GTI 6 kettingschade

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVI.
Gebruikersavatar
LouisTfsi
Berichten: 120
Lid geworden op: 17 mei 2011, 20:44
Type auto: GTI VII R DSG

GTI 6 kettingschade

Bericht door LouisTfsi »

Zijn hier forumgebruikers die ervaringen hebben met kettingschade? Mijn GTI uit 2009 met 68.000 km had een korte rammel bij de koude start (daarna geen rammel bij opnieuw starten, en geen afwijking met rijden), eerst dacht dat er iets in de uitlaat loszat, alleen na een paar dagen sloeg de motor na het starten uit en nu blijkt dat het de ketting is.
Nu ligt hij uit elkaar bij de dealer en blijkt nu dat de motor ook kleppenschade heeft, dus afgeschreven.
Vanwege de leeftijd van de auto, word coulance volgens de monteur een moeilijk verhaal, ze gaan nu de lengte van de ketting opmeten e.d. om te kunnen zien waardoor het fout is gegaan.
Bij nazoeken op internet blijkt dat de eerste GTI 6`s een soortgelijk ketting probleem hadden als de andere TSI motor waar ze bij terugroep acties al reeds bij vervangen zijn. Ook lees ik dat dit probleem voorkomen had kunnen worden met een preventieve ketting revisie. Maar ik wist daar niets van!

Mogelijk gaat mij dit doen besluiten om de auto met motorschade en al te verkopen, maar wat is gunstiger verkopen? Met een nieuw blok krijg je ook alleen maar vragen lijkt me. Als ik de opties los verkoop brengt de auto misschien nog meer op... Eigenlijk wil ik niet van de auto af maar ik wil ook geen bodemloze put aan kosten.

Wat is wijsheid?
Schippersss
Berichten: 1158
Lid geworden op: 07 feb 2012, 16:47
Type auto: Passat CC TSI

Re: GTI 6 kettingschade

Bericht door Schippersss »

Terugroep acties bij deze motoren is mij niet bekend. Wel dat 2009/2010 de grote risco groep zijn. De nieuwe ketting als je die laat monteren is een gemodificeerde versie, dus verbeterd. Verkopen met motor schade kan je zelf op je vingers na tellen. Krijg je het minimale voor.
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: GTI 6 kettingschade

Bericht door wehoo »

VW heeft geen terugroep- noch werkplaatsactie gehad voor de kettingproblemen.
Mocht er twijfel over een ketting zijn, moet de VW dealer dit a.h.v. een voorgeschreven procedure controleren.
Afhankelijk van de leeftijd en kilometerstand van de auto kan er een bepaalde hoogte van coulance plaatsvinden.
De VW dealer moet de ketting als oorzaak zien en deze coulance-aanvraag indienen bij de importeur. Deze verhaalt het weer bij VW.
In de loop der tijd is er een gemodificeerde, verbeterde ketting uitgebracht voor de modellen van de eerste bouwjaren.
Deze ketting is daarna nog eens gemodificeerd.
(oorzaak van een eventuele breuk en oprekken van de ketting wordt op dit forum uitgebreid vermeld; zie zoekfunctie).
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
kaptino
Berichten: 179
Lid geworden op: 30 okt 2013, 23:41
Type auto: Golf VII GTI perf.
Locatie: Rotterdam

Re: GTI 6 kettingschade

Bericht door kaptino »

Als vw geen coulance o.i.d. wil geven zou ik gewoon een mooi blok 2011/2012 zoeken deze in laten bouwen en oude motor met motorschade op internet zetten, deze gaat wel weg voor onderdelen of export.
EX: GOLF VI GTI DSG, JD STAGE 2, DSG STAGE 1 294,9 PK - 440 NM
NU: GOLF VII GTI 230 PK Performance, K&N Typhoon intake, GFB DV+, 3" turbo back - DVX STAGE 2: 348,2 PK - 482 NM
Gebruikersavatar
LouisTfsi
Berichten: 120
Lid geworden op: 17 mei 2011, 20:44
Type auto: GTI VII R DSG

Re: GTI 6 kettingschade

Bericht door LouisTfsi »

