Je auto snel droog blazen

Stel hier al jullie vragen met betrekking tot het detailen van de auto's. Ook tips en trucs zijn daarnaast welkom.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3555
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Je auto snel droog blazen

Bericht door NICO! »

Ik heb sinds kort ontdekt dat het ideaal is om je auto voor het poetsen droog te blazen met een blower.
ik zag alleen dat de blowers bij de grote poetswinkels ontzettend duur zijn en bedacht een oplossing....
Waarom geen blazer gebruiken die normaal voor honden gebruikt wordt?
Het geheim is dat al die blazers in de basis hetzelfde zijn, met een ander naampje er op.
Uiteraard praat ik hier ook voor mezelf, want de waterblazer verkoop ik al voor honden.
Dus waarom zou je meer dan 200 euro betalen voor een waterblazer bij een autoshop, als je voor 129,95 incl verzendkosten een prima blazer voor honden kan gebruiken.

Kijk anders een in mijn webwinkel voor meer informatie: http://www.doodlebooster.nl

Afbeelding

Hier een filmpje van een ander merk blazer, bedenk dat het apparaat precies hetzelfde doet:


Groeten, Nico
Gebruikersavatar
Golf VI GTI Adidas
Berichten: 447
Lid geworden op: 18 feb 2012, 11:15
Type auto: Golf 6 GTI Adidas
Locatie: Randstad

Re: Je auto snel droog blazen

Bericht door Golf VI GTI Adidas »

Heb zelf de 8pk sterke Master Blaster en om eerlijk te zijn, heb ik een beetje spijt van de aankoop. Ik had de stille hoop dat mijn auto in no time droog zou zijn met zoveel kracht. Dit valt nog wel eens tegen en een droogdoek blijf je nodig hebben. Verder komt er warme lucht uit wat je auto inderdaad sneller droogt, maar ook kalkvlekken achter laat. Dus altijd weer met een detailspray nalopen. Voor kieren is het wel handig, maar je houdt er meer werk aan over en laat hem dus met enige regelmaat staan.
Golf VI GTI DSG DCC Adidas Edition - JD Chip op Maat/Lege Kat/Carbonio --> 298Pk en 425 Nm
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Je auto snel droog blazen

Bericht door yal »

Heb een compressor staan en blaas auto zo droog.

Idee is verder goed , zo min mogelijk vegen aan de lak!
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Je auto snel droog blazen

Bericht door bzb »

ik rij altijd een rondje als ik uit de automatische wasstraat kom, waar sluit ik die slang aan op me poedel :mrgreen: ?
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Je auto snel droog blazen

Bericht door staffpride »

bzb schreef:ik rij altijd een rondje als ik uit de automatische wasstraat kom, waar sluit ik die slang aan op me poedel :mrgreen: ?
Volgens mij ben jij daar vindingrijk genoeg voor BZB :lol:

Onder het moto, maak van je poedel een olifant :oops: :P
MVG EMServices

Afbeelding
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3555
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: Je auto snel droog blazen

Bericht door NICO! »

Ik zie jullie naam trouwens nog niet op de lijst voor de meeting bij Van der Velden, jullie komen toch wel?
Groeten, Nico
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Je auto snel droog blazen

Bericht door bzb »

ik heb nog geen idee
Gebruikersavatar
AJGTI
Berichten: 134
Lid geworden op: 05 jul 2015, 21:34
Type auto: MK5 GTI DSG

Re: Je auto snel droog blazen

Bericht door AJGTI »

Iemand ervaring met deze blazers?
Ik vind drogen met een doek echt een drama.. ondanks dat ik goede doeken heb.
Als zo’n blazer echt werkt scheelt ook weer veel aanraking met de lak!
Gebruikersavatar
Zluytr
Berichten: 354
Lid geworden op: 30 mei 2017, 12:50
Type auto: MK7 GTI

Re: Je auto snel droog blazen

Bericht door Zluytr »

Da blazer op het filmpje je de 4Pk versie. Je heb zelfs een zwaardere versie (master blaster) met het dubbele vermogen.

Maar zelfs met de master blaster is het niet super practisch om een hele auto ermee te drogen.

Het is zeker mogelijk, en als je een gevoelige lak heb zeker een aanrader.. maar een droogdoek is 4x zo snel.

Wel is het super handig voor spiegels, de grill en velgen.

Maar voor dat doel einde is een “sidekick” van het zelfde merk al een mooie oplossing.

Als je nog je originele lak heb, zal ik een droog doek blijven gebruiken. Wil je echt een goede droogdoek.. kijk dan eens voor een dry me crazy van microfiber madness!

Ik heb doeken van monello en Gyeon, maar toen ik deze voor het eerst had gebruikt ging en een wereld van me open. Wel een dure doek.
Ride:
A5 Coupe (F5) 2.0 TFSI quattro (252 PK) S tronic - Daytona Grey


Daily:
’18 T-Roc 1.5 TSI DSG Sport - Indium Grey
Gebruikersavatar
AJGTI
Berichten: 134
Lid geworden op: 05 jul 2015, 21:34
Type auto: MK5 GTI DSG

Re: Je auto snel droog blazen

Bericht door AJGTI »

Ik heb goede doeken,
De delirium orange towel, en een doek van Gyeon.
Op zich goede doeken maar blijft altijd wel iets vocht achter wat dan vlekkerig opdroogt.
Helemaal als de doek verzadigd raakt.
En op een zwarte auto zie je dat erg goed.
Gebruikersavatar
Zluytr
Berichten: 354
Lid geworden op: 30 mei 2017, 12:50
Type auto: MK7 GTI

Re: Je auto snel droog blazen

Bericht door Zluytr »

Ook de delirium haalt het niet bij de mfm. Prima doek, maar ander segment.

