Andere radio, ideeën?

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Mikkel
Berichten: 51
Lid geworden op: 18 mei 2014, 17:42
Locatie: Earth

Andere radio, ideeën?

Bericht door Mikkel »

Ik wilde eigenlijk mijn audio origineel houden samen met mijn MFD2 maar het begint toch weer te kriebelen en ik wil het geluid upgraden. Ik heb mijn iphone5 via een aux kabeltje aangesloten op de ipod connector onder mijn armsteun, dit werkt wel maar op een of andere manier klinkt dit toch anders, minder bass en een erg scherp/schel geluid.

Nou ga ik morgen een 2ehands gladen one 200 setje ophalen en een mosconi AS 100.2 versterker. Dit moet volgens mij heel goed gaan klinken, in mijn vorige auto Leon Cupra had ik ook audio system en dat klonk zeker niet verkeerd.

Nou zit ik alleen met de radio. Ik weet uit ervaring dat die high/low converters het audio signaal geen goed doen. Dus ik wil eigenlijk een andere radio. RNS510 is heel mooi maar ik zit niet te wachten op glas scherven en bijbehorende schade.

In mijn vorige auto had ik deze Alpine CDE-9882RI. Die klonk wel lekker. is nu ook nieuw goedkoop voor 120.- euro http://link.marktplaats.nl/m924734968.

Of dat ik toch voor een 2ehands pioneer navigatie ga, maar deze zullen ook wel diefstalgevoelig zijn?

Dus heeft iemand ideeën voor goede radio's? En heb ik nog verloopjes nodig voor de originele achter speakers of canbus? Ik las namelijk iets over het leeglopen van accu's

Het gaat trouwens om een Golf V GTI
Thanks!
R400
Berichten: 278
Lid geworden op: 25 feb 2015, 18:11
Type auto: R400

Re: Andere radio, ideeën?

Bericht door R400 »

Gewoon een rns 510 lekker kopen en er een navilock op zetten :mrgreen:
Dexizzle
Berichten: 288
Lid geworden op: 23 feb 2015, 12:31

Re: Andere radio, ideeën?

Bericht door Dexizzle »

Heb je nu een RNS510 er in?
Mikkel
Berichten: 51
Lid geworden op: 18 mei 2014, 17:42
Locatie: Earth

Re: Andere radio, ideeën?

Bericht door Mikkel »

Ik heb nu een mfd2 systeem. Maar zijn er mensen met een rns510 met een versterker?mklinkt dit een beetje?
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

Re: Andere radio, ideeën?

Bericht door Timvgti »

Ik had een rns510 met high low converter in de Fiscon kabelboom gemaakt.
Gebruik gewoon een goede converter. Ik had er eentje van Dietz.
Klonk keurig.

En voor de anti diefstal: koop mijn NaviLock dummy:

http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... =61&t=8279

8-)
R400
Berichten: 278
Lid geworden op: 25 feb 2015, 18:11
Type auto: R400

Re: Andere radio, ideeën?

Bericht door R400 »

Das een goeie die dummy lijkt net een echte, maar beschadig je niet de cd of lens inwendig ?
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

Re: Andere radio, ideeën?

Bericht door Timvgti »

R400 schreef:Das een goeie die dummy lijkt net een echte, maar beschadig je niet de cd of lens inwendig ?
Nee. Beugels zijn precies juiste lengte.
Ik heb hem elke dag, 5 jaar lang gebruikt.
Barbaric
Berichten: 260
Lid geworden op: 19 nov 2013, 22:19
Type auto: Golf MK7 GTI

Re: Andere radio, ideeën?

Bericht door Barbaric »

Fantastisch [THUMBS UP SIGN][FACE WITH TEARS OF JOY]
R400
Berichten: 278
Lid geworden op: 25 feb 2015, 18:11
Type auto: R400

Re: Andere radio, ideeën?

Bericht door R400 »

Barbaric schreef:Fantastisch [THUMBS UP SIGN][FACE WITH TEARS OF JOY]


Nou mikkel, nou kan je de rns 510 toch gaan kopen :mrgreen:
Mikkel
Berichten: 51
Lid geworden op: 18 mei 2014, 17:42
Locatie: Earth

Re: Andere radio, ideeën?

Bericht door Mikkel »

Haha wel geweldig gemaakt ja. Maar het moet niet te veel publiciteit krijgen anders is het effect ook weg :lol: .

Ik heb toch vanmiddag een mooie 2ehandse Alpina opgehaald. voor 150 euro. Goedkoper en waarschijnlijk ook beter geluid :D . Navigatie gebruik ik toch nooit, dan maar geen fancy scherm. Maar wel lekker rustig slapen :lol:

https://www.rondevries.nl/shop/autoradi ... 37bti.html

Nou moet ik alleen nog wat kabels bestellen. Zal wel een verloopje nodig hebben voor de achterspeakers naar ISO en de antenne kabel?
R400
Berichten: 278
Lid geworden op: 25 feb 2015, 18:11
Type auto: R400

Re: Andere radio, ideeën?

Bericht door R400 »

Mikkel schreef:Haha wel geweldig gemaakt ja. Maar het moet niet te veel publiciteit krijgen anders is het effect ook weg :lol: .

Ik heb toch vanmiddag een mooie 2ehandse Alpina opgehaald. voor 150 euro. Goedkoper en waarschijnlijk ook beter geluid :D . Navigatie gebruik ik toch nooit, dan maar geen fancy scherm. Maar wel lekker rustig slapen :lol:

https://www.rondevries.nl/shop/autoradi ... 37bti.html

Nou moet ik alleen nog wat kabels bestellen. Zal wel een verloopje nodig hebben voor de achterspeakers naar ISO en de antenne kabel?


Ziet er toch niet uit in een gti :shock:
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

Re: Andere radio, ideeën?

Bericht door Timvgti »

R400 schreef:
Mikkel schreef:Haha wel geweldig gemaakt ja. Maar het moet niet te veel publiciteit krijgen anders is het effect ook weg :lol: .

Ik heb toch vanmiddag een mooie 2ehandse Alpina opgehaald. voor 150 euro. Goedkoper en waarschijnlijk ook beter geluid :D . Navigatie gebruik ik toch nooit, dan maar geen fancy scherm. Maar wel lekker rustig slapen :lol:

https://www.rondevries.nl/shop/autoradi ... 37bti.html

Nou moet ik alleen nog wat kabels bestellen. Zal wel een verloopje nodig hebben voor de achterspeakers naar ISO en de antenne kabel?


Ziet er toch niet uit in een gti :shock:
Getver, 1Din. Bah.
Vast goed geluid, naar oog wil ook wat.
Mikkel
Berichten: 51
Lid geworden op: 18 mei 2014, 17:42
Locatie: Earth

Re: Andere radio, ideeën?

Bericht door Mikkel »

Ja het is minder mooi, mee eens. Maar ik heb nog nooit het navigatie systeem gebruikt, dus vond het eigenlijk ook niet zo erg.

Maar even een ander vraagje. Ik zie op mijn lijst van voertuiggegevens code: 8RW: 10 luidsprekers (passief). Dus dan zit er geen versterker af fabriek in toch?

Dan kan ik misschien ook de originele speaker bekabeling gebruiken. Of zal ik toch maar nieuwe speakerdraden leggen die misschien iets dikker zijn. Zou ik dit horen?
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Andere radio, ideeën?

Bericht door Edition30 »

Voordeel van 1 DIN is dat je een mooie ruimte overhoudt voor het inbouwen van drie meters ;)
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Gebruikersavatar
SjoerdB
Berichten: 237
Lid geworden op: 24 okt 2014, 14:27
Type auto: Golf 5 GTI ED30
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Andere radio, ideeën?

Bericht door SjoerdB »

Ik had zelf ook behoefte aan een meer fatsoenlijk geluid. Ik heb daarom een (tweedehands) setje Audio System speakers gekocht, eigenlijk hetzelfde als wat jij hebt (incl. Audio System versterker). Vervangen voor het originele, waarop het helemaal niet meer aan te horen was. Wat ik ook deed, de MFD2 kon er niet mee overweg. Toen besloten om een Pioneer (dubbeldin) aan te schaffen incl. navigatie (wat ik stiekem nog regelmatig gebruik). Dit werkt zoveel beter dan het origineel en de audio is gewoonweg veel beter. Alles is af te regelen.

Het enige probleem dat ik heb is wanneer ik de originele speakerbekabeling gebruik om naar de versterker te gaan, is er geen geluid meer. Mijn Golf heeft de speakers namelijk op de canbus aangesloten. Zodra er dus wat anders qua signaal op komt schakelt 'ie alles uit en geeft 'ie een foutmelding via VCDS. Nu heb ik dus alles even onversterkt aangesloten, omdat er directe kabels vanaf de versterker naar de speakers getrokken moeten worden. ;)
Current: Volkswagen Golf 5 GTI Edition 30 @ 339,5pk/448,9Nm
Ex: Opel Astra GTC 1.9CDTi / Seat Ibiza 6k2 1.9TDi / Seat Ibiza 6k 1.9D
Mikkel
Berichten: 51
Lid geworden op: 18 mei 2014, 17:42
Locatie: Earth

Re: Andere radio, ideeën?

Bericht door Mikkel »

Ja ik ga het gelijk maar goed doen denk ik. Ben al bezig om nieuw 2.5mm2 speakerdraad te trekken naar beide deuren. Ik had nog een setje silent coat start kit liggen. Het dempen is voor mij nieuw waar breng ik nou wat aan? Want volgens mij wil je rondom de speaker iigv gedempt hebben en erachter ook toch? Alleen bij mijn deur zie ik al dat er een railing van het raam loopt, moet hier ook wat op geplakt worden?

Ik heb hier een filmpje gevonden:
https://www.youtube.com/watch?v=JDtMhHVmQIU

Maar daar plakken ze helemaal niets achter de speaker?!
iroc-dennis
Berichten: 401
Lid geworden op: 03 mar 2012, 18:05
Type auto: Golf VII GTI Perf.

Re: Andere radio, ideeën?

Bericht door iroc-dennis »

RNS315 DAB

of de

RNS510 DAB

de 315 is minder diefstal gevoelig omdat je aan de buitenkant van de radio niet kan zien of het een

310,315 bluetooth of een 315 bluetooth met DAB is.

aangezien de 310 in diefstal/handel geen drol waard is laten ze die vaak lekker zitten.
en de DAB radio ontvangst is zoo lekker. zeker een update voor je audio !! ohja en een ingebouwde harddisk waardoor je geen
SD kaart of dvd nodig heb om te navigeren, dat geld ook voor de 315 zonde DAB.
de 310 zal ik lekker laten liggen.
Plaats reactie

Terug naar “Electronica en Audio / Video”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 103 gasten