Coulance word blijkbaar alleen gegeven op een nieuw blok. Er is geen coulance. Ik kan de auto zo ook niet verkopen. Maar om zomaar een blok te zoeken waar je de historie niet van weet is ook geen optie. Er komt nu een nieuw type revisie blok in, waar 1 jaar dealergarantie op zit. Dit is eigenlijk de enige optie. De auto ligt namelijk helemaal uit elkaar en als ik nu zelf ga rommelen heb ik geen garantie en moet ik het uurwerk tot nu toe toch al afrekenen.
Golfnoob
Berichten: 70
Lid geworden op: 27 apr 2015, 16:42
Type auto: Golf MK6 GTI
Locatie: Keerbergen Belgie

Re: GTI 6 kettingschade

Bericht door Golfnoob »

ben eens benieuwd wat dat grapje gaat kosten
Mk 6 GTI DVXPerformance stage 1/ 412nM 280PK
Er32k
Berichten: 90
Lid geworden op: 01 jul 2011, 22:08

Re: GTI 6 kettingschade

Bericht door Er32k »

Hoe vaak zullen er nu bij de VW dealer klachten zijn geweest van een kapotte ketting m.b.t. de 2009/2010 modellen.Wat we er hier van lezen zijn dat er al aardig wat...en dan heb je nog de mensen die NIET op een/het forum zitten!Zeer slecht van VW om zo met deze constructiefout om te gaan want ze leveren naderhand WEL een gemodificeerde ketting wat in mijn ogen niet meer betekent dat de oude ketting niet deugde!Lekker onschuldig blijven spelen en gewoon zeggen dat men nog nooit gehoord heeft over "een slechte ketting" als men ernaar vraagt.Een terugroepactie vanwege een slechte ketting/constructiefout?....nee nee,dat gaat veel te veel geld kosten,we laten gewoon iedereen maar doorrijden en als er iets knapt dan bekijken we de situatie wel per geval of dat we garantie,coulance of helemaal NIETS geven,dat is toch veel goedkoper!Erg jammer dat dit de instelling is die tegenwoordig word gehanteerd bij VW,je moet bij een eventuele kettingschade alles uit de kast halen om je gelijk te halen omdat ze wel zien dat er iets niet goed is maar ze het NOOIT zullen toegeven.

Greetz Erik.
ferry
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 aug 2014, 14:39
Type auto: golf mk5 gti ed 30

Re: GTI 6 kettingschade

Bericht door ferry »

Er32k schreef:Hoe vaak zullen er nu bij de VW dealer klachten zijn geweest van een kapotte ketting m.b.t. de 2009/2010 modellen.Wat we er hier van lezen zijn dat er al aardig wat...en dan heb je nog de mensen die NIET op een/het forum zitten!Zeer slecht van VW om zo met deze constructiefout om te gaan want ze leveren naderhand WEL een gemodificeerde ketting wat in mijn ogen niet meer betekent dat de oude ketting niet deugde!Lekker onschuldig blijven spelen en gewoon zeggen dat men nog nooit gehoord heeft over "een slechte ketting" als men ernaar vraagt.Een terugroepactie vanwege een slechte ketting/constructiefout?....nee nee,dat gaat veel te veel geld kosten,we laten gewoon iedereen maar doorrijden en als er iets knapt dan bekijken we de situatie wel per geval of dat we garantie,coulance of helemaal NIETS geven,dat is toch veel goedkoper!Erg jammer dat dit de instelling is die tegenwoordig word gehanteerd bij VW,je moet bij een eventuele kettingschade alles uit de kast halen om je gelijk te halen omdat ze wel zien dat er iets niet goed is maar ze het NOOIT zullen toegeven.

Greetz Erik.
Ik vervang ook pas iets als het kapot is. Dus zo vreemd is het niet. Als er 49% kapot gaat en de rest niet is een rekensom toch makkelijk gemaakt.
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Gebruikersavatar
jwbakkenes
Berichten: 866
Lid geworden op: 09 feb 2012, 23:35
Type auto: BMW 550i

Re: GTI 6 kettingschade

Bericht door jwbakkenes »

Ik ben wel benieuwd hoe het allemaal is afgelopen, Louis.
Met vriendelijke groet,
Jan Willem
Peter6gti
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 mei 2015, 17:46
Type auto: Golf 6 GTI DSG

Re: GTI 6 kettingschade

Bericht door Peter6gti »

Wat is hier nog uitgekomen?
Ik heb nu hetzelfde probleem. Ketting versprongen en kleppen krom
Mijne komt uit 11-2009 met 80000km.
Gebruikersavatar
robgti
Berichten: 226
Lid geworden op: 03 feb 2014, 21:57
Type auto: mkVI GTI
Locatie: Zeeland

Re: GTI 6 kettingschade

Bericht door robgti »

Wat kost die gemodificeerde ketting versie eigenlijk?