Maar ik denk dat je meer heb aan een goede bescherming. en als je de auto op de juiste manier afspoelen dan ben je sneller klaar met je delirium dan met een blaster.
Ride:
A5 Coupe (F5) 2.0 TFSI quattro (252 PK) S tronic - Daytona Grey


Daily:
’18 T-Roc 1.5 TSI DSG Sport - Indium Grey
Gebruikersavatar
theo
Global Moderator
Berichten: 920
Lid geworden op: 25 jun 2011, 18:38
Type auto: Polo GTI+BMW X5 F15
Locatie: Gelderland

Re: Je auto snel droog blazen

Bericht door theo »

Zo'n blazer is handig voor de naadjes waar je niet bij kunt zoals tussen het spiegelglas en spiegelhuis of bumper en carrosserie.
Voor de rest lekker met de doek en afronden met speedwipe: https://www.chemicalguys.eu/chemical-gu ... __store=nl

Hiermee verdwijnen ook de droogvlekjes.
Gebruikersavatar
AJGTI
Berichten: 134
Lid geworden op: 05 jul 2015, 21:34
Type auto: MK5 GTI DSG

Re: Je auto snel droog blazen

Bericht door AJGTI »

Zluytr schreef: 13 nov 2017, 14:40 Ook de delirium haalt het niet bij de mfm. Prima doek, maar ander segment.

Maar ik denk dat je meer heb aan een goede bescherming. en als je de auto op de juiste manier afspoelen dan ben je sneller klaar met je delirium dan met een blaster.
Auto staat in Gyeon glascoating daar zal het niet aan liggen, ik za me eens verdiepen in de doek die jij noemt
Xizer
Berichten: 211
Lid geworden op: 20 feb 2015, 18:22
Type auto: Golf MK5 GTI ED30

Re: Je auto snel droog blazen

Bericht door Xizer »

Een goede droogdoek voor een goede prijs is de Poorboys World - Waffle Weave Drying Towel. Wel is het belangrijk dat je weet hoe je zo'n doek gebruikt. Je mag ze bijvoorbeeld niet uitwringen, niet wassen met wasverzachter etc.
Als je auto goed in de wax staat is het een kwestie van wassen, (eventueel een blokje rijden om het ergste water kwijt te raken, nadeel is wel dat je kans loopt dat er vuil van op de weg aan je auto blijft kleven) en even nalopen met de droogdoek. :mrgreen:

Een andere, door mij veel toegepaste techniek, is de vrouw des huizes even een rondje om de auto te laten lopen. Voorwaarde is uiteraard wel dat ze goed kan blazen, anders schiet je er niks mee op.
Gebruikersavatar
Zluytr
Berichten: 354
Lid geworden op: 30 mei 2017, 12:50
Type auto: MK7 GTI

Re: Je auto snel droog blazen

Bericht door Zluytr »

Xizer schreef: 13 nov 2017, 17:50
Als je auto goed in de wax staat is het een kwestie van wassen, (eventueel een blokje rijden om het ergste water kwijt te raken, nadeel is wel dat je kans loopt dat er vuil van op de weg aan je auto blijft kleven) en even nalopen met de droogdoek.
Dit is een goede manier om aan swirls te komen!

Zodra je een stukje heb gereden, zal ik geen doek meer over je auto halen!

Als je auto in een knappe coating staat, en weet hoe je een auto na spoelt is het drogen een fluitje van een cent!
Ride:
A5 Coupe (F5) 2.0 TFSI quattro (252 PK) S tronic - Daytona Grey


Daily:
’18 T-Roc 1.5 TSI DSG Sport - Indium Grey
JP-GTi
Berichten: 91
Lid geworden op: 31 dec 2015, 19:17
Type auto: Golf 7 facelift GTi

Re: Je auto snel droog blazen

Bericht door JP-GTi »

Xizer schreef: 13 nov 2017, 17:50
Een andere, door mij veel toegepaste techniek, is de vrouw des huizes even een rondje om de auto te laten lopen. Voorwaarde is uiteraard wel dat ze goed kan blazen, anders schiet je er niks mee op.
Fijn om te weten dat je vrouw goed kan......drogen ! Na het drogen altijd even de auto nalopen met een quick detailer. Zo poets je opgedroogde waterdruppels weer weg.
Gebruikersavatar
AJGTI
Berichten: 134
Lid geworden op: 05 jul 2015, 21:34
Type auto: MK5 GTI DSG

Re: Je auto snel droog blazen

Bericht door AJGTI »

Waren het maar ‘waterdruppels’ dan was het zo weg met een quick detailer spray..
Maar het water is hier erg hard in zeeland qua kalk..

Vandaar dat droogblazen mij wel interessant leek :D
Plaats reactie

Terug naar “Detailing Exterieur en Interieur”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten