1e snelheidsboete met de GTI is binnen!! of toch niet??

Hoeft niet eens over auto's te gaan, alles kan besproken worden, maar hou het netjes.
Plaats reactie
Dexizzle
Berichten: 288
Lid geworden op: 23 feb 2015, 12:31

1e snelheidsboete met de GTI is binnen!! of toch niet??

Bericht door Dexizzle »

Dag luitjes,

Gisteravond kwam ik thuis en zag ik de bekende envelop met het paarse randje in de bus liggen. Het gaat hier over de avond van 19 Maart dat ik naar Amsterdam ben gereden. Bij de bekende trajectcontrole notabene hebben ze me te pakken gehad terwijl ik goed weet dat daar trajectcontrole is.

Nu het volgende.... Op de heenweg (na 19:00) verbaasde ik me dat iedereen harder dan 100km/h reed dus heb ik even snel de site van Rijkswaterstaat er bij gepakt om te checken hoe hard je nou eigenlijk mag na 19:00. Daar geven ze aan de toegestane snelheid 130km/h is tussen 19:00 's avonds en 6:00 's morgens dus heb ik ook even een streepje gas bijgegeven.
Op de terugweg reed ik rond 00:30 weer over de trajectcontrole en daar heb ik nu dus onderstaande boete voor ontvangen. Naar mijn weten is 00:30 toch ergens tussen 19:00 en 6:00 als je het mij vraagt.

Hebben ze nou echt een fout gemaakt? Check hier de info van rijkswaterstaat: Hoe hard mag ik rijden op de A2 tussen Amsterdam en Utrecht? (Clickable)

Afbeelding
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: 1e snelheidsboete met de GTI is binnen!! of toch niet??

Bericht door bzb »

waarschijnlijk gemeten in het rode gebied? als het niet in de brief staat kan je dat wel opvragen. tegenwoordig zit er volgens mij een link in dat je via je digiD alles papieren kan opvragen.
Dexizzle
Berichten: 288
Lid geworden op: 23 feb 2015, 12:31

Re: 1e snelheidsboete met de GTI is binnen!! of toch niet??

Bericht door Dexizzle »

bzb schreef:waarschijnlijk gemeten in het rode gebied? als het niet in de brief staat kan je dat wel opvragen. tegenwoordig zit er volgens mij een link in dat je via je digiD alles papieren kan opvragen.
Ah ja dat zou natuurlijk kunnen, wel slecht aangegeven dan waar je wel en niet 100 mag... Zal eens kijken
Christian
Berichten: 110
Lid geworden op: 15 jan 2013, 16:08
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Utrecht

Re: 1e snelheidsboete met de GTI is binnen!! of toch niet??

Bericht door Christian »

Tussen Vinkeveen en Abcoude is het altijd 100 km/u max. Zo te zien heb je net dat stukje bij Vinkeveen 100+ gereden.
Er staan daar 100 borden (en op de HMP) zonder een tijd aanduiding.
Dexizzle
Berichten: 288
Lid geworden op: 23 feb 2015, 12:31

Re: 1e snelheidsboete met de GTI is binnen!! of toch niet??

Bericht door Dexizzle »

Christian schreef:Tussen Vinkeveen en Abcoude is het altijd 100 km/u max. Zo te zien heb je net dat stukje bij Vinkeveen 100+ gereden.
Er staan daar 100 borden (en op de HMP) zonder een tijd aanduiding.
Alright, ja nu is het me duidelijk. Viel me eerst niet op dat er verschil in zones is.... Helaas, moet ik weer wat langer sparen voor m'n air intake :lol:
Gebruikersavatar
KnuffelTurk
Berichten: 1181
Lid geworden op: 28 jan 2013, 22:32
Locatie: Uit de Buurt

Re: 1e snelheidsboete met de GTI is binnen!! of toch niet??

Bericht door KnuffelTurk »

Ik heb hem ook op de A2 gekregen. Ik vind het persoonlijk erg verwarrend hoe het er staat. Ik weet wel dat ik voortaan gewoon 100 ga rijden als ik weer zoiets tegenkom
Met vriendelijke groet,

KnuffelTurk


____________________________________________________


''Grappen over vrouwen zijn niet leuk. Tenzij ze om te lachen zijn.''
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: 1e snelheidsboete met de GTI is binnen!! of toch niet??

Bericht door Edition30 »

Wordt dus toch wel betalen. Alleen als je denkt dat je daar 130 mag, dan ga je dat toch doen dan met een GTI. En dus niet 116 km/h. :mrgreen: :) . Voordeel is wel dat het bedrag nu nog te overzien is.
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Dexizzle
Berichten: 288
Lid geworden op: 23 feb 2015, 12:31

Re: 1e snelheidsboete met de GTI is binnen!! of toch niet??

Bericht door Dexizzle »

Edition30 schreef:Wordt dus toch wel betalen. Alleen als je denkt dat je daar 130 mag, dan ga je dat toch doen dan met een GTI. En dus niet 116 km/h. :mrgreen: :) . Voordeel is wel dat het bedrag nu nog te overzien is.
Haha ja daarom toen ik de boete zag dacht ik al, dat kan een dure worden... Was wel echt dood moe met terug rijden, waarschijnlijk daarom geen 130 gereden haha :lol:
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: 1e snelheidsboete met de GTI is binnen!! of toch niet??

Bericht door bzb »

het meten stopt daar voor de lange tunnel bij the wall als je zuidwaarts rijd toch? :oops:
Ralphd
Berichten: 326
Lid geworden op: 02 mei 2012, 13:07
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: 1e snelheidsboete met de GTI is binnen!! of toch niet??

Bericht door Ralphd »

Nee het meten stopt waar de afslag Maarsen begint, dan heb je zeg maar het rechter stuk met al die afslagen langs the wall.
Voor die afslag net stopt de trajectcontrole. En is vanaf abcoude/breukelen, daar net tussen.
Plaats reactie

Terug naar “Wat je maar wil”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten