecten.
Ja ik begrijp je, en het is waar de voorkeur naar uit gaat. Ikzelf hou heel erg van sleepers dus ik was er gelijk verliefd op. De heer die de het blok erin heeft gezet is wel echt iemand die er verstand van heeft, en alleen maar met dit soort type blokken en auto's werkt en is ook bekend. Zijn naam wordt vaak genoemd op dit gebied in de regio & omstreken als je iets wilt laten doen aan dit type auto, als dit iemand anders had geweest die niet bekend was, had ik het nooit gedaan.
Razenl
Berichten: 22
Lid geworden op: 26 jan 2015, 10:13
Type auto: Vw golf V5

Re: Vragen koop golf V GTI met ABT blok golf VI R20 330PK /

Bericht door Razenl »

Timmy schreef:
Razenl schreef:
Ja de motor loopt erg goed en hij is erg fel. Wij hadden toevallig een 1o1 met een tesla en die verloor het vandaag. De auto heeft hier en daar wat hele lichte schade maar het is en blijft een 2e hands.
Het was voor een stoplicht en 250-300 meter later was een invoegmoment, tesla gaf best een dot power want hij wou hem ervoor gooien. En toen hij zag dat wij het ook probeerde gaf de tesla nog meer maar wij waren sneller. Het is natuurlijk niet bekend of de tesla vol gas gaf, ik denk het niet want de golf is rap maar 3.0 naar de 100, no way haha.
Ik denk dat de golf iets van 300-370PK heeft, en 0-100 denk ik 4 tot 5 seconden.
Vind het erg knap van je, dat je met deze temperaturen en een (waarschijnlijk) nat wegdek, al je vermogen of een hoop vermogen kwijt kan. Mijn GTI heeft al tractieproblemen als ik veel gas geef terwijl ik 50 rijd in de 3. Los daarvan zal de Tesla meneer hoogst aannemelijk geen vol gas gegeven hebben ;)
Gisteren was het destijds wel even droog, maar de golf verliest ook grip als je het gas redelijk intrapt bij dit weer. Ik ben echt verliefd op de auto en kan niet wachten om hem helemaal te kennen en aangepast te hebben zoals ik hem zou willen.
Wat er tot nu toe op de agenda staat is hem laten uitlezen na tijdje gereden te hebben, wat visuele dingen aanpassen, en in de nabije toekomst mischien de turbo laten vervangen door een APR, en op korte termijn slagfolie op de ramen te doen en een DEFA klasse 3 alarm erin. Goed, eerst maar eens even wennen aan de huidge PK's haha!
nutsdaan
Berichten: 136
Lid geworden op: 15 okt 2014, 11:25
Type auto: golf mk 5 gti

Re: Vragen koop golf V GTI met ABT blok golf VI R20 330PK /

Bericht door nutsdaan »

super mooie bak

hoop dat je er meer geluk mee hebt dan je vorige

veel rijplezier toegewenst

groet daan
Gebruikersavatar
FGT
Berichten: 1356
Lid geworden op: 27 aug 2011, 19:07
Type auto: 7R Lapiz Blue
Locatie: Den Haag

Re: Vragen koop golf V GTI met ABT blok golf VI R20 330PK /

Bericht door FGT »

Ik ben dan toch nog steeds benieuwd hoe hij het vermogen weet. En bij welk bedrijf stond de auto dan?
Golf 7R DSG Lapiz Blue
Schippersss
Berichten: 1158
Lid geworden op: 07 feb 2012, 16:47
Type auto: Passat CC TSI

Re: Vragen koop golf V GTI met ABT blok golf VI R20 330PK /

Bericht door Schippersss »

Even en keer rollen, want met abt weet je het nooit.
Razenl
Berichten: 22
Lid geworden op: 26 jan 2015, 10:13
Type auto: Vw golf V5

Re: Vragen koop golf V GTI met ABT blok golf VI R20 330PK /

Bericht door Razenl »

FGT schreef:Ik ben dan toch nog steeds benieuwd hoe hij het vermogen weet. En bij welk bedrijf stond de auto dan?
Zypveld autosport in Zeist, hij heeft een hoop kennis en ik denk dat hij wel redelijk kan inschatten hoeveel pk een auto heeft. Maar een testbank zal nog steeds de zekerheid geven.
Als je iemand zoekt die verstand heeft met name audi en VW kan ik hem zeker aanraden.
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 991
Lid geworden op: 06 okt 2012, 01:10
Type auto: Seat Leon ST FR 2016

Re: Vragen koop golf V GTI met ABT blok golf VI R20 330PK /

Bericht door Maarten »

Ik hoop dat het goed uitpakt en je geen problemen hebt zoals je vorige auto...

Al een data geprikt om het vermogen te meten?
Serviced by EMServices.
Plaats reactie

Terug naar “GOLF V GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 124 gasten