Misschien ga ik het wel late vervangen bij de volgende onderhoudsbeurt.

Het is en blijft natuurlijk een lastig verhaal. Mensen waarbij het kapot gaat zetten sneller iets op internet dan de mensen waarbij het allemaal goed gaat.
Gebruikersavatar
Brassertje
Berichten: 153
Lid geworden op: 07 jul 2014, 18:59
Type auto: Golf 6 GTI
Locatie: Zeeland

Re: GTI 6 kettingschade

Bericht door Brassertje »

Nokkenas brug, spanner en ketting zou ik sws laten vervangen ben je van alles af ong 350 onderdelen ex montage, maarja mocht jen oude breken kost het je sws een cilinder kop en of een blok
Peter6gti
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 mei 2015, 17:46
Type auto: Golf 6 GTI DSG

Re: GTI 6 kettingschade

Bericht door Peter6gti »

Ze hebben het kleppendeksel los gehaald en klep speling gemeten en geconstateerd dan de kleppen krom zijn. Dat kost me al 230 euro. En dan weten ze nog niet wat de oorzaak is. Al word er vermoed dat de spanner de boosdoener is. Vervolgens krijg ik de kosten voor het vervangen van de kop en nieuwe distributie. Schrik niet €5000. Schandalig gewoon!!!maar ook niet gek als je €100 per uur rekent. Stelletje schoften.niks geen coulance of wat dat ook van de dealer. Heb een klacht ingediend bij pon. Maar zal toch wel niks van komen.heb ondertussen de auto weggehaald bij de dealer omdat ik nu een aanbod heb gekregen van €3000 bij een universele garage met 1 jaar garantie op reparatie. Maar ze mogen zich bij vw kapot schamen dat ze zulke bagger kwaliteit ketting en spanner monteren!
Peter6gti
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 mei 2015, 17:46
Type auto: Golf 6 GTI DSG

Re: GTI 6 kettingschade

Bericht door Peter6gti »

Als je een gti uit 09 of 10 hebt kan ik je zeker aanraden de distributie te laten vervangen. Paar honderd euro en je bent klaar
Gebruikersavatar
LouisTfsi
Berichten: 120
Lid geworden op: 17 mei 2011, 20:44
Type auto: GTI VII R DSG

Re: GTI 6 kettingschade

Bericht door LouisTfsi »

Peter6gti schreef:Ze hebben het kleppendeksel los gehaald en klep speling gemeten en geconstateerd dan de kleppen krom zijn. Dat kost me al 230 euro. En dan weten ze nog niet wat de oorzaak is. Al word er vermoed dat de spanner de boosdoener is. Vervolgens krijg ik de kosten voor het vervangen van de kop en nieuwe distributie. Schrik niet €5000. Schandalig gewoon!!!maar ook niet gek als je €100 per uur rekent. Stelletje schoften.niks geen coulance of wat dat ook van de dealer. Heb een klacht ingediend bij pon. Maar zal toch wel niks van komen.heb ondertussen de auto weggehaald bij de dealer omdat ik nu een aanbod heb gekregen van €3000 bij een universele garage met 1 jaar garantie op reparatie. Maar ze mogen zich bij vw kapot schamen dat ze zulke bagger kwaliteit ketting en spanner monteren!
Bij mij zit er ook een nieuw blok in nu, via de dealer is nog wel uitgezocht of er iets mogelijk was met de importeur. Dat was niet het geval, omdat ik geen 1e eigenaar ben. De dealer kan geen druk uitoefenen, en daarnaast komt mijn auto ook niet bij de dealer vandaan waar hij nu in onderhoud is. Ik vind het ook een hele zure reparatie maar gelukkig had ik de auto voor een hele goede prijs gekocht van de 1e eigenaar 20.000 km alvorens dit gebeurde. Er was toen een prijsverschil van 20% vergeleken met de auto`s die toen via dealers te koop stonden. Maar uiteindelijk ben ik dat geld dus toch nog kwijt. Een nieuwe kopen om garantie te hebben en ook na de garantie coulance te kunnen aankaarten? Dan ben je altijd meer geld kwijt. De eerste jaren schrijven zo hard af. Mijn auto was na 3.5 jaar al meer de 20.000 euro in waarde afgenomen gezien de nieuwprijs. Wellicht ga ik volgende keer toch weer voor een auto van zo`n 3 jaar oud.
Ik heb niet geïnformeerd bij een andere garage. De auto stond al bij de dealer, en was daar al gedemonteerd, ik had al lopende kosten die bij het vervangen van het blok weggeschreven zijn, en zeker nu wil ik de mobiliteitsgarantie behouden, en ook aan kunnen tonen dat de auto z`n reparatie gehad heeft mocht ik hem later verkopen.
Peter6gti
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 mei 2015, 17:46
Type auto: Golf 6 GTI DSG

Re: GTI 6 kettingschade

Bericht door Peter6gti »

Bij mij is het tijdens het starten gebeurt dus zo goed als zeker zijn de zuigers en de cilinderwanden nog goed.
Ik vind 5000 euro minimaal te bizar voor woorden. En een kop met 80000km kan makkelijk gereviseerd worden. Ik ben klaar met de dealer na deze waardeloze behandeling. Een gereviseerde kop met verbeterde distributie is ook wat waard en twijfel er ook niet over dat hij niet verkocht raakt. Ik krijg een jaar garantie op reparatie.
Ik heb de mijne ook relatief goedkoop kunnen kopen.komt uit duitsland.maar dat geld ben ik nu ook kwijt. Dat is het risico dat je neemt.
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: GTI 6 kettingschade

Bericht door Edition30 »

LouisTfsi schreef:
Bij mij zit er ook een nieuw blok in nu, via de dealer is nog wel uitgezocht of er iets mogelijk was met de importeur. Dat was niet het geval, omdat ik geen 1e eigenaar ben.

Ik heb niet geïnformeerd bij een andere garage. De auto stond al bij de dealer, en was daar al gedemonteerd, ik had al lopende kosten die bij het vervangen van het blok weggeschreven zijn, en zeker nu wil ik de mobiliteitsgarantie behouden, en ook aan kunnen tonen dat de auto z`n reparatie gehad heeft mocht ik hem later verkopen.
Hoeveel heb je nu moeten betalen voor de nieuwe motor (is het een nieuwe motor geworden, of is er een nieuwe kop opgegaan). PON heeft dus helemaal niks voor zijn rekening genomen?
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Gebruikersavatar
LouisTfsi
Berichten: 120
Lid geworden op: 17 mei 2011, 20:44
Type auto: GTI VII R DSG

Re: GTI 6 kettingschade

Bericht door LouisTfsi »

Peter6gti schreef:Bij mij is het tijdens het starten gebeurt dus zo goed als zeker zijn de zuigers en de cilinderwanden nog goed.
Ik vind 5000 euro minimaal te bizar voor woorden. En een kop met 80000km kan makkelijk gereviseerd worden. Ik ben klaar met de dealer na deze waardeloze behandeling. Een gereviseerde kop met verbeterde distributie is ook wat waard en twijfel er ook niet over dat hij niet verkocht raakt. Ik krijg een jaar garantie op reparatie.
Ik heb de mijne ook relatief goedkoop kunnen kopen.komt uit duitsland.maar dat geld ben ik nu ook kwijt. Dat is het risico dat je neemt.
Bij mij is het ook bij het starten gebeurt. Hij sloeg aan en gelijk weer af. De auto stond stil, en heeft geen toeren gemaakt. Alle kleppen waren krom, ik heb nu een nieuwer type blok met de modificaties. Volgens de dealer worden blokken met dergelijke schades gereviseerd, lijkt mij dus niet alleen de kop. Maar ik ben geen monteur. Ik weet wel dat ik na dit geval niet nog verder in de problemen wil komen door een "goedkopere" oplossing te kiezen. Je hebt garantie op je koprevisie, maar als je krukaslagers een tik hebben gehad, of weet ik wat anders, waar ga je dan naar toe?

Overigens, als je kleppen krom zijn staan de stempels ook op de zuigers, bij mij zag het er niet uit, je kunt niet stellen dat die nog goed zijn lijkt me dan??
Laatst gewijzigd door LouisTfsi op 13 aug 2015, 23:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
LouisTfsi
Berichten: 120
Lid geworden op: 17 mei 2011, 20:44
Type auto: GTI VII R DSG

Re: GTI 6 kettingschade

Bericht door LouisTfsi »

Edition30 schreef:
LouisTfsi schreef:
Bij mij zit er ook een nieuw blok in nu, via de dealer is nog wel uitgezocht of er iets mogelijk was met de importeur. Dat was niet het geval, omdat ik geen 1e eigenaar ben.

Ik heb niet geïnformeerd bij een andere garage. De auto stond al bij de dealer, en was daar al gedemonteerd, ik had al lopende kosten die bij het vervangen van het blok weggeschreven zijn, en zeker nu wil ik de mobiliteitsgarantie behouden, en ook aan kunnen tonen dat de auto z`n reparatie gehad heeft mocht ik hem later verkopen.
Hoeveel heb je nu moeten betalen voor de nieuwe motor (is het een nieuwe motor geworden, of is er een nieuwe kop opgegaan). PON heeft dus helemaal niks voor zijn rekening genomen?
Het heeft volgens mij geen zin om een prijs te noemen, als je zelf aan de beurt bent zul je het snel weten. Zoals hierboven te lezen zijn er mensen die gaan voor een goedkopere reparatie bij een andere garage, een koprevisie. Ik heb nu een nieuwer type blok dat helemaal gereviseerd is, compleet met nieuwe turbo e.d. Het is goedkoper dan een nieuwe motor, maar eigenlijk hetzelfde que onderdelen, de auto stonk echt naar nieuw de eerste week met het rijden. De dealer zei dat ik gebruik had kunnen maken van een bepaalde regeling met de importeur als ik een nieuwe motor had gekozen, dat was nog steeds iets duurder geweest dan het revisieblok maar had verder geen voordelen. Er was een optie om een motor uit een sloop of schade auto te zoeken en dat was wellicht een stuk goedkoper geweest. Echter heb je dan geen garantie bij de dealer op de motor, misschien wel bij het bedrijf waar hij dan vandaan was gekomen maar ik vond het zelf ook een optie met (meer) risico. Mijn oude blok was tot voor enkele maanden geleden ook super en reed net zo goed als het nieuwe blok, geen verschil. Voor mij was er eigenlijk geen keuze, want ik wilde toch graag zekerheid het eerste jaar dat ik na zo`n reparatie rondrijd. En een onderbouwde onderhouds historie en mobiliteitsgarantie.
De importeur heeft niks voor zijn rekening genomen, maar dat had er mee te maken dat ik geen eerste eigenaar was. En omdat dit probleem bij een 2.0 TSI niet een gegarandeerd probleem is. Het is ook pech.. De auto komt zoals gezegd ook niet bij de dealer vandaan waar ik hem in onderhoud heb. En omdat ik geen zaken met de herkomst dealer heb gedaan kan ik die ook niet aansprakelijk stellen, juridisch gezien. Het is allemaal overwogen. De dealer heeft wel meegedacht in de afwikkeling wat uiteindelijk toch een stukje in de prijs scheelde.
Eerlijk gezegd had ik wel meer verwacht van een importeur. Op z`n minst een waarschuwing dat dit probleem kan voorkomen aan de kettingen, dan had ik wellicht preventief de ketting laten vervangen. Ik vind het niet normaal dat een auto in deze staat als die van mij zo`n catastrofaal probleem krijgt, met dit gevolg. Het is zo`n beetje het ergste van wat je aan een auto kunt aanvangen. Aan de andere kant het blijft een 2e hands, ik heb in m`n leven al heel veel geld bespaard met het rijden van jongere 2e hands auto`s. Nu lever ik iets in. Rijd je nieuwe auto`s, betaal je vele malen meer aan afschrijving.
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: GTI 6 kettingschade

Bericht door bzb »

risico van een 2009, goed opgelost zo
Peter6gti
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 mei 2015, 17:46
Type auto: Golf 6 GTI DSG

Re: GTI 6 kettingschade

Bericht door Peter6gti »

Ik heb de auto draaiend stil gezet. En de motor is nooit aangeslagen erna. Tuurlijk gaan we eerst kijken hoe de zuigers en cilinderwanden er uit zien. Als deze schade opgelopen hebben word het gewoon een ander blok. Maar dat hoeft niet zo te zijn. Als je dit rijdend hebt zijn de gevolgen veel groter. Daarom eerst kijken dan oordelen.
Gebruikersavatar
LouisTfsi
Berichten: 120
Lid geworden op: 17 mei 2011, 20:44
Type auto: GTI VII R DSG

Re: GTI 6 kettingschade

Bericht door LouisTfsi »

Peter6gti schreef:Ik heb de auto draaiend stil gezet. En de motor is nooit aangeslagen erna. Tuurlijk gaan we eerst kijken hoe de zuigers en cilinderwanden er uit zien. Als deze schade opgelopen hebben word het gewoon een ander blok. Maar dat hoeft niet zo te zijn. Als je dit rijdend hebt zijn de gevolgen veel groter. Daarom eerst kijken dan oordelen.
Ik ben geen monteur maar als je kleppen krom zijn hebben ze contact met de zuigers gehad, dat is de enige reden dat ze krom zijn. Bij mij sloeg de auto na het starten gelijk af, de laatste keren dat ik er mee reed was een lichte rammel te horen bij de koude start. Achteraf bleek dit dus de spanner te zijn geweest die niet meer bij kon sturen vanwege het oprekken van de ketting. De motor reed gewoon normaal en ik dacht dat er een los onderdeel in de koude uitlaat zat die rammelde wel vaker in koude toestand. Idee was dus om dit bij de aankomende onderhoudsbeurt te laten kijken. Toen ik de auto starte voor het euvel heeft hij geen toeren gemaakt, hij heeft maar 2 seconden gedraaid bij mij thuis in de garage na de start. De stempels stonden allemaal in de zuigers. Ik snap dat als je tijdens het rijden ernstigere gevolgen zult hebben maar bij mij was de auto ook minimaal belast. Ik heb de motor aan de binnenkant gezien toen hij gedemonteerd was. Als je de kop er niet afhaalt weet je niets maar als je de revisie laat doen komen ze er vanzelf bij uit. Ik vrees dat bij jou de uitkomst niet veel anders kan zijn... maar misschien heb je geluk, vertrouwen in het blok is iets anders...
Nooit aangeslagen daarna? Maar wel proberen te starten? Allemaal zaken van belang, ik hoop het beste voor je.
Gebruikersavatar
Brassertje
Berichten: 153
Lid geworden op: 07 jul 2014, 18:59
Type auto: Golf 6 GTI
Locatie: Zeeland

Re: GTI 6 kettingschade

Bericht door Brassertje »

Als je de auto uit zet en in versnelling laat staan 'rolt' de auto nog een stukje en dan trek hij de ketting andere kant op waar de spanner totaal niet tegen kan.
Dus lijkt of het gebeurd met het starten terwijl het vaak komt.door het uitzetten
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: GTI 6 kettingschade

Bericht door wehoo »

Volkswagen houdt maximaal 6 jaar aan voor het bepalen van de (hoogte van de) coulanceregeling bij kettingschade, zowel voor arbeidsloon als onderdelen.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
LouisTfsi
Berichten: 120
Lid geworden op: 17 mei 2011, 20:44
Type auto: GTI VII R DSG

Re: GTI 6 kettingschade

Bericht door LouisTfsi »

wehoo schreef:Volkswagen houdt maximaal 6 jaar aan voor het bepalen van de (hoogte van de) coulanceregeling bij kettingschade, zowel voor arbeidsloon als onderdelen.
Geld dit voor de eerste eigenaar of voor de 2e eigenaar ook? Volgens mijn dealer beoordeelt de importeur anders als je niet de eerste eigenaar bent. De mijne word in oktober pas 6 jaar, geen coulance van de importeur. Ik had juist o.a. voor dit soort gevallen deze auto als eerste van mijn VW`s (heb de 2, 3, 4, 5 en nu 6 gehad) bij de dealer in onderhoud gedaan zodat hij ook volledig afgestempeld zou blijven. Voornamelijk voor de DSG omdat ik dacht dat juist dat het zwakke punt van een GTI VI was. Het is me enorm tegengevallen van de importeur om coulance af te wijzen, na 2 verzoeken via de dealer. Daar sta je dan met je historie. Vorig jaar had ik al een kapotte aircopomp, hetzelfde als bij m'n V GTI ook bij 50.000 kapot, bij mijn V GTI was het wel coulance in de vorm van een gratis pomp, en dat was toen niet eens via een VW dealer gegaan maar via een BOVAG bedrijf. Bij de VI was de aircopomp wel goed volgens de importeur... (?). Ook al geen coulance voor die reparatie.
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VI GